لایحه جرم قاچاق کالا

لایحه برای قاچاق کالا (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه جرم قاچاق کالا

نوشتن لایحه برای قاچاق کالا

لایحه برای قاچاق کالا

اطلاع از عواقب جرم قاچاق و نوشتن لایحه جرم قاچاق کالا به تخصص حقوقی نیاز دارد چرا که دارای نکات مهم و فراوانی می باشد. قاچاق کالا یکی از جرایمی می باشد که در حال حاضر در جهان افزایش چشمگیری داشته است. این جرم تا به امروز تبعات بسیاری را در کشورهای مختلف جهان و به خصوص در ایران داشته است به طوری که قانونگذار برای جلوگیری از این جرم، قوانین و لوایح متعددی را به تصویب رسانده است. یکی از مهم ترین تاثیرات منفی این جرم، تاثیر بر روی اقتصاد و نظام اقتصادی کشور می باشد که در دراز مدت باعث بروز مشکلات بسیاری برای کشور خواهد شد. در صورتی که شخصی دست به قاچاق کالا بزند و به دست قانون گرفتار شود، باید به دفاع از خود در قالب نوشتن لایحه جرم قاچاق کالا بپردازد. از آنجایی که نوشتن لایحه راه و روش خود را دارد، باید شیوه صحیح نگارش آن را بدانید تا در روند رسیدگی و بررسی پرونده به مشکل نخورید. در ادامه به مجازات جرم قاچاق کالا و نمونه ای از لایحه جرم قاچاق کالا اشاره می کنیم و نکات اساسی نوشتن لایحه را ذکر می کنیم.

اگر قصد گرفتن وکیل برای قاچاق کالا دارید میتوانید با شماره 09124857572 تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

مجازات جرم قاچاق کالا

در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق را اینگونه تعریف می کند که قاچاق به هرگونه فعل و یا ترک فعلی اطلاق خواهد شد که، تشریفات قانونی ورود و خروج انواع کالا را نقض کند. تشریفات قانونی مذکور، می تواند اقداماتی مانند کارهای گمرکی، گرفتن مجوز های مورد نیاز و… را شامل شود. هر چیزی که در عرف کشور ارزش اقتصادی داشته باشد، کالا محسوب خواهد شد و شاید یکی از مهمترین دلایل سختگیری قانونگذار در مورد قاچاق کالا، گستردگی شمول آن می باشد که موارد مختلفی را شامل خواهد شد. از آنجایی که قاچاق کالا به راحتی می تواند چرخ تولید ملی مملکت را فلج کند، مجازاتی که برای قاچاق کالا در نظر گرفته شده است، با توجه به ارزش کالا می تواند متفاوت باشد که در مواردی علاوه بر مجازات جزای نقدی، حبس را نیز در پی خواهد داشت. مرجع رسیدگی کننده به این جرم، دادسرای انقلاب می باشد که در مواردی نیز مرجع رسیدگی کننده سازمان تعزیرات حکومتی خواهد بود.

نحوه ی نگارش لایحه جرم قاچاق کالا

در ابتدا به این نکته اشاره می کنیم که نحوه نگارش لایحه جرم قاچاق کالا به درد افرادی می خورد که مهارت و قلم خوبی را در خود می بینند، چرا که ورقه های آماده و لایحه های متعددی نیز وجود دارند که به راحتی به فروش می رسند و در عمل نیز ارزش چندانی نخواهند داشت. با رعایت نکاتی ساده می توانید بهترین لایحه را بنویسید. در نوشتن لایحه باید به موارد زیادی مانند هدف نوشتن لایحه، بیان مشکل و مسئله به صورت صریح، بیان مقدمه مختصر و مناسب و در نهایت بیان نتیجه لایحه توجه کرد. نوشتن لایحه باید به گونه ای باشد که در عین مختصر بودن، تمام جزئیات و مطالب مهم را به گونه ای بنویسیم که برای قاضی دادگاه روشن و شفاف باشد و به تمام زوایای مطلب اشراف کامل داشته باشد. در طول نوشتن لایحه باید کلمات و اصطلاحات حقوقی را به کار ببریم چرا که می تواند نمونه بازر سواد حقوقی شخص یا وکیل او باشد. توجه کنید که در یک لایحه ی خوب مانند لایحه جرم قاچاق کالا، باید به مواد قانونی نیز اشاره کرد و لایحه ی را با استناد نوشت. علاوه بر موارد مذکور استفاده از لحن رسمی در آغاز و پایان لایحه نیز اهمیت خواهد داشت. در ادامه به یک نمونه کامل از لایحه جرم قاچاق کالا اشاره می کنیم.

نمونه ی لایحه جرم قاچاق کالا

رياست محترم شعبه……. دادگاه انقلاب شهرستان…….

با سلام و احترام

اينجانب……. مطالب ذيل را در جهت دفاع از حقوق موكلم آقا / خانم……. در پرونده كلاسه ی……. معروض می دارم. از محضر قاضی محترم دادگاه، تقاضای صدور حکم شایسته را برای نامبرده خواستار می باشم.

با توجه به اظهارات موکل و همانطور که مستحضر هستید، نامبرده بدون آگاهی و اطلاعات قبلی، در جهت رفع نیازهای خود و خانواده اش و به قصد امرار معاش کالاهای کشف شده را از شخص دیگری دریافت کرده است و در حال حاضر هیچ اطلاعی از فرد مذکور نیز ندارد. موکل بنده با توجه به شغل رانندگی خود که وسیله کسب درآمد وی می باشد و در ازای دریافت مبلغ اندکی پول، اقدام به حمل کالای های مکشوفه از شهرستان……. به……. کرده است. نامبرده هیچ آگاهی از ممنوع بودن کالاها نداشته است و تنها به قصد حمل بار و دریافت کرایه آن، مبادرت به جابجایی کالاها نموده است و تنها شخصی که از ممنوعیت کالاها و عدم طی تشریفات گمرکی آن اطلاع داشته است، صاحب آنها می باشد. از آنجایی که موکل اینجانب نهایت همکاری را با دادسرا به عمل آورده است تا مالک اصلی کالا را معرفی کند اما موفق نشده است و با توجه به اینکه تنها وظیفه رانندگی و حمل کالاها را برعهده داشته است، نمی توان وی را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. علاوه بر موارد مذکور، مفاد شکایت گمرک در مقایسه با میزان کالاهای قاچاقی تفهیم اتهام شده به موکل بنده متفاوت می باشند که این موضوع یکی از ایرادات پرونده به شمار می آید. از طرفی باید به اینکه نیز اشاره کرد که اداره گمرک شهرستان……. بدون برآورد و ارزیابی کالاهای کشف شده، به ذکر جریمه اکتفا کرده است که این مورد نیز از دیگر ایرادات موجود می باشد زیرا ارزش کالاها به صورت مجزا باید مشخص شود. با توجه به شواهد موجود می توان گفت که ارزش واقعی کالاها بسیار ناچیز تر از میزان جریمه می باشد لذا از محضر محترم دادگاه تقاضا دارم که دستور ارزیابی مجدد کالاها را صادر نمایید تا ارزش واقعی کالاها مشخص گردد و علاوه بر این تقاضای صدور حکم، مبنی بر برائت موکل را از اتهام وارده خواستار می باشم.

با نهایت تشکر و احترام مجدد

کلام آخر

در نهایت باید به اینکه اشاره کنیم که بهتر است نوشتن لایحه و به خصوص لایحه های مهمی مانند لایحه جرم قاچاق کالا را به یک وکیل خوب بسپارید چرا که مردم عادی در نوشتن لایحه و مباحث حقوقی تبحر خاصی ندارند و نمی توان انتظار نوشتن لایحه خوب و مورد قبولی را از آنها داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×