لایحه درباره مجازات کودک آزاری

لایحه درباره مجازات کودک آزاری (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه درباره مجازات کودک آزاری

نوشتن لایحه درباره مجازات کودک آزاری

نوشتن لایحه درباره مجازات کودک آزاری

هنوز مدت زمان زیادی از ماجرای دردناک، اذیت و آزار کودک هفده ماهه توسط پدرش نگذشته بود که آزار و اذیت پدر در نهایت منجر به فوت نوزاد شد و آتش خشم عمومی را برانگیخت.کودک آزاری از جمله جرایمی می باشد که قانونگذار نسبت به آن سختگیری زیادی می کند و مجازات سنگینی را برای آن در نظر گرفته است. نگارش لایحه درباره مجازات کودک آزاری نیازمند مهارت و اطلاعات کافی می باشد. این جرم می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد.کودک آزاری به هر طریقه ای که باشد جرم خواهد بود و مجازات آن با توجه به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مشخص می شود. در ادامه به مجازات این جرم اشاره خواهیم کرد و نحوه نوشتن لایحه مانند لایحه درباره مجازات کودک آزاری را نیز ذکر می کنیم.

مجازات کودک آزاری در قانون

در ماده 10 از قانون حمایت از کودکان و نوجوانان چنین ذکر شده است که هر شخصی که نسبت به طفل، مرتکب اذیت و آزار شود و یا از وی سوء استفاده جنسی نماید، با بررسی شرایط کودک به مجازات های مختلفی محکوم خواهد شد. این ماده در 9 بند مختلف شرایط مختلفی را ذکر کرده است که با توجه به آنها مجازات بزهکار مشخص خواهد شد. چنانچه آزار جنسی توسط محارم کودک و به عنف صورت بگیرد، مجازات حبس درجه پنج مطابق با قانون مجازات اسلامی برای وی مقرر خواهد شد. در صورتی که دیگر آزارهای جنسی رخ دهد حبس درجه شش در انتظار بزهکار خواهد بود. اگر آزارهای جنسی صورت گرفته توسط محارم ولی به صورت غیر تماسی باشد، مجازات های درجه هفت نسبت به شخص اعمال خواهد شد و در صورت سایر آزارها نیز مجازاتهای درجه هشت اعمال خواهد شد. انواع بهره کشی جنسی نیز مجازات درجه پنج را خواهد داشت. در مواردی که شخص محتوای مستهجن را در اختیار کودک قرار دهد، به حبس درجه هشت در قانون محکوم خواهد شد. استفاده از کودک و نوجوان براي تهیه فیلم و محتوای مبتذل نیز بر طبق قانون مجازات خواهد داشت. این قانون به برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و به قصد آزار و ارتباط جنسی نیز اشاره کرده است و یکی از مجازات های درجه شش را برای آن مقرر کرده است.

نحوه ی نگارش لایحه درباره مجازات کودک آزاری

نگارش لایحه درباره مجازات کودک آزاری همانند نوشتن لایحه در تمام مباحث حقوقی، نیازمند مهارت و اطلاعات صحیح و کامل حقوقی می باشد. از آنجایی که مرتکبین این جرایم در برخی موارد، مشکلات روانی دارند و یا به دلیل مصرف مواد یا مشروبات الکلی دست به چنین کارهایی می زنند، در نوشتن لایحه باید به نکات این چنینی نیز اشاره کرد. علاوه بر وجود این مشکلات می توان در نوشتن لایحه به عوامل دیگری مانند مشکلات فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی و… نیز اشاره کرد که می تواند کودک را در معرض آزار و اذیت قرار دهد چه بسا که در بیشتر موارد این اذیت ها از سوی والدین کودک خواهد بود. در لایحه درباره مجازات کودک آزاری می توان به این موارد نیز اشاره کرد. لایحه ی شما باید آغاز و پایان مناسبی داشته باشد و در عین مختصر بودن، ریز نکات اساسی را برای قاضی روشن کند. علاوه بر این موارد، باید توجه داشته باشید که نوشتن لایحه مذکور هدف شما را به صورت واضح مشخص کند و جای هیچ ابهامی را برای قاضی رسیدگی به پرونده باقی نگذارد. در ادامه ی مطلب به یک نمونه از لایحه درباره مجازات کودک آزاری اشاره می کنیم.

نمونه ی لایحه درباره مجازات کودک آزاری

ریاست محترم دادگاه اطفال و نوجوانان شهرستان…..

با عرض سلام و احترام

اينجانب……. مطالب ذيل را جهت دفاع از حقوق موكلم آقا / خانم……. در پرونده كلاسه ی……. معروض می دارم. از محضر محترم دادگاه، تقاضای صدور حکم شایسته را برای نامبرده خواستار می باشم.

چندی پیش آقای….. اقدام به شکایت از موکل بنده به اتهام تجاوز و کودک آزاری نمودند. با توجه به اظهارات کودک، طفل بزه دیده اینگونه بیان کرد که آقای….. (موکل بنده) با دیدن کودک، او را به طبقه پایین ساختمان برده و اقدام به درآوردن لباس های طفل و لمس بدن وی نموده است اما در این فاصله کودک از فرصت استفاده کرده و با دویدن به سمت راه پله خود را به خانه رسانده و موضوع را با پدرش در میان گذاشته است. با توجه به شکایت شاکی مبنی بر انجام عمل تفخیذ و تجاوز جنسی به طفل، نظریه پزشکی قانونی وجود آثار ضرب و جرح را رد و وجود علائم لواط را بر روی بدن طفل تایید نکرد که همین گواهی، دلیل محکمی مبنی بر بی گناهی موکل بنده می باشد. با توجه به انکار صریح موکلم نسبت به اتهام مذکور، اظهارات طفل بزه دیده، فقدان ادله اثباتی کافی و محکمه پسند، عدم وقوع بزه و وجود گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم وجود آثار و با توسل به قاعده برائت، از محضر محترم دادگاه تقاضای صدور حکم برائت را برای موکلم خواستارم.

با تشکر و تجدید احترام

ایرادات قانونی و عدم حمایت از کودکان

نحوه ی نگارش لایحه درباره مجازات کودک آزاری را بیان کردیم و به بخش های مهم نوشتن لایحه اشاره کردیم. کودک آزاری می تواند در جنبه های روانی، جسمی و جنسی رخ دهد و از این لحاظ می تواند در روحیه کودک تاثیرات منفی زیادی بگذارد. با توجه به مطالب گفته شده در لایحه درباره مجازات کودک آزاری، به راحتی می توان کمبود قوانین مناسب را در جهت حمایت از کودکان احساس کرد. در بیشتر آرایی که توسط دادگاه صادر می شود توجه به گواهی پزشکی قانونی برای اثبات بی گناهی یا عدم برائت متهم کافی می باشد در حالی که آسیب های روحی کودک و نوجوان در این وضعیت نادیده گرفته خواهد شد. وجود راه های مختلف برای برائت متهم و راه های گوناگون برای فرار از مجازات، راه را برای عده ی زیادی از افراد باز می کند. در نهایت می توان گفت که نوشتن لایحه هایی مانند لایحه درباره مجازات کودک آزاری بهتر است توسط وکیل صورت گیرد چرا که وکلا با توجه به حرفه و مهارت خود، توانایی نوشتن لایحه خوب را برای دفاع از موکل خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر مجازات کودک آزاری میتوانید از کارشناسان ما یاری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×