لایحه در خصوص جرم اختلاس

لایحه در خصوص جرم اختلاس (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه در خصوص جرم اختلاس

با نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس آشنا شوید!

اختلاس یکی از مهم ترین جرم هایی است که در جوامع بشری مختلف در حال افزایش است. متاسفانه افرادی که در جایگاه شغلی دولتی، مشغول به کار هستند در نگهداری اموال دولتی اعم از بودجه اختصاص یافته به شرکت ها و کارخانه های دولتی، بیت المال و…کوتاهی می کنند و به تصاحب و تصرف این اموال می پردازند. اختلاس باعث بی اعتمادی و ترس  اجتماعی و نوسان ارز در کشور می شود. در چنین حالتی شرکت یا کارخانه یا وزارت خانه ای که عمل اختلاس توسط یکی از نیرو های آن صورت گرفته است، می تواند با نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس و ارائه ‌به مراجع قانونی، مراحل حقوقی را طی کنند.

اگر قصد مشاوره در رابطه با جرم اختلاس دارید میتوانید با شماره 09124857572 تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

آشنایی با تعاریف حقوقی به منظور نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس

جرم:

برای هر رفتاری که ارتکاب یا  عدم ارتکاب آن در قانون مجازات کیفری و حقوقی در نظر گرفته شده باشد، جرم محسوب می گردد.

جرم اختلاس:

اختلاس به منظور تصاحب و تصرف اموال مختلف جامعه مثل تصرف و حس مالکیت نسبت به سهام یا بودجه مربوط به یک شرکت دولتی یا اموال بیت مال و… توسط کسانی که در دولت به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشغول کار هستند، شکل می گیرد. مطابق قانون برای اختلاس مجازات مختلف کیفری و حقوقی متناسب با نوع و میزان اختلاس در نظر گرفته شده است. بنابراین اختلاس از نظر قانونی  یک جرم محسوب می شود.

اموال منقول:

به اموالی که قابلیت حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر را دارند بدون  آن که مال مورد نظر یا مکان  قرار گیری آن دچار آسیب و خسارت شود. اموال منقول می گویند. به بیانی دیگر اموال منقول در اتصال با مکانی قرار ندارند و به صورت آزاد می باشند.

اموال غیر منقول:

اموالی هستند که در اتصال به مکانی قرار دارند و جا به جایی یا حمل و نقل آن ها  غیر ممکن است. اگر امکان انتقال و جا به جایی مال مورد نظر به مکان دیگر باشد، در این صورت مال و محل قرار گیری آن دچار آسیب و خسارت می شود.

 آشنایی  با ارکان  لازم برای شکل گیری اختلاس   به منظور نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس

فرد اختلاس گر حتما باید جزء نیرو های استخدامی یا پیمانی یا قراردادی در انواع شغل های مختلف دولتی به طور مستقیم یا غیر مستقیم باشد. به بیان ساده تر فرد باید  به عنوان یک نیرو در یکی از وزارتخانه ها، بانک یا بیمارستان های دولتی یا خصوصی وابسته به بودجه دولتی  باشد.

اختلاس زمانی صورت می گیرد که فرد در مسئولیت  نگهداری اموال دولتی که به او سپرده شده است کوتاهی کرده و خیانت کند  و به تصرف و تصاحب اموال بپردازد. در چنین حالتی جرم  اختلاس صورت گرفته است. در غیر این صورت اگر فردی به تصاحب اموال منقولی  که در حیطه  مسئولیت و وظیفه  او نیست بپردازد، پیگرد  قانونی  فرد و جرم او در قانون  با جرم اختلاس متفاوت می باشد.

اختلاس به تصاحب و تصرف اموالی از دولت می گویند که قابلیت انتقال و جا به جایی  بدون وارد شدن آسیب به مال مورد نظر دارند. پس در صورتی که شخص به تصرف و دزدی از اموال منقول دولت بپردازد، جرم اختلاس صورت گرفته است.

فردی که به تصاحب و برداشت اموال دولتی  و بودجه کشور می پردازد در صورتی که خود را مالک این اموال تصرف کند اختلاس صورت می گیرد .

فردی که به تصاحب و دزدی اموال و بودجه دولتی می پردازد باید حتما نسبت به این جرم اشراف داشته باشد و آگاهانه به تصاحب بودجه بپردازد. در این صورت جرم اختلاس صورت گرفته و فرد باید محاکمه و مجازات شود. اگر فردی به طور غیر عمدی به جا به جایی یا انتقال اموال و بودجه دولتی بپردازد در این حالت عملکرد و رفتار او اختلاس محسوب نمی شود.

آشنایی  با مجازات جرم اختلاس

مجازات جرم اختلاس  براساس میزان اموال تصاحب شده، نوع اختلاس، مدت زمان عمل اختلاس و جایگاه شغلی فرد در دولت بستگی دارد. هر قدر میزان جایگاه شغلی فرد  مهم تر باشد و میزان مقدار اموال اختلاس شده بیشتر باشد، مجازات صادر شده شدیدتر خواهد بود.

مجازات جرم اختلاس  به شرح زیر می باشد:

 پرداخت و برگشت مجدد  اموال تصاحب شده توسط فرد به دولت

صادر شدن حکم حبس متناسب با میزان اموال تصاحب شده و جایگاه شغلی فرد

ممانعت از ادامه اشتغال فرد در جایگاه شغلی خود به طور موقت یا دائم متناسب با میزان اموال تصاحب شده

در صورتی که فرد اختلاس گر از مقام های مهم کشور باشد و جایگاه شغلی او بسیار مهم باشد در صورت  اختلاس کردن، به طور دائم شغل خود را ازدست می دهد و دیگر قادر به فعالیت شغلی در  شرکت  و وزارتخانه های دولتی نخواهد بود.

نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس

 لایحه نامه و درخواست نوشته شده ای است که به منظور دفاع از شخص حقیقی یا حقوقی و یا دولت و… به مراجع قانونی ارائه می شود. لایحه مهم ترین و معتبر ترین درخواست است که از نظر قانونی اعتبار بسیار بالایی دارد و نقش بسزایی در روند و پیشبرد مراحل دادگاه دارد. هر قدر که  نوشتن لایحه در خصوص اختلاس قوی تر باشد، میزان موفقیت در دادگاه بیشتر است و هر قدر لایحه ضعیف تری نوشته شود، امکان موفقیت کمتر است.

نوشتن لایحه باید توسط یک وکیل آگاه و با تجربه  و مسلط به مجازات کیفری اختلاس صورت بگیرد.

برای نوشتن لایحه وکیل باید علاوه بر فنون و قوانین نویسندگی به قوانین و مسائل حقوقی کاملا مسلط باشد.

نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس در روند و پیشبرد مراحل مختلف دادگاه بسیار نقش مهم و تأثیرگذاری دارد. هر قدر که دقت نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس بیشتر باشد، نتیجه بهتری در دادگاه حاصل می شود.

نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس می تواند توسط متهم اختلاس گر به منظور دفاع از خود صورت گیرد.

شرکت یا وزارتخانه یا افراد حقیقی و حقوقی که دچار ضرر و زیان مالی شده اند، به منظور اثبات جرم اختلاس در دادگاه می توانند  به نوشتن  لایحه در خصوص جرم اختلاس بپردازند.

کلام پایانی

در این مقاله در مورد نوشتن لایحه در خصوص جرم اختلاس صحبت کردیم. امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×