لایحه سو استفاده از چک سفید امضا

لایحه سو استفاده از سفید امضا (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه برای سو استفاده ازچک سفید امضا

همه ی ما حتی اگر درگیر دعاوی قانونی نشده باشیم حداقل یک بار نام سفته یا چک را شنیده ایم.

سفته یک سند است که در آن فردی که سند را صادر کرده قبول میکند در زمانی مشخص شده به فرد دیگری مبلغ مشخص شده در سند را بدهد و به هیچ عنوان نمی شود آن مبلغ بيشتر از مبلغ ذکر شده بر روی سند باشد. برای آشنایی با نکات حقوقی لایحه سو استفاده از سفید امضا به هیچ وجه مطالعه این چند خط را از دست ندهید.

 نکات حقوقی لایحه سو استفاده از سفید امضا

از بیشتر افراد هنگام استخدام و هنگام انجام امور تجاری و مالی درخواست سفته سفید امضا می شود. در صورتی که شما با مسائل حقوقی آن آشنا نباشید و بدون داشتن اطلاعات کافی سفته ای به کسی بدهید ممکن است برای شما یا برای فرد صادر کننده ی سفته ی سفید امضا مشکلاتی به وجود بیاید. مشکلاتی که رها شدن از آن به راحتی امکان پذیر نیست و گاهی غیر ممکن است و شما را درگیر دادگاه و مسائل حقوقی می کند.

اگر قصد گرفتن وکیل برای سو استفاده از چک سفید امضا را دارید لطفا با شماره 09124857572 تماس بگیرید.

قوانین مرتبط با لایحه سو استفاده از سفید امضا چگونه است؟

هنگامی که کاغذی خالی از متن توسط شخصی امضا شده باشد به آن سفید امضا می گویند و باید طبق توافق در آن متنی قید شود اما اگر هر چیزی غیر از توافق دو طرف در آن نوشته شود جرم استفاده از سفید امضا اتفاق می افتد.

باید بدانید که سفته سندی ناقص است که نیاز به تکمیل شدن دارد, در صورتی که سفته سفید امضا کامل باشد هرگونه دست بردن در آن  جعل است و طبق قوانین جمهوری اسلامی پیگرد قانونی دارد.

در صورتی که سفته سفید امضا باعث مشکل شد چه کاری انجام دهیم؟

میتوانیم با دادخواست, لایحه نویسی و حتی اظهارات شفاهی در دادگاه مشکلات خود را بیان کنیم و توضیحاتمان را در رابطه با سفته سفید مهر یا سفید امضا بدهیم اما بهترین شیوه نوشتن لایحه سو استفاده از سفته سفید امضا است که در ادامه توضیحات جامع تری در این رابطه میدهیم.

در سفته سفید امضا نام و امضای فرد صادر کننده وجود دارد اما تفاوت آن با دیگر سند ها در اینجاست که قسمتی که در آن مبلغ و نام فردی که گیرنده است نوشته میشود خالی می ماند. پس فردی که سند را در دست دارد میتواند به خواست خود سند را تکمیل کند و همینطور  می تواند هر زمان برای وصول سند اقدام نماید.

برای همین افراد حقوقی پیشنهاد نمی کنند سفته سفید امضا را بدون داشتن اطلاعات کافی از عواقب آن به کسی واگذار کنید.

زیرا سفید امضا بودن سفته هیچ تاثیری در ارزش قانونی آن ندارد.

قانون مجازات اسلامی میگوید

طبق ماده 673: هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده ‌است یا به هر طریق به‌دست‌ آورده، سوء‌استفاده کند، به یک تا سه سال حبس‌ محکوم خواهد شد.

بر این اساس اگر شما در این موقعیت قرار گرفتید شما ابتدا لازم است سفید امضا بودن سفته خود را ثابت کنید, و به محاکم قضایی با نوشتن لایحه سوءاستفاده از سفته سفید امضا جرم فرد گیرنده را اثبات نمایید.

سپس سند شما به فردی معتبر که وطیفه کارشناسی كردن خط را دارد واگذار میشود.

باید بدانید اصلا ثابت کردن این موارد در دادگاه حتی با داشتن وکیل های حرفه ای کار ساده ای نیست.

اما اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟

اگر تصمیم گرفتید در دادگاه برای اثبات سفید امضا بودن سند خود ظاهر شوید و نمیخواهید از وکیل کمک بگیرید باید با زبان قانون برای نوشتن لایحه سو استفاده از سفید امضا آشنا باشید.

نوشتن لایحه به چه صورت است؟

درخواست و صحبت شما باید کاملا صریح و همینطور مختصر بیان شود و این اولین و مهم ترین نکته است.

اگر شما از یک وکیل کمک گرفتید باید تماما او را در جریان جزئیات پرونده خود قرار دهید.

اگر شما تنها برای نوشتن لایحه سو استفاده از سفید امضا از کمک یک وکیل حرفه ای استفاده کرده اید باید اطمینان حاصل کنید که جزئیات مهم پرونده شما در رابطه با تمام مسائل مربوط به سفته سفید امضا در آن نوشته شده باشد.

تمام دلایل و استدلال های شما در لایحه باید به زبان قانون و محکمه پسند باشد وگرنه ارزش قانونی ندارد.

باید به نگارش لایحه سو استفاده از سفید امضا اهمیت بسیاری بدهید. متن باید خوانا باشد و از حالت رسمی خارج نشود تا مورد قبول دادگاه قرار بگید.

خیلی مهم است که مسائلی که به پرونده ربطی ندارد نوشته نشود زیرا از حوصله دادگاه خارج است و این جمله تنها تاکیدی بر گزینه اول است.

برای بهتر خوانده شدن لایحه به چند بخش میانه و ابتدا و انتهای متن توجه کنید. آن قسمت ها از تمام متن مهم تر هستند.

تمام این گزینه ها در بهتر پیش رفتن روند دادگاه شما به شدت تاثیرگذار هستند , اگر بد نوشته شده باشند هم به همان اندازه میتواند باعث ضرر و شکست در دادگاه برای شما بشود.

بنابراین اگر لایحه نویس برای شما متنی تنظیم میکند و شما اطلاعات کافی ندارید حتما از یک وکیل درخواست مطالعه مجدد کنید.

برای جلوگیری از سواستفاده چه کاری انجام دهیم؟

بهرحال برای شروع کار خیلی از  کارفرماها تقاضای سفته میکنند.

باید توجه کنید در این شرایط سفته سفید امضا ندهید. حتما در قسمت گیرنده نام را یادداشت کنید تا امکان انتقال برای گیرنده فراهم نشود. حتما در آن بنویسید جهت ضمانت حسن انجام کار و در آخر حتما از سفته کپی در اختیار خود داشته باشید و یا از گیرنده درخواست کنید به برای ضمانت رسیدی بدهد.

تمام این کار ها برای کاهش دادن به ریسک احتمالی است.

قانون میتواند هر زمان که فرد گیرنده بخواهد صادرکننده را مجبور به پرداخت کند و او را به دادگاه بکشاند زیرا سفته سفید امضا کاملا یک سند معتبر است .

توصیه آخر برای شما این است که تا حد امکان از دادن سفته سفید امضا خودداری کنید و نکات گفته شده را فراموش نکنید و همینطور مسائل مربوط به لایحه سو استفاده از سفید امضا را مورد توجه قرار دهید.

اگر میخواهید یک سفته سفید امضا را وصول کنید نام گیرنده و صادر کننده و مبلغ حتما باید بر روی سند درج شده باشد و سپس از طریق دفاتر الکترونیک خدمات قضایی اظهارنامه را برای صادر کننده ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×