وکیل دادگاه کیفری دو

وکیل کیفری دو (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

وکیل کیفری دو

وکیل کیفری 2

وکیل کیفری دو

وکیل کیفری دو دقیقا از چه راه های حقوقی استفاده می کند تا جریان پرونده های مختلف را به نتیجه برساند؟ آیا شما نیز تاکنون از وکیل کیفری دو در جریان پرونده های خود استفاده کرده اید؟ اصلا شما میدانید که وکیل کیفری دو از طریق چه راه هایی می تواند  به افراد کمک کند تا از تضییع حقوق خود  جلوگیری کنند؟ وکیل کیفری دو چه خدمات حقوقی را به موکلان خود ارائه می دهد تا آنان کمتر دچار مشکل شوند و در جریان دادرسی دچار مشکلات و چالش های اساسی نشوند؟ آیا می دانید که وکیل کیفری دو چه تفاوتی با دیگر وکلای جزایی دارد؟

وکیل کیفری دو یکی از بهترین وکلایی است که امروزه در جریان پرونده های مختلف حقوقی مشغول به کار است و میتواند به عموم مردم کمک کند تا اطلاعات لازم را در مورد مسائل مختلفی که در دادگاه های کیفری مورد بررسی قرار می گیرند را بدست آورند و بتوانند در جریان دادرسی چنین پرونده هایی با آگاهی کامل عمل کنند.

شما باید این موضوع را بدانید که پرونده های مختلف دارای مراحل دادرسی مختلف هستند و همین موضوع باعث میشود تا افرادی که درگیر این پرونده ها می شوند به طور ناخواسته دچار احساس نگرانی و سرگردانی شوند و دقیقا ندانند که باید چگونه مشکل بوجود آمده را مورد حل و فصل قرار دهند. برای انکه این افراد بتوانند کمتر با این مسائل مواجه شوند و از طریق ساده تری مشکلات قانونی خود را حل کنند و آنها را به نتیجه برسند به آنان توصیه می شود که از افراد متخصص در زمینه مورد نظر خود کمک بگیرند تا بتوانند با کمک این وکیل با تجربه و حرفه ای شرایط بهتری را در جریان دادرسی برای خود بوجود آورند و امکان شکستن آنها کمتر باشد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که در مورد وکیل کیفری دو اطلاعات خاصی در دسترس دارید و اصلا نمی دانید که وکیل کیفری دو باید چگونه انتخاب کرد به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در مورد مسائل حقوقی مربوط به وکیل کیفری دو را به شما معرفی کنیم.

وکیل کیفری دو در جامعه امروز

وکیل کیفری دو در جامعه امروز دارای نقش های متفاوتی است و کارهای بسیار زیادی را می تواند انجام دهد. اگر شما دوست دارید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد وکیل کیفری دو بدست آورید بهترین راهکاری که می توانیم در این زمینه به شما ارائه دهیم آن است که سابقه کاری وکیل مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید. سوابق کاری یک وکیل کیفری دو حرفه ای می تواند گویای تمامی مهارت ها و تخصص هایی که دارد باشد. اما چالش اساسی و بسیار مهم آن است که چگونه باید این وکیل را در جامعه پیدا کرد و وکالت پرونده های خود را به او واگذار کرد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که وکیل کیفری دو را در جامعه ما نسبتا کمتر از دیگر وکلای پایه یک دادگستری میتوان یافت و پرونده های خود را به او ارجاع داد به همین علت هم برای پیدا کردن وکیل کیفری دو توصیه می شود که افراد اطلاعات لازم در این زمینه را در ابتدا پیدا کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. وکیل کیفری دو را می توان از طریق موسسات حقوقی معتبر و حرفه ای پیدا کرد و برای آن که بتوان این وکیل متخصص را برای جریان وکالت پرونده خود انتخاب کرد، بهترین راهکار ممکن آن است که از طریق مراکز با تجربه و با سابقه در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داد.

یکی از موسسات حقوقی بسیار حرفه ای و تخصصی که می تواند به مردم کمک کند تا بهترین وکیل کیفری دو را شناسایی کنند و جریان پرونده های خود را به او بسپارند، موسسه حقوقی وکلای عدالت نویسان است. گروه وکلای عدالت نویسان بهترین و تخصصی ترین خدمات حقوقی را توسط وکیل کیفری دو در اختیار مردم قرار می دهد تا انان بتوانند جریا پرونده های خود را به خوبی پیش ببرند و کمتر دچار مشکل شوند.

از آنجایی که جریان پرونده های کیفری دارای پیچیدگی و گستردگی های بسیار زیادی است به همین علت هم تنها کسی که می تواند وکالت آنها را انجام دهد و شرایط دادرسی چنین پرونده هایی را به خوبی پیش ببرد، وکیل کیفری دو است.

وکیل کیفری دو در جامعه امروز ما می تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند تا آنان کمتر دچار مشکل شوند و شرایط حقوقی پرونده های آنان زیر سوال برد و دچار مشکلات متعدد دیگر شوند.

وکیل کیفری دو بهترین کسی است که می تواند جریان دادرسی پرونده های کیفری را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی و پیگگیری قرار دهد و در جلسات مشاوره حقوقی انها را به طور کامل برای موکلان خود تشریح کند.

وکیل کیفری دو به چه کسی گفته می شود؟

یکی دیگر از چالش های اساسی و سوالات مهمی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند آن است که اصلا وکیل کیفری دو به چه کسی گفته می شود و در تعریف اینن وکیل حرفه ای چه اصطلاحات مهم و قانونی را می توان به کاربرد؟ شما باید این موضوع را بدانید که وکیل کیفری دو به کسی گفته می شود که در رشته حقوق تحصیل کرده باشد و مدرک وکالت خود را در این رشته بدست آورده باشد. وکیل کیفری دو کسی است که می تواند پس از به نتیجه رساندن جریان پرونده های مختلف کیفری حتی در مراحل تجدید نظر و تعقیب نیز در کنار موکل خود باشد و تمامی خدمات حقوقی لازم را به او ارائه دهد.

از آنجایی که وکیل کیفری دو سال های زیادی را در جریان دادرسی پرونده های مختلف مربوط به مسائل کیفری به فعالیت پرداخته است به همین دلیل هم می تواند با تکیه بر تجربیات خود عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان دهد و تمام راه های فرعی که نیاز است تا موکل بداند را به او معرفی کند و شرایط نسبتا خوبی را برای پیشبرد اهداف او در جریان پرونده پرونده بوجود آورد.

فراموش نکنید که پرونده های کیفری دارای نتایج نسبتا حساسی هستند و هرگونه خطا و اشتباه در جریان این پرونده ها دارای نتایج نسبتا منفی و آسیب های ماندگاری هستند. بنابراین تمامی کسانی که به وکیل کیفری دو احتیاج دارند و میخواهند و جریان پرونده خود را به او بسپارند توصیه می شود که با در نظر گرفتن آسیب ها و خساراتی که ممکن است بعد از ریان پرونده بوجود آید این کار را انجام دهند. اگر این افراد می خواهند میزان آسیب ها و خسارات ها را تا حد زیادی کاهش دهند و وکیلی را پیدا کنند که بتواند در جریان پرونده ها موفقیت آنها را افزایش دهد، بهتر است از گروه وکلای عدالت نویسان کمک بگیرند.

وکیل کیفری دو و تخصص هایی که باید داشته باشد.

وکیل کیفری دو علاوه بر آنکه باید داشت حقوقی داشته باشد باید دارای تخصص و مهارت های مختلفی باشد. یک وکیل حرفه ای و متخصص می تواند به تمامی متقاضیانی که به او مراجعه می کنند کمک کند تا بهترین و تخصصی ترین خدمات را دریافت کنند. در حالت کلی به چند مورد از توانایی ها و تخصص هایی که وکیل کیفری دو باید داشته باشد اشاره می کنیم تا شما نیز با انها اشنا شوید و بتوانید با دیدگاه روشنتر و آگاهی کامل برای انتخاب این وکیل اقدام کنید.

وکیل کیفری دو از جمله کسانی است که می تواند در جریان پرونده های مختلف کیفری فعالیت کند و به دلیل داشتن دانش حقوقی می تواند تمامی اطلاعاتی را که موکلان به آن نیاز دارند را در اختیار آنها قرار دهد. وکیل کیفری دو از تمامی مباحث قانونی آشنایی دارد و آگاهی های مختلف حقوقی در زمینه مسائل مختلف کیفری را دارد و همین موضوع باعث شده است تا بتواند در جریان پرونده های مختلف با ارائه مشاوره ه موکلان خود، احساس سردرگمی و ناامیدی را در وجود آنها کاهش دهد.

از دیگر مهارت ها و تخصص هایی که وکیل کیفری دو باید داشته باشد، توانایی جمع آوری اسناد و مدارک است. وکیل کیفری دو باید بتواند تمامی اسناد و مدارکی را که موکلان به آن احتیاج دارند را جمع اوری کنید و آنها را ضمیمه پرونده کند تا جریان دادرسی پرونده به شیوه بهتری پیش رود و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسد.

مسئله دیگری که باید در مورد ویژگی های وکیل کیفری دو بدانید آن است که این وکیل حرفه ای و متخصص معمولا با استفاده از فن مذاکره ای که دارد در دادگاه حضور می یابد و از حقوق موکل خود دفاع می کند. وکیل کیفری 2 بهتر از هرکس دیگری میتواند از این فنون مذاکره در جهت پیشبرد منافع و اهداف موکلان خود استفاده کند و شرایط مساعدی را برای تحلیل جریان پرونده به صورت حضوری ایجاد کند.

تخصص مهم دیگری که وکیل کیفری دو باید داشته باشد، تنظیم دادخواست ها و دیگر اسناد حقوقی معتبر است. همه ما به خوبی می دانیم که جریان یک پرونده حقوقی مهم معمولا با ارائه دادخواست و یک سند حقوقی معتبر آغاز می گردد. اما سوالی که وجود دارد آن است که این سند حقوقی باید چگونه تنظیم شود و دارای چه شرایطی باشد. درپاسخ به این سوال باید بگوییم که اسناد حقوقی معتبر از جمله دادخواست ها و لوایح باید طبق قوانین خاصی مورد تهیه و تنظیم قرار گیرند که وکیل کیفری دو در مورد پرونده های کیفری به خوبی اطلاعات لازم در این زمینه را دارد و می تواند در مدت زمانی کوتاه تمامی اقدامات لازم را انجام دهد. 

وکیل کیفری دو را چگونه پیدا کنیم؟

پس از آنکه در مورد وکیل کیفری دو صحبت کردیم مف نوبت آن است که به دنبال این وکیل متخصص و متعهد بگردیم اما چگونه و کجا؟ سوال اصلی و مهمی که وجود دارد آن است که آیا اصلا می توان وکیل کیفری دو را پیدا کرد و جریان مختلف پرونده های گوناگون را به آنها ارجاع داد؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که پیدا کردن وکیل کیفری 2 کار سختی نیست اما باید از یک مرکز حقوقی مطمئن و معتمد کمک گرفت تا بتوان وکیل مورد نظر خود را پیدا کرد. امروزه تعداد مراکز و موسساتی که با قصد سودجویی وارد جامعه می شوند و اطلاعات نادرستی را در مورد مسائل حقوقی ارائه می دهند کم نیست و بنابراین کاملا طبیعی است که برخی از افراد در دام این سودجویان بیفتند و شرایط پرونده آنها دچار مشکل شود.

وکیل کیفری دو را می توان از راه های مختلفی پیدا کرد و مهم ترین و اصلی ترین راه پیدا کردن این وکیل متعهد، مراجعه به موسسه حقوقی وکلای عدالت نویسان است. گروه وکلای عدالت نویسان دارای کادری حرفه ای و مجرب از بهترین وکلای پایه یک دادگستری است که آماده خدمت رسانی به مردم هستند و می توانند خدمات نسبتا خوبی را در این زمینه ارائه دهند. راههای دسترسی به وکیل کیفری دو نسبتا زیاد است اما مهمترین و اصلی ترین راه هایی که می توان با این وکیل متخصص و حرفه ای ارتباط برقرار کرد به صورت حضوری و اینترنتی است.

دستمزد وکیل کیفری دو چقدر است؟

برخی از افراد با وجود انکه دارای پرونده حساسی اهستند و به دنبال یک مرکز مطمئن برای ارائه خدمات حقوقی می گردند در نهایت ممکن است باز هم دچار تردید شوند ونتوانند از مزایای خدمات وکیل کیفری 2 استفاده کنند. اصلی ترین موضوعی که باعث چنین اتفاقی میشود آن است که این افراد گاهی از میزان دستمزد وکیل کیفری دو واهمه دارند و نمی دانند که باید چه هزینه ای را به وکیل کیفری دو بپردازند و همین موضوع باعث بوجود امدن مشکلات بسیار زیادی برای آنها می گردد و شرایط پرونده آنها را تا حد زیادی دچار مشکل می کند.

حقیقت آن است که میزان دستمزد وکیل کیفری دو در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهد کاملا به صرفه و اقتصادی است و همین موضوع باعث می شود تا بتوان به او اعتماد کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. اگر کمی با دقت به جریان پرونده های کیفری نگاه کنید به خوبی می توانید این موضوع را درک کنید که شرایط این پرونده ها بسیار حساس است و گاهی دارای شرایط پیچیده ای هستند و هرگونه کوتاهی در جریان این پرونده ها می تواند باعث بوجود آمدن خسارت های مالی بسیار شدیدی شوند و این در حالی است که وکیل کیفری دو می تواند با نوع اقدامی که انجام می دهد از بوجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کند و شرایط نسبتا مساعدی را برای احقاق حقوق موکل خود بوجود آورد.

پس در حالت کلی می توان گفت که هزینه وکیل کیفری دو در مقایس با خدماتی که ارائه می دهد کاملا به صرفه و اقتصادی است و باعث حل مشکلات بسیار زیادی می شود و شرایط نسبتا خوب و مساعدی  را برای موکل خود بوجود می آورد.

وکیل کیفری دو و آیین میانجیگری در آیین پرونده ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در جریان پرونده های کیفری امکان میانجی گری وجود دارد اما این موضوع دارای شرایط و قوانین خاصی است. وکیل کیفری دو می تواند در جریان میانجیگری بهترین خدمات حقوقی را ارائه دهد. بر اساس آیین نامه میانجی گری می توان به قوانین زیر در رابطه با این مباحث حقوقی مهم اشاره کرد:

میانجی‏گری؛ فرایندی است که طی آن بزه‏ دیده‏ و متهم با مدیریت میانجی‏گر در فضای مناسب در خصوص علل، آثار و نتایج جرم انتسابی و نیز راه های جبران خسارات ناشی از آن نسبت به بزه ‏دیده‏ و متهم گفتگو نموده و در صورت حصول سازش، تعهدات و حقوق طرفین تعیین می گردد.

میانجی گری؛ میانجی‏گر، شورای حل اختلاف، شخص یا موسسه ­ای است که فرایند گفتگو و ایجاد سازش بین طرفین امر کیفری را مدیریت و تسهیل می نماید.

جرم؛ در این آیین ‏نامه، مطابق ماده 82 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 شامل جرایم تعزیری درجه شش، هفت و هشت که مجازات آنها قابل تعلیق است، می باشد.

مؤسسه میانجی‏گر مؤسسه ای است که به این منظور طبق قوانین و مقررات حاکم بر موسسات غیر تجاری تاسیس می گردد یا سایر موسسات به تشخیص مقام قضایی ارجاع دهنده می باشد.

فرایند میانجی‏گری؛ مجموعه اقداماتی است که طی آن با مدیریت میانجی­گر و با حضور بزه ‏دیده‏ و متهم و در صورت ضرورت سایر اشخاص مؤثر در حصول سازش از قبیل اعضای خانواده، دوستان یا همکاران آنها و نیز حسب مورد اعضای جامعه محلی، نهادهای ذی­ربط رسمی، عمومی و یا مردم ­نهاد، برای حل و فصل اختلاف کیفری با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداخته، در صورت حصول توافق، موافقت­نامه ­ای را تنظیم و برای مقام قضایی مربوط ارسال می ‏شود.

جامعه محلی؛ عبارت از کلیه اشخاص یا نهادهایی است که ممکن است به دلیل ارتباط با متهم، بزه ‏دیده و یا تأثیرپذیری از جرم و نتایج آن، بتوانند در فرایند پاسخ­دهی به جرم، مسئولیت پذیر کردن متهم و جلب رضایت بزه‏ دیده تاثیرگذار باشند.

موافقت­نامه یا صورت مجلس سازش؛ متنی است که به امضای میانجی­گر و طرفین اختلاف می ­رسد. در موافقت­نامه جزئیات توافق طرفین و از جمله حقوق و تکالیف آنها به روشنی مورد تصریح قرار می ­گیرد.

تشکیلات و نحوه ارجاع به میانجی گر با حضور وکیل کیفری دو

امور مربوط به میانجی‏گری می تواند در هر دادسرا یا دادگاه، زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب یا رئیس حوزه قضایی محل ساماندهی شود و وکیل کیفری دو می تواند برای وکالت این پرونده ها با داشتن وکالت نامه از جانب موکل خود حضور یابد. دادستان یا رئیس حوزه قضایی می ­تواند این وظیفه را به احد از معاونین خود ارجاع دهد.

ارجاع به میانجی‏گری در مواردی که ادارات و دستگاه­های دولتی شاکی هستند با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است. جهت ارجاع امر کیفری به میانجی­گر، مقام قضایی باید موضوع اختلاف، صلاحیت، تخصص و مقبولیت وی نزد طرفین اختلاف را مورد توجه قرار دهد.

در صورت تمایل و توافق طرفین اختلاف به معرفی میانجیگر و موافقت میانجیگر مرضی الطرفین آنها میانجی‏گری پس از تایید مقام قضایی  با وی خواهد بود. در صورت عدم تعیین میانجی گر توسط طرفین، مقام قضایی می تواند رأساً اقدام کند.

توافق طرفین اختلاف جهت ارجاع امر به میانجیگری، توسط مقام قضایی صورت مجلس شده، به امضای آنها می ­رسد.

 انتخاب میانجی گر با کمک وکیل کیفری دو و تعیین  شرایط آن

میانجیگر میتواند از میان معتمدان محلی یا دانش آموختگان رشته­ های مختلف با اولویت مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه ‏شناسی، حقوق و فقه و مبانی حقوق انتخاب شود. وکیل کیفری دو می تواند به موکل خود در این زمینه کمک کند.

مقام قضایی می تواند موضوع کیفری را به مؤسسه ­ای برای میانجی‏گری ارجاع دهد در این صورت مسئول مؤسسه مزبور در قبال امر میانجی‏گری به قاضی مربوط پاسخگو می ­باشد.

فهرستی از اشخاص واجد صلاحیت میانجی‏گری در هر حوزه قضایی توسط رئیس حوزه قضایی محل تهیه می ­گردد. تهیه این فهرست صرفاً جهت تعیین اولویت بوده و مانع از ارجاع امر میانجی گری به سایرین نمی باشد.

احراز صلاحیت میانجی گر پس از توافق طرفین با مقام قضایی رسیدگی کننده می­باشد. میانجی­گرها باید از میان کسانی انتخاب شوند که دارای شرایط مشروح زیر باشند ـ

الف ـ دارای وثاقت

ب ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای میانجی­گری در مورد اتباع ایرانی

پ ـ نداشتن سوء شهرت

ت ـ دارای حداقل 25 سال تمام شمسی

وظایف و اختیارات میانجی گرها در پرونده های کیفری

میانجی­گر‏ موظف است وظایف میانجی‏گری را در اسرع وقت پس از ارجاع موضوع از طرف مقام قضایی شروع نماید و جلسه یا جلسات میانجی‏گری را حداکثر در مهلت معین شده توسط مقام قضایی تشکیل دهد و گزارش فعالیت خود و اظهارات طرفین و نتیجه آن را صورت­مجلس نماید. وکیل کیفری دو می تواند در این زمینه حضور فعال و موثری داشته باشد.

میانجی­گر‏ باید اهداف، آثار میانجی‏گری و نیز موضوع اختلاف یا جرمی را که موجب میانجی‏گری شده برای شاکی‏ و متهم به طور صریح و شفاف توضیح دهد و زمینه استماع، اظهارنظر و مذاکرات طرفین اختلاف را فراهم نماید.

در فرایند میانجی‏گری، اصل بر گفتگوی میان طرفین و تلاش آنها برای تبادل نظر و رسیدن به توافق است. میانجی‏گر وظیفه مدیریت این فرایند و تسهیل آن را بر عهده دارد. میانجی­گر باید در کمال بی­طرفی و در حدود اختیارات قانونی وظایف خود را انجام دهد و نباید هیچ کدام از طرفین را به منظور رسیدن به توافق و امضای آن در معرض تهدید یا اجبار قرار دهد و در مدیریت جلسات میان شاکی و متهم، به ترتیبی عمل نماید که بزه‏ دیده‏ مجدداً دچار بزه‏ دیدگی نشده و طرفین با رعایت احترام و بدون توسل به تهدید و خشونت با یکدیگر گفتگو کنند.

جلسات میانجی‏گری با حضور طرفین تشکیل میگردد. در صورت تمایل شخص بزه‏ دیده به حضور شخص متهم در جلسه، متهم شخصاً باید حاضر شود. حضور سایر اشخاص به تشخیص میانجی‏گر با رعایت ماده 20 بلامانع است.

در صورتی که حضور شخص متهم لازم باشد و وی در بازداشت باشد، تشکیل جلسه در خارج از بازداشتگاه با زندان باید با دستور مقام قضایی و رعایت جهات تامینی معمول باشد.

در صورت ضرورت، میانجی­گر می تواند از اعضای خانواده، دوستان، همکاران، همسایگان و سایر اشخاص از جمله جامعه محلی که بنا به تشخیص میانجی‏گر یا تقاضای هر کدام از طرفین حضورشان در جلسه میانجی‏گری مفید است، دعوت به حضور نماید.

میانجی‏گر نسبت به حفظ تمام اطلاعات و اسراری که از طرفین در جریان میانجی‏گری به دست می ­آورد، حسب مورد مسؤول است. دریافت یا وعده دریافت هرگونه مال، وجه، منفعت یا امتیاز از طرفین اختلاف توسط میانجی­گر به جز موارد مقرر در این آیین نامه ممنوع است و علاوه بر توجه مسئولیت های قانونی،‌ موجب سلب صلاحیت وی برای میانجی گری می شود.

کلیه مطالب و اظهارات طرفین در فرایند میانجی‏گری جنبه مجرمانه دارد. میانجی­گر می تواند اسناد و اطلاعات مورد نیاز را از طرفین مطالبه کند. طرفین در صورت تمایل می توانند اطلاعات و اسناد خود را راساً و یا به تقاضای میانجی گر ارائه دهند. عدم ارائه اسناد و اطلاعات خواسته شده، مانع تشکیل جلسه میانجی‏گری نخواهد شد.

ارائه اطلاعات و اسنادی که جنبه محرمانه و سری دارد، ممنوع است. در صورت عدم حصول توافق بین طرفین، میانجی‏گر ارجاع مجدد قضیه به فرایند رسمی رسیدگی کیفری را به آنها اعلام می نماید.

میانجی‏گر باید مفاد صورتجلسات میانجی‏گری را تنظیم و گفتگوهای طرفین را به طور خلاصه منعکس و به امضای آنها برساند. در صورت امتناع هر یک از طرفین، مراتب توسط میانجی‏گر در صورت ­مجلس قید ‏می شود.

توجه داشته باشید:

در گزارش میانجی­گر باید وضعیت کلی بزه دیده و آثار روانی، جسمانی و مالی جرم نسبت به وی، مراتب ندامت یا عذرخواهی متهم و همچنین تلاش یا عدم تلاش وی جهت جبران آثار جرم و التیام بخشیدن به آلام بزه‏دیده‏، مورد اشاره قرار گیرد.

میانجی‏گر موظف است مشروح توافق طرفین را با ذکر کلیه جزئیات، تعهدات و حقوق آنها، به صورت مکتوب و بدون ابهام تنظیم نموده و پس از تفهیم به طرفین،‌ به امضای آنها برساند.

در صورتی که طرفین اختلاف یا یکی از آنها کمتر از 18 سال داشته باشد، حضور ولی یا سرپرست وی الزامی است. در صورت عدم حضور ولی یا سرپرست، میانجی­گر مراتب را برای تعیین تکلیف به مقام قضایی اعلام می ­نماید.

هرگونه توافق در امور مالی توسط شخص کمتر از 18 سال و در امور غیرمالی هرگونه توافق توسط اطفال غیر بالغ در فرایند میانجی‏گری منوط به تایید ولی یا سرپرست وی است و در صورت امتناع ولی یا سرپرست یا عدم دسترسی به او، مراتب برای تعیین تکلیف به مقام قضایی مربوط اعلام می شود.

میانجی­گر‏ می ­تواند بنا به تشخیص خود، در مورد اتهامات اشخاص کمتر از 18 سال در فرایند میانجی‏گری و نیز در مواردی که بزه دیده شخص کمتر از 18 سال است، حسب مورد از مدرسه یا سایر نهادهای ذی­ربط از جمله آموزش و پرورش و سازمان­های موضوع ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری دعوت به عمل آورد. در صورت درخواست سازمان های مذکور دعوت از آنها با رعایت مقررات ماده مزبور بلامانع است.

تعلل و تأخیر غیرموجه میانجی­گر‏ در تشکیل جلسات میانجی‏گری، در مورد دارندگان پروانه میانجی‏گری موجب تذکر کتبی، در مرتبه دوم توبیخ کتبی و در صورت تکرار، ابطال پروانه (مجوز) میانجی‏گر خواهد شد. در مورد اشخاص  فاقد پروانه، کوتاهی در امر محوله به تشخیص مقام قضایی ارجاع دهنده موجب خروج وی از فهرست مربوط خواهد شد و در مورد شوراها طبق مقررات مربوط عمل خواهد شد.

احراز و اعمال مجازات­های انضباطی مذکور در ماده فوق توسط هیأت رسیدگی به تخلفات که در مرکز امور میانجی­گری معاونت منابع انسانی قوه قضاییه تشکیل می شود به عمل می آید.

نحوه تشکیل هیات و سایر مقررات مربوط به امور انضباطی و تعداد شعب و محل های استقرار آن به موجب دستورالعملی است که توسط معاونت منابع انسانی به تصویب می رسد.

در صورت ابطال پروانه میانجی‏گری یا خروج از فهرست میانجی‏گران، میانجی‏گر بعد از انقضاء 3 سال از تاریخ شروع محرومیت می تواند مجدداً تقاضای صدور پروانه و میانجی‏گری نماید.

یک نمونه پرونده با حضور وکیل کیفری دو  و متن رای دادگاه تهدید و توهین

در این پرونده در خصوص اتهام متهم آقای ابراهیم … فرزند غلامحسین دائر برتوهین و تهدید مطرح جهت رسیدگی است.با توجه به اوراق و محتویات پرونده از جمله ,شکایت شاکی,گزارش نیروی انتظامی,کیفرخواست صادره از طرف دادسرا و استعلام از اداره مخابرات و ملاحظه پرینت پیامک ها و اقرار ضمنی متهم بنابر مراتب فوق دادگاه انتساب بزه را به متهم محرز و مسلم می داند .لذا به استناد مواد ۶۶۹۶۰۸ قانون مجازات اسلامی با رعایت ماده ۱۳۴ همان قانون حکم بر محکومیت متهم راجع به اتهام اول به تحمل ۷۴ ضربه شلاق یو راجع به اتهام دوم به تحمل دوسال حبس تعزیری که به لحاظ تعدد و با لحاظ قرار دادن ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد قابلیت اجرایی دارد صادر و اعلام می گردد رای صادره حضوری است که ظرف مهلت ۲۰ روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

لایحه تجدیدنظرخواهی تنظیم شده توسط وکیل کیفری دو در مورد  جرم تهدید و توهین

ریاست محترم و مستشاران معزز دادگاه تجدیدنظر تهران با سلام و تحیات؛ احترما عطف به پرونده کلاسه …. به وکالت از آقای ابراهیم….. در مقام تجدیدنظرخواهی از دادنامه صادره از شعبه ۴۱ دادگاه کیفری دو بعثت موارد ذیل را به استحضار عالی میرساند:

 شاکی محترم مورخ ساعت ۲۲:۱۵ پیامکی از موکل دریافت نموده با مضمون اینکه اگر بار دیگر به منزل خواهرش مراجعه شود ایشان برخورد خواهند نمود اما همین جمله را به علت عصبانیت با لحن تندی بیان کرده است که در این خصوص چند نکته مهم وجود دارد:

 نام برادر موکل» کمیل و نام شاکی کیاتی می باشد که در دفترچه تلفن موکل, این دو اسم کنار هم ذخیره شده اند. متاسفانه برادر موکل اعتیاد به مواد مخدر داشته و جهت تامین هزینه آن بارها به درب منزل خواهرشان مراجعه نموده است.آن شب نیز ایشان همین کار را تکرار کرده و خواهرشان به موکل مراجعه برادرشان را خبر داده. موکل چند بار با برادرش تماس گرفته اما ایشان پاسخ نداده و لذا از شدت عصبانیت آن پیامک را به ایشان فرستاده اما متاسفانه به علت عصبانیت و نداشتن تمرکز اشتباها به جای کمیل» پیامک تو را به شاکی که داماد سابقشان می باشد. فرستاده است. پس از آن نیز با شاکی تماس گرفته تا عذرخواهی نماید اما ایشان پاسخ نداده اند.

 شاکی محترم در اظهاراتشان مدعی شده اند که همسر سابقشان یعنی خواهر موکل» آپارتمان ایشان را قبل از جدایی به نام خود زده و آن شب ایشان به درب منزل وی مراجعه کرده تا با همسایه ها در این زمینه صحبت نمایند.سوال اینجاست که آیا ایشان ساعت ۲۲:۱۵ شب می خواستند مشکلشان را آن هم با همسایگان حل نمایند؟ ايشان چند ماه قبل از همسرشان جدا شده بودند و اظهار کرده اند که از طریق قانوني در حال حل کردن مشکل آپارتمانشان می باند. بارین مراجعه به درب منزل همسر سابق به دلایل فوق معنی نداشته و ایشان اصلا به آنجا مراجعه نکرده اند. از طرف دیگر ایشان هیچ گونه دلیلی مبنی

بر اینکه آن شب به منزل همسر سابقشان مراجعه کرده ده رئه نکرده اند. کما اینکه اگر شاکی آن شب به منزل همسر سابقش مراجعه کرده و باعث اذیت و آزار می شدء قطعا همسرشان با پلیس 110 تماس می گرفت با حداقل همسایگان متوجه داد و فریاد آن ها می شدند در حالی که هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده است.

 شاکی محترم و خواهر موکل, توفقی از یکدیگر جدا شده اند اما ایشان بعد از واگذاری آپارتمان به همسرش پشیمان شده و در پی پیدا کردن راه حلی جهت بازگرداندن آن بوده است و از هر راهی جهت نيل به هدفش استفاده می کند. حال که موکل از بد شانسی پیامک اشتباهی به ایشان فرستاده, از فرصت پیش آمده سوء استفاده کرده و خواسته با تحت فشار قرار دادن موکل و خواهرش. آپارتمان خود را برگرداند.

 از سوی دپ کلماتی که به خط شاکی محترم ارسال شده از سوی دادگاه محترم بدوی به عنوان توهین و تهدید محسوب شده که اين امر دارای چند اپراد به شرح ذیل می باشد؛

 متاسفانه متن فرستاده شده بی ادبانه بوده و محتوای ناپسندی دارد اما در ژاپن و فرهنگ عامیانه. موقع عصبانیت و دعوا مورد استفاده قرار می گیرد و منظور از آن همیشه آسیب رساندن به طرف مقابل نیست و خشم و عصبانیت مانع ادای مودبانه منظور شخص می شود. از آنجائی که نیت. قابل رویت و اثبات نیست لذا نمی توان گفت که قطع به یقین موکل؛ قصد آسیب رساندن به شاکی را داشته کما اینکه مخاطب ایشان برادرش بوده و نه شاکی.

 در انتهای جمله موکل واژه ای به نام هرم زاده ذکر شده که دادگاه محترم آن را توهین محسوب کرده است. هرچند چنین به ذهن متبادر می شود که منظور از آن واژه حرام زاده بوده اما در هر صورت در متن پیامک» هرم زاده ذکر شده که اولا کاملا بی معنی می باشد و تنب مخاطب آن برادر موکل بوده و نه شاکی و همین امر موجب ایجاد ظن در نظر دادگاه محترم شده و لذا با توجه به حاکمیت قاعده درء و نیز اصل تفسیر مضیق و به نفع متهم. واژه به کار برده شده نمی تواند توهین و در عین حال قابل مجازات محسوب شود.

 شاکی و همسر سابقشان دچار مشکلاتی بودند که منجر به جداییشان از چند ماه قبل شده اما این مشکلات همچنان ادامه دارند و حال شاکی محترم با وارد کردن موکل به این جریانات و وارد آوردن فشار به ایشان در پی تلافی از همسر سابقشان هستند.

 همانطور که مستحضرید مجازات باید برای مجرم و جامعه فوایدی داشته باشد. موکل بر اساس پیامکی که از روی بدشانسی به اشتباه به شاکی فرستاده به دو سال حبس و نیز شلاق محکوم شده است. این در حالي است که ایشان متاهل و دارای دو فرزند می باشد و مجازات تعیین شده به حدی سنگین است که یقیناً موجب بروز مشکلات عدیده ای برای خانواده موکل شده و به علت سابقه دار شدن قطعا باعث بیکاری ایشان و در نتیجه از هم پاشیدگی خانواده اش خواهد شد. لذا اجرای اين مجازات نه تنها فایده ای نخواهد داشت بلکه باعث افزايش معضلات یک خانواده و در نتیجه از هم پاشیدگی آن نیز خواهد شد. به ویژه آن دست خواهد داد.

 عالیجنابان معزز, با توجه به توضیحات فوق. در راستای رعایت اصل انصاف. استدعا دارد با سعه صدر بیشتری به موضوع رسیدگی و موکل را در جهت حفظ کانون خانواده و موقعیت اجتماعی و جلوگیری از ایجاد سوء پیشینه یاری نمایید.

متن رای دادگاه تجدیدنظر تهدید و توهین

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ابراهیم ….. فرزند غلام حسین با وکالت آقای مسعود محمدی نسبت به دادنامه شماره ….. مورخ 96/10/11 صادره از شعبه 1147 دادگاه کیفری دو تهران که به موجب آن تجدیدنظرخواه در اتهامات توهین و تهدید موضوع شکایت تجدیدنظرخوانده آقای سيدعلي ….. فرزند سيد تقي به تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری از حیث ارتکاب بزه توهین و نیز به دوسال حبس تعزیری از حیث ارتکاب بزه تهدید محکومیت يافته است تجدیدنظرخوانده در بیان شکایت به ارسال پیامک تلفنی بشرح متن شکوائیه استناد که از ناحیه تجدیدنظرخواه مورد انکار واقع نگردیده است لکن ارسال حمله مذکور را ناشی از اشتباه در نام گیرنده پیامک اعلام داشته است که موجه و مدلل نمی باشد لهذا دادگاه بدوا در خصوص اعتراض مطروحه از اتهام توهین نظربه اقاریر مطروحه تجدیدنظرخواهی را وارد ندانسته مستفاد از بند الف ماده 455 از قانون آیین دادرسی کیفری حکم بر رد تجدیدنظرخواهی صادر و اعلام مینماید لکن دادگاه در خصوص اعتراض تجدیدنظرخواه در اتهام تهدید با ملاحظه لایحه اعتراضیه و مفاد الفاظ بکار برده شده از ناحیه تجدیدنظرخواه را ناشی از عصبانیت و توهین تلقی نموده و بکارگیری آن را غیر موثر در تهدید جسمی شاکی تشخیص داده در نتیجه با قبول تجدیدنظرخواهی با مستفاد از بند (ب) ماده 455 از قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه معترض عنه در اين بخش با رعایت ماده 4 قانون مذکور حکم بر برائت تجدیدنظرخواه صادر و اعلام میدارد رای صادره قطعی است.

مطالب مرتبط:

وکیل تقسیم ترکه

وکیل شهرداری

وکیل فروش مال غیر

وکیل ثبتی

وکیل صدور حکم حجر

وکیل وصول مطالبات

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل فرهنگ و رسانه

وکیل شرب خمر

وکیل دعاوی پیمانکاری

وکیل سرقت

وکیل تصرف عدوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×