کمیسیون ماده صد شهرداری

کمیسیون ماده صد شهرداری (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

کمیسیون ماده صد شهرداری

 کمیسیون ماده صد شهرداری

کمیسیون ماده صد شهرداری را همه ما تا حد زیادی می شناسیم و با ان اشنایی داریم و نحوه عملکرد حقوقی را نیز در حالت کلی می دانیم. از انجایی که رد سال های اخیر کمیسیون ماده صد شهرداری در جامعه ما دارای اهمیت بسیار زیادی شده است و تعداد کسانی که به دنبال استفاده از خدمات کمیسیون ماده صد شهرداری می روند نیز روز به روز افزایش می یابد به همین دلیل کاملا طبیعی است که قوانین مربوط به این کمیسیون برای عموم مردم جامعه دارای اهمیت باشد و به دنبال یک فرد متخصص برای رفع مشکلات حقوقی باشند. وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری از تمامی مبانی قانونی اشنایی دارد و می تواند تمامی اطلاعات لازم در این حوزه را به موکلان خود ارائه دهد و انها را کمک کند تا رد جهت احقاق حقوق خود قدم بردارند.

این موضوع کاملا صحیح است که مسئله شهرسازی یکی از موضوعاتی است که هروزه رو به رشد است و اهمیت فوق العاده ای در جامعه ما دارد اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همه مباحث و موضوعاتی که در جوامع مختلف مطرح می گردند باید دارای چهارچوب قانونی باشند و طبق مقررات ان جامعه وضع شوند. در مورد مسئله ای همچون ساخت و ساز و شهرسازی نیز این موضوع بسیار جدی تر است.

قانونگذار کشور ما قوانین مختلفی در جهت ساخت و ساز وضع کرده است و شرایط نسبتا مطلوبی را بوجود آورده است تا از ساخت و سازهای غیر قانونی و بیش از حد جلوگیری کند و شرایط شهری و روستایی نسبتا خوبی را ایجاد کند. پس افراد باید این موضوع را در نظر داشته باشند که قبل از هرگونه ساخت و ساز و تخریبی بهتر است در ابتدا اطلاعات قانونی لازم را بدست آورند.

صلاحیت های کمیسیون ماده صد شهرداری به چه مواردی تقسیم می شود؟

وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری همانطور که از نامش پیداست به کمیسیونی گفته می شود که از جانب شهرداری برای نظارت بر ضوابط و مقررات تشکیل شده است. مسئله مهمی که باید بدانید آن است که این کمیسیون وظیفه دارد تا رد مواردی که دارای  صلاحیت است ورود پیدا کند و در صورت مشاهده هرگونه بی قانونی برای اقامه دعوا اقدامم کند. پس کاملا طبیعی است که پس از اعلام تخلف به کمیسیون ماده صد شهرداری و وجود دلایل کافی این کمیسیون برای تشکیل پرونده و طرح دعوا از طریق شهرداری و مراجع قضایی اقدام کند.

از جمله صلاحیت های اساسی کمیسیون ماده صد شهرداری به مواردی همچون: احداث بنا بدون دریافت پروانه ساخت، احداث بنا زائد بر پروانه ساخت، احداث بنا زائد بر تراکم مجاز، عدم استحکام بنا به جهت عدم رعایت ضوابط، عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی، عدم احداث پارکینگ و یا غیر قابل استفاده بودن آن، تجاوز به حریم عمومی و معابر شهری، تغییر کاربری تقسیم می گردد.

در چنین شرایطی خوانده پرونده نیز می تواند برای دفاع از حقوق خود با ارائه مدارک و ادله کافی رد جریان دادرسی حضوز یابد تا متحمل خسارات سنگین نشود. بسیاری از افراد ترجیح می دهنهد که در چنین مواردی با کمک یک وکیل حرفه ای اقدامات لازم را انجام دهند و مراحل حقوقی را پشت سر بگذارند.

 وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری بهترین کسی است که از تمامی مباحث قانونی مربوط به کمیسیون ماده صد شهرداری ازلاع دارد و می تواند در دادگاه حضور یابد تا موئضوع را به صورت دقیق و کاملا تخصصی بررسی کند تا از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کند. کمیسیون ماده صد شهرداری بر اساس تجربیاتی که دارد می تواند به موکل خود کمک کند تا از کوتاه ترین مسیر های قانونی برای رسیدگی به جریان پرونده استفاده کنند تا دیگر هزینه و زمان انها از دست نرود.

توجه داشته باشید که خوانده در پرونده هایی که خواهان کمیسیون ماده صد شهرداری است می تواند حتی پس از صدور رای اولیه نیز برای اعتراض اقدام کند و برای تجدید نظر خواهی دادخواست خود را به مراجع ذی صلاح ارائه دهد. در چنین مواردی می توان با کمک وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری، بهترین نتایج را بدست آورد.

کمیسیون ماده صد شهرداری و نحوه اجرای آرای آن

مالکانی که درگیر پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری می شوند باید در نظر داشته باشند که پس از قطعی شدن رای صادره از جانب این کمیسیون باید برای پذیرش و عملی کردن آن اقدام کنند و در صورتی که بخواهند از اجرای این ارا استنکاف کنند، کمیسیون ماده صد شهرداری وظیفه دارد تا خود به تنهایی این ارا را به مرحله اجرا بگذارد.

در مواردی که دستور کمیسیون ماده صد شهرداری مربوط به قلع و قمع بنا باشد، مالک باید در اولین فرصت رای صادره را اجرا کند در غیر این صورت ماموران شهرداری می توانند به دستور شهرداری تمامی آرا را اجرا کنند و دیگر نیازی به رضایت مالک نیست.

قانون در مورد کمیسیون ماده صد شهرداری چه می گوید؟

کمیسیون ماده صد شهرداری تا حد برای قانونگذار کشور ما اهمیت دارد که دارای قوانین جداگانه ای است. به چند مورد از قوانین و قواعد کمیسیون ماده صد شهرداری اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

 مالکین و سازندگان حقیقی و حقوقی اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن باید قبل از شروع هر گونه تفکیک و عملیات عمرانی از شهرداری مجوز و پروانه ساختمانی اخذ نمایند و مطابق با آن اقدام نمایند. هرگونه تخلف از مفاد پروانه از جمله اضافه بن زاید بر مساحت زیربنای مندرج در پروانه ساختمانی و یا تجاوز به معابر شهر و یا پیش آمدگی ممنوع است. مهندس ناظر موظف است از شروع عملیات ساختمانی و در تمام مراحل بر عملیات عمرانی از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه ها و محاسبات فنی ضمیمه آن مستمراً نظارت نماید و در صورت وقوع تخلف ساختمانی، به فوریت مراتب را کتباً به شهرداری، مالک و حسب مورد سازنده ی ذیصلاح یا پیمانکار ساختمان اعلام نماید، عدم گزارش و یا تعلل در اعلام به موقع تخلف رافع مسئولیت مالک و سازنده نمی باشد.

هرگونه انتقال رسمی عین یا منافع املاک غیر منقول واقع در محدوده و حریم شهر، موکول به اخذ پایان کار یا گواهی عدم خلاف از شهرداری است. مراتب پاسخ استعلام شهرداری مبنی بر بلامانع بودن انتقال مزبور در مفاد سند درج می گردد، نقل و انتقال رسمی اسناد دارای تخلف ممنوع است. همچنین واگذاری انشعابات دائم و موقت آب، برق، گاز و فاضلاب و تلفن به ابنیه و املاک دارای تخلف ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×