تجاوز جنسی و مجازات آن

تجاوز جنسی و مجازات آن (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

تجاوز جنسی و مجازات آن

تجاوز جنسی و مجازات آن

تجاوز جنسی چیست؟ تجاوز جنسی دارای چه ارگانی است؟ برای اثبات تجاوز جنسی باید از چه ابزاری استفاده کنیم؟ تجاوز جنسی در چه شرایطی شامل حکم اعدام می گردد؟ تجاوز جنسی و مشاوره حقوقی در مورد آن را چگونه انجام دهیم؟ آیا تاکنون به سراغ کسب اطلاع در مورد تجاوز جنسی رفته اید؟

تجاوز جنسی جز جرائمی محسوب می گردد که دارای آثار جبران ناپذیر است و آینده و روح و روان افرادی را که مورد سوقصد قرار می گیرند را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. تجاوز جنسی در جامعه ما دارای انواع مختلفی است که بای ان ها را شناخت تا بتان مجازات های مربوط به آن را نیز معرفی کرد.

جالب است بدانید هنگامی که صحبت از تجاوز جنسی می گردد افراد با خود فکر میکنند که هرگونه آزار  اذیت جنسی جز تجاوز جنسی میگردد اما حقیقت ا است که تجاوز جنسی تنها نمونه ای از آزار و اذیت جنسی است. آزار و اذیت جنسی شامل هر نوع رفتار جنسی می گردد که آزاردهنده باشد، برای مثال هرگونه مورد خطاب دادن در خیابان یا پیام هایی با محتوای جنسی و… در صورتی که فرد مقابل رایت نداشته باشد، آزار و اذیت جنسی محسوب می گردد اما حتی از لحاظ مجازات نیز، مجازاتی که برای تجاوز جنسی صادر می گردد بسیار سنگین تر از دیگر انواع جرائم جنسی است.

تجاوز جنسی چیست؟

تجاوز جنسی در معنای حقوقی به منظور همان تجاوز به عنف یا همان ایجاد رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل است. در چنین حالتی فرد فاعل بدون رضایت مفعول او را وادار به ارتباط میکند یا آنکه بدون تو از این کار را انجام می دهد. برای آنکه بتوانید با تجاوز جنسی به معنای دقیق تر آشنا شوید بهتر است از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنید. تجاوز جنسی تنها مسئله ای نیست که مختص بانوان باشد در حالت کلی امروزه حتی افراد مذکر نیز به وفور این جرم شده اند. دقت داشته باشید در چنین حالتی معنی تجاوز جنسی هم زنای به عنف را شامل می شود و هم لواط به عنف را در بر می گیرد.

یک وکیل کیفری بهترین کسی است که در مورد چنین پرونده هایی می تواند از صفر تا صد جریان را بر عهده گیرد و برای مجازات فرد مرتکب تمامی ادله لازم را ارائه دهد و همه اسناد قانونی لازم را در این جهت تهیه کند و آنها را در مدت زمان معین شده توسط قانونگذار تحویل دهد.

تجاوز جنسی یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی است ک در سال های اخیر در جامعه ما باعث بروز مسائل مختلف و چالش های متنوعی شده است و به همین علت هم به افراد توصیه می شود برای انکه بتوانند در مورد تجاوز جنسی آگاهی کسب کنند و بتوانند در مورد راه های جلوگیری از تضییع حقوق خود آگاهی بدست آورند از منابع معتبر استفاده کنید و هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند. جالب است بدانید که این جرم جز آن دسته از جرایمی است که در صورت از بین رفتن مدارک و دلایل آن دیگر به سختی میتوان آن را اثبات کرد و یکی از مهم ترین دلایل و مدارک در این حوزه نظریه پزشکی قانونی است،پس اجازه ندهید زمان شما از دست برود و برای استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل کیفری تهران اقدام کنید.

تجاوز جنسی و روش های اثبات آن

تجاوز جنسی نیز همانند بسیاری از جرائم دیگر نیاز به اثبات از طریق روش های قانونی دارد و نباید این موضوع را نادیده گرفت. اگر بخواهیم روش های اثبات تجاوز جنسی به طور کلی بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

اقرار: یکی از متداولترین روش هایی که برای اثبات جرم مورد استفاده قرار می گیرد اقرار خود متهم است. یعنی متهم به طور کامل رد حضور قانون به جرمی که مرتکب شده است اقرار می کند و از این طریق اثبات جرم او صورت جلسه می گردد.

شهادت: شهادت شهود نیز یکی دیگر از روش هایی است که باید در مورد اثبات جرایم مختلف به آن دقت کرد. شاهد یعنی کسانی که در هنگام ارتکاب جرم آن را دیده اند و دارای اهلیت کامل برای شهادت هستند. در چنین مواردی معمول برای شهادت باید در دادگاه حضور یابند و برای احقاق حقوق اقدام کنند.

علم قاضی : در مورد علم قاضی مسلما همه ما چیزهای بسیاری شنیده ایم و تا حد زیادی در مورد ان اطلاع داریم. علم قاضی یعنی انکه فرد قاضی با مطالعه جریان پرونده و مشاهده اسناد و مدارک به یک نتیجه گیری کلی می رسد و برای صدور حکم با نتیجه گیری مباحث و مدارک موجد اقدام می کند.

تجاوز جنسی و مجازات آن (2)
تجاوز جنسی و مجازات آن (2)

تجاوز جنسی و مجازات آن در قانون

از آنجایی که تجاوز جنسی دارای نتایج منفی و نامطلوب بسیار زیادی است و باعث ایجاد آثار منفی شدیدی برای افراد می گردد به همین دلیل قانونگذار ما توجه بسیار زیادی به آن کرده است و شرایطی را ایجاد کرده است تا مجازات این جرم به صورت کامل انجام گیرد و مرتکبان این جرم به صورت عادلانه مجازات شوند و از بروز چنین مشکلاتی به صورت مجدد جلوگیری شود.

مجازات این جرم بر اساس قانون مجازات کشور ما اعدام است. بنابراین در صورتی که زنای به عنف یا لواط به عنف صورت گیرد و فرد مرتکب به زور زیان دیده را مجبور به این کار کند و تمامی ادله و مدارک لازم برای اثبات این جرم نیز ارائه گردد و قاضی حکم اعدام را برای قانون کشورمان صادر می کند. از طرفی دیگر شما باید این موضوع را دقت داشته باشید که اعدام جز جرایم حدی است و هیچگونه تخفیف، تعلیف یا حتی تبدیلی برای مجازات آن در نظر گرفته نمی شود و اجرای حکم آن قطعی است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید ک مجازات ذکر شده تنها شامل عمل تجاوز می گردد و دیگر مصادیق آزار و اذیت جنسی مانند تقبیل یا مضاجعه‌ دارای مجازات هایی همچون شلاق و حبس هستند و در صورتی که این جرائم در مجامع عمومی انجام شوند و منافی عفت عمومی باشند قانونگذار برای ان مجازات های سنگین تری را در نظر میگیرد که در مراحل قضایی مشخص می شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×