جرم قوادی چیست؟

جرم قوادی چیست؟ (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

جرم قوادی چیست؟

جرم قوادی چیست؟

از جرائم جنسی حدی که مفهوم و مرتبه شوم و زشتی در کلیه ملل و جوامع دارد جرم قوادی است. جرمی که به منزله یک بیزینس سودآور برای اداره کنندگان کانال های فساد تبدیل شده است. این کار ناجوانمردانه و غیر انسانی به دلیل وسعتی که پیدا نموده است به یک ترغیب جدی برای رفتار و منش انسانی تبدیل شده است. همچنین سبب یک مخاطره عظیم برای جوامع بشری شده است.

قاچاق زنان و دختران و تأسیس باندها و حزب های عظیم فساد و بی عفتی و همچنین مراکز فحشا از سایر آثار شوم این جرم در جوامع غربی می باشد. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حتی در ضوابط کشورهایی که از فسق و فجور اختیاری جرم زدایی شده، مجبور کردن یا تشویق سایرین به فسق و فجور مخصوصاً افراد نابالغ، جرم به حساب می آید.

جرم قوادی به مفهوم دلالی میان دو یا چند نفر جهت انجام عمل زنا می باشد. این دلالی می تواند در قبال مقداری پول باشد یا اینکه هیچ پولی هم دریافت نکند. به موجب ماده ۲۴۲ قوانین و ضوابط مجازات اسلامی این جرم به معنی به هم مرتبط نمودن ۲ الی چند نفر برای انجام لواط یا زنا می باشد. مطابق تعریف این ماده و مفهوم عرفی، قوادی به معنی دلالی یا واسطه گری میان چند نفر برای انجام زنا یا لواط می باشد که همانطور که بیان شد امکان دارد این دلالی در قبال پول باشد یا خیر.

اثبات جرم قوادی

جهت اثبات جرم قوادی مانند دیگر جرم ها بایستی ۳ عنصر، قانونی، مادی و معنوی یا به بیانی عناصر سه گانه جرم به حقیقت رسیده باشند.

اثبات عنصر قانونی این جرم

به موجب قوانین جمهوری اسلامی ایران زمانی می توان انجام یا ترک عملی را جرم به حساب آورد که مقنن به صورت واضح و مبرهنی در قانون آن را جرم بشناسد و برای آن عقوبت و مجازاتی مشخص کرده باشد. بر اساس این تعریف ماده ۲۴۲ الی ۲۴۴ قوانین مجازات اسلامی این عنصر نامبرده را توجیه و به اثبات رسانده است.

اثبات عنصر مادی جرم قوادی

از دیگر عناصر اثبات جرم قوادی عنصر مادی می باشد. قانون به هیچ وجه نمی تواند مطابق فکر و اوهام مجرمانه، شخصی را تنبیه یا مجازات نماید. بلکه خیالات مجرمانه بایستی به کرسی وقوع و انجام بنشینند تا بتوان مطابق آن فردی را به اسم مجرم تنبیه و مجازات کرد.

اثبات این عنصر در جرم قوادی را می توان تأیید به هم رساند ۲ الی چند شخص جهت عمل زنا یا لواط به وسیله شخص گناهکار دانست. مطابق توضیحی که از این عنصر عرضه شد فرد بایستی عمل دلالی را در این حیطه انجام دهد تا عنصر مادی جرم به اثبات برسد.

جرم قوادی چیست؟ (11)
جرم قوادی چیست؟ (11)

اثبات عنصر معنوی در این جرم

مقصود از این عنصر همان طلب کردن و اجرا نمودن فعل جرم می باشد. بدین مفهوم که گناهکار، اعمال فعل را بخواهد یا حداقل احتمال رخداد آن را بدهد. در حقیقت مجرم بایستی هدف اعمال فعل گناهکارانه را داشته باشد. جهت تحقق این جرم، گناهکار بایستی هدف ارتکاب داشته باشد. بدین مفهوم که بخواهد دو الی چند نفر را برای عمل زنا یا لواط به هم مرتبط نماید. در این صورت چنانچه شخصی ۲ یا چند شخص را با قصدی به‌ غیر از زنا یا لواط به هم برساند این عنصر صورت نگرفته است و در نهایت این جرم اثبات نمی شود.

چنانچه فردی ۲ یا چند نفر را به هدف اجرای اعمالی که مغایر پاک‌دامنی نظیر مساحقه باشد جمع کند همچنان نمی توان جرم قوادی را برای او به اثبات رساند.

مجازات جرم قوادی چیست؟

مجازات جرم قوادی طبق ماده ۲۴۳ قوانین مجازات اسلامی برای زن و مرد یکسان نیست. مجازات این جرم برای هر کدام به شرح زیر می باشد:

•مجازات قوادی برای مرد

چنانچه مردی به این جرم مرتکب شود، همانطور که بیان شد بر اساس ماده ۲۴۳ قانون مجازات اسلامی، به ۷۵ ضربه شلاق محکوم می شود. اگر این عمل را برای دومین بار مرتکب شود افزون بر ۷۵ ضربه شلاق به تبعید تا ۱ سال هم محکوم می شود که این مدت زمان را دادستان تعیین می کند.

ولی چنانچه، این جرم در مورد رساندن ۲ الی چند نفر نابالغ جهت زنا یا لواط باشد مجازات آن متفاوت است. جدا از جنسیت، شخص به ۳۱ الی ۷۴ ضربه شلاق و به حبس از ۶ الی ۲ سال محکوم می شود.

•مجازات جرم قوادی برای زن

چنانچه جرم قوادی از سوی زن اتفاق بیفتد مطابق ماده ۲۴۳ قانون مجازات اسلامی، به ۷۵ ضربه شلاق محکوم می شود. چنانچه این جرم سبب رساندن دو یا چند نفر نابالغ جهت عمل زنا یا لواط باشد حکم بیان شده در مجازات مرد هم برای زن اجرا می شود.

•مجازات اعدام برای این جرم

همانطور که بیان شد این جرم، جرمی حدی می باشد و بنیاد آن در شرع منزه و مأخوذ از کلام الله می باشد. در این صورت چنانچه فردی ۳ بار مرتکب این جرم شود و هر ۳ مرتبه حد بر او اجرا شود، مجازات او برای چهارمین بار قطعاً اعدام می باشد.

شروط اساسی جهت تحقق جرم قوادی

برای تحقق و به اثبات رساندن جرم قوادی دو شرط اصلی وجود دارد که عبارت‌اند از:

•یکی از نکاتی که جهت به اثبات رساندن این جرم بایستی به آن دقت نمود نتیجه جرم می باشد. قوادی یکی از جرم هایی است که اثبات آن بسته به نتیجه آن می باشد. بدین مفهوم تا موقعی که جرم به صورت کامل رخ نداده باشد هیچ اثر حقوقی در مورد این جرم بر آن ترتیب داده نخواهد شد. در صورتی که امکان دارد آن جرم صورت گرفته از عمل، اسم مجرمانه دیگری داشته باشد.

•مسئله دیگری که درباره اثبات این جرم باید به آن توجه نمود تکرار آن می باشد. بدین مفهوم که این گناه با تکرار انجام می گیرد و شخص مجرم بایستی به این کار معروفیت داشته باشد. انجام این عمل برای ۱ بار نمی تواند مرتکب شدن به این جرم را تحقق سازد.

جرم قوادی چیست؟ (33)
جرم قوادی چیست؟ (33)

وکالت جرم قوادی

با ملاحظه به تشریح ماده ۲۴۲ ضوابط و قوانین مجازات اسلامی در خصوص جرم قوادی، تحقق قوادی دارای شروطی است که قبلاً بیان شد. در این خصوص چنانچه در پی شکایت و یا تحقق تهمت این جرم هستید ضروری است با یک وکیل ماهر و با تجربه در حیطه کیفری و قوادی تماس و مشورت نمایید. مؤسسات حقوقی معتبر با دارا بودن گروهی از وکلای پایه یک دادگستری در دفتر وکالت، آماده بررسی و قبول وکالت دعاوی قوادی هستند. جهت اخذ مشاوره می توانید از بخش نظرات این موسسات بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×