دستور موقت دیوان عدالت

وکیل دیوان عدالت اداری (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

دستور موقت دیوان عدالت

دستور موقت دیوان عدالت اداری

دستور  موقت دیوان عدالت اداری چیست؟ چه کسانی باید به سراغ دستور  موقت دیوان عدالت بروند؟ مزایای دستور  موقت دیوان عدالت اداری را می دانید؟ دستور  موقت دیوان عدالت اداری را باید در چه شرایطی مورد بررسی قرار داد؟ مراحل صدور دستور  موقت دیوان عدالت اداری چیست؟ آیا عموم مردم می توانند برای دستور  موقت دیوان عدالت اداری اقدام کنند؟ در چه شرایطی نمی توان به سراغ دستور  موقت دیوان عدالت رفت؟ دستور  موقت دیوان عدالت اداری دارای چه پیامدهای قانونی است؟ دستور  موقت دیوان عدالت را چگونه باید مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم؟ آیا شما نیز تاکنون با موارد دستور  موقت دیوان عدالت اداری روبرو شده اید؟

دستور موقت دیوان عدالت را می توان از جوانب گوناگونی مورد بررسی قرار داد تا بتوان به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کرد. اما مسئله مهمی که در مورد دستور  موقت دیوان عدالت وجود دارد آن است که افراد ذینفع و کسانی که خواهان پرونده هستند می توانند برای اخذ دستور  موقت دیوان عدالت اقدام کنند و درخواست خود را در چهارچوب قوانین حقوقی ارائه دهند.

 اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برای دستور  موقت دیوان عدالت اقدام کنید و پرونده شما در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفته است بهتر است از فردی که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید تا بتوانید بهترین شرایط را برای جریان پرونده های خود ایجاد کنید. در چنین شرایطی بهترین گزینه ای که می تواند از صفر تا صد جریان پرونده رغ در کنار شما باشد، وکیل دیوان عدالت اداری است. این وکیل متخصص و حرفه ای داراس تجربیات نسبتا خوبی در این زمینه است و می تواند شرایط مناسبی را ایجاد کند تا افراد بتوانند به موفقیت های خوبی در این زمینه دست پیدا کنند و در مسیر احقاق حقوق خود حرکت کنند.

دستور  موقت دیوان عدالت و تحلیل حقوقی آن

دستور  موقت دیوان عدالت جز مسائل مهمی است که قانونگذار کشور ما به صورت سریع به آن اشاره کرده است. در حالت کلی شما باید در مورد دستور  موقت دیوان عدالت را بدانید که اگر فردی در جریان پرونده های خود دچار اسیبو ضرر و زیان شود می تواند برای جلوگیری از چنین مسائلی تا زمان صدور حکم در دیوان عدالت اداری به کمک یک وکیل پایه یک دادگستری درخواست دستور  موقت دیوان عدالت کند تا اگر در آینده احیانان رای مورد اعتراض در جریان دادرسی نقض شود، میزان اسیب های مالی و غیر مالی که ممکن است به فرد وارد شود تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

دستور  موقت دیوان عدالت در موارد خاصی صادر می شود و افراد باید از این مواد اطلاع پیدا کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. یک وکیل حقوقی متخصص می تواند در یک جلسه  مشاوره تمامی قوانین مرتبط با دستور  موقت دیوان عدالت را به افراد توضیح دهید و راهنمایی های لازم در مورد شرایط پرونده های مختلف را به نحوی دقیق و با جزییات با زبانی ساده به موکل خود توضیح دهد. در حالت کلی تمامی افرادی که به مشاوره حقوقی با وکیل نیاز دارند و می خواهند در مورد دستور  موقت دیوان عدالت اطلاع پیدا کنند باید از طریق یک موسسه حقوقی معتبر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

دستور موقت دیوان عدالت در سال های اخیر باعث کاهش بسیاری از آسیب ها و خسارات شده است اما افرادی که با این موضوع آشنایی ندارند ممکن است به صورت ناخواسته متحمل آسیب و ضررهای بسیاری شوند و به دلیل بی اطلاعی از قوانین حقوق آنها مورد تضییع واقع شود.

وکیل دیوان عدالت اداری (2)
وکیل دیوان عدالت اداری (2)

دستور موقت دیوان عالی اداری در قانون

دستور  موقت دیوان عدالت در قانون کشور ما دارای اهمیت بسیار زیادی است و افراد مختلف باید در مورد قوانین آن اطلاع داشته باشند تا در روند قضایی دچار مشکل نشوند، به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین قوانین دستور  موقت دیوان عدالت دقت کنید:

 در صورتی ‌ که شاکی ضمن طرح شکایت خود یا پس از آن مدعی شود که اجرای اقدامات با تصمیمات یا آراء قطعی یا خودداری از انجام وظیفه توسط اشخاص و مراجع مذکور در این قانون، سبب ورود خسارتی می ‌ گردد که جبران آن غیرممکن یا متعسر است، می ‌ تواند تقاضای صدور دستور موقت نماید. پس از طرح شکایت اصلی، درخواست صدور دستور موقت باید تا قبل از ختم رسیدگی، به دیوان ارائه شود. این درخواست مستلزم پرداخت هزینه دادرسی نیست. شعبه رسیدگی ‌ کننده در صورت احراز ضرورت و فوریت موضوع، برحسب مورد، دستور موقت مبنی بر توقف اجرای اقدامات، تصمیمات و آراء مزبور یا انجام وظیفه، صادر می ‌ نماید.

دستور موقت تأثیری در اصل شکایت ندارد و در صورت رد شکایت یا صدور قرار اسقاط یا ابطال یا رد دادخواست اصلی دستور موقت نیز لغو می ‌ گردد.  مرجع رسیدگی به تقاضای صدور دستور موقت این قانون، شعبه ‌ ای است که به اصل دعوی رسیدگی می ‌ کند لکن در مواردی که ضمن درخواست ابطال مصوبات از هیأت عمومی دیوان، تقاضای صدور دستور موقت شده باشد، ابتداء پرونده جهت رسیدگی به تقاضای مزبور به یکی از شعب ارجاع می ‌ شود و در صورت صدور دستور موقت در شعبه، پرونده در هیأت عمومی خارج از نوبت رسیدگی می ‌ شود.

 شعبه دیوان موظف است در صورت صدور دستور موقت، نسبت به اصل دعوی خارج از نوبت رسیدگی و رای مقتضی صادر نماید. مدیر دفتر شعبه مکلف است پرونده را به فوریت به ‌ نظر شعبه برساند و شعبه موظف به اتخاذ تصمیم فوری است.  در صورت صدور دستور موقت یا لغو آن، مفاد آن به طرفین و در صورت رد تقاضای صدور دستور موقت، مفاد آن به شاکی ابلاغ میشود. تقاضای صدور دستور موقت قبل از اتخاذ تصمیم شعبه، مانع اجرای تصمیمات قانونی موضوع این قانون نیست.

 سازمانها، ادارات، هیئت ها و ماموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت، مکلفند طبق آن اقدام نمایند و در صورت استنکاف، شعبه صادر کننده دستور موقت، متخلف را به انفصال از خدمت به مدت شش ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده محکوم می ‌ نماید. در صورت حصول دلایلی مبنی بر عدم ضرورت ادامه اجرای دستور موقت، شعبه رسیدگی‌کننده نسبت به لغو آن اقدام می ‌ نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×