لایحه ابطال وکالت نامه بلاعزل

لایحه ابطال وکالت نامه بلاعزل

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل

نوشتن لایحه ابطال وکالت  نامه بلاعزل

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به بررسی لایحه ابطال وکالت نامه بلاعزل بپردازیم و شرایط نوشتن این لایحه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید تا با نحوه نوشتن این نوع لایحه آشنا شوید.

آشنایی با تعاریف حقوقی  به منظور نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل

وکالت چیست

 نوعی قرارداد دو طرفه است که در آن شخصی مقید می شود اختیار همه امور یا بخشی از امور خود را در حیطه خاصی برای همیشه یا مدت زمان خاصی به شخص دیگری برای پیگیری امور مربوطه واگذار کند.  وکالت نامه جزء اسناد رسمی و حقوقی است که تنظیم آن  در دفاتر و مراکز اسناد رسمی یا  مراکز قانونی صورت می گیرد. تنظیم این توافق نامه دو طرفه در مراکز حقوقی مراجع قضایی نسبت به دفاتر اسناد رسمی معتبر تر و با کیفیت تر است. زیرا وکیل نسبت به همه امور آگاهی کامل تری داشته و نسبت به اخذ قرار داد  دقت و آگاهی بیشتری دارد.

انواع وکیل

  دادگستری:

شخصی که در رشته حقوق تحصیلات آکادمیک داشته و از طرف مراجع قضایی کشور دارای مهر دادگستری  است.

 غیر دادگستری:

شخصی عادی است که از نظر مراجع قانونی دارای پرونده حقوقی نمی باشد اما برای انجام امور کاری و اداری ساده از طرف شخص دیگری برای پیگیری امور انتخاب می شود. مثلا پدری که اجازه خرید فروش ملک خود را به فرزند خود می دهد. در چنین حالتی فرزند دارای پرونده قانونی  نیست اما به سبب اجازه پدر می تواند به فروش ملک بپردازد.

بررسی انواع قرارداد های دو طرفه به منظور نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل

 جامع یا مطلق:

در این حالت  شخص اداره تمام امور خود اعم از مسائل مالی و حقوقی خود را به شخص دیگری  می سپارد و شخص اجازه دخالت در تمام امور تعیین شده  را دارد.  در این حالت  در مورد میزان حدود کاری جانشین  حد و مرزی قید نمی شود.

 مشخص شده یا مقید:

در این حالت شخص اجازه دخالت و پیگیری قسمتی از امور خاص خود را مثل  خرید و فروش ملک را به جانشین خود می دهد. این نوع قرارداد برای انجام  کار خاصی  توسط شخصی دیگر تنظیم می شود و شخص اجازه پیشروی و دخالت در امور خارج از امور مشخص شده در قرارداد  را ندارد.

 قضایی :

در این حالت  شخص حتما دارای تحصیلات آکادمیک حقوق و قضایی بوده و از نظر قانونی صلاحیت حقوقی دارد.

 غیر قضایی:

در این حالت  فرد انتخاب شده توسط موکل  یک شخص عادی تلقی می شود و برای انجام یک امر مشخصی  تعیین می شود.

بررسی قراردادبلاعزل به منظور نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه بلاعزل

وکالت نوعی قرارداد دو طرفه  است که موکل اداره همه امور مالی یا قسمت مشخص از امور مالی‌خود را به شخص دیگری می سپارد. در این قرارداد مدت زمان مشخصی برای انجام امور مالی ذکر می شود. مثلا   قید می شود که شخص برای فروش ملک مسکونی موکل به مدت 5 ماه فرصت دارد و بعد از اتمام زمان مقرر  قرارداد باطل می گردد و جانشین  انتخاب شده توسط موکل حق دخالت  در امور شخص را ندارد.

بررسی انواع وکالت :

 بلاعزل :

نوعی  قراداد دو طرفه با شرایط خاصی می باشد. در این حالت  موکل قید می کند که حق عوض کردن وکیل یا فسخ قرارداد را نخواهد داشت. در این صورت در مورد امور مشخص شده در قرار داد  بلاعزل تا زمانی که شرایط این نوع توافق نامه پابرجا باشد شخص اجازه دخالت و پیگیری امور تعیین شده را دارد و موکل نمی تواند قراداد را باطل کند.

 عادی:

در این حالت  مدت زمانی مشخصی برای زمان انجام امور توسط شخص تعیین می گردد و هر وقت که‌ موکل بخواهد می تواند این توافق نامه  را باطل کند و شخص دیگری را برگزیند و مانعی در فسخ این نوع قرارداد وجود ندارد.

نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل

اگر شخصی که توسط موکل انتخاب شده است  به هر دلیلی فوت کند، این قرارداد بلاعزل باطل می گردد و موکل می تواند شخص دیگری را  برگزیند.

اگر وکیل دچار اختلالات روحی و روانی شدید شود یا به اصلاح دچار جنون و دیوانگی گردد. در این صورت موکل می تواند با نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه بلاعزل و ارائه به دادگاه آن را  باطل کند.

اگر  شخصی که جانشین موکل است  توانایی و قدرت جسمی و ذهنی لازم را در  امور مشخص شده از دست بدهد. مثلا شخص در حین حادثه ای دچار آسیب مغزی شود و توانایی اداره امور مالی را نداشته باشد. در این صورت با ارائه مدارک مشخص به دادگاه و نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل این  سند باطل می شود.

اگر شخص در اداره  امور  موکل کار شکنی کند یا سوء استفاده مالی کند و بر اموال مشخص شده موکل حس مالکیت داشته باشد و به تصرف اموال بپردازد. در این صورت موکل می تواند توسط یک شخص با تجربه و خبره به نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل بپردازد و به دادگاه ارائه  بدهد و این  قرارداد را با توجه به حکم دادگاه فسخ کند.

اگر  موکل فوت کند بعد از مرگ  این توافق نامه  باطل می گردد.

اگر موکل دچار بیماری و اختلالات روحی و روانی شدیدی اعم از جنون و دیوانگی شود. این قرار داد دو طرفه فسخ می شود.

در صورتی که موکل با ارائه سند و مدارک قانونی عدم صلاحیت جانشین خود  را به مراجع قانونی اثبات کند، این قرارداد بلا عزل فسخ می شود.

 شرایط لازم برای نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل

لایحه درخواست و سند معتبری است که باید توسط شخصی با تجربه نگارش شود. شخصی که به فنون نویسندگی و شرایط حقوقی ابطال وکالت بلاعزل  کاملا مسلط باشد.

نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل باید قوی و دقیق باشد تا بتواند بر روند و پیشبرد مراحل قانونی دادگاه موثر باشد.

شخص برای نوشتن لایحه ابطال قراداد بلاعزل باید به تمام جزئیات پرونده مسلط باشد و متناسب با هر مرحله جدید دادگاه لایحه مناسبی ارائه دهد.

نوشتن یک لایحه قوی و ارائه به دادگاه می تواند قرارداد  بلاعزل را فسخ کند در غیر این صورت اگر چه  موکل دلایل و مدارک قانونی برای اثبات لغو قرادادبلاعزل داشته باشد اما به دلیل نوشتن لایحه ضعیف  طبق نظر قانون   فسخ نمی شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه  بلاعزل اطلاعات جامعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات مورد پسند و رضایت خاطر شما عزیزان واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×