مشاوره آنلاین حقوقی

مشاوره آنلاین حقوقی (7)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

مشاوره آنلاین حقوقی

مشاوره آنلاین حقوقی

مشاوره آنلاین حقوقی یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند از آن استفاده کنند تا مشکلات و چالش های قانونی که با ان روبرو می شوند را مورد حل و فصل قرار دهند. مشاوره آنلاین حقوقی برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است و شرایط حقوقی بسیاری از پرونده ها را متفاوت می کند. تجربه نشان داده است کسانی که از مشاوره آنلاین حقوقی استفاده می کنند کمتر با مشکل مواجه می شوند و شرایط قانونی پرونده های آنها جریان بهتری را طی می کند. مشاوره آنلاین حقوقی دارای تفاوت ها و شباهت های مختلفی با مشاوره حضوری است که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت و موضوع را تا حد زیادی تحلیل خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین حقوقی معمولا توسط وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی با تجربه ارائه میگردد اما کم نیستند مراکزی که با قصد سودجویی و کلاهبرداری وارد جریان پرونده های های مختلف می شوند و به ارائه خدمات مشاوره آنلاین حقوقی غیر استاندارد می پردازند و از این طریق باعث بوجود آمدن چالش های بسیاری در زندگی مردم می گردند. در چنین شرایطی برای جلوگیری از این مشکلات به افراد توصیه می شود که اطلاعات قانونی و حقوقی خود را در این زمینه گسترش دهند و مراکز مختلف ارائه خدمات مشاوره آنلاین حقوقی که دارای مجوز قانونی هستند را بشناسند تا بتوانند نتیجه مناسبی را بدست آورند و هزینه و زمان آنها به هدر نرود.

اگر شما یا اطرافیانتان جز کسانی هستید که به مشاوره آنلاین حقوقی نیاز دارید و می خواهید از این خدمات حقوقی استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامطلب با ما همراه باشید تا به تمامی مسائلی که باید بدانید اشاره کنیم و این موضوع را به طور کامل برای شما توضیح دهیم تا با دید روشن تری اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهید.

مشاوره آنلاین حقوقی برای چه کسانی است؟

مشاوره آنلاین حقوقی تنها برای اقشار خاصی نیست و عموم مردم می توانند از این خدمات استفاده کنند و جریان پرونده هایی که با ان درگیر هستند را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند و به نتیجه برسند. برخی از افراد به اشتباه با خود فکر میکنند که مشاوره آنلاین حقوقی تنها مختص کسانی است که با مشکل حقوقی مواجه شده اند و در جریان دادرسی پرونده های گوناگون قرار گرفته اند اما بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که عموم مردم می توانند از خدمات مشاوره آنلاین حقوقی استفاده کنند و هیچ فرقی ندارد که آنها دچار مشکلات و چالش های قانونی باشند یا خیر. در هر صورت لازم است تا افراد در مورد مسائل مختلف قانونی اطلاعات و دانش لازم را داشته باشند تا بتوانند عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان دهند.

یکی از مسائلی که باعث میشود تا افراد نتوانند از خدمات مشاوره آنلاین حقوقی استفاده کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را پیش ببرند آن بود که از هزینه های این نوع خدمات واهمه داشتند و فکر می کردند که شاید نتوانند این هزینه ها را پرداخت کنند. برخی دیگر از افراد هم معمولا به دلیل این که فرصت کافی برای مراجعه به دفتر وکالت نداشتند بره سراغ خدمات مشاوره ای نمی رفتند و همین موضوع باعث می شد تا آسیب ها و خسارات نسبتا زیادی به آنها وارد شود و جریان زندگی آنها را تا حد زیادی دچار مشکل کند.

مشاوره آنلاین حقوقی که توسط افراد متخصص و حرفه ای ارائه می گردد تا حد زیادی این الش ها و مشکلات را حل کرده است و باعث شده است تا افراد بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند و دیگر هیچ واهمه ای از هزینه و زمانی که برای این نوع خدمات خرج می کنند نداشته باشند.

در حالت کلی شما باید بدانید که هزینه و مخارج مشاوره آنلاین حقوقی بسیار کمتر از مشاوره حضوری است و از طرفی دیگر نیز شرایط بسیار بهتری را برای افراد مهیا می کند تا جریان پرونده های آنها بدون هیچگونه درگیری طی شود. جالب است بدانید که عموم مردم می توانند بدون انکه زمان و هزینه نسبتا زیادی خرج کنند از این خدمات بهره مند شوند و دیگر نیازی نیست تا مسیری طولانی را تا دفتر وکالت بپیمایند تا با وکیل دادگستری مشاوره داشته باشند و از راهنمایی های او استفاده کنند.

در حالت کلی باید بگوییم که مشاوره آنلاین حقوقی هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد و همین موضوع باعث شده است تا شرایط افراد تا حد زیادی برای استفاده از این نوع خدمات مساعد باشد. تمامی افراد در هر سن و سال و با هر جنسیتی که دارند می توانند به راحتی از مشاوره آنلاین حقوقی بهره مند شوند و جریان پرونده های خود را پیش ببرند.

مشاوره آنلاین حقوقی چیست؟

تاکنون با مفهوم مشاوره آنلاین حقوقی برخورد داشته اید؟ مشاوره آنلاین حقوقی مفهوم کاملا نو و جدید است که چند سالی است در جوامع سطح اول جهان ایجاد شده است. طی یکی دو سال گذشته نیز در ایران مشاوره آنلاین حقوقی رونق گرفته و کم کم جای خود را باز کرده است. در این مقاله می خواهیم بدانیم اولا مشاوره آنلاین حقوقی چه کاری برای ما می کند و در ادامه به این سوال پاسخ دهیم که آیا مشاوره آنلاین حقوقی می تواند عملکردی بهتر از مشاوره های حضوری داشته باشد یا خیر؟ با ما در ادامه همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال باید کمی به عقب بازگردیم و مفهوم قانون و مسیر قضایی را بار دیگر مورد بررسی قرار دهیم. این مفاهیم به ما نشان می دهد که امروز دقیقا با چه موضوعاتی سروکار داریم و چگونه می توانیم از عهده آن ها بر بیاییم.

مشاوره آنلاین حقوقی دارای چه ویژگی هایی است؟

در صورتی که بتوانیم ویژگی ها و خصوصیات مشاوره آنلاین حقوقی را بشناسیم و تمایز آن را با دیگر  انواع مشاوره تشخیص دهیم دیگر کار بسیار راحت تر  خواهد بود و افراد با دید روشنتر و آگاهی بیشتری می توانند جریان پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن حل و فصل کنند و میزان صدمات ناشی از دعاوی قانونی را کاهش دهند. بنابراین به طور خلاصه به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های مشاوره آنلاین حقوقی اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و اطلاعات لازم در این حوزه را بدست آورید:

مشاوره آنلاین حقوقی به گونه ای است که افراد می توانند در شرایط حساس که به صورت فوری به وکیل نیاز دارند از این نوع خدمات بهره مند شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که از خدمات مشاوره آنلاین حقوقی استفاده می کنند معمولا در شرایط حساسی قرار میگیرند که نیاز دارند انتخابی صحیح داشته باشند و با استفاده از مشاوره آنلاین حقوقی از بوجود آمدن بسیاری از مشکلات و مسائل قانونی که ممکن است باعث  ایجاد آسیب روحی و روانی شود می کاهند.

مشاوره آنلاین حقوقی برای تمامی مردم جامعه است و فرقی ندارد فردی که می خواهد به وکیل انلاین مراجعه کند چه جنسیتی داشته باشد یا دارای چه شرایط سنی باشد. گاهی برای ما پیش می آید که به دلیل شرایط سنی یا حتی جنسی که داریم نمی توانیم به مشاوره حضوری مراجعه کنیم و گاهی حتی ممکن است دچار احساس خجالت شویم و نتوانیم به صورت عادی و رد حضور وکیل برخی از مشکلات را بیان کنیم. در چنین شرایطی بهتر است به جای فرار از مشکل به دنبال راهی برای حل آن بود به نظر می آید که مشاوره آنلاین حقوقی می تواند تمامی این مشکلات را حل کند و باعث بوجود آمدن شرایط نسبتا خوبی برای بیان موضوعات مختلف باشد. 

برخی از افراد به دلیل شرایط مالی و اقتصادی که دارند نمی توانند به راحتی به مشاوره آنلاین حقوقی مراجعه کنند و جریانی که با ان مواجه شده اند را بیان کنند و هزینه و شرایط مالی مساعدی ندارند. تجربه این موضوع را نشان داده است که هزینه جلسات حضوری مشاوره حقوقی چندین برابر جلسات مشاوره غیر حضوری است و به همین علت کسانی که می خواهند هزینه نسبتا کمتری را برای این جلسات خرج کنند بهتر است به سراغ خدمات مشاوره آنلاین حقوقی بروند تا جریان پرونده آنها در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مورد بررسی قرار گیرد.

مشاوره آنلاین حقوقی در زمینه های مختلف

جالب  است بدانید که مشاوره آنلاین حقوقی در زمینه های مختلفی ارائه می گردد و تنها برای افراد و شرایط خاصی نیست. فرقی ندارد که مردم در جریان چه پرونده ای درگیر شده باشند یا اصلا بخواهند چه مسئله قانونی مهمی را بپرسند آنها در هر صورت به راحتی می توانند از مشاوره آنلاین حقوقی استفاده کنند و تنها کافیست که با مرکز مشاوره ای تماس  بگیرند و  موضوع سوالات و پرونده خود را بیان کنند تا مرکز مربوطه آنها را به وکیل آنلاین متخصص در همان حوزه معرفی کند.

شاید به جرات بتوانیم بگوییم که امروزه تعداد متقاضیان مشاوره آنلاین حقوقی خانواده و مالی و ملکی بسیار بیشتر از مسائل دیگر است و بیشتر کسانی که  به سراغ مشاوره آنلاین میروند معمولا دچار چنین پرونده ها و چالش هایی شده اند.

از  آنجایی که مشاوره آنلاین حقوقی دارای شرایط خاصی نیست و همه افراد میتوانند از ان استفاده کنند به افراد توصیه می شود که سوالات خود را در این زمینه به راحتی از وکیل متخصصی که با ان مشاوره می کنند  بپرسند. امکاناتی که برای مشاوره آنلاین حقوقی نیاز است، یک عدد تلفن همراه یا رایانه است که به اینترنت متصل باشد و امروزه چنین امکاناتی در دسترس عموم مردم است و همه آنان می توانند به راحتی از مشاوره آنلاین حقوقی استفاده کنند.

یکی از مراکز قابل اطمینان و رسمی که به ارائه مشاوره آنلاین حقوقی می پردازد و دارای تعداد زیادی وکیل آنلاین متخصص و حرفه ای است، گروه وکلای عدالت نویسان است. برای استفاده از مشاوره آنلاین حقوقی گروه عدالت نویسان شما می توانید هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهید و نگرانی های خود را در مورد مسائل مختلف کنار بگذارید. موسسه حقوقی  وکلای عدالت نویسان با هدف کاهش مشکلات حقوقی مرم به ارائه خدمات مختلف می پردازد.

قانون، پیچیده تر از همیشه

قانون امروز مفهومی کاملا پیچیده و تخصصی محسوب می شود. در واقع نمی توانیم انتظار داشته باشیم که تک تک افراد جامعه قانون را به درستی درک کنند و بر اساس آن بتوانند مسیر خودشان را تعیین کنند. قانون به اندازه ای پیچیده و تخصصی شده است که رشته ای آکادمیک در دانشگاه دارد و افرادی که عمر و زمان خودشان را در مسیر یادگیری آن صرف می کنند می توانند تمامیت آن را بفهمند و بر اساس آن پیش بروند.

از طرف دیگر قانون تنظیم کننده اجتماع محسوب می شود. بنابراین تک تک افراد جامعه باید به نوعی به قوانین آشنا باشند و بتوانند از آن در مسیر زندگی خودشان استفاده کنند.

به نظر می رسد در این حالت به یک تناقض و پارادوکس میرسیم. چرا که هم باید افراد جامعه قوانین را متوجه شوند و هم این که قوانین به اندازه ای سخت شده است که نمی توان انتظار داشت بدون گذراندن دوره های خاص و طولانی این قوانین را درک کرد.

اولین راه حلی که به ذهن می رسد این است که تک تک افراد جامعه خودشان دست به کار شوند و تمام کار و زندگی خودشان را کنار بگذارند و برای تمام عمر مشغول تحصیل در حوزه حقوق شوند. اما این کار عملا منطقی نیست. چرا که جامعه سالم به تمامی اقشار خود در تمامی حوزه ها نیاز دارد. بنابراین راه بهتر این است که از افرادی که در این حوزه تخصص و تجربه کافی دارند استفاده کرد.

یعنی افراد جامعه می توانند به کمک افرادی متخصص در حوزه قانون نسبت به قوانین مربوط به خودشان آگاه شوند و بر اساس این آگاهی گام های بعدی را بردارند.

این افراد را می تواند مشاورین و وکلای حقوقی دانست. این ها کسانی هستند که سال ها در حوزه قانون تلاش کرده و تخصص های لازم را به صورت آکادمیک به دست می آوردند. همچنین این افراد سال ها در این حوزه ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند و تجربه های خوبی به دست می آورند. از این روست که مشاوره آنلاین حقوقی یا حضوری در بسیاری از کشورها به عنوان یک اصل و الزام شناخته می شود. اما پیش از این که بخواهیم به چرایی این موضوع بپردازم بهتر است به یک سال مهم پاسخ دهیم؟ چرا قوانین به این اندازه سخت و مبهم نوشته می شوند؟

قانون به عنوان تنظیم کننده رابطه اجتماعی

اگر به قوانین تدوین شده از همان ابتدا تا به امروز نگاه کنیم به این نکته پی می بریم که قوانین چیزی جز تنظیم کننده روابط انسان با سایر مفاهیم موجود در اجتماع نیست. در واقع قوانین نقشی جز محدود کننده اعمال و رفتار انسان و تنظیم کننده آن در روابط مختلف ایجاد شده توسط او را ندارد.

بنابراین قوانین باید بر اساس روابط انسان در هر دوره تدوین شود. حال به اطراف خودتان نگاه کنید. امروز ما در دنیای زندگی می کنیم که مفاهیم در آن بیش از حد تصور رشد کرده است. هر انسان می تواند روابط گسترده و مبهمی داشته باشد. از روابط مجازی و اینترنتی گرفته تا رابطه انسان با حیوانات و طبیعت و … احتمالا در سال های آینده روابط انسان در فضا نیز به این گستردگی اضافه می شود. حال تصور کنید که مجموع این رابطه تا چه اندازه پیچیده و مبهم است.

بنابراین وقتی قوانین بر اساس روابط تدوین می شود و وقتی روابط تا به این اندازه سخت و پیچیده و مبهم باشد کاملا طبیعی است که قوانین تدوین شده بر اساس آن ها نیز سخت و پیچیده باشد. بنابراین نمی توان به قانون گذار یا مجریان قانون خرده گرفت که چرا قوانین تا به این اندازه سخت و پیچیده نوشته شده است.

به هر حال قوانین موظف هستند روابط را در یک اجتماع یا ملت بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند فرهنگ و پیشینه ملت و هدفی که دنبال می کند تنظیم کند. این چالشی است که در تمامی ملت ها و اجتماع ها وجود دارد.

یعنی شما در کشورهای سطح اول جهان و بهترین جامعه های دنیا نیز با سختی و پیچیدگی های خاصی از قانون روبرو هستید که علت آن نیز چیزی جز پیچیدگی روابط ایجاد شده طی سال های گذشته نیست.

چرا مشاوره حقوقی؟

همانطور که گفتیم در کشورهای سطح اول جهان مشاوره حقوقی به عنوان یک ابزار و اصل مهم در جامعه شناخته می شود. علت این موضوع از دید آن ها ساده و روشن است.

در واقع این جوامع قبول کرده اند که قوانین خواسته یا ناخواسته سخت و مبهم است و بسیاری از افراد جامعه توانایی درک آن ها را ندارد. بنابراین لازم است افرادی در جامعه حضور داشته باشند که بتوانند به عموم جامعه قوانین را با زبانی ساده و قابل فهم و در حد نیاز آن ها منتقل کنند.

در واقع حاکمین جامعه سطح اول به خوبی متوجه شده اند که جلوگیری از ایجاد یک تعارض قانونی از هر نظر می تواند به نفع اجتماع و دولت باشد.

اول این که بسیاری از تعارضات قانونی صرفا به دلیل ناآگاهی از قوانین ایجاد می شوند. یعنی فرد یا افرادی که درگیر یک مسیر قضایی می شوند صرفا به سبب عدم درک درست یا آگاهی کامل از قوانین گرفتار این چنین مسیری می شوند. گرفتار یک مسیر قضایی شدن دو اثر بسیار منفی دارد. اول این که این افراد بار مالی و روانی بسیاری متحمل می شوند تا این تعارض به نوعی برطرف شود. همچنین این افراد از نظر زمانی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. از نظر حاکمیت نیز دولت باید هزینه گزافی را در سیستم قضایی پرداخت کند تا این نوع تعارضات قانونی که درصد بالایی از قدرت سیستم قضایی را به خود اختصاص می دهد حل کند. همچنین با افزایش بار روانی، مالی و زمانی به افراد جامعه عملا این دولت است که در نهایت ضربه می خورد. فرض کنید یک کارمند دولت درگیر مسیر قضایی شده باشد. این فرد باید زمان قابل توجهی را به این مسیر اختصاص بدهد. زمانی که دولت می توانست از او به عنوان یک کارمند بهره بگیرید حال در اختیار سیستمی می شود که عملا هیچ سودی ندارد.

بنابراین کاملا روشن است که بهترین کار این است که قبل از شروع هر نوع تعارض قانونی جلوی آن را گرفت. این روش به نظر بسیار ساده تر است. زیرا شما با انتقال آگاهی به عموم افراد جامعه عملا آن ها را از ورود به این سیستم باز می دارید. این یعنی بخش عمده ای از سیستم قضایی خلوت می شود و  این سیستم می تواند ساده تر به مسائل مهم تری بپردازد.

از این روست که در کشورهای جهان اول عملا استفاده از مشاورین و وکلای حقوقی پیش از هر اقدامی به عنوان یک فرهنگ شناخته می شود. فرهنگی که توانسته بخش عمده ای از هزینه ها را به دولت بازگرداند و اجتماع را از نظر روانی سالم نگه دارد.

چرا مشاوره آنلاین حقوقی ؟

اما سوال مهم دیگری که باید به آن بپردازیم این است که آیا مشاوره آنلاین حقوقی گزینه بهترین نسبت به مشاوره حضوری محسوب می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید به اطراف خودتان نگاه کنید. در واقع ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند. یعنی شما خواسته یا ناخواسته باید در هر کاری که انجام می دهید سریع باشید. بنابراین نمی توانید صبر کنید و مسیری را برای رفتن به یک مشاوره حقوقی صبر کنید.

شما باید در بسیاری از قدم هایی که در جوامع امروزی برمی دارید به سرعت تصمیم بگیرید. همین سرعت نیز در بسیاری از موارد باعث می شود که به بسیاری از مفاهیم مانند قانون بی توجه شویم و همین یعنی شروع یک مسیر قضایی فرسایشی!

مشاوره آنلاین حقوقی به شما این فرصت را می دهد که بتوانید در هر زمان و مکانی که می خواهید به سرعت مسئله قانون خودتان را مطرح کنید و بدین ترتیب به سرعت متوجه می شوید که بهترین تصمیم چیست.

از طرف دیگر امروز کمتر کسی دوست دارد در کلان شهرهایی مانند تهران برای یک مشاوره حقوقی مسافتی را در ترافیک طی کند و یک روز کامل خود را از دست بدهد. مشاوره آنلاین حقوقی با حذف این هزینه های مالی و زمانی عملا باعث شده است که روند استفاده از این مشاوره ها که نیاز اساسی و لازم برای اجتماع محسوب می شود ساده تر و سریع تر صورت بگیرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×