مناقصه و انواع آن

مناقصه و انواع آن

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

مناقصه و انواع آن

مناقصه و انواع آن

مناقصه چیست؟ مناقصه به چند دسته تقسیم می شود؟ مناقصه چند مرحله است؟ در مورد مناقصه باید از کجا اطلاعات لازم را بدست آوریم؟ مناقصه برای چه کسانی است؟ در چه مواردی باید به سراغ مناقصه برویم؟ وکیل مناقصه چه می کند؟ برنده مناقصه چگونه تعیین می گردد؟

مناقصه یک نوع فرایند رقابتی است که می توان از طریق آن کالاها و خدمات را از جانب سازمان های دولتی که میخواهند كالاها  خدمات مورد نیاز خود را تامین کنند و تعهدات موضوع معامله را گردن گرفته اند با کمترین قیمتی که مورد پیشنهاد قرار می گیرد به راحتی مورد معامله قرار داد. مناقصه دارای مراحل مختلفی است  دعوت مناقصه گران نیز دارای شرایط قانونی خاصی است. در صورتی که افراد در مورد مناقصه اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشند به راحتی می توانند در جریان معامله ها شرکت کنند. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا به تمامی موضوعات حقوقی مورد نیازتان در مورد مناقصه اشاره کنیم.

مناقصه و مشاوره حقوقی در مورد آن

مناقصه یک نوع قرارداد قانونی محسوب می شود که در ان معامله گران مختلفی حضور دارند و می توانند برای ارائه کمترین قیمت خدمات و کالا ها خدمت کنند. از آنجایی که امروزه همه افراد اطلاعات دقیقی در مورد مناقصه ندارند دقیقا نمی دانند که در جلسات مناقصه باید چه کنند به آنها توصیه میکنیم که در جریان انواع جلسات مناقصه از مشاوره حقوقی و راهنمایی های افراد متخصص بهره مند شوند تا بتوانند به راحتی از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند مو شرایط نسبتا مطلوبی را برای مناقصاتی که در آن حضور دارند ایجاد کنند.

وکیل مناقصات یک نوع وکیل پایه یک دادگستری محسوب می شود که دارای توانایی های متعددی است و می تواند اقدامات مختلفی را در جهت حفظ منافع موکل خود انجام دهد. از آنجایی که وکیل مجرب سال های زیادی را در جریان انواع مناقصات فعالیت کرده ایت به راحتی می تواند تمامی پرونده ها را رد مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند و شرایط مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند. یک وکیل حقوقی در راستای چنین پرونده هایی می تواند از صفر تا صد جریان جلسات مناقصات را در کنار موکل خود باشد و به او کمک کند تا در مدت زمان کوتاه تری به نتایج دلخواه برسد و کمتر دچار آسیب و ضرر و زیان شود.

شما می توانید در جلسات مشاوره حقوقی با یک وکیل با تجربه تمامی سوالات خود را بپرسید تا راه حل های مناسبی را پیدا کنید و از انها استفاده کنید تا جریان داردی پرونده های خود را پیش ببرید. اگر با خود فکر می کنید که نیاز به یک فرد متخصص دارید و میخواهید چنین فردی را پیدا کنید بهتر است از موسسات حقوقی معتبر در این راستا کمک بگیرید.

امروزه مشاوره حقوقی تنها از طریق مراجعه حضوری نیست و افراد به راحتی می توانند حتی از طریق روش هایی مانند مشاوره تلفنی و اینترنتی نیز سوالات خود را بپرسند و از وکیل مربوطه بخواهند تا راهنمایی های لازم را در این راستا ارائه دهد. مشاوره های غیر حضوری دیگر دارای محدودیت زمانی ومکانی نیستد و همین موضوع باعث می شود تا طرفداران ان بسیار زیاد باشد. البته با سپردن وکالت به یک وکیل متخصص دیگر نگرانی افراد بسیار کمتر خواهد شد و شرایط نسبتا بهتری برای آنها ایجاد می گردد.

مناقصه به چند دسته تقسیم می شود؟

مناقصه دارای انواع مختلفی است که باید با انها اشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین و حرفه ای ترین اقدامات را در راستای به نتیجه رساندن پرونده های حقوقی مربوطه انجام دهید. مناقصات بر اساس نوعی که دارند دارای قوانین مختلفی هستند که باید انها را شناساییی کرد. بر اساس ماده 4 قانون مناقصات به انواع آن اشاره می کنیم تا در مورد آنها آگاهی کسب کنید. مناقصات‌ ازنظر مراحل‌ بررسی‌ به‌ انواع‌ زیرطبقه‌بندی‌ می‌شوند:

  یک‌ مرحله‌ای: در آن‌ نیازی‌ به‌ ارزیابی‌ فنی ‌بازرگانی‌ پیشنهادها نباشد. در این‌ مناقصات‌ پاکتهای‌ پیشنهاد مناقصه‌گران‌ در یک‌ جلسه‌گشوده‌ و در همان‌ جلسه‌ برنده‌ تعیین‌ می‌شود.

  دو مرحله‌ای: در ان به‌ تشخیص‌ مناقصه‌گزار، بررسی‌ فنی‌ بازرگانی‌ پیشنهادها لازم‌ باشد. در این‌ مناقصه‌، کمیته‌ فنی‌ بازرگانی‌ تشکیل‌ می‌شود و  نتایج‌ ارزیابی‌ فنی‌ بازرگانی‌ پیشنهادها را به‌ کمیسیون‌ گزارش‌ می‌کند .

مناقصات‌ از نظر روش‌ دعوت‌ مناقصه‌گران‌ به‌ انواع‌ زیر طبقه‌بندی‌ می‌شوند : ‌ عمومی: مناقصه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ فراخوان‌ مناقصات‌ ازطریق‌ آگهی‌عمومی‌ به‌ اطلاع‌ مناقصه‌گران‌ می‌رسد.

محدود: در آن‌ به‌ تشخیص‌ و مسؤولیت‌ بالاترین‌ مقام‌ دستگاه‌ مناقصه‌گزار، محدودیت‌ برگزاری‌ مناقصات عمومی‌ با ذکر ادله‌ تأیید شود. فراخوان‌ ‌ از طریق‌ ارسال‌ دعوتنامه‌ برای‌ مناقصه‌گران‌ صلاحیتدار به‌ اطلاع‌ مناقصه‌گران‌ می‌رسد.

مناقصه و راه های انجام آن

مناقصه از طریق راه های مختلفی انجام می شود که بر اساس نوع آن تعیین می گردد. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد این روش ها اطلاعات لازم را کسب کنید به شما توصیه می کنیم که به قانون مراجعه کنید. در قانون به طور کامل این موضوع تحلیل شده است و کسانی که بر خلاف آن قانون عمل کنند از جریان معامله کنار گذاشته می شوند. راه های انجام مناقصات بر اساس قانون به موارد زیر تقسیم می شوند:

در معاملات‌ کوچک‌، کارپرداز یا مامور خرید باید با توجه‌ به‌ کم‌ و کیف ‌موضوع‌ معامله‌ (کالا، خدمت‌ یا حقوق‌) درباره‌ بهای‌ آن‌ تحقیق‌ نماید و با رعایت‌ صرفه‌ و صلاح‌ و اخذ فاکتور مشخص‌ و به‌ تشخیص‌ و مسؤولیت‌ خود، معامله‌ را با تأمین‌ کیفیت‌ به‌کمترین‌ بهای‌ ممکن‌ انجام‌ دهد.

در معاملات‌ متوسط‌، کارپرداز یا مامور خرید باید با توجه‌ به‌ کم‌ و کیف ‌موضوع‌ معامله‌ (کالا، خدمت‌ یا حقوق‌) درباره‌ بهای‌ آن‌ تحقیق‌ نماید و با رعایت‌ صرفه‌ وصلاح‌ و اخذ حداقل‌ سه‌ فقره‌ استعلام‌ کتبی‌، با تأمین‌ کیفیت‌ مورد نظر، چنانچه‌ بهای‌ به‌دست‌ آمده‌ مورد تأیید مسؤول‌ واحد تدارکاتی‌ یا مقام‌ مسؤول‌ همتراز وی‌ باشد، معامله‌ را با عقد قرارداد یا اخذ فاکتور انجام‌ دهد و چنانچه‌ اخذ سه‌ فقره‌ استعلام‌ کتبی‌ ممکن‌ نباشد با تایید مسؤول‌ تدارکاتی‌ یا مقام‌ مسؤول‌ همتراز وی‌، به‌ تعداد موجود کفایت‌ می‌شود. درصورتی‌ که‌ دستگاه‌ اجرائی‌ فاقد کارپرداز باشد می‌توان‌ وظایف‌ مندرج‌ در این‌ قانون‌ را به‌ متصدیان‌ پستهای‌ مشابه‌ سازمانی‌و یا به‌ مامور خرید محول‌ نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×