وکیل آدم ربایی

وکیل آدم ربایی (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

وکیل آدم ربایی

 وکیل آدم ربایی در تهران

وکیل آدم ربایی چه کسی است؟ در چه مواردی می توان به وکیل آدم ربایی مراجعه کرد؟ آیا تاکنون به وکیل آدم ربایی احتیاج داشتید؟ بهترین وکیل آدم ربایی را از کجا پیدا کنیم؟ چه کسانی می توانند به سراغ وکیل آدم ربایی بروند؟

حقیقت آن است که وکیل آدم ربایی یکی از متخصص ترین و حرفه ای ترین کسانی است که می تواند در جریان پرونده های مختلف مربوط به سرقت انسان ها و ایجاد آسیب به آنها نقش بزرگی را ایفا کند. آدم ربایی یکی از جرایمی است که از گذشته تاکنون وجود داشته است و هیچ گاه از بین نرفته است. پس کاملا طبیعی است که وقتی برای ما یا اطرافیانمان اتفاق می افتد، هیچ اطلاعی در مورد ان نداشته باشیم و به صورت ناگهانی رخ دهد. اما سوالی که در چنین مواردی ایجاد میشود آن است که چگونه می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟ اصلا چه کسی می تواند به ما کمک کند تا در هنگام وقوع چنین اتفاقاتی از تضییع حقوق خود جلوگیری کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که وکیل آدم ربایی تنها کسی است که می تواند به ما کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم برداریم و از وقوع مشکلات گسترده تر جلوگیری کنیم. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که هیچ اطلاعی در مورد جرم آدم ربایی ندارید و سوالاتی بسیار زیادی در ذهن شما بوجود آمده است،بهتر است در سریعترین زمان ممکن به وکیل آدم ربایی مراجعه کنید و از خدمات حقوقی او استفاده کنید.

 وکیل آدم ربایی در سال های اخیر با هدف کاهش جرم و جنایات بسیار زیادی در جامعه به فعالیت پرداخته است و از بوجود آمدن مشکلات و چالش های مختلف مربوط به این جرم جلوگیری کرده است. وکیل آدم ربایی می تواند به عموم مردم کمک کند تا شرایط نسبتا مساعدی داشته باشند و در صورت بوجود امدن مشکلات مربوط به پرونده های آدم ربایی از طریق قانون برای اخذ حقوق موکلان خود اقدام می کند.

 وکیل آدم ربایی در کنار عموم مردم

 وکیل آدم ربایی کسی است که خدمات حقوقی مختلف رات به تمامی افراد ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا بدون انکه دچار ضرر و زیان شوند از آسیب ها و چالش های مختلف جلوگیری کنند. هنگامی که در مورد وکیل آدم ربایی صحبت می کنیم، این سوال در ذهن بسیاری از مردم بوجود می آید که دقیقا چه کسانی می توانند به سراغ وکیل آدم ربایی بروند و از او کمک بگیرند؟ آیا همه مردم می توانند به وکیل آدم ربایی مراجعه کنند؟ آیا محدودیت خاصی برای مراجعه به وکیل آدم ربایی وجود دارد؟ وکیل آدم ربایی باید دارای چه عملکردی باشد تا بتوان از او کمک گرفت؟

همه ما تاکنون جمله پیشگیری بهتر از درمان است را بارها شنیده ایم و با ان اشنایی داریم. بنابراین به خوبی می دانیم که تا وقتی مشکلی پیش نیامده است باید تمامی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از آن انجام دهیم، چرا که در صورت عدم آگاهی و عدم داشتن اطلاعات کافی ممکن است آسیب ها و ضرر و زیان ناشی از آسیب های مختلف به انسان ها بیشتر از حالت معمول باشد. از این موضوع می توان اینگونه نتیجه گیری کید که همه افراد می توانند در هر زمان که می خواهند به وکیل آدم ربایی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات پیشگیرانه از او کمک بگیرند.

 وکیل آدم ربایی آماده خدمت رسانی است و هیچ گونه محدودیتی در مورد ارائه خدمات این وکیل وجود ندارد. همه مردم می توانند به راحتی با کمک این وکیل متخصص و حرفه ای از حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندذهنمد تا سودجویان و کلاهبرداران حقوق آنان را زیر سوال ببرند و باعث از بین رفتن عدالت شوند.

از آنجایی وکیل آدم ربایی با استناد به مفاد قانونی مختلف و قواعد حقوقی گوناگونی مطالب مختلف را در محضر دادگاه بیان می کند، دیگر امکان صدور هرگونه دستور و قرار اشتباه از دادگاه به صفر می رسد. وکیل آدم ربایی به خوبی می داند که تمامی مسائلی که در دادگاه مطرح می شود باید بر اساس مستندات قانونی باشد، در غیر این صورت دادگاه آنها را نمی پذیرد و این ادعاها رد می شود. پس دفاع کردن یا ارائه دادخواست طرح دعوی کاری نیست که هر انسان معمولی بتواند آن را انجام دهد. برای به نتیجه رسیدن چنین پرونده هایی باید حتما وکیل آدم ربایی در جریان دادگاه حضور داشته باشد تا با استناد به قوانین مختلف این کار را انجام دهد.

 وکیل آدم ربایی و ویژگی های او

 وکیل آدم ربایی نیز مانند بسیاری دیگر از متخصصان و وکلای پایه یک دادگستری دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی است که باعث شده است تا در میان مردم دارای مقبولیت بیشتری گردد. اما افرادی که می خواهند این وکیل حرفه ای و متخصص را به عنوان وکیل آدم ربایی برای جریان پرونده خود انتخاب کنند و. از او کمک بگیرند دقیقا نمی دانند که چگونه و بر اساس چه ویژگی هایی باید این وکیل را برای وکالت پرونده خود انتخاب کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به صورت دقیق به این موضوع اشاره کنیم و ویژگی های وکیل آدم ربایی را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین و مهمترین ویژگی که باید وکیل آدم ربایی داشته باشد آن است که دارای توانایی حقوقی باشد و مهارت لازم را در جهت دفاع قانونی از موکل خود داشته باشد. در بسیاری از مواردی که آدم ربایی اتفاق می افتد معمولا افراد هیچ اطلاع خاصی رد مورد این جرم ندارند و به دلیل تهدید های نادرستی که از جانب مرتکبان این جرم صورت می گیرد سعی می کنند که از جریان پرونده کناره گیری کنند. با کمک وکیل آدم ربایی می توان از طریق قانون با این افراد مقابله کرد و شرایطی مناسب را برای دفاع از حقوق انسان ایجاد کرد.

 وکیل آدم ربایی کسی است که پرونده های مختلف مربوط به آدم ربایی را به نتیجه رسانده است و باعث شده است تا این پرونده ها دارای روندی صعودی باشند و کمتر دچار مشکل شوند. وکیل آدم ربایی بر تمامی قوانین و لوایح مربوط به آدم ربایی مسلط است و به خوبی می داند که چگونه از این اسناد قانونی در جهت پیشبرد اهداف و جلوگیری از تضییع حقوق مردم استفاده کند. وکیل ادم ربایی این روزها دارای اطلاعات نوین و جدیدی است و می تواند در جلسات مشاوره حقوقی تمامی این اطلاعات را به موکلان خود نیز ارائه دهد.

اولین و مهمترین اولویت برای وکیل آدم ربایی، دفاع از حقوق موکل خود است. بنابراین کاملا طبیعی است که این وکیل از تمامی قوانین و اسناد حقوقی به نحوی استفاده کند که بتواند در دادگاه از موکل خود دفاع کنند. از طرفی دیگر این وکیل به هیچ عنوان مرتکب کارهایی نمی شود که بر ضرر حقوق موکلش باشد و شرایط او را به خطر بیندازد.

 وکیل آدم ربایی دارای صبر و حوصله فراوان است و به بهترین نحو ممکن می تواند موضوعات پرونده های قانونی را مورد بررسی قرار دهد. وکیل آدم ربایی با صبر و حوصله کامل سوالات حقوقی موکلان خود را پاسخ می دهد و سعی می کند تا شرایط لازم برای به نتیجه رسیدن پرونده در مدت زمانی کوتاه ایجاد کند.

وکیل آدم ربایی و مزایای مراجعه به او

همانطور که میدانید جریان پروندهای آدم ربایی بسیار حساس هستند و در مورد جان انسان ها و شرایط امنیتی آنان است. پس کاملا طبیعی است که در جریان پرونده های مربوط به آدم ربایی به دنبال شخصی حرفه ای و متخصص باشیم تا ما را کمک کند بهترین نتیجه را در جریان پرونده های آدم ربایی بدست آورین به چند مورد از مزایای مراجعه به وکیل آدم ربایی اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

با کمک وکیل آدم ربایی می توان از اطناب جریان دادرسی پرونده های مختلف جلوگیری کرد و شرایطی مناسب را ایجاد کرد تا پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

هنگامی که جریان دادرسی پرونده های آدم ربایی کوتاه باشد امکان به نتیجه رسیدن آن نیز بسیار بیشتر است و در نهایت موفقیت موکل در جریان دادرسی افزایش بیشتر می شود و هزینه بسیار کمتری برای جریان دادرسی آن خرج می شود. همه این موارد برای موفقیت موکل وکیل آدم ربایی الزامی هستند و تنها توسط این وکیل متخصص و باتجربه فراهم می گردند.

 وکیل آدم ربایی با ارائه خدمات مشاوره ای علاوه بر آنکه میزان اطلاعات و سطح دانش موکل خود را افزایش می دهد، این امکان را بوجود میاورد تا فرد تمامی ابهامات ذهنی خود را برطرف کند و تمامی سوالاتی را که در ذهنش نقش بسته است را بدون هیچگونه ترس و استرس بیان کنند تا وکیل آدم ربایی پاسخی مناسب به آنها بدهد. وکیل آدم ربایی با تمامی اقدامات قانونی که انجام می دهد باعث بوجود آمدن نوعی آرامش روح و روان برای موکل خود می شود.

 وکیل آدم ربایی را جدی بگیرید!

 وکیل آدم ربایی را جدی بگیرید تا جریان پرونده های شما با سرعت بیشتری طی شود و مجبور نشوید تا رد جریان پرونده هزینه بسیار زیادی را برای به نتیجه رساندن ان خرج کنید و در نهایت زمانتان هم از دست نرود. کسانی که به وکیل آدم ربایی مراجعه نمی کنند معمولا علاوه بر اینکه دچار آسیب ها و ضرر و. زیان مالی می شوند، زمانشان هم از دست میرود و دیگر نمی توانند عملکرد خوبی در جریان پرونده داشته باشند.

آدم ربایی یک جرم است!

قبل از این که بخواهیم در باب وکیل آدم ربایی صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد جرم آدم ربایی در قانون بحث کنیم. در واقع می خواهیم این جرم را بیشتر بشناسیم و بدانیم که چه اثراتی در جامعه می تواند داشته باشد. همچنین با نگاهی به مجازات و محکومیت های تعیین شده به تناسب به جرم و مجازات آن خواهیم پرداخت. بر اساس این مسیر در انتها به کارکرد وکیل آدم ربایی خواهیم رسید. با ما همراه باشید.

همانطور که کاملا مشخص و ملموس است آدم ربایی یک جرم است. در قانون آدم ربایی به عملی گفته می شود که در آن فردی را بدون اراده و خواست خود یا ولی او و با توسل به زور با اهداف مادی یا معنوی به جای نامعلومی منتقل کند، این فرد آدم ربا و این عمل آدم ربایی محسوب می شود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم اگر فردی انسان دیگری را با اهداف مادی یا معنوی برباید، آدم ربا محسوب می شود.

بنابراین آدم ربایی چند فاکتور یا ویژگی باید داشته باشد:

بدون اجازه و خواست خود فرد یا ولی او اتفاق افتاده باشد. یا اجازه قانونی برای این کار نداشته باشد.

هدف مادی یا غیر مادی از این عمل وجود داشته باشد.

این دو شرط اصلی مهمترین فاکتورها و ابزارهایی است که دستگاه قضایی به واسطه آن سعی می کند مشخص کند که جرم آدم ربایی اتفاق افتاده است یا خیر.

به بیان ساده تر آدم ربایی همواره همان چیزی نیست که شما در تلویزیون و اخبار و سینما میبینید. آدم ربایی می تواند کاملا ساده و عادی باشد. زمانی که پدر و مادر از یکدیگر جدا می شوند و حضانت کودک به یکی از طرفین داده می شود. این احتمال وجود دارد که طرف دیگر بر اساس فشارهای روحی و روانی و بدون داشتن اجازه از دادگاه یا ولی قانونی کودک اقدام به انتقال او به جای دیگر کند. این عمل هر دو شرط بالا را داراست. بنابراین می توان به عنوان یک عمل مجرمانه آدم ربایی به آن نگاه کرد. از این رو فکر نکنید که کار وکیل آدم ربایی کار چندان ساده ای است. زیرا در بسیاری از موارد اثبات این عمل می تواند کار سختی باشد و سختی های خاص خودش را به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید. بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

اثبات جرم آدم ربایی، سخت تر از چیزی که فکرش را می کنید.

اثبات یا رد اثبات جرم آدم ربایی یکی از کارهای مهمی است که انتظار می رود وکیل آدم ربایی بتواند از عهده آن بر بیاید. در واقع وکیل آدم ربایی باید بتواند ثابت کند بر اساس فاکتورهای مشخص شده جرمی اتفاق افتاده است و یا این که نقض آن را نشان دهد. اما این کار چندان ساده نیست. بخصوص این که یکی از فاکتورهای مهم این موضوع می تواند احساسی و غیر انتزاعی باشد.

در واقع بدون مشخص شدن هدف اصلی گروگانگیر نمی توان جرم آدم ربایی را به او نسبت داد. این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

به طور مثال زمانی که یک آدم ربایی اتفاق افتاده و آدم ربا تقاضای مالی بابت آزاد کردن گروگان را دارد عملا می توان گفت که آدم ربایی اتفاق افتاده است. چرا که هدف اصلی این جرم مشخص شده است. البته در شرایطی اگر مشخص شود که فرد گروگان گرفته با هدف و برنامه قبلی با گروگانگیر وارد عمل شده است، دوباره مفهوم جرم آدم ربایی منتفی می شود و جرائم دیگری علیه هر دو گروه جریان پیدا می کند.

بنابراین نکته همی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا به سادگی نمی توان این جرم را در دادگاه مطرح و اثبات کرد. از این  رو اثبات یا رد آن از سخت ترین مراحلی است که هر وکیل آدم ربایی باید آن را بگذارند. در این مسیر داشتن تجربه و شناخت می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

اقدام به آدم ربایی یک جرم است!

برخی از جرائم در قانون ایران از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این دسته از جرائم به نوعی آرامش عمومی را سلب می کنند و احساس امنیت عمومی را از بین می برند. جرم آدم ربایی یکی از اون دسته جرایم محسوب می شود.

در واقع قانون گذار فارغ از محکومیت ها و مجازات هایی که برای این دسته از جرائم پیش بینی کرده، سعی می کند نوع دادرسی و نگاه به جرم را به نوعی طراحی کند که حالت پیش گیرانه داشته باشد. به عبارت ساده تر قانون گذار سعی می کند نوعی رفتار سخت گیرانه نسبت به این دسته از جرائم داشته باشد تا امکان وقوع آن را کمتر کند.

در مورد جرم آدم ربایی نیز همین تفکر و دیدگاه وجود دارد. قانون گذار در این بررسی این جرم اشاره کرده است که در صورت اقدام به آدم ربایی شروع فعالیت مجرمانه محسوب می شود و بدین ترتیب مشمول مجازات خواهد بود.

به بیان ساده تر اگر در حین آدم ربایی، آدم ربا از کار پشیمان شود و یا به هر ترتیب امکان ادامه این مسئله وجود نداشته باشد، همچنان جرم آدم ربایی اتفاق افتاده و قانونگذار مجازات خاص و مشخصی برای این فرد در نظر گرفته است.

بنابراین بدون آن که فردی ربوده شود و یا این که آسیب یا آزاری به او برسد، آدم ربایی صورت گرفته و فرد باید مجازات شود. همانطور که گفته شد این مسئله تنها و تنها به دلیل بعد اجتماعی و حفظ امنیت روانی جامعه است. شما تصور کنید که یک راننده تاکسی شما را سوار کرده باشد. از لحظه ای که مسیر خود را بدون اطلاع شما تغییر می دهد و مسیر نا معلومی را انتخاب می کند فعالیت مجرمانه آدم ربایی شروع می شود. در این لحظه اگر شما فرار کنید هم همچنان راننده مجرم است و شما حق شکایت از او را خواهید داشت.

همین موضوع در مورد معاونت در آدم ربایی نیز وجود دارد. به بیان ساده تر معاونت یا همکاری در آدم ربایی به خودی خود یک جرم محسوب می شود و مجازات خاص خودش را به همراه دارد.

نکته مهم دیگری که باید در مورد جرم آدم ربایی بدانید این است که قانونگذار مجازات خاصی برای ربودن کودکان زیر 15 سال در نظر گرفته است. به بیان ساده تر در صورتی که فردی اقدام به ربودن کودکی زیر 15 سال کند، به اشد مجازات – 15 سال حبس و بیشتر – محکوم می شود.

این مسئله به خوبی نشان می دهد که قانون گذار نسبت به این مسئله حساسیت خاصی داشته و دارد و تحت هیچ شرایطی نمی خواهد این جرم در جامعه اتفاق بیفتد. این را می توان از قانون گذاری و جرایم مشخص شده آن مشاهده کرد. همانطور که همه ما می دانیم کودکان روحیه لطیف و منعطف تری دارند. از این رو یک اتفاق ناگوار مانند آدم ربایی می تواند روحیه آن ها را به طور کلی تغییر دهد. از این روست که قانون گذار رای و مجازات دیگری برای ربودن کودکان زیر 15 سال در نظر گرفته است. همچنین اگر در آدم ربایی حیثیت فرد زیر سوال رفته باشد نیز حداکثر مجازات تعیین شده در نظر گرفته می شود. این ها موارد مهمی است که باید در مورد آدم ربایی بدانید.

وکیل آدم ربایی کیست؟

تا به این جا دانستیم که آدم ربایی چیست و قانون گذار چه نظری در این باره دارد. همانطور که بیان کردیم قانون گذار نسبت به آدم ربایی حساسیت نسبتا بالایی دارد زیرا این جرم کاملا می تواند امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که آدم ربایی به تنهایی یک جرم محسوب می شود. از این رو تبعات ناشی از آن مانند قتل، نقص عضو، تجاوز و … به عنوان جرائم مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. به بیان ساده تر هیچ کدام از این جرائم نمی تواند دیگری را تحت پوشش قرار دهد.

همه این موارد به خوبی نشان می دهد که وکیل آدم ربایی کار سختی در پیش دارد. همانطور که در ابتدا بیان کردیم، اولین قدم در این مسیر اثبات آدم ربایی است. در واقع دو شرط اساسی برای مجرمانه بودن این فعل وجود دارد. که یکی از این شروط می تواند شرایط عینی نداشته باشد. به طور مثال ممکن است فردی بدون دلیل فرد دیگری را ربوده باشد. در این شرایط اثبات جرم کار سختی محسوب می شود.

همچنین برخی شرایط ایجاد شده می تواند کار را برای وکیل آدم ربایی سخت تر کند. به طور مثال اگر در بیمارستان فردی جای نوزادها را با یک دیگر عوض کند عملا اقدام به آدم ربایی کرده است. اثبات این جرم یا رد آن می تواند کار نسبتا سختی محسوب شود.

از طرف دیگر آدم ربایی معمولا جنبه احساسی خاصی دارد. به بیان ساده تر جو دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده به اندازه ای سنگین و احساسی است که می تواند حتی در تعیین رای قاضی نیز اثر  گذار باشد. معمولا رباینده یا خانواده او دچار درد روحی زیادی شده اند و همواره خواستار اشد مجازات هستند. از این رو وکیل آدم ربایی باید بتواند این احساسات را کنترل کند و به نوعی از این احساسات در جهت مثبت و درستی بهره ببرد. در واقع وکیل آدم ربایی مجرب کسی است که بتواند احساسات موجود در دادگاه را به سمتی که می خواهد هدایت کند تا بدین ترتیب احتمالا گرفتن رای مورد نظر ساده تر باشد.

این توانایی و مهارت به سادگی ایجاد نمی شود. تجربه وکیل آدم ربایی مهمترین عامل در موفقیت او محسوب می شود. در واقع وکیل آدم ربایی با تجربه است که می تواند این جو را کنترل و هدایت کند. همچنین این تجربه کاری است که باعث می شود مسیرهای قانونی را بهتر بداند و بداند که باید از کجا شروع کند و به کجا برود. از این رو در این چنین حالت هایی مسیر پرونده ساده تر و سریع تر می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که در این چنین پرونده های حساسی همواره از وکیل آدم ربایی با تجربه استفاده کنید. البته این موضوع بدین معنی نیست که دانش و تخصص مرتبه پایین تری دارد. ولی به هر حال تجربه می تواند کارهایی بکند که هیچ تخصص و آموزشی از عهده آن ها بر نیاید.

 وکیل آدم ربایی و آیین نامه نحوه تفکیک و طبقه بندی زندانیان

همانطور که میدانید وکیل آدم ربایی بر اساس قانون عمل می کند و در جریان پروندهای آدم ربایی نیز آیین نامه تفکیک و طبقه بندی زندانیان به خوبی انجام میشود. بر اساس این ایین نامه:

تفکیک و طبقه‌بندی عبارت است از جداسازی زندانیان از یکدیگر در زندان، بازداشتگاه و یا مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از حیث جنس، سن، نوع جرم، وضعیت قضائی (متهم و محکوم) و وضعیت سلامتی.

چنانچه مراجع قضایی حسب مورد تصمیم خاصی در خصوص نگهداری زندانی اتخاذ نمایند شورای طبقه بندی موظف به رعایت آن می‌باشد. زندانیان اتباع خارجه جدای از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

طبقه‌بندی در مراکز مذکور توسط شورای طبقه‌بندی زندان و با حضور پزشک مسئول بهداشت و درمان وبا رعایت آیین‌نامه اجرایی سازمان و مفاد این آیین‌نامه انجام می‌پذیرد.

زندانیانی که مخل نظم و انضباط عمومی بوده و یا موجب آزار و اذیت دیگر زندانیان می‌گردند برابر تصمیم شورای انضباطی زندان حداکثر 6 ماه در محل جداگانه نگهداری می‌شوند. زندانیان مذکور شب‌ها در اتاقهای تک نفره در فضای حداقل 10 متر مربع با نور کافی و سرویس بهداشتی مناسب نگهداری می‌شوند این دسته از زندانیان همزمان با تحمل حبس، تحت پوشش طرح‌های اصلاحی نظیر روان درمانی قرار می‌گیرند. ترخیص از این محل‌ها قبل از موعد مقرر با نظر روانشناس یا پزشک مسئول و تصویب شورای انضباطی امکان پذیر خواهد بود.

در نگهداری زندانیان زن علاوه بر رعایت سایر موارد طبقه‌بندی رعایت نکات ذیل نیز الزامی می‌باشد.

الف ـ مادران زندانی حق دارند فرزند شیرخوار خود را تا سن 2 سالگی در زندان و یا بازداشتگاه‌ها نگهداری نمایند. افزایش مدت مذکور تا سقف 6 سال با نظر شورای طبقه‌بندی امکان پذیر می‌باشد.

ب ـ مددکاران اجتماعی مکلفند، با رعایت بند الف ترتیب سپردن اطفال را به ‌خانواده و در صورت عدم پذیرش خانواده به بهزیستی، یا موسسه خیریه نگهداری اطفال فراهم سازند.

ج ـ مسئولین زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مکلف به تهیه وسایل بهداشتی برای زندانیان زن و تغذیه مناسب برای مادران زندانی و اطفال همراه در زندان می‌باشند.

د ـ‌ زنان باردار و اطفال شیرخوار با مادرانشان تحت رژیم خاص غذایی قرار گرفته و در قسمت جداگانه از زندان یا بازداشتگاه نگهداری می‌شوند.

طبقه بندی زندانیان

در طبقه بندی از حیث سن، زندانیان در گروه‌هـای سینی زیر از یکدیگر تفکیک می‌گردند:

گروه سنی اطفال و نوجوانان، شامل زندانیان زیر 18 سال بوده که باید در کانونهای اصلاح و تبدیل نگهداری شوند و چنانچه در استانی کانون اصلاح و تربیت وجود نداشته باشد در محل جداگانه‌ای خارج از محیط زندان نگهداری خواهند شد.

طبقه‌بندی در کانون اصلاح و تربیت براساس آیین‌نامه اجرایی کانون‌های اصلاح و تربیت می‌باشد.

معرفی اطفال و نوجوانان زیر 18 سال به زندان ممنوع بوده و چنانچـه به دستور مراجع قضایی اطفال و نوجوانان زیر 18 سال به زندان اعزام گردند رؤسای زندانها مکلفند بلافاصله آنان را به کانون اصلاح و تربیت اعزام نمایند.

گروه سنی جوانان شامل، زندانیان 18 تا 30 سال بوده که باید جدا از سایر زندانیان نگهداری شوند.

گروه سنی بزرگسالان شامل زندانیان 30 سال به بالا.

گروه زندانیان سالمند و زندانیانی که، با لحاظ وضعیت جسمانی و عواطف آنان نیازمند نگهداری با شرایط و امکانات خاص می‌باشند.

در نقاطی که بازداشتگاه مستقل ایجاد شده باشد، متهمین با رعایت طبقه‌بندی زندان‌ها در بازداشتگاه نگهداری می‌شوند، در غیر این صورت محل نگهداری متهمین در خارج از زندان جدای از محکومین بوده که در این شرایط نیز جداسازی متهمین جوان زیر 18 سال از بزرگسالان الزامی است.

طبقه‌بندی زندانیان براساس نوع جرم در زندان‌های با ظرفیت بالای هفتصد نفر زندانی به شرح زیر بوده و زندانیان باید در گروه خاص خود نگهداری شوند:

جرایم باندی و سازمان یافته، قتل عمدی، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، تجاوز به عنف، اسیدپاشی، اشرار و سارقین سابقه‌دار.

جرایم مالی مانند کلاهبرداری،‌ رشاء و ارتشاء، اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، سرقت فاقد سابقه، ضرب و جرح عمدی، زنا و لواط، جرایم بر ضد عفت و اخلاق و نظم عمومی، جرایم غیر عمدی، جرایم برضد حقوق و تکالیف خانوادگی، صدور چک بی‌محل و محکومین مالی موضوع ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی.

جرایم ویژه با حساسیت عمومی نظیر جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور.

جرایم مربوط به مواد مخدر.

شورای طبقه بندی می‌تواند بر حسب تحصیلات، ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات رفتاری و چگونگی شخصیت زندانیان، آنان را در هر یک از طبقات جدای از طبقه خاص خود قرار دهد.

توجه:

در زندان‌های با ظرفیت اسمی زیر سیصد نفر و سیصد تا هفتصد نفر زندانی، طبقه‌بندی از حیث نوع جرم به روش زیر انجام می‌گیرد:

در زندان‌های با ظرفیت اسمی زیر 300 نفر زندانی، زندانیان با جرایم قتل‌عمدی، سرقت مسلحانه،‌ سرقت عادی، آدم ربایی، تجاوز به عنف، ‌اسیدپاشی، جرایم باندی و سازمان یافته، ضرب و جرح عمدی،‌ زنا و لواط و جرایم بر ضد عفت و اخلاق و نظم عمومی جدای از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

در زندان‌های با ظرفیت اسمی 300 تا 700 نفر زندانی، زندانیان مشمول بند الف این ماده و همچنین زندانیان مشمول گروه‌های ب و ج از ماده8 به صورت مجزا و جدا از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

ظرفیت اسمی زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها براساس استانداردهای ابلاغی از سوی سازمان تعیین خواهد شد. رعایت سایر موارد طبقه‌بندی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های موضوع این ماده الزامی است.

چنانچه در زندان‌ها یا بازداشتـگاه‌های با ظرفیت اسمی تا هفتـصد نفر به واسطه دارا بودن فضای فیزیکی مناسب امکان اجرای طبقه‌بندی کامل به شرح مذکور در ماده 7 وجود داشته‌باشد، زندان مکلف به اجرای کامل آن می‌باشد. چنانچه فردی مرتکب چند جرم شده‌باشد، برحسب شدیدترین جرم ارتکابی طبقه‌بندی صورت می‌گیرد. زندانیان روحانی و نظامی در بندهای جداگانه نگهداری می‌شوند.

معتادین در اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و کاردرمانی نگهداری می‌شوند. زندانیان شاغل در زندان‌ها در بخش جداگانه‌ای موسوم به « سالن کارگری» نگهداری می‌شوند.

طبقه‌بندی از حیث نگهداری زندانیان بیمار

طبقه‌بندی از حیث نگهداری زندانیان بیمار به شرح زیر می‌باشد:

الف) مسلولین و سایر بیماری‌های واگیردار و بیماران صعب‌العلاج و لاعلاج تا زمانی برخورداری از عفو و یا تخفیف مجازات و همچنین بیماران روانی و مددجویانی که از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند و نیز معلولین و نابینایان حسب مورد مطابق دستورالعمل سازمان و بالحاظ سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل‌های جداگانه نگهداری می‌شوند.

ب) کسانی که مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند دوره نقاهت خود را در محلی جدا از سایر زندانیان سپری خواهند کرد.

مرکز درمانی زندان به تناسب نوع بیماری و وضعیت جسمانی زندانیان مذکور در این ماده به آنان توجه خاص معطوف داشته و شرایط مناسب و غذای رژیمی در نظر خواهدگرفت.

درکه زندان‌ها و مراکز وابسته امکانات و سازوکارهای لازم برای اجرای تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان را به صورت جداگانه نداشته باشند و فاصله زندان‌ها به هم نزدیک بوده و حداکثر تا 100 کیلومتر از یکدیگر فاصله داشته باشند، می‌توانند تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان محکوم را به نحوی انجام دهند که بخشی از زندانیان در یک زندان و بخشی دیگر در زندان‌های دیگر نگهداری شوند.

سازمان مکلف است در ساخت زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی موضوع تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان را براساس این آئین‌نامه مدنظر قرار دهد.

کمیته نظارت مرکب از نماینده رئیس قوه قضائیه، معاون قضایی و اجرای احکام سازمان، معاون سلامت و اصلاح و تربیت، مدیرکل دفتر ارزیابی،‌ بازرسی و پاسخگویی به شکایات و رئیس حفاظت اطلاعات تشکیل می‌گردد تا ضمن نظارت برحُسن اجرای این آئین‌نامه چنانچه امکان اجرای برخی از الزامات آن در بعضی از زندان‌هـا یا بازداشتـگاه‌ها فراهم نبـاشد بالحاظ جمیع جوانب و مصـالح سازمانی، نسبـت به تعیین طبقه‌بندی در محل‌های مزبور به صورت موردی و برای مدت خاص و براساس شرایط موجود اقدام گردد.

قانون مجازات در مورد جرم آدم ربایی

 وکیل آدم ربایی بر اساس قانون مجازات به ارائه مشاوره حقوقی می پردازد. صدور حكم و اجراي مجازات در مورد جرايم زير و شروع به آنها قابل تعويق و تعليق نيست:

جرايم عليه امنيت داخلي و خارجي كشور، خرابكاري در تاسيسات آب، برق، گاز، نفت و مخابرات

جرايم سازمان‌ يافته، سرقت مسلحانه يا مقرون به آزار، آدم ‌ربايي و اسيد پاشي

قدرت ‌نمايي و ايجاد مزاحمت با چاقو يا هر نوع اسلحه ديگر، جرايم عليه عفت عمومي، تشكيل يا اداره مراكز فساد و فحشا

قاچاق عمده مواد مخدر يا روان ‌گردان، مشروبات الكلي و سلاح و مهمات و قاچاق انسان

تعزير بدل از قصاص نفس، معاونت در قتل عمدي و محاربه و الفساد في ‌الارض

جرايم اقتصادي، با موضوع جرم بيش از يكصد ميليون (000 /000 /100) ريال

تعليق مجازات با رعايت مقررات مندرج در تعويق صدور حكم، ممكن است به ‌طور ساده يا مراقبتي باشد.

قرار تعليق اجراي مجازات به‌ وسيله دادگاه ضمن حكم محكوميت‌ يا پس از صدور آن صادر مي‌ گردد. كسي كه اجراي حكم مجازات وي به ‌طوركلي معلق شده است، اگر در بازداشت باشد فوري آزاد مي‌ گردد.

چنانچه محكومي ‌كه مجازات او معلق شده است در مدت تعليق بدون عذر موجه از دستورهاي دادگاه تبعيت نكند، دادگاه صادر كننده حكم قطعي مي‌ تواند به درخواست دادستان يا قاضي اجراي احكام، براي بار اول يك تا دو سال به مدت تعليق اضافه يا قرار تعلیق را لغو نماید. تخلف از دستور دادگاه براي بار دوم، موجب الغای قرار تعلیق و اجراي مجازات مي‌ شود.

تعليق اجراي مجازات محكوم نسبت به حق مدعي خصوصي تاثيري ندارد و حكم پرداخت خسارت يا ديه در اين موارد اجراء مي‌ شود.

هرگاه محكوم از تاريخ صدور قرار تا پايان مدت تعلیق، مرتکب جرم عمدی موجب حد، قصاص، ديه يا تعزير تا درجه هفت نشود، محكوميت تعليقي بي‌ اثر مي‌ شود.

در صورتي‌ كه قسمتي از مجازات يا يكي از مجازات‌ هاي مورد حكم معلق ‌شود، مدت تعليق از زمان خاتمه اجراي مجازات ‌غيرمعلق محاسبه مي‌ گردد.

در مواردي كه به موجب قوانين اداري و استخدامي، محكوميت كيفري موجب انفصال است در صورت تعليق، محكوميت‌ معلق، موجب انفصال نمي‌ گردد، مگر آنكه در قانون تصريح يا قرار تعليق لغو شود.

هرگاه محكوم از تاريخ صدور قرار تا پايان مدت تعليق، مرتكب يكي از جرايم عمدي موجب حد، قصاص، ديه يا تعزير تا درجه هفت شود، پس از قطعيت حكم اخير، دادگاه قرار تعلیق را لغو دستور اجراي حكم معلق را نيز صادر و مراتب را به دادگاه صادر کننده قرار تعليق اعلام مي‌ كند. دادگاه به هنگام صدور قرار تعليق به‌ طور صريح به محكوم اعلام مي‌ كند كه اگر در مدت تعليق مرتكب يكي از جرايم فوق شود، علاوه بر مجازات جرم أخير، مجازات معلق نيز درباره وي اجراء مي‌ شود.

هرگاه پس از صدور قرار تعليق، دادگاه احراز نمايد كه محكوم داراي سابقه محكوميت كيفري مؤثر يا محكوميت‌ هاي قطعي ديگري بوده است كه در ميان آنها محكوميت تعليقي وجود داشته و بدون توجه به آن اجراي مجازات معلق شده است، قرار تعلیق را لغو مي‌ كند. دادستان يا قاضي اجراي احكام نيز موظف است در صورت اطلاع از موارد فوق، لغو تعلیق مجازات را از دادگاه درخواست نمايد. حكم اين ماده در مورد تعويق صدور حكم نيز جاري است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×