کلاهبرداری از طریق اینستاگرام

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام چیست؟

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام به چه چیزی می گویند؟ کلاهبرداری از طریق اینستاگرام دارای چه ارکانی از نظر قانون مجازات است؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که با مسائل مربوط به کلاهبرداری از طریق اینستاگرام روبرو شوید و ندانید که چگونه باید این مسئله را مورد حل و فصل قرار دهید؟ کلاهبرداری از طریق اینستاگرام را باید از طریق کدام مراجع ذیصلاح قانونی مورد پیگیری قرار دهیم؟ از طریق چه راه هایی می توان از خسارات های احتمالی مربوط به کلاهبرداری از طریق اینستاگرام جلوگیری کرد؟ کلاهبرداری از طریق اینستاگرام دارای چه مجازاتی است و چگونه باید آن را اثبات کرد؟

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام یکی از جرایمی است که در سال های اخیر شاهد بروز آن در جوامع مختلف بوده ایم و روز به روز نیز آمار مربوط به این جرم در حال افزایش است. این موضوع کاملا صحیح است که با گسترش ارتباطات و عصر فناوری در تمامی دنیا مشاغل اینترنتی بسیار مناسبی بوجود آمده است و افراد بسیار زیادی توانسته اند از راه های صحیح برای کسب درآمد و حتی گسترش ارتباطات از این فضا استفاده کنند اما مسئله مهمی که باعث شده است تا کلاهبرداری از طریق اینستاگرام افزایش پیدا کند آن است که افراد از فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی الهی ندارند و هیچ اطلاعی در مورد قوانین آن ندارند؛ همین موضوع باعث می شود که آنها به راحتی در دام کلاهبرداران و افراد سودجو بیفتند و نتواند به خوبی از حقوق خود دفاع کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا حد زیادی به مسائل مربوط به کلاهبرداری از طریق اینستاگرام بپردازیم و درمورد آن صحبت کنیم تا افراد اطلاعات دقیقی در این حوزه بدست آورند و بتوانند در مسیر احقاق حقوق طبیعی خود در جامعه و فضای مجازی قدم بردارند و میزان خسارات احتمالی را کاهش دهند.

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام چگونه اتفاق می افتد؟

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام در مقایسه با دیگر روش های کلاهبرداری نسبتا نوین تر به حساب می آید و ارکان جرم آن نیز در فضای مجازی اتفاق می افتد و همین موضوع باعث می شود تا گاهی افراد متوجه وقوع ان نشوند و ندانند که چگونه این جرم اتفاق می افتد و در دام افراد متقلب و سودجو می افتند.

یکی از مسائلی که باعث شده است روز به روز به آمار کلاهبرداری از طریق اینستاگرام اضافه شود آن است که فضای مجازی به عنوان یکی از پر تردد ترین مکان هایی است که افراد در ان حضور پیدا می کنند و ساعات زیادی از زندگی روزمره خود را در آن می گذرانند. یکی از اساسی ترین و مهمترین وجوه اشتراک جرم کلاهبرداری از طریق اینستاگرام با دیگر روش های کلاهبرداری آن است که فرد مرتکب از مانور های متقلبانه استفاده می کند تا به هدف خود که کسب مال و منفعت است به هر طریقی دست پیدا کند.

در مورد نوع جرم و مجازات مربوط به کلاهبرداری از طریق اینستاگرام شما باید این موضوع را بدانید که چنین جرمی کاملا مقید به نتیجه است و به همین خاطر تا زمانی که فرد کلاهبردار موفق نشده است که مال یا امتیازی را بدست آورد نباید انتظار داشت که مجازات شامل حال آنها بشود. دقت داشته باشید که برای وقوع جرم کلاهبرداری از طریق اینستاگرام نیاز است تا از ادله اثبات دعوی استفاده شود و فرد خواهان مدارک و اسناد مناسبی را ارائه دهد.

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام (3)
کلاهبرداری از طریق اینستاگرام (3)

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام و مراجع ذیصلاح رسیدگی به ان

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام همانند دیگر جرایم کیفری که در جامعه اتفاق می افتد باید از طریق مراجع قضایی همچون دادگاهها و دادسراها مورد پیگیری قرار گیرند. پس برای آنکه بتوانید موضوع مربوطه را به مراجع محل وقوع جرم انتقال دهید باید در ابتدا محل اصلی که جرم به وقوع پیوسته را مشخص کنید.

وکیل حقوقی تهران از صفر تا صد پرونده های مربوط به کلاهبرداری از طریق اینستاگرام را می شناسد و از تمامی راهکارهای حقوقی آن نی اطلاع دارد  می تواند آنها را به بهترین نحو ممکن بدون اینکه درگیر اطاله دادری شوید به نتیجه برساند. در صورت اثبات جرم کلاهبرداری از طریق اینستاگرام، پرونده کیفری تشکیل می گردد و دادسرا محل وقوع جریان پرونده را در مراحل قضایی مورد پیگیری و رسیدگی دقیق قرار می دهد و خواهان پرونده نیز می تواند علاوه بر دریافت خسارت با ارائه مدارک کافی مجازات های کیفری همچون حبس را برای خوانده پرونده ایجاد نماید.

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام (2)
کلاهبرداری از طریق اینستاگرام (2)

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام و مشاوره حقوقی

کلاهبرداری از طریق اینستاگرام جز آن دسته از مسائلی است که بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند و البته کاملا طبیعی است؛ چراکه قوانین مربوط به این حوزه تا حد بسیار زیادی نوین هستند و عموم مردم از آنها اطلاع دارند و از طرفی دیگر نیز باید بدانید که قوانینی که در این حوضه تهیه و تدوین شده اند دارای پیچیدگی های خاصی هستند و برای اشنایی با انها لازم است تا یک فرد با تجربه و با مهارت به افراد کمک کند تا اطلاعات لازم را بدست آورند.

به تمامی افرادی که می خواهند در مورد کلاهبرداری از طریق اینستاگرام اطلاع پیدا کنند توصیه میکنیم که بجای آنکه به سراغ منابع نامعتبر و افراد بی تجربه بروند و زندگی و حقوق خود را به خطر بیندازند از همان ابتدا به سراغ یک وکیل پایه یک دادگستری که در این حوزه دارای تجربه است بروند تا کمتر با مشکل مواجه شوند.

امروزه تعداد کسانی که ادعا می کنند که دارای تحصیلات حقوقی هستند و می توانند به افراد در زمینه مسائل حقوقی مختلف کمک کنند بسیار زیاد است اما حقیقتا تعداد کمی از این افراد دارای تجربیات واقعی حقوقی هستند و می توانند کمک کنند تا اطلاعات افراد افزایش پیدا کنند. یک وکیل حقوقی با تجربه کسی است که می تواند در طی جلسات مشاوره حقوقی به افراد کمک کند تا پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنند و از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند.

مشاوره حقوقی در زمینه کلاهبرداری از طریق اینستاگرام می تواند هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری باشد و افراد باید با توجه به موضوع پرونده  و شرایطی که دارند یکی از این موارد را انتخاب کنند. وکیل کیفری در جلسات مشاوره حقوقی غیر حضوری می تواند از طریق تلفن و فضای مجازی به سوالات افراد پاسخ دهد.                                                                 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×