وکیل تفخیذ و لواط

وکیل تفخیذ و لواط (7)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

وکیل تفخیذ و لواط

وکیل تفخیذ و لواط

تفخیذ و لواط از جمله جرائم جنسی محسوب می شود که بر اساس دستور شرع حرام اعلام شده است. از آن جایی که قانون ایران عمدتا بر اساس شرع و اسلام تدوین شده است می توان گفت که تفخیذ و لواط از جمله مهمترین  جرائم در قانون ایران محسوب می شود. همچنین مجازات این جرائم معمولا سنگین است و حتی ممکن است حکم اعدام برای مجرم صادر شود. بنابراین می توان گفت که وکیل تفخیذ و لواط می تواند اهمیت و کارکرد بسیار مهمی داشته باشد. به بیان ساده تر وکیل تفخیذ و لواط می تواند باعث شود که موکل او مجازات های سنگین جان سالم به در ببرد.

اما برای درک بهتر کارکرد وکیل تفخیذ و لواط ابتدا باید با این دو مفهوم بیشتر و بهتر آشنا شویم. هر کدام از این مفاهیم تعاریف مختلفی در قانون دارد. بر اساس این تعریف می خواهیم بدانیم که داستان وکیل تفخیذ و لواط چیست و چه انتظاراتی از آن می توانیم داشته باشیم. با ما در ادامه همراه باشید.

لواط چیست؟

لواط یکی از بیماری ها و جرائم جنسی محسوب می شود که بین دو مذکر یا دو مرد رخ می دهد. بر اساس این فعل دو مذکر با یک دیگر وارد رابطه جنسی همراه با دخول می شوند. امروز لواط و تفخیذ را به طور کلی با اصطلاح ” گی ” می شناسند.

اگر بخواهیم بر اساس قانون بیان کنیم، در ماده 233 قانون مجازات اسلامی لواط را این گونه تعریف می کند: ” دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکر ” بنابراین لواط از دید قانون زمانی قابل اثبات است که دخول اتفاق افتاده باشد.

تفخیذ چیست؟

تفخیذ به آمیزش میان دو مذکر گفته می شود که بدون دخول باشد. به بیان ساده تر اگر دو مذکر اندام تناسلی خود را در میان ران یا نشیمنگاه مرد دیگری قرار دهد تفخیذ رخ داده است.

در ماده 235 قانون مجازات اسلامی تفخیذ اینگونه تعریف شده است: ” بارت است قرار دادن اندام تناسلی مرد، بین ران ها یا نشیمنگاه انسان مذکر دیگری . “

بنابراین همانطوری که مشخص است تفخیذ و لواط هر دو به رابطه جنسی میان دو مرد اشاره می کند. همچنین دانستیم که تفاوت میان لواط و تفخیذ در مفهوم دخول است.

اگر آلت مردانه در رابطه جنسی میان دو مرد کمتر از ختنه گاه دخول داشته باشد یا به طور کلی دخول صورت نگیرد این رابطه تفخیذ نامیده می شود و اگر آمیزش میان دو مرد همراه با دخول بیش از ختنه گاه باشد به این رابطه لواط گفته می شود. بر اساس این تعریف می توانیم سراغ مفاهیم قانون و مجازات این دسته از جرائم بپردازیم. اما پیش از آن بهتر است به نگاه اسلام در این باره بپردازیم. چرا که مهم است که بدانیم چرا تفخیذ و لواط حرام اعلام شده است. این دیدگاه می تواند ما را بهتر به کارکرد وکیل تفخیذ و لواط برساند. در ادامه با ما همراه باشید.

رابطه جنسی در جامعه

برای این که بدانیم چرا اسلام و به تبع آن قانون ایران رابطه جنسی میان دو مرد را حرام و جرم اعلام کرده اند بهتر است کمی به عقب بازگردیم و با مفاهیمی مانند روابط جنسی و خانواده سر و کله بزنیم.

به طور کلی هر جامعه ای در هر جای دنیا و در هر مقطع زمانی از اجتماع چند انسان شکل گرفته است. در واقع گروه های انسانی مختلف وقتی در کنار یکدیگر و بر اساس یک یا چند هدف مشترک قرار می گیرند عملا تشکیل یک جامعه داده اند.

اولین جوامع بشری زمانی ایجاد شد که انسان ها دانستند برای بقا باید دست به شکار حیوانات مختلف بزنند و در این مسیر بهره بردن یک توان جمعی می تواند کارایی بهتری داشته باشد.

اما نکته مهم اینجاست که یک جامعه هیچگاه نمی تواند پایدار باشد. زیرا اساسا انسان موجودی فانی است و بعد از مدتی از بین می رود. بنابراین تنها زمانی یک جامعه می تواند پایدار باشد که بتواند نیروی انسانی خود را مرتبا تامین کند. بنابراین لازم است خود افراد جامعه اقدام به فرزندآوری کنند.

اما تنها افزایش جمعیت و جایگزینی افراد با یک دیگر اهمیت ندارد. بلکه مهم این است که افراد جدید دقیقا در مسیر جامعه و اهداف آن قرار داشته باشند. از این رو لازم است کسانی که این نیروی انسانی را به وجود می آورند آن ها را به نوعی تربیت کنند که در مسیر جامعه قدم بردارند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم یک جامعه زمانی پابرجا خواهد بود که افراد این جامعه تشکیل خانواده بدهند و این خانواده ها نیروی انسانی جدیدی را به جامعه تزریق کند. این جامعه می تواند روند خود را داشته باشد و همچنان پایدار باشد.

بنابراین کاملا مشخص است که برای یک حاکمیت تا چه اندازه مفهوم خانواده می تواند مهم باشد. بنابراین حاکمیت سعی می کند تا جایی که می تواند از مفهوم و عنصر خانواده محافظت کند و هر چیزی را که مخل آن باشد کنار بگذارد و با آن بجنگد. از آن جایی که اسلام و به طور کلی دین به دنبال ایجاد یک جامعه و حاکمیت واحد است بنابراین کاملا مشخص است که نسبت به مفهوم خانواده حساسیت های بیشتری از خود نشان دهد.

اما سوال مهم اینجاست که چرا باید افراد جامعه دست به تشکیل خانواده بزنند. در واقع اهمیت خانواده از دید کلان است که برای جامعه اهمیت دارد و در بعد فردی افراد نسبت به اهمیت آن توجه خاصی ندارند. بنابراین باید علت یا علت های دیگری وجود داشته باشد که فرد نیز احساس نیاز به تشکیل خانواده داشته باشد.

یکی از مهمترین این احساس نیازها را همان نیاز جنسی به خود اختصاص داده است. یعنی افراد بر اساس ذات حیوانی و نیاز جنسی که دارند اقدام به تشکیل خانواده و فرزند آوری می کنند. این همان نیازی است که در حیوانات وجود دارد که باعث می شود جمعیت حیوانی منقرض نشود و بقا وجود داشته باشد.

بنابراین رابطه جنسی در میان انسان ها صرفا به خاطر حفظ بقای بشریت نیست. بلکه این رابطه جنسی اگر در مسیر درستی قرار بگیرد می تواند باعث تشکیل خانواده و حفظ و پایداری یک جامعه شود. بنابراین حاکمیت ها در دوره های مختلف در همه جای دنیا سعی کرده اند که به نوعی چارچوب های خاصی برای این روابط در نظر بگیرند تا عملا این رابطه تبدیل به ابزار درستی برای تشکیل خانواده و پایداری جامعه شود.

لواط و تفخیذ و آینده بشریت

خداوند زن و مرد را زوج آفرید و در هر کدام قدرت هایی از نظر جسمی و جنسی قرار داده است که بتوانند در آمیزش با یکدیگر لذت ببرند و در ادامه صاحب فرزند شوند. همچنین در بالا بیان کردیم که تا چه اندازه این رابطه می تواند نقش بسزایی در پایداری یک جامعه داشته باشد. در واقع همین رابطه است که باعث می شود انسان ها با یک دیگر ازدواج کرده و تشکیل خانواده بدهند و از نتایج این رابطه است که فرزندآوری اتفاق می افتد و نیروی انسانی مورد نیاز جامعه ساخته می شود.

بنابراین مفهوم رابطه جنسی از دید اسلام و سایر ادیان و همچنین از دید قانون مفهوم بسیار ارزنده و مهمی است و به نوعی با آن برخورد می شود که کاملا نشان می دهد که ادیان و قانون چه حساسیت هایی نسبت به آن دارند.

اما نکته مهم اینجاست که انسان مانند حیوانات صرفا به ذات خود اکتفا نمی کنند و همواره از نیروی غریزی خود پیروی نمی کنند. بلکه انسان یک موجود مخیر و دارای عقل و اندیشه است. از این رو همواره می تواند تصمیمی غیر از ذات غریزی خود بگیرد و بر خلاف هر آن چه که در جامعه گفته میشود عمل کند.

همین موضوع در مورد رابطه جنسی نیز وجود دارد. گر چه از نظر علمی، شرعی و عرفی رابطه جنسی تنها میان یک زن و یک مرد باید رخ بدهد اما همواره انسان می تواند خلاف قاعده عمل کند. بنابراین اگر چارچوبی در این بین وجود نداشته باشد امکان انحراف از اهداف اصلی ابزارهایی مانند رابطه جنسی وجود دارد. برخی از این انحرافات عبارتند از زنا، لواط، تفخیذ، مساحقه و …

اسلام و بر اساس آن قانون برای این که بتواند جلوی این دست از انحرافات را بگیرد آن ها را جرم و حرام تلقی کرده است و بر اساس شرایط و ویژگی های هر کدام مجازات هایی را نیز در نظر گرفته است.

همانطور که یک وکیل تفخیذ و لواط به خوبی می داند و همانطور که در بالاتر بیان کردیم چارچوب روابط جنسی برای قانون اهمیت بسیاری دارد. بنابراین سعی می کند با سخت ترین شیوه ها در برابر انواع انحرافات و جرائم که مخل این نظم و چارچوب باشد بایستد. پس کاملا ساده می توان حدس زد که در برخی از موارد قانون مجازات های سنگینی مانند اعدام را برای مقابله با جرائم این چنینی در نظر گرفته است.

از طرف دیگر رابطه جنسی یک رابطه ای است که بر اساس غریزه رخ می دهد. از این رو انسان ها ناخواسته به این نوع روابط می توانند علاقه مند باشند. بنابراین لازم است که مجازات های نسبتا سنگینی برای این دسته از جرائم در نظر گرفته شود تا چارچوب کلی این روابط ثابت بماند و بر اساس آن جامعه بتواند به مسیر خود ادامه دهد. این نکته است که یک وکیل تفخیذ و لواط به خوبی می داند و بر اساس آن است که از موکل خود دفاع می کند.

مجازات لواط و تفخیذ در قانون

تا به این جا دانستیم که لواط و تفخیذ چیست و چرا اسلام، حاکمیت و قانون نسبت به جرائم این چنینی واکنش شدیدی از خود نشان می دهند. حال نوبت این است که بدانیم که قانون ایران چه مجازاتی برای لواط و تفخیذ به عنوان جرایم جنسی و حرام مشخص کرده است.

به طور کلی جرائم لواط و تفخیذ در حوزه قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد. قانونگذار در ماده های 233تا 237 قانون مجازات اسلامی به این جرائم پرداخته است. این مواد را می توان از مهمترین ابزارهای وکیل تفخیذ و لواط دانست.

قانون گذار در ماده 234 صراحتا بیان کرده است حد لواط برای فاعل در صورت بودن شرایطی مانند عنف، اکراه یا احصان به اعدام محکوم می شود. در غیر این صورت فاعل به صد ضربه شلاق محکوم خواهد شد. همچنین در همین ماده قانون گذار اعلام می کند که مجازات لواط برای مفعول در هر صورتی اعدام خواهد بود.

نکته اول در این ماده مفهوم احصان است. احصان در قانون بدین معنی است که مرد دارای همسر دائمی و بالغ باشد که امکان جماع با وی را داشته است. نکته دوم این است که در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد مجازات فاعل اعدام است.

همچنین در مورد مجازات تفخیذ وکیل تفخیذ و لواط به خوبی می داند که قانونگذار در ماده 236 قانون مجازات اسلامی بیان کرده است که حد فاعل و مفعول هر کدام صد ضربه شلاق خواهد بود.

دو نکته مهم در این ماده قانون وجود دارد. اول این که برای این مجازات استثنایی در نظر گرفته نشده است. یعنی در مجازات صد ضربه شلاق تعیین شده فرقی میان محصن و غیر محصن و عنف و غیرعنف وجود ندارد. دومین نکته ای که وجود دارد این است که اگر فاعل غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد همانند لواط فاعل به اعدام محکوم می شود.

همانطور که وکیل تفخیذ و لواط به خوبی می داند و در این جا نیز بیان کردیم مجازات تفخیذ و لواط حداقل صد ضربه شلاق خواهد بود و در مواردی که شرایط آن را بیان کردیم مجازات اعدام نیز در نظر گرفته می شود. از این جهت می توان گفت که کارکرد و اهمیت وکیل تفخیذ و لواط می تواند بسیار مهم باشد. چرا که در اسلام و قانون شرایط خاصی برای اثبات این جرائم در نظر گرفته شده است و اگر وکیل تفخیذ و لواط به خوبی نتواند از موکل خود دفاع کند ممکن است موکل او به اعدام محکوم شود.

نکته مهم دیگر این است که قانونگذار در ماده 237 بیان کرده است هر نوع رابطه جنسی میان دو مرد به غیر از تفخیذ و لواط مانند تقبیل و ملامسه که از روی شهوت باشد به سی و یک الی هفتاد ضربه شلاق تعزیری با درجه شش خواهد بود.

این مسئله در مورد مساحقه – رابطه میان دو زن – نیز وجود دارد. همچنین در مواردی که شرع و اسلام حد مشخصی را معین کرده است این ماده اجرا نمی شود.

بنابراین کاملا مشخص است که یک وکیل تفخیذ و لواط باید بتواند کارایی خوبی از خود داشته باشد تا بتواند موکل خود را از دل این مواد و سختگیری های قانونی نجات دهد.

اثبات جرم لواط و تفخیذ

تا به اینجا دانستیم که جرم لواط و تفخیذ هر کدام چه مجازاتی دارد و در چه شرایطی این مجازات اجرایی می شود. کاملا مشخص است که این مجازات تعیین شده سنگین هستند. از این رو وکیل تفخیذ و لواط سعی می کند تا جایی که می تواند مانع از اثبات جرم موکل خود شود.

به بیان ساده تر در صورت اثبات جرم کمترین مجازات 70 ضربه شلاق خواهد بود. این مجازات فارغ از اثر روانی است که این جرائم در جامعه دارند. در واقع در صورت اثبات جرم متهم این فرد از نظر آبروی اجتماعی در خطر قرار می گیرد و به نوعی دیگر نمی تواند در جامعه حضور موثری داشته باشد.

از این رو کاملا مشخص است که قانون نسبت به اثبات این جرم نیز حساسیت های به خصوصی باید داشته باشد. چرا که هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی متهمین تحت تاثیر این حکم و رای دادگاه قرار دارد. بنابراین فارغ از تعریف جرم و مجازات آن، روش اثبات جرم نیز اهمیت فراوانی دارد. این همان چیزی است که وکیل تفخیذ و لواط از آن بهره می برد.

به طور کلی برای اثبات جرم لواط یا تفخیذ دو شیوه مهم وجود دارد و دادگاه تنها این دو شیوه را برای اثبات این جرائم در نظر گرفته است. این دو شیوه عبارتند از اقرار و شهادت.

اقرار به حالتی در قانون گفته می شود که متهم خود بدون این که تحت فشار قرار داشته باشد اقدام به اعتراف به ارتکاب جرم کند. در مورد جرم لواط  یا تفخیذ متهم باید 4 بار نسبت به عملی که انجام داده نزد دادگاه رسمی اعتراف کند. در صورتی که این فرد 4 مرتبه اقدام به اعتراف و اقرار کند عملا این جرم ثابت می شود. اما اگر تعداد اقرار فرد به 4 بار نرسد تنها به 31 تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود. این نیز از این جهت است که اقرار به چنین جرمی خود به خود باعث اشاعه آن می شود و قانون دوست ندارد حتی نامی از این جرم در جامعه وجود داشته باشد. بنابراین در صورتی که فرد به هر دلیل تنها کمتر از چهار بار به جرم اعتراف کند و جرم ثابت نشود به سبب بیان کردن این جرم در دادگاه به چند ضربه شلاق از نوع درجه شش محکوم می شود.

اما شهادت شیوه دیگر برای اثبات جرم لواط یا تفخیذ در دادگاه محسوب می شود. شهادت به چنین جرمی بسیار سنگین است و از شرایط خاصی پیروی می کند. در واقع برای اثبات شهادت جرم لواط یا تفخیذ لازم است که حداقل 4 شاهد مرد یا سه شاهد مرد و دو شاهد زن به صورت متوالی و همزمان اقدام به شهادت این جرم کنند. در صورتی که این توالی حفظ نشود و فاصله زمانی معناداری میان شهادت ها ایجاد شود جرم اثبات نمی شود و شاهدان به 80 ضربه شلاق به عنوان مجازات قذف محکوم می شوند.

همچنین شاهدان باید خود به صورت عینی ارتکاب جرم را دیده باشند. در غیر این صورت این جرم اثبات نمی شود و کسانی که بدون دیدن و یا بدون اطمینان اقدام به شهادت به ارتکاب این جرم داده باشند محکوم به حد قذف می شوند.

همچنین اگر میان شاهدان اختلاف نظری وجود داشته باشد جرم ثابت نمی شود و تمامی شاهدان به حد قذف محکوم می شوند. تمامی این موارد به خوبی نشان می دهد که اثبات این جرائم بسیار سخت است.

این حساسیت قانون نسبت به این جرائم و سخت گیری هایی که از همان لحظه اول صورت می گیرد به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه کار وکیل تفخیذ و لواط سخت می تواند باشد.

انتخاب بهترین وکیل تفخیذ و لواط

اما برای انتخاب بهترین وکیل تفخیذ و لواط باید چه ویژگی هایی را در نظر داشته باشیم. به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که در اولین گام شما باید بدانید که درگیر چه نوع پرونده قانونی شده اید. یعنی باید بدانید که پرونده شما در چه مرحله ای قرار دارد.

برای این کار شما می توانید از مشاوره های حقوقی بهره مند شوید. یک مشاوره حقوقی به شما نشان می دهد که در چه مسیری قرار دارید و برای گذشتن از این مسیر باید چه مواردی را پشت سر بگذارید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بعد از این که توانستید نیاز خودتان را از جنبه حقوقی و قانونی بررسی کنید و آن را بشناسید نوبت این است که سراغ یک وکیل تفخیذ و لواط بروید.

اولین نکته ای که در این بین وجود دارد این است که اساسا شما در هر نوع دعوی و پرونده ای می توانید از هر وکیلی استفاده کنید. یعنی در یک پرونده مربوط به لواط شما می توانید از نظر قانونی از یک وکیل تجاری بهره مند شوید. اما سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا انتخاب این وکیل می تواند کارایی مناسبی برای ما داشته باشد؟

مسلما خیر. شما باید وکیلی انتخاب کنید که در حوزه تخصصی مورد نیاز شما فعال باشد. فعال بودن بدین معنی است که اساسا تجربه و دانش کافی در این حوزه داشته باشد.

نکته مهم اینجاست که از آن جایی که قانون لواط و تفخیذ بر اساس اسلام و شرع تدوین شده است لازم است که وکیل تفخیذ و لواط تا حدودی به قوانین شرعی نیز واقف باشد. گاهی استفاده از یک مفهوم شرعی می تواند کار را در دادگاه تغییر دهد. اما در این بین به واقع می توان گفت که هیچ کدام یک از این موارد مهم تر از تجربه نیست.

در واقع هر مسیر قانونی پیچیدگی های و ابهامات خاص خودش را دارد. این پیچیدگی ها گاهی به اندازه ای می شود که می تواند حتی مردان و زنان قانون را سرگرم کند. در این پیچیدگی ها و ابهامات این تجربه است که می تواند کارایی خوبی داشته باشد و مانند یک چراغ راه عمل کند.

به بیان ساده تر وکیل تفخیذ و لواط به واسطه تجربه کاری خود می داند که در هر موقعیتی باید چه کار کند و این مسیر نسبتا سخت و حساسیت های قانونی را چگونه بگذراند. از این رو اگر می خواهید سریع تر به هدف مطلوب برسید بهتر است از وکیلی بهره ببرید که تجربه خوبی داشته باشد. استفاده از یک وکیل تفخیذ و لواط با تجربه نه تنها هزینه نیست بلکه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×