وکیل اثبات نسب

وکیل اثبات نسب (7)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

وکیل اثبات نسب

وکیل اثبات نسب

وکیل اثبات نسب یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری است که می تواند در جریان پرونده های مربوط به خانواده فعالیت کند و راهنمایی های لازم را در مورد جزییات این پرونده ها به متقاضیان ارائه دهد. شما در مورد وکیل اثبات نسب چه می دانید؟ وکیل اثبات نسب چگونه و از چه طریقی می تواند به موکلان خود کمک کند تا جریان دادرسی پرونده های خود را به شیوه ای مناسب پیش ببرند؟ وکیل اثبات نسب باید دقیقا دارای چه ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و کاری باشد تا بتواند از او در جریان پرونده های مختلف استفاده کرد؟ وکیل اثبات نسب دارای توانایی های متعددی است که می تواند در جریان پرونده های مختلف از آن کمک گیرند. توجه داشته باشید که تمامی توانایی های وکیل اثبات نسب در جریان پرونده های مختلف کارآمد هستند و باعث پیشبرد اهداف موکلان می شود.

اما مسئله مهمی که وجود دارد آن است که اصلا چگونه باید از وکیل اثبات نسب کمک گرفت و با کمک او جریان دعاوی پرونده های مختلف را آغاز کرد. وکیل اثبات نسب در سال های اخیر توانسته است مسائل مختلفی را در پرونده های گوناگون مورد بررسی قرار دهد و آنان را به نتیجه برساند اما حقیقت آن است که برخی از افراد بدون آنکه بتوانند وکیل اثبات نسب را شناسایی کنند به سراغ وکلای پایه یک دادگستری دیگری می روند که هیچ یک از آنها دارای توانایی های لازم برای دادرسی پرونده های اثبات نسب ندارند و نمی توانند جریان این پرونده ها را به صورت تخصصی پیگیری کنند.

برای آنکه بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در مورد وکیل اثبات نسب بدست آورید و بتوانید بهترین و متخصص ترین وکیل ذرا در این زمینه پیدا کنید به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی مسائلی را که باید در رابطه با این موضوع بدانید را به شما معرفی کنیم و توضیحات لازم را در این راستا ارائه دهیم.

وکیل اثبات نسب و خدمات مشاوره حقوقی

وکیل اثبات نسب به تمامی افرادی که درگیر این پرونده ها می شوند به راحتی کمک می کند تا در جریان دادرسی پرونده برای احقاق حقوق خود حضور یابند و شرایط نسبتا مساعدی را برای آنان ایجاد می کند. وکیل اثبات نسب دارای خدمات حقوقی مختلفی است. یکی از مهم ترین و اساسی ترین خدماتی که توسط وکیل اثبات نسب ارائه می شود، خدمات مشاوره حقوقی است. خدمات مشاوره حقوقی دارای انواع مختلفی است. یکی از اساسی ترین و اصلی ترین خدمات حقوقی که توسط وکیل اثبات نسب ارائه می شود، خدمات مشاوره ای آنلاین است. خدمات مشاوره ای انلاین به صورت کاملا غیر حضوری ارائه می شوند و همه افراد می توانند از ان استفاده کنند.

برخی از افراد به دلیل شرایط مکانی و زمانی که دارند نمی توانند به راحتی در هر زمان و مکانی که می خواهند به وکیل اثبات نسب مراجعه کنند و به صورت حضوری از خدمات او استفاده کنند. همین موضوع باعث شده است تا نیاز  این افراد به خدمات غیر حضوری وکیل اثبات نسب بسیار بیشتر باشد و آنان ترجیح دهند که از این خدمات مشاوره ای برای رفع مشکلات خود استفاده کنند. خدمات مشاوره ای حضوری و غیر حضوری با وکیل اثبات نسب دارای تفاوت ها و شباهت های نسبتا زیادیذ با یکدیگر هستند که در ادامه مطلب به طور خلاصه به مقایسه این موارد می پردازیم.

خدمات مشاوره حضوری به نحوی هستند که تنها افرادی می توانند از آن استفاده کنند که به دفتر وکالت مراجعه کرده باشند و زمان قبلی مشاوره را تعیین کرده باشند در غیر این صورت آنان نمی توانند در هر زمان که می خواهند به دفتر وکالت وکیل اثبات نسب مراجعه کنند تا سوالات خود را بپرسند و پرونده های آنان از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد. اما شرایط مشاوره غیر حضوری کاملا با نوع حضوری آن متفاوت است. مشاوره غیر حوری به نوعی هستند که افراد در هر زمان و مکانی می توانند از این نوع مشاوره استفاده کنند و هیچ محدودیت جنسی و سنی در رابطه با این موضوع وجود ندارد.

وکیل اثبات نسب با توجه به پرونده و شرایط شخصی افراد می تواند بهترین خدمات را به افراد ارائه دهد. بنابراین برای تعیین نوع مشاوره حقوقی بهتر است از خود وکیل اثبات نسب کمک گرفت و با استفاده از راهنمایی های او شرایط مشاوره ای خود را تعیین کرد.

مشاوره حقوقی غیرحضوری معمولا از طریق اینترنت و تلفن امکان پذیر است و این در حالی است که مشاوره حضوری تنها از طریق مراجعه به دفتر وکالت امکان پذیر است. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید سوالات خود را از وکیل اثبات نسب بپرسید به شما توصیه میکنیم که از جلسات مشاوره غیر حضوری استفاده کنید که از لحاظ هزینه نیز برای شما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود اما اگر قصد دارید که جریان پرونده خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید مشاوره حضوری برای شما بهتر خواهد بود و منافع گسترده تری را در پی خواهد داشت.

وکیل اثبات نسب و جریان دادرسی پرونده های مختلف

کسانی که نیاز دارند تا یک پرونده حقوقی بسیار مهم در مورد اثبات راه اندازی شوند باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرند. یکی از بهترین و متخصص ترین افرادی که در مورد پرونده های مربوط به اثبات نسب می تواند عملکرد خوبی داشته باشد، وکیل اثبات نسب است.

وکیل اثبات نسب از تمامی مراحل دادرسی پرونده های مختلف آگاهی دارد و به خوبی می داند که جریان این پرونده ها را باید چگونه مورد بررسی قرار دهد تا به نتیجه ای صحیح برسند. اثبات نسب در حالت کلی کار نسبتا سختی است و هر کسی نمی تواند آن را به خوبی انجام دهد به همین دلیل نیز بهتر است از وکیل اثبات نسب کمک بگیرند.

وکیل اثبات نسب از جمله کسانی است که با تمامی مباحث مربوط به دادرسی پرونده های خانوادگی مربوط به نسب آشنایی دارد و میتواند جریان دادرسی این پرونده ها را به نحو احسن پیش ببرد و از ادله اثبات مناسب در جهت رفع مشکل استفاده نماید.

وکیل اثبات نسب در سال های اخیر توانسته است رزومه بسیار قوی در جریان پرونده های مختلف برای خود جمع آوری کند و پیچیده ترین و سختترین پرونده های حقوقی را به نتیجه برساند. وکیل اثبات نسب یکی از بهترین و متخصص ترین کسانی است که با وجود پیچیدگی که در پرونده های حقوقی مربوط به اثبات نسب وجود دارد می تواند عملکرد نسبتا خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

اگر شما جز کسانی هستید که به دنبال وکیل اثبات نسب می گردید و می خواهید جریان چنین پرونده هایی را آغاز کنید به شما توصیه می کنیم که در ابتدا سوابق کاری این وکیل حرفه ای را به طور کامل بررسی کنید و سپس اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. وکلایی که دارای تجربه کاری موفقی باشند می توانند جریان چنین پرونده هایی را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسند و بهترین خدمات ممکن را به تمامی کسانی که به وکیل حرفه ای نیاز دارند ارائه کند.

وکیل اثبات نسب از همان ابتدای مراحل دادرسی پرونده که با تنظیم دادخواست آغاز می شود تا آخرین مرحله که صدور حکم و تجدید نظر است در کنار موکل است و تمامی راهنمایی های لازم در زمینه موضوع پرونده را به او ارائه می دهد. وکیل اثبات نسب به دلیل توانایی هایی که دارد می تواند تمامی خدمات لازم در زمینه پیشبرد پرونده و تکمیل جریان دادرسی را ارائه دهد.

وکیل اثبات نسب و ویژگی های باید داشته باشد.

وکیل اثبات نسب دارای ویژگی های مختلفی است و برخی از این ویژگی ها به نحوی هستند که بدون وجود آنها وکیل مربوطه دارای توانایی لازم برای وکالت پرونده های مختلف نخواهد بود. برای آنکه بتوانید با این ویژگی ها آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به طور خلاصه به این موارد اشاره کنیم:

وکیل اثبات نسب باید دارای توانایی پیدا کردن راه حل مناسب برای جریان دادرسی پرونده باشد و با تمامی مراحل آن آشنایی داشته باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل پرونده های مربوط به نسب را با استفاده از قواعد حقوقی به نتیجه برساند.

وکیل اثبات نسب دارای دانش حقوقی است و از تمامی قوانین جدید و آؤای وحدت رویه در مورد چنین پرونده هایی آگاهی دارد و می تواند به خوبی این پرونده ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

 وکیل اثبات نسب یکی از بهترین و متخصص ترین کسانی است که دارای فن مذاکره است و میتواند برای دفاغع از حقوق موکل خود در دادگاه حضور یابد.

وکیل اثبات نسب دارای تجربه کاری است و برای دفاع از حریم شخصی موکل خود بدون مشورت با او در جریان دادرسی هیچ اقدام قانونی بر علیه او انجام نخواهد داد.

نسب به چه معنی است؟

نسب در لغت به معنی خویشاوندی و قرابت است. به بیان ساده تر زمانی که دو انسان با یک دیگر رابطه خویشاوندی دور یا نزدیک داشته باشند به رابطه آن دو نسب گفته می شود. یعنی رابطه آن ها با یک دیگر در درجه ای متمایز از سایر افراد جامعه است.

این موضوع از دید قانون مفهوم مهمی محسوب می شود. چرا که نسبت خویشاوندی و فامیلی بار حقوقی و قانونی خاصی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. توجه به این بار حقوقی و قانونی می تواند ما را به اهمیت قانون نسب و وکیل اثبات نسب یا رد نسب برساند. با ما در ادامه همراه باشید.

قانون و ارتباط ان با موضوع اثبات نسب

برای درک مفهوم نسب در قانون باید به یک مفهوم بزرگتر و اساسی تر بپردازیم. آیا شما میدانید قانون چیست؟ به بیان ساده تر قانون به چه معنی و مفهوم است؟

قانون که به عنوان یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین مفاهیم تمدن انسانی محسوب می شود تنها و تنها بر اساس روابط انسانی ساخته شده است.

یعنی قانون سعی دارد بر اساس روابط انسانی چارچوب هایی را تعیین کند تا بر این اساس انسان ها بتوانند در جامعه و در ارتباط با انسان دیگر علاوه بر پیدا کردن مسیر درست پاسخ به نیازهای خودشان آسیبی هم به دیگری وارد نکنند. یعنی در عین داشتن قدرت عمل باید محدودیت هایی نیز در این رابطه ایجاد شود تا استقلال و آزادی عمل فرد دیگر گرفته شود.

بنابراین ذاتا قانون تنها بر اساس روابط انسانی شکل گرفته است. این رابطه هر چقدر گسترده تر و پیچیده تر باشد همانقدر قوانین مبهم و پیچیده می شوند.

یکی از اقسام مهم و بسیار اساسی روابط در اجتماع، روابط خانوادگی است. خانواده به عنوان یک جامعه کوچک و به عنوان تولید کننده اصلی نیروی انسانی جامعه بسیار مورد توجه قوانین و ادیان قرار دارد. زیرا این خانواده است که انسان مورد نیاز اجتماع را تربیت می کند بنابراین نبود خانواده یا همسو نبودن آن با جامعه می تواند باعث نابودی اجتماع شود.

از این رو کاملا طبیعی است که بخش عمده ای قوانین و ادیان به روابط میان اعضای خانواده توجه ویژه ای داشته باشند. به بیان ساده تر قانون به طور کلی قرار است رابطه یک انسان با انسان دیگر را تعریف کند. یکی از این روابط را می توان در خانواده مشاهده کرد. قانون گذار بر اساس نوع روابط ایجاد شده در خانواده – نسب – قوانین خاصی را تحت عنوان قانون خانواده در نظر گرفته است.

در این دسته از قوانین از شروع یک خانواده – ازدواج – تا حقوق پدر و مادر و فرزند و ارث و مهریه و … مورد بررسی قرار می گیرد. اما نکته مهم اینجاست زمانی این دسته از قوانین مطرح می شود که اساس آن فرد بتواند رابطه خود را ثابت کند. یعنی ابتدا فرد باید نشان دهد که در این خانواده حضور دارد و به عنوان اعضای آن شناخته می شود تا در ادامه بتواند حقوق خود بر اساس قوانین خانواده را پیگیری کند. اینجاست که مفهوم اثبات یا رد نسب مطرح می شود و فردی به نام وکیل اثبات نسب وارد کار می شود.

اثبات یا رد نسب به چه معنی است؟

احتمالا تا به اینجا متوجه شده اید که اثبات یا رد نسب چه کارکردی دارد. اما بگذارید کمی ساده تر و دقیق تر توضیح دهیم. در واقع بگذارید با استفاده از یک مثال این مفهوم را توضیح دهیم.

همانطور که گفتیم که یک فرد بدون توانایی اثبات نسب خانوادگی نمی تواند از حقوق های تعیین شده در خانواده بهره ببرد. یعنی نمی تواند از مهریه، نفقه، ارث و … بهره مند شود. در ایران شناسنامه و بعد از آن کارت ملی مهمترین اوراق هویتی هر شخص است که بر اساس آن می توان به نسب آن پی برد و آن را اثبات کرد. بنابراین اثبات نسب یا رد آن به نوعی یعنی صدور ی باطل کردن یک شناسنامه و اوراق هویتی مربوط به آن.

بگذارید یک مثال بزنیم. فرض کنیم فردی به هر دلیل شناسنامه دریافت نکرده است. حتی اگر خود و دیگران بدانند که او فرزند کیست و با چه کسانی نسبت دارد مادامی که نتواند این رابطه را اثبات کند و بر اساس آن شناسنامه دریافت کند، اساسا نمی تواند از حقوق مادی و معنوی خانواده خود بهره مند شود. یعنی نمی تواند در مدرسه ای ثبت نام کند – زیرا به امضای اولیا یا سرپرست او نیاز است – و حتی نمی تواند حقی از این خانواده داشته باشد.

همچنین اگر بتوان رابطه نسبی یک فرد با خانواده ای را انکار و رد کرد اساسا آن فرد از آن لحظه به بعد هیچ حق و حقوقی از این خانواده نمی برد و این به معنی محروم شدن از ارث و بسیاری دیگر از حقوق هایی است که برای او در نظر گرفته شده است.

بنابراین را اثبات یا رد نسب می توان تمامی حقوق های تعیین شده در قانون خانواده را برای فرد دانست یا فرد را از داشتن آن محروم کرد.

وکیل اثبات نسب و کار سختی کار او

همانطور که بیان کردیم با رد یا اثبات نسب بخش عمده ای قوانین خانوادگی برای فرد تحت تاثیر قرار می گیرد.  از این رو اساسا قانون و مجری قانون نسبت به رد یا اثبات نسب حساسیت های بالایی دارند. به بیان ساده تر قاضی و مجری قانون برای این که رای اثبات یا رد نسب را صادر کند نیاز به مدارک و مستندات قوی دارد. از جمله  این مدارک شهادت شهود عاقل و قابل اعتماد است.

بنابراین اساسا می توان اینگونه بیان کرد که اثبات یا رد نسب کار چندان ساده ای نیست. از آن جایی که بر اساس این رای یک فرد دارای حقوق جدیدی می شود و یا از حقوق قبلی خود محروم می شود قاضی و دادگاه نسبت به مدارک و شهود حساسیت بالایی دارند و به سادگی رای لازم را صادر نمی کنند.

در واقع سختی کار وکیل اثبات نسب نیز دقیقا همین موضوع است. اساسا اثبات یا رد نسب نیاز به مدارک و شواهد متعددی دارد. نکته مهم اینجاست که قاضی می تواند بنا بر صلاحدید خود مدارک کمتر یا بیشتری را از وکیل اثبات نسب بخواهد.

نوع صحبت موکل و نوع ارائه مدارک و شواهد اهمیت بالایی دارد. یک وکیل اثبات نسب باید به نوعی رفتار کند که قضای نسبت به نسب ایجاد یا رد شده اطمینان حاصل کند.

بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که وکیل اثبات نسب کار چندان ساده ای ندارد. جمع آوری هر کدام از این مدارک و اعتبار بخشی به آن ها کار چندان ساده ای نیست. ممکن است یک وکیل بتواند مدارک لازم را پیدا و جمع کند اما لزوما نمی تواند اعتبار کافی به آن در برابر دادگاه ببخشد. اینجاست که مشخص می شود یک وکیل اثبات نسب تا چه اندازه کار سخت و دشواری می تواند داشته باشد.

در واقع ما باید از یک وکیل اثبات نسب انتظار داشته باشیم بتواند مدارک لازم و شواهد مورد نیاز دادگاه را فراهم می آورد و بر اساس روش هایی که می داند اعتبار کافی به آنها بدهد. یادتان باشد مدارکی که از دید دادگاه اعتبار کافی ندارد یا کلا بی اعتبار هستند از ارزش کافی برخوردار نیستند و این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اثرات اجتماعی و فردی اثبات یا رد نسب

یکی از دلایل مهمی که باعث شده قانون گذار و به طور کلی قانون نسبت به رد یا اثبات نسب حساسیت بسیار بالایی داشته باشد اثرات اجتماعی و فردی ناشی از آن است.

در واقع فردی را تصور کنید که تا دیروز هیچ شناسنامه ای نداشته و اساسا هیچ نسبی به هیچ خانواده ای به صورت رسمی نداشته است. این فرد از لحظه ای که بتواند نسب خود را ثابت کند و صاحب شناسنامه شود عملا قدرت های خاص قانونی پیدا می کند. از جمله این که می تواند به صورت رسمی ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد. همچنین حقوق او در خانواده ای که به آن نسبت پیدا کرده زنده می شود و می تواند ادعای ارو میراث داشته باشد.

به بیان ساده تر با اثبات نسب یک فرد عملا قانون به او قدرت هایی را می دهد که می تواند در جامعه با قدرت و تاثیرگذاری بیشتر حرکت کند. همین مسئله یکی از سختی های کار وکیل اثبات نسب محسوب می شود.

از طرف دیگر همین موضوع به صورت عکس برای رد نسب نیز وجود دارد. عملا با رد یک نسب فرد همه توانایی های قانونی مربوط به خانواده را از دست می دهد و هیچ حقوقی از این نظر نخواهد داشت. همچنین این فرد در جامعه و روابط عادی خودش نیز دچار مشکل می شود. از این روست که قانون گذار نسبت به اجرایی شدن این قانون حساسیت های بسیار بالایی دارد و سعی می کند با تکمیل بودن تمام مدارک و شواهد رای به اثبات یا رد نسب یک فرد کند.

انتخاب وکیل اثبات نسب

اما سوال اساسی و مهم دیگر این است که چگونه می توانیم بهترین وکیل اثبات نسب را برای خود پیدا کنیم؟ روی بهتر این سوال این است که وکیل اثبات نسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اولین نکته ای که باید بدانید و به آن اهمیت بدهید این است که اساسا اولین گام برای یافتن وکیل در هر حوزه حقوقی و کیفری این است که مسیر قانونی خودتان را بشناسید. یعنی این که بدانید درگیر چه نوع پرونده ای هستید و این پرونده قرار است به چه نحوی در دادگاه یا مجامع حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو در اولین گام شما باید نیاز قانونی و حقوقی خودتان را بشناسید. اما همانطور که گفتیم قانون با پیچیده تر شدن روابط پیچیده شده و اساسا نمی توان به سادگی آن را درک کرد. یعنی نمی توان از عموم جامعه این انتظار را داشت که بتوانند ساده آن را درک کنند و یا به راحتی درک کننده که در چه نوع پرونده حقوقی درگیر شده اند. به بیان ساده تر عموم عادی جامعه حتی نامی از عناوین و لغات و اصطلاحات مهم حقوقی را نشنیده و نمی دانند، بنابراین نمی توان انتظار داشت که این افراد بتوانند به سادگی مسیر قانونی خودشان را پیدا کنند. از این رو پیشنهاد ما این است که از یک فرد آگاه و آشنا به کلیت قانون و مسیرهای قانونی در این زمینه کمک بگیرید. معمولا بهترین انتخاب استفاده از یک مشاوره حقوقی است. یک مشاوره حقوقی می تواند مسیر کلی شما را نشان دهد و نیاز شما را مشخص کند. شما بر اساس این نقشه کلی و این مسیری که در اختیار دارید می توانید با دید باز و عملکرد بهتری وکیل اثبات نسب یا هر وکیل دیگری را انتخاب کنید. یادتان باشد بهترین وکیل اثبات نسب بر اساس نوع پرونده و نیاز شما مشخص می شود و لزوما بهترین وکیل اثبات نسب برای هر دو پرونده یک نفر نیست! این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در مورد وکیل اثبات نسب دقت کنید:

اما بعد از شناخت مسیر کلی قانونی و دانستن نیاز اصلی حقوقی یا کیفری نوبت به انتخاب وکیل اثبات نسب است. به طور کلی بهترین وکیل اثبات نسب دارای چند ویژگی شاخص است.

اول این که این فرد به طور کامل به موضوع اثبات یا رد نسب از بعد قانونی و شرعی مسلط است. یعنی وکیل اثبات نسب باید قوانین را به خوبی بداند و بتواند از آن ها در موقعیت مناسب استفاده کند. همچنین یادتان باشد که در ایران عمده قوانین به خصوص قوانین خانواده بر اساس اسلام و شرع نگارش شده است. بنابراین انتظار می رود یک وکیل اثبات نسب بر مسائل شرعی و فقهی این موضوع نیز تسلط کامل و کافی را داشته باشد. یادتان باشد گاهی یک قاعده شرعی می تواند ورق را در دادگاه برگرداند و موقعیت بهتری برای شما رقم بزند.

اما فارغ از این موضوع، وکالت کاری است که بسیار به تجربه وابسته است. در واقع پیچیدگی های قانون و مسیرهای قانونی به اندازه ی زیاد است که مردان و زنان قانون نیز گاهی در دل این پیچیدگی ها گم می شوند. اما فردی که بارها و بارها این مسیر را رفته به خوبی می داند که چه باید بکند و از چه مدخل هایی عبور کند. به بیان ساده تر این تجربه است که نشان می دهد شما باید چه کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری از خود نشان دهید. یک وکیل با تجربه به خوبی به این موارد آشناست. یادتان باشد تجربه چیزی را در اختیار شما قرار می دهد که کلاس های درس و کتاب های تخصصی از آن بی بهره است. استفاده از یک وکیل متخصص با تجربه نه تنها یک هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری نیز محسوب می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. البته دقت کنید که تجربه گرچه فاکتور مهم تری محسوب می شود اما نقش دانش و تخصص را نباید کم دانست.

هزینه وکیل اثبات نسب

وکیل اثبات نسب دارای دستمزدی نسبتا متغیر است و نمی توان هزینه ای یکسان را برای آن در نظر گرفت. وکیل اثبات نسب بهترین کسی است که می تواند  برای رد نسب اقدام کند و مدارک لازم با ان را نیز ارائه دهد. وکیل اثبات نسب خدمات نسبتا گسترده ای را به موکلان خود ارائه می دهد و هزینه ای که برای این خدمات دریافت می کند در پرونده های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان گفت که دستمزد این فرد متخصص در تمامی موارد یکسان است.

دستمزد وکیل اثبات نسب با توجه به ملاک های مختلفی اندازه گیری می شود و مشخص می گردد. اصلی ترین و مهم ترین مسئله ای که باعث می شود تا بتوان هزینه وکیل اثبات نسب را مشخص کرد، نوع پرونده و موضوع آن، میزان سابقه کاری وکیل اثبات نسب، تخصص و مهارت های این وکیل حرفه ای و…. است. در حالت کلی باید بگوییم که فعالیت های یک وکیل متخصص تا حد بسیار زیادی در جریان پرونده موثر است و باعث احقاق حقوق افراد می شود و از تضییع مسائل حقوقی آنها جلوگیری می کند.

نمونه پرونده وکیل اثبات نسب

مورخ ۲۶/۳/۸۶ خانم خاور دادخواستی توسط وکیل اثبات نسب به شرح ذیل به دادگاه تقدیم می نماید، نظر به اینکه خوانده با اینجانب خواهان ازدواج نموده و سپس اینجانب از مطلقه نموده و بدون اینکه ثبت نماید مجدداً با اینجانب ازدواج و رجوع نموده و از نامبرده ۲ فرزند ذکور دارم که نام فرزندان ذکور در شناسنامه خوانده ثبت نگردیده و خواهان اثبات زوجیت و اثبات نسب دو فرزند ذکور از آن دادگاه عالی مورد استدعاست. به تاریخ ۳/۶/۸۶ در وقت مقرر جلسه در شعبه دوم حقوقی زاهدان تشکیل می گردد خوانده حاضر می شود اما خواهان حضور نمی یابد خوانده بیان می دارد به تاریخ ۶/۲/۶۸ با این خانم ازدواج کردم یک فرزند مشترک داریم به نام حسین متولد سال ۷۱ و به تاریخ ۴/۹/۷۷ این خانم را طلاق دادم و دیگر رجوع نکردیم بعد من ازدواج کردم…. دو بچه سبحان و سجاد از من نیست این خانم صیغه کسی شده است به نام مهدی و این بچه ها مال اوست و تقاضای استماع شهادت شهود را نمود که چون آنها در حوزه قضایی مشهد بودند لذا با تلقی این مرجوعه به عنوان نیابت قضایی و ارجاع به احد همکاران قضایی ترجیحاً محاکم خانواده با راهنمایی خواهان همه گواهان وی دعوت و اظهارات آنها در خصوص ادعای مطروحه اخذ شود و سپس اعاده گردد. بتاریخ ۱۲/۸/۸۶ در وقت مقرر در شعبه ۱۴ دادگاه حقوقی مشهد جلسه تشکیل می گردد شهود حاضر و شهادت می دهند که آقای انوشیروان و خانم خاور را از سال ۷۴ می شناسند یک مدت آقای انوشیروان در زندان بود بعد آنها از هم طلاق گرفتند لیکن به مدت ۴ یا ۵ سال دوباره با هم زندگی کردند و سه فرزند داشتند که سبحان و سجاد فرزندان آقای انوشیروان می باشند. سپس به تاریخ ۱۴/۱۲/۸۶ دوباره جلسه تشکیل می گردد خواهان حضور نمی یابد و خوانده هدفهای قبلی خود را تکرار می نماید در نهایت در ۱۹/۳/۸۷ دادگاه بدین شرح مبادرت به صدور رای می نماید:

که در خصوص دعوی خاور به طرفیت آقای انوشیروان به خواسته اثبات رجوع و اثبات نسب فرزندان به شرح دادخواست تقدیمی و صورتجلسات دادگاه که خوانده در دفاعیات خود منکر رجوع پس از وقوع طلاق شده است و اظهار داشته فرزندان مذکور نیز فرزند وی نمی باشند خواهان جهت اثبات مدعای خود گواهانی را به دادگاه معرفی لکن نحوه گواهی شهود تعرفه شده به نوعی نیست که رجوع برای دادگاه احراز گردد علی الخصوص که طلاق از نوع خلعی بوده و رجوع در آن تابع شرایط و موازین خاص شرعی می باشد علی هذا انتساب فرزندان به خوانده نیز منتفی است لذا دادگاه دعوی را وارد ندانسته مستنداً به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی حکم به رد دعوی صادر و اعلام می نماید این رای حضوری ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ کامل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان است.

ارائه تقاضای تجدید نظر توسط وکیل اثبات نسب

 در ادامه خانم خاور به رای صادره توسط وکیل اثبات نسب اعتراض نموده و تقاضای تجدیدنظر می نماید بدین شرح که: احتراماً به استحضار می رساند رای صادره مغایرت شرعی و قانونی داشته و به استناد ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره یک آن تقاضای نقض حکم صادره را دارم اینجانب با مشارالیه در مورخه ۴/۹/۷۷ متارکه نمودم پس از آن ایشان به بنده رجوع و متعهد مسئولیت پذیری شد که بنده به خاطر آینده فرزندانم گذشت و رجوع ایشان را قبول و زندگی مجدد را از سر گرفتیم و ثمره این رجوع دو فرزند به نامهای سجاد و سبحان شده است که ایشان برای فرزندان شناسنامه اخذ می نماید حال بر فرض اینکه رجوع صورت نگرفته باشد در حالی که شهود تعرفه اینجانب شهادت به این عمل داده اند چرا ایشان برای فرزندان شناسنامه اخذ نمود.

 حال برگردیم به ۹ ماه قبل که دوران بارداری یک زن می باشد در شهریور ۷۸ بنده حامله بعد از ۹ ماه فرزند متولد می شود و اینکه بعد از دو ماه از طلاق و در ایام عده ایشان به بنده رجوع نموده است از آنجائیکه شناسنامه برای فرزندان اخذ شده که ایشان اطلاع کامل و واثق داشته اند و در صورت منکر بودن رجوع و فرزندم چرا همان ابتدا که شناسنامه اخذ شد اعتراض ننمود به دلیل آن این است که بنده با ثبت رجوع و اثبات نسبت فرزندم مستحق نفقه می شوم که قاضی محترم بدوی متأسفانه توجهی به خواسته و ادله اینجانب و با مقدار تأمل متوجه خواسته بنده خواهید شد که قاضی فقط طی ادعای کذب منکر شدن ایشان بدون تامل و محاسبه این ایام بارداری با تاریخ تولد اولین فرزندم توجهی نموده است لذا تقاضای نقض حکم صادره و صدور حکم شایسته مورد استدعاست.

در صورت لزوم تقاضای امر نسبت به معرفی اینجانب فرزند و ایشان به پزشکی قانونی برای اثبات نسبت فرزندم به ایشان را خواستارم و تقاضای آزمایش ژنتیک جهت فرزندانم و خود و تجدیدنظرخوانده مورد استدعاست تجدیدنظر خوانده اظهار می دارد اظهارات تجدیدنظر خواه کاملاً ساختگی و دروغ است و تجدیدنظر خواه به خاطر عدم ارائه دلیل و مدارک تقاضای رد تجدیدنظرخواهی فرمایند جلسه رسیدگی یکبار دیگر تجدید می شود و دادگاه اظهار می دارد نظر به اینکه از لحاظ احراز واقعیت و کشف حقیقت و زمینه ابوت و اینکه زوج سابق منکر انتساب نسب فرزندان ذکور خود می باشد لذا جهت آزمایش DNA و احراز اینکه فرزندان متعلق به آقای انوشیروان می باشند یا خیر و احیاناً معرفی مرکز مجازی با هماهنگی پزشکی قانونی اقدام و سپس نتیجه را به این دادگاه اعلام و ارسال نمایند.

حکم نهایی پرونده اثبات نسب

با بررسی ۱۵ منطقه از مولکول DNA  نامبردگان هیچگونه عدم تجانس ژنتیکی بین انوشیروان و سبحان و سجاد یافت نشد و به عبارت دیگر ابوت انوشیروان از سجاد و سبحان در هر دو مورد تأیید می شود. در نهایت دادگاه به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید:

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم خاور فرزند شاه رضا از رای شماره ۱۰ شعبه  دادگاه عمومی حقوقی ن بطرفیت آقای انوشیروان فرزند حسین که حکم به رد دعوی خواهان بخواسته اثبات رجوع و اثبات نسب فرزندان اصدار یافته نظر به محتویات پرونده اولاً در خصوص اثبات رجوع با عنایت به اینکه به موجب تصویر طلاق نامه پیوست پرونده نوع طلاق خلعی نوبت اول قید گردیده و علاوه بر آن خانم خاور در این جلسه از دادرسی اظهار داشته که پس از وقوع طلاق در ۴/۹/۷۷ به اتفاق آقای انوشیروان تابستان سال بعد ۷۸ حدود ۶ الی ۷ ماه بعد به شیراز رفته در آن زمان رجوع واقع شده که پس از سپری شدن ایام عده می باشد و در نتیجه این ادعا توجیه شرعی و قانونی ندارد لذا بنا به مراتب پیش گفته و اینکه در این زمینه از ناحیه مشارالیها ایراد موجهی بر دادنامه معترض عنه وارد نیست ضمن رد تجدیدنظرخواهی رای موصوف را مستنداً به ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی تأیید می نماید ثانیاً در خصوص ادعای ابوت آقای انوشیروان نسبت به دو فرزندش سبحان و سجاد نظر به اینکه از لحاظ احراز واقعیت و اینکه آقای انوشیروان منکر انتساب نسب وی به دو فرزند اخیرالذکر بوده جهت آزمایشDNA  طرفین به پزشکی قانونی و از آن طریق به مرکز پزشکی قانونی استان  معرفی شده اند و نتیجه آزمایش های معموله به شرح نامه شماره  چنین عنوان شده که با انجام آزمایشات تعیین گروههای اصلی خونیDNAنتایج زیر بدست آمده با بررسی ۱۵ منطقه از مولکول DNA نامبردگان هیچگونه عدم تجانس ژنتیکی بین انوشیروان و سجاد و سبحان باعث نشد و به عبارت دیگر ابوت انوشیروان نسبت به هر دو مورد تأیید گردیده است.

 با توجه به اظهارات شهود اقامه شده در مرحله بدوی بدین نحو که فرزندان ذکور یاد شده متعلق به آنان می باشد بخصوص اینکه نامبردگان پس از طلاق نیز با یکدیگر زندگی مشترک داشته اند که ثمره آن نیز تولد فرزندان مذکور بوده لذا بنا به مراتب پیش گفته حکم معترض عنه در زمینه ادعای نسب فرزندان به آقای انوشیروان مخدوش تشخیص و ضمن نقض آن وفق ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی رای بر اثبات نسب آنان به آقای انوشیروان صادر و اعلام می گردد این رای در حدود ماده ۳۶۸ قانون آیین دادرسی پیش گفته ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل رسیدگی فرجامی در دیوان عالی محترم کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×