افراز اراضی شهری و کشاورزی

افراز اراضی شهری و کشاورزی (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

افراز اراضی شهری و کشاورزی

تفکیک و افراز اراضی شهری و کشاورزی

افراز اراضی شهری و کشاورزی به چه معنا است؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی را چگونه باید انجام داد؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی به چه مسائل و عواملی بستگی دارد؟ آیا شما تاکنون با افراز اراضی شهری و کشاورزی روبرو شده اید؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی شامل چه قوانین و قواعد حقوقی می شود؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی را باید در چه حوزه ای انجام داد تا بتوان از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی را باید چگونه به نتیجه برسند؟ افراز اراضی شهری و کشاورزی دارای چه جریان قضایی است و دعاوی مربوط به این حوزه را باید از کجا شروع کنیم؟

افراز اراضی شهری و کشاورزی برای بسیاری از افراد دارای اهمیت نسبتا بالایی است و در صورت بررسی پرونده های سال های اخیر می توان به این نکته دست یافت که افراز اراضی شهری و کشاورزی دارای مراحل قانونی مختلفی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. اما حقیقت آن است که عموم مردم جامعه و اکثر کسانی که درگیر چنین پرونده هایی می شوند اطلاعات دقیق و کاملی در مورد آن در دست ندارند و همین موضوع باعث میشود تا دچار مشکلات بسیار زیادی شوند و نتوانند به خوبی از حقوق خود دفاع کنند.

چینی پیامدهای ناگواری باعث شده است تا به افراد توصیه کنیم که قبل از هرگونه مشکل و مسئله ای در ابتدا به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنند و موضوع را با او در میان بگذارند تا بهترین و اساسی ترین راه حل ممکن به آنها پیشنهاد شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد افراز اراضی شهری و کشاورزی در اختیار شما قرار دهیم.

افراز اراضی شهری و کشاورزی چیست؟

افراز اراضی شهری و کشاورزی در جریان پرونده های حقوقی در معنای قانونی مرخصی است که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید تا بتوانید تا میزان آسیب و خسارت های شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. هنگامی که افراد اطلاعات دقیق در مورد پرونده هایی که با ان روبرو می شوند داشته باشند به راحتی می توانند جریان را به صورت شفاف و کاملا معین پیش ببرند و تا حد زیادی از به هدر رفتن زمان و هزینه خود جلوگیری کنند.

قبل از آنکه بخواهیم معنای افراز اراضی شهری و کشاورزی را به طور کامل تشریح کنیم شما باید این مو ضوع را بدانید که میان عبارت افراز و تفکیک تفاوت است و هر دو این عبارت ها دارای معنای حقوقی یکسانی نیستند.

حقیقتا شما باید این موضوع را بدانید که تفکیک کردن به معنای جدا کردن قطعات مختلف اراضی بزرگتر و تبدیل آنها به قطعات کوچکتر است اما در جریان افراز اراضی هر یک از شرکا باید برای جدا سازی سهم خود از مال مشاع اقدام کنند تا بتوانند برای سهم افراز شده خود به راحتی تصمیم گیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر وکیل ملکی می تواند به شما کمک کند.

نکته دیگری که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید آن است که در جریان تفکیک املاک و اراضی لازم نیست تا تمامی افراد اقدام کنند و هر یک از شرکا و صاحبان ملک به صورت جداگانه نیز می توانند برای پیگیری درخواست تفکیک اقدام کنند اما در جریان افراز اراضی باید تمام شرکا حضور داشته باشند و سهم ملک و زمین خود را برای افراز کردن مشخص کنند و سپس اقدام جداسازی کنند؛ چرا که سهم شرکا و صاحبان املاک در جریان تفکیک مشخص است و تنها برای اخذ سند جداگانه اقدام می کنند اما در جریان افراز شما باید بدانید که سهم افراز شده شرکا تا زمان صدور رای دادگاه مشخص نیست و کارشناس باید املاک مربوطه را به درخواست صاحبان آنها مورد بررسی قرار دهد.

افراز اراضی شهری و کشاورزی و آیین نامه قانونی

افراز اراضی شهری و کشاورزی در ایین نامه اجرايي صدور اسناد مالكيت اراضي به طور دقیق مشخص شده است و یک وکیل حقوقی به طور کامل با انها اشنایی دارد. پس با استناد به آیین نامه به چند مورد از اساسی ترین نکاتی که باید بدانید اشاره می کنیم:

مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ها مزاياي استفاده از اين آيين ‌نامه و نحوه تسليم تقاضا را رأساً يا از طريق شوراي اسلامي شهرها و روستاها با انتشار آگهي الصاقي در محل به اطلاع عموم مي‌ رساند.

سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي، نسبت به تهيه فرم تقاضاي مخصوص اين آيين‌ نامه اقدام مي‌ نمايد و فرم‌ هاي مذكور را در اختيار وزارت ياد شده قرار مي‌ دهد. مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ضمن بررسي تقاضاهاي واصل شده است.

نسبت به اعزام نماينده و نقشه ‌بردار براي بررسي وضع محل و ترسيم و تطبيق نقشه با سوابق ثبتي و تبعيت از حدود مجاورين مبادرت نموده، پس از تنظيم صورت مجلس با قيد حدود و مشخصات و متراژ و مساحت و حقوق ارتفاقي ملك و ارزيابي آن، گزارش مربوط را جهت بررسي و تاييد و عدم مغايرت با قوانين و مقررات به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ارسال مي ‌كنند.

افراز اراضی شهری و کشاورزی (1)
افراز اراضی شهری و کشاورزی (1)

افراز اراضی شهری و کشاورزی و مرج حل اختلاف

افراز اراضی شهری و کشاورزی نیز ممکن است با اختلاف روبرو شود. در صورت بروز اختلاف در مساحت و حدود و ساير موارد، نمايندگان ثبت اسناد و املاك و جهاد كشاورزي و دادگستري محل، منطقه مربوط را معاينه و بررسي و رفع نقص و اختلاف مي ‌نمايند. چنانچه اراضي مذكور فاقد سابقه ثبت باشند پس از احراز تصرف مالکانه متقاضی، اظهارنامه به نام وي تنظيم گرديده و عمليات ثبتي تا صدور سند مالكيت ادامه مي‌ يابد. چنانچه مورد تقاضا در جريان ثبت باشد، پس از معاينه محل و تطبيق سوابق ثبتي با مالكيت متقاضي در صورت ختم عمليات ثبتي، نسبت به صدور سند مالكيت طبق مفاد اين آيين ‌نامه اقدام مي ‌شود. قيمت تمام شده صدور اسناد مندرج در اين آيين ‌نامه شامل حق ‌الزحمه نماينده و نقشه‌ بردار و كاركنان تنظيم اظهارنامه و صدور سند مالكيت و ساير هزينه ‌هاي اداري و پشتيباني و همچنين حقوق دولتي مي ‌باشد كه با پيشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و تاييد سازمان مديريت و برنامه‌ ريزي كشور تعيين مي ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×