تغییر کاربری مسکونی به تجاری

تغییر کاربری مسکونی به تجاری (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

تغییر کاربری مسکونی به تجاری

تغییر کاربری مسکونی به تجاری چگونه است؟

تغییر کاربری مسکونی به تجاری به چه مسئله ای گفته می شود؟ چه کسی می تواند برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری اقدام کند؟ آیا شما نیز تاکنون با مشکلات و چالش های مربوط به تغییر کاربری مسکونی به تجاری روبرو شده اید؟ مدارک لازم برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری چیست؟ آیا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند روند تغییر کاربری مسکونی به تجاری را تسریع بخشد؟ آیا اصلا تغییر کاربری مسکونی به تجاری در قانون ایران ممکن است؟

تغییر کاربری مسکونی به تجاری یکی از آن دسته مسائلی است که امروزه در جوامع مختلف بر اساس شرایط گوناگونی بوجود می آید و افراد بسیار زیادی را درگیر خود کرده است و باعث بوجود امدن مشکلات بسیار زیادی برای آنها شده است و حتی آسیب ها و خسارات مالی جبران ناپذیری را نیز به آنها وارد کرده است. پس بهترین راهکار ممکن آن است که برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مسائل و مشکلاتی به سراغ وکیل ملکی که دارای تجربه و مهارت در این زمینه است برویم.

جالب است بدانید بسیاری از کسانی که معمولا به طور سالانه از جریان تغییر کاربری مسکونی به تجاری آسیب می بینند و مجازات برای آنها تعیین می شود به دلیل بی اطلاعی و عدم دانش حقوقی کافی با چنین مسائلی مواجه می شوند و در صورتی که اگر یک فرد متخصص و حرفه ای جریان این پرونده ها را بر عهده گیرد دیگر لازم نیست تا افراد نگران روند قضایی تغییر کاربری مسکونی به تجاری و از دست رفتن زمان و هزینه خود باشند.

یک وکیل حقوقی از صفر تا صد پرونده های تغییر کاربری مسکونی به تجاری ا بر عهده می گیرد و همه جزییات و مسائل کوچک و بزرگ آن را بررسی می کند تا بهترین راهکار حقوقی که باعث به نتیجه رساندن پرونده ها در کوتاه مدت می شود را پیدا کند و در اختیار موکل خود قرار دهد تا از تضییع حقوق او جلوگیری کند.

تغییر کاربری مسکونی به تجاری و مدارک لازم

تغییر کاربری مسکونی به تجاری نیاز به الزامات حقوقی خاصی دارد که باید به آنها توجه کرد. توجه داشته باشید که یکی از ارکان ها و مهم ترین مراحل تغییر کاریری مسکونی به تجاری، تسویه حساب عوارض آن است.  مدارک لازم برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری و تهیه و تالیف اسناد قانونی مربوط به آن به موارد زیر تقسیم می شود:

مدارک شناسایی مالک و یا نمایندهٔ قانونی

وکالت نامه اعطایی

اصل سند ملک

مشخصات کامل ملک

 کد پستی، کروکی و غیره و….

برگ تسویه حساب عوارض شهرداری

 برگ تسویه حساب مالیات

نقشه ملک جدید که به تناسب کاربری

مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه

مراجعه به دفاتر خدمات نوسازی

تغییر کاربری مسکونی به تجاری اساس قانون شهرداری

تغییر کاربری مسکونی به تجاری در قانون شهرداری دارای مفاد قانونی تعیین شده اس است که باید به آنها دقت کنید:

شهرداری در شهرهایی که نقشه جامع شهر تهیه شده مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان را قید کند. در صورتی که بر خلاف مندرجات پروانه ساختمانی در منطقه غیر تجاری محل کسب یا پیشه و یا تجارت دایر شود شهرداری مورد را در کمیسیون مقرر در تبصره 1 ماده 100 این قانون مطرح می نماید و کمیسیون در صورت احراز تخلف مالک یا مستاجر با تعیین مهلت مناسب که نباید از دو ماه تجاوز نماید در مورد تعطیل محل کسب یا پیشه و یا تجارت ظرف مدت یک ماه اتخاذ تصمیم می کند.

این تصمیم وسیله مامورین شهرداری اجرا می شود و کسی که عالما از محل مزبور پس از تعطیل برای کسب و پیشه و یا تجارت استفاده کند به حبس جنحه ای از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی از پنج هزار و یک ریال تا ده هزار ریال محکوم خواهد شد و محل کسب نیز مجددا تعطیل می شود.

دایر کردن دفتر وکالت و مطب و دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دفتر روزنامه و مجله و دفتر مهندسی وسیله مالک از نظر این قانون استفاده تجاری محسوب نمی شود. 25 – ساختن خیابانها و آسفالت کردن سواره روهای معابر و مطلق کوچه های عمومی و انهار و جدولهای طرفین از سنگ و آسفالت و امثال آن به عهده شهرداری هر محل می باشد ولی آسفالت پیاده روها در خیابان یا معابری که پیاده رو داشته باشد به عهده مالکین منازل و مستغلات و اراضی است در صورت امتناع مالکین مجاور پیاده روها از اقدام به آسفالت کردن سهمی خود شهرداری می تواند مستقیما اقدام نموده و هزینه آن را به اضافه ده درصد از مالکین ممتنع مطالبه و دریافت نماید. از این روست که بهره مند شدن از یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان می تواند بسیار مهم باشد.

تغییر کاربری مسکونی به تجاری (2)
تغییر کاربری مسکونی به تجاری (2)

نکته اساسی که باید در مورد تغییر کاربری مسکونی به تجاری بدانید:

در هنگام تغییر کاربری مسکونی به تجاری  بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد وکیل کمیسیون ماده صد پیدا کنید. در مورد ساختمانهایی که تا تاریخ تقدیم لایحه این قانون، پروانه ساختمانی آنها برای سکونت صادر شده ولی به علت تبدیل پارکینگ یا زیرزمین به محل سکونت یا احداث ساختمان مسکونی اضافه بر پروانه ، تصمیم به تخریب آنها طبق تبصره یک ماده صد قانون شهرداری اتخاذ شده باشد یا موضوع به کمیسیون ماده 100 احاله شده ولی منتهی به اتخاذ تصمیم نگردیده و یا با احراز تخلف تا تاریخ مذکور به کمیسیون ماده 100 احاله نشده باشد در صورتی که ساختمان مورد تخلف به دیگری منتقل شده باشد شهرداری با دریافت حق پارکینگ مصوب انجمن شهر به میزانی که در تاریخ تقدیم لایحه این قانون مقرر بوده است و در صورتی که ساختمان مورد تخلف به دیگری منتقل نشده و در مالکیت مالک باقی باشد به جز در مورد تبدیل پارکینگ به محل مسکونی مشروط بر این که احداث پارکینگ در نقشه پیش بینی شده و تبدیل مجدد آن به پارکینگ به اصل ساختمان لطمه وارد نسازد با دریافت دو برابر حق پارکینگ مذکور برای هر متر مربع مورد تخلف گواهی پایان ساختمان صادر و از تخریب مورد تخلف خودداری خواهد کرد. در صورتی که ساختمانهای مذکور به دیگری منتقل شده باشد منقل الیه می تواند وجوهی را که از این بابت به شهرداری پرداخت نموده از متخلف مطالبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×