بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی چگونه است؟       

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی دارای شرایط خاصی است که برخی از افراد در مورد آن چیزی نمی دانند. آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که نیاز به بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی داشته باشید؟ آیا در مورد قوانین بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی اطلاع دارید؟ چگونه باید اطلاعات لازم در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی را بدست آوریم؟ بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی شامل چه نکات قانونی و مسائلی است؟ بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی دارای چه مراحل قانونی است؟ برای بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی از کجا باید شروع کنیم؟ بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی نیاز به چه مدارک قانونی دارد؟

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی در سال های اخیر بسیار مورد بحث بوده است و افراد زیادی برای اطلاع از شرایط آن اقدامات گسترده ای انجام داده اند. حقیقت آن است که شهرسازی روز به روز در حال رشد است و همین موضوع باعث شده است تا طرفداران بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی نیز هر روز بیشتر شود. بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی یکی از اون دسته موضوعاتی است که برای قانونگذار کشور ما بسیار اهمیت دارد و مفاد قانونی مهمی را در مورد ان وضع کرده است تا افراد اطلاعات کاملی بدست آورند.

 بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از قوانین و مفاد حقوقی مربوط به بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی اطلاع پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائل مربوط به بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی را به ما توضیح دهیم و در مورد انها صحبت کنیم.

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی و مشاوره حقوقی در مورد آن

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی دارای نکات حقوقی و قانونی بسیار زیادی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. امروزه تعداد زیادی از افراد در جامعه ما به دنبال آن هستند که از تمامی قوانین و جزییات مربوط به بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی اطلاع پیدا کنند. اما متاسفانه با وروزد سودجویان و افراد منفعت طلب به بازارهای کاری و حتی عرصه های حقوقی دیگر نمی توان انتظار داشت که مسئله بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی را بتوان به راحتی حل کرد و از هرکسی در این حوزه کمک گرفت. در حالت کلی شما باید به دنبال منابع مطمئن برای کسب اطلاعات دقیق باشید.

یکی از مطمئن ترین و مهم ترین منابعی که می توان از طریق ان در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی اطلاع پیدا کرد، مراجعه به یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص است. هر وکیلی دارای تخصص های مختلفی است و در صورتی که شما بخواهید در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی کمک بگیرید و جریان پرونده خود را به یک وکیل ارجاع دهید بهتر است به سراغ مردی بود که سالهای زیادی در این حوزه فعالیت کرده باشد و از جزییات و تمامی مسائل مربوط به پرونده آگاهی داشته باشد. همه ما به خوبی این موضوع را میدانیم که در صورت مراجعه به یک متخصص در هر زمینه ای می توان جریان پرونده خود را با سرعت بیشتری پی برد. بنابراین وکیل ملکی می تواند بهترین گزینه برای کسب اطلاعات در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی باشد. همه افراد به راحتی می توانند در جلسات حضوری با این وکیل حرفه ای شرکت کنند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

هرچند که امروزه تعداد زیادی از افراد در جامعه حضور دارند که نیاز به مشاوره فوری و غیر حضوری دارند و نمی توانند به راحتی به سراغ دفتر کاری وکیل حقوقی بروند. در چنین شرایطی راه های مشاوره در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی به صورت اینترنتی یا تلفن برای عموم مردم کارآمد است. در جلسات مشاوره حقوقی افراد به راحتی می توانند همه سوال های خود را بپرسند تا بهترین راه حل ها را پیدا کنند و وکیل مربوطه تمامی ابهامات ذهنی آنها در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی را به طور کامل از بین ببرد و باعث ایجاد حس آرامش خاطر در آنها شود.

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی (1)
بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی (1)

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی و قانون تملک آپارتمانها

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی مسئله ای است که در قانون تملک آپارتمان ها به خوبی به آن اشاره شده است و تمامی جوانب حقوقی آن با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. به صورت خلاصه به آنها اشاره می کنیم تا باد چند موضوع مهم در مورد بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی آشنا شوید:

 در صورتي كه به تشخيص سه نفر از كارشناسان رسمي دادگستري عمر مفيد ساختمان به پايان رسيده و يا به هر دليل ديگري ساختمان دچار ‌فرسودگي كلي شده باشد و بيم خطر يا ضرر مالي و جاني برود و اقليت مالكان قسمتهاي اختصاصي در تجديد بناي آن موافق نباشند، آن دسته از مالكان ‌كه قصد بازسازي مجموعه را دارند، مي‌ توانند بر اساس حكم دادگاه، با تأمين مسكن استيجاري مناسب براي مالك يا مالكان كه از همكاري خودداري ‌مي‌ ورزند نسبت به تجديد بناي مجموعه اقدام نمايند و پس از اتمام عمليات بازسازي و تعيين سهم هر يك از مالكان از بنا و هزينه ‌هاي انجام شده، سهم‌ مالك يا مالكان ياد شده را به اضافه اونجوري كه براي مسكن اجاري ايشان پرداخت شده ‌است از اموال آنها از جمله همان واحد استيفا كنند. در صورت ‌عدم توافق در انتخاب كارشناسان، وزارت مسكن و شهرسازي با درخواست مدير يا هيئت مديره اقدام به انتخاب كارشناسان ياد شده خواهد كرد.

بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی (3)
بازسازی و تجدید آپارتمان قدیمی (3)

مدير يا مديران مجموعه به نمايندگي از طرف مالکان مي‌ توانند اقدامات موضوع این ماده را انجام دهند. چنانچه مالك خودداري كننده از همكاري اقدام به تخليه واحد متعلق به خود به منظور تجدید بنا نكند، حسب درخواست مدير يا مديران‌ مجموعه، رئيس دادگستري يا رئيس مجتمع قضايي محل با احراز تامين مسكن مناسب براي وي توسط ساير مالكان، دستور تخليه آپارتمان ياد شده را‌ صادر خواهد كرد. مدير يا مديران مكلفند تمام بنا را به عنوان يك واحد در مقابل آتش ‌سوزي بيمه نمايند. سهم هر يك از مالكان به تناسب سطح زيربناي ‌اختصاصي آنها وسيله مدير يا مديران تعيين و از شركاء اخذ و به بيمه ‌گر پرداخت خواهد شد. در صورت عدم اقدام و بروز آتش ‌سوزي مدير يا مديران‌ مسئول جبران خسارات وارده مي ‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×