لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر، از لایحه های مهم می باشد که بسیار کاربرد دارد و در قسمت های لایحه های دادگاه قرار می گیرد. در دنیای امروز استفاده از مواد های مخدر در اجتماع و بین جوانان بسیار افزایش یافته است و این فاجعه ای بیش نیست. تعداد افراد متقاضی برای خریداری مواد مخدر باعث شده است که افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، از این شرایط به نفع خود سواستفاده کنند و توزیع مواد مخدر را افزایش دهند. در گذشته مواد های مخدر به صورت سنتی رواج داشت، اما امروزه مواد مخدر به صورت صنعتی و بسیار خطرناک در بین جوانان باب شده است. مواد مخدر به صورت صنعتی بسیار مضر می باشد و عوارض زیادی را در پی خواهد داشت. مصرف این نوع مواد ها، احتمال مرگ را در بین جوانان رواج داده است.

آشنایی با لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

در گذشته نوع مصرف مواد مخدر در بین افراد به شهر های محل زندگی آنها نیز مربوط می شد چرا که به صورت سنتی این مواد از محصول کشت شده مورد نظر تهیه می شد. اما در حال حاضر به دلیل مصرف بالای مواد مخدر و تقاضای آن در بین جوانان، ورود از کشورهای دیگر نیز، باعث شده تا مواد مخدر صنعتی و در انواع مختلف به صورت قاچاق وارد کشور شود. این مواد از راه های مختلف زمینی و یا دریایی و حتی هوایی وارد کشور می شوند و در بین جوانان مصرف کننده مواد مخدر توزیع می شود.

حمل مواد مخدر به صورت انفرادی و یا به صورت تیمی

حمل مواد مخدر به هر صورتی، چه به روش انفرادی و چه به روش تیمی، جرم محسوب می شود. برای اینکه تحقق جرمی صورت گرفته باشد، فرقی نمیکند که فرد با وسیله نقلیه باشد و یا بدون وسیله این مواد را به همراه خود داشته باشد، در هر صورت به همراه داشتن مواد مخدر جرم محسوب می شود. و جرم به همراه داشتن مواد مخدر در قانون مجازات به صورت کامل و دقیق بیان شده است و بستگی به نوع مواد مخدر دارد که صنعتی باشد و یا سنتی که میزان جرم برای حمل کننده مواد مخدر مشخص شود. و در قانون مجازات لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر بیان شده است.

اگر فردی بی اطلاع باشد از حمل مواد مخدر، لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر متهم چیست

برخی از مواقع شخصی که مواد مخدر را به همراه دارد، از این موضوع بی اطلاع است و دچار دسیسه و توطئه شده است. یعنی شخصی برای بردن آبروی شخص اقدام به اینکار کرده و در ماشین وی جاسازی شده است. در این مبحث حمل مواد مخدر و یا جاسازی آن در وسیله نقلیه جرم سنگینی دارد. اما اگر بتواند ثابت کند که در این موضوع نقشی نداشته و مواد مخدر به او تعلق ندارد می تواند از قانون مجازات تبرئه شود. برای مثال باید بگوییم که بارها این اتفاق افتاده است که شخصی با داشتن خصومت شخصی با دیگران برای اینکه بتواند به شخص مورد نظر ضربه وارد کند و برای او دردسر بزرگی ایجاد کند، در ماشین شخص مواد مخدر جاسازی کند بدون آنکه شخص در جریان باشد. در این صورت اگر راننده ماشین حمل کننده مواد بتواند ثابت کند که از این موضوع بی اطلاع است، و لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر تنظیم کند و در این لایحه به طور کامل و شفاف توضیح دهد که مورد دسیسه قرار گرفته است می تواند کمک شایانی به او شود.

مواد قانونی مناسب در جهت لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

ماده 26 قانون اصلاح مواد مخدر:

در این ماده بیان شده است که هر شخصی به قصد و نیت متهم کردن شخص دیگری هر نوع مواد مخدر اعم از صنعتی و یا سنتی و مواد مخدر به صورت روان گردان، در مکانی قرار دهد محکوم به مجازات همان جرم می شود. با توجه به اینکه اگر ثابت شود که شخص بی گناه است و برای توطئه و آسیب زدن به آبروی شخص این جرم صورت گرفته، مجازات همان جرم برای او در نظر گرفته شده و اجرا می شود.

ماده 22 قانون اصلاح مواد مخدر:

در این ماده بیان شده است که اگر فردی به همراه خود هر نوع مواد مخدری داشته باشد، جرم محسوب می شود و اگر شخصی به آن فرد پناه دهد و یا باعث شود که وی فرار کند و یا اسباب فرار شخص را ایجاد کند، حکم مشارکت در جرم محسوب می شود و به نیمی از مجازات شخصی که مواد به همراه داشته است محکوم و مجازات می شود.

لایحه ای مناسب برای لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

برای یک لایحه موثر، استفاده از قواعد فقهی می تواند تاثیر گذار باشد. این قواعد دارای جملاتی کوتاه و پر معنا می باشد و مفهوم این قواعد ایجاد تفکر می کند.

قاعده لاضرر در لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر چیست؟

به این معنی می باشد که در دین اسلام، ضرر رساندن و ضرر دیدن وجود ندارد. در واقع به این معنی است که کسی حق ندارد بر علیه کسی دسیسه و یا توطئه کند و از طریق جاسازی مواد مخدر در وسایل دیگری، باعث شود تا شخص دچار ضرر و یا بی آبرویی شود.

اصل حرمت دماء به چه معناست؟

معنی این عبارت، یعنی جان مسلمان را نباید به راحتی گرفت. این بدین معنا می باشد که اگر شخصی به دلیل همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شد و نپذیرفت که مواد مخدر برای او است، در واقع ادعا کرد که بی اطلاع است، باید تمام شواهد و جوانب بررسی شود تا فرد بی گناه، ناخواسته درگیر این اتهام نشود.

وکیل در خصوص لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر

یک وکیل با داشتن تجربه و همچنین جمع آوری مستندات و دلایل و تحقیقات بدست آورده از پرونده می تواند لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر را پیوست در پرونده کند.

یک وکیل مجرب و متبحر، می تواند در مواقع مناسب، در مقابل اقداماتی که بر روی پرونده صورت می گیرد و به نفع فرد گرفتار شده نمی باشد، با ارائه مدارک مناسب مسئولین پرونده را مجاب به بی گناهی فرد کند.

یک وکیل ماهر می تواند با تسلط و آگاهی از داشتن قوانین مربوط به مواد مخدر و همچنین اصلاحیه هایی که مربوط به این جرم می باشد، می تواند به نفع فرد متهم دفاع کند و در دادگاه از این قوانین استفاده مناسب داشته باشد.

وکیل مدافع لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر، که به کار خود مسلط باشد می تواند به حکم صادر شده از طرف قاضی و دادگاه مربوطه اعتراض کند و برای دادگاه تجدید نظر نتیجه آن را مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×