لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو

لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو

لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو زمانی مطرح می گردد که خودرو شخص در سانحه با اتومبیل دیگری، دچار آسیب شده است و فرد متضرر خواهان دریافت مطالبه از فرد آسیب زننده میباشد.

وسیله نقلیه در زندگی، یکی از سرمایه های مهم هر فرد محسوب می شود چرا که برای خرید و نگهداری از آن هزینه های زیادی را متحمل شده است و چنانچه در سانحه آسیب ببیند در هنگام فروش ،دچار کاهش قیمت می شود در نتیجه با آسیب به خودرو قسمتی از سرمایه فرد از بین رفته است.

اگر افت قیمت ناشی از تصادف فرد با خودرو دیگری باشد، فرد ضرر دیده می تواند از طریق لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو از مسبب حادثه شکایت کرده و درخواست دریافت خسارت نماید.

هنگامی که در اثر تصادف از قیمت اتومبیل کاسته شود عموما هیچ یک از بیمه ها حاضر به پرداخت هزینه به علت افت قیمت خودرو نخواهند بود و فرد متضرر مجبور به شکایت و استفاده از لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو  از فرد خاطی خواهد شد.

علت طرح لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو :

اجازه بدهید در ابتدا به این موضوع بپردازم که لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو چه زمانی مطرح می گردد :

چنانچه سانحه ایجاد شده خسارت جزئی به خودرو وارد کند فرد با صرف هزینه کم می تواند خودرو خود را به حالت اول برگرداند و در قیمت تاثیری نخواهد داشت اما اگر اتومبیل صفر کیلومتر یا گران قیمت باشد و خسارت جزئی نباشد، به طوریکه نیاز به تعمیر و بازسازی گسترده ای داشته باشد، متاسفانه به طور چشمگیری از قیمت خودرو کاسته خواهد شد یعنی مالک در هنگام فروش مجبور به فروش خودرو خود به قیمت بسیار پایین تر از قیمت خرید میشود.

خسارت های وارد شده شامل دو بخش خسارت مستقیم و غیر مستقیم است.آن دسته از زیان های وارد شده به بدنه و داخل اتومبیل شامل خسارت های مستقیم است و افت قیمت شدید خودرو به هنگام فروش پس از سانحه، خسارت غیر مستقیم محسوب می شود چرا که فرد بدون آن که مقصر باشد دچار زیان شده است.

مالک خودرو آسیب دیده بابت دریافت هزینه های تعمیر مشکلی نخواهد داشت چرا که با توجه به اجباری شدن بیمه شخص ثالث در سال 1395 ،بیمه خسارت وارد شده را پرداخت میکند اما مشکل اینجا است که بیمه، از پرداخت خسارت دوم که ناشی از کاهش قیمت خودرو میباشد شانه خالی میکند پس مالک متضرر با طرح لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو سعی در دریافت خسارت وارد شده می نماید.

همانطور که گفته شد از آنجائیکه شرکت بیمه افت قیمت اتومبیل به علت تصادف را در حیطه بیمه نامه بین خود و بیمه گذار نمی داند بدین دلیل فرد متضرر مجبور است این خسارت را از شخص مقصر دریافت کند،در چنین حالتی پیشنهاد میشود برای طرح لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشاوره و کمک  بگیرید، چرا که در صورت عدم تخصص در زمینه طرح این لایحه ممکن است شما با شکست مواجه شوید و آنچه حق مسلم شما است را دریافت نکنید.

نکات لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو :

در هنگام تصادف  بخش هایی مثل درب های اتومبیل، کاپوت، صندوق عقب و سپرها در معرض آسیب بیشتری هستند.

چنانچه در اثر ضربه شدید بخش های زیادی از موارد بالا تخریب شوند به طوری که آسیب تا شاسی و ستون خودرو هم رسیده باشد و یا آسیب سبب کاهش شدید کیفیت رانندگی شود ،پس خسارت وارد شده در حد جزیی نیست و فرد می تواند از لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو بهره مند شود.

خسارت ناشی از افت قیمت خودرو جزء خسارت های مادی به علت مسئولیت مدنی است که اگر فرد خاطی محکوم شود طبق رای قاضی مقررات اجرا خواهد شد و ضمانت اجرای دعاوی حقوقی را دارا میباشد.

 اصولا خسارت افت قیمت ماشین به خودروهای تعلق می گیرد که میزان کارکرد آنها تا 5 سال باشد نه بیشتر، مگر آن که کارشناس رسمی دادگستری نظری متفاوت از این داشته باشد.

مراحل لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو :

چنانچه با توجه به موارد بالا فرد متضرر خواهان استفاده از لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو باشد میتواند به شورای حل اختلاف رجوع کرده و دادخواست تامین دلیل برآورد ناشی از کاهش قیمت را ثبت کند.

 بعد از پرداخت هزینه کارشناسی توسط خواهان خسارت، عملیات کارشناسی مربوط به تصادفات انجام می پذیرد و میزان کاهش قیمت ماشین تخمین زده میشود.

در لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو کارشناسان مقرر شده در جهت تعیین میزان افت قیمت به این نکته توجه می کنند که آیا خودروی مذبور قبلا هم تصادف داشته است یا خیر و نظر کارشناسی خود را اعلام می کنند.

چنانچه برآورد خسارت به علت سانحه توسط کارشناس صورت پذیرفت، فرد شاکی باید دادخواست مطالبه زیان به طرفیت مالک خودرو مقصر را به دادگاه یا شورای حل اختلاف ببرد.

 لازم به ذکر است که در لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو  چنانچه زیان وارد شده کمتر از بیست میلیون باشد فرد متضرر درخواست خود را باید به شورای حل اختلاف ببرد و اگر حدود خسارت بیش از بیست میلیون بود درخواست به دادگاه فرستاده می شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد .

توجه داشته باشد که در موضوع لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو در مرحله ارسال درخواست به دادگاه یا شورای حل اختلاف، مدارک و جزئیات به ویژه کروکی حائز اهمیت است چرا که این احتمال وجود دارد که فرد خاطی محل سانحه را بلافاصله پس از تصادف ترک کرده باشد و حاضر به پرداخت خسارت نباشد لذا ارائه جزییات سانحه به دادگاه، به شما کمک میکند تا راحت تر به مطالبه خود دست پیدا کنید.

لزوم گرفتن مشاوره در لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو :

در چنین شرایطی مشاوره حقوقی در مورد لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو به افراد  برای پیمودن مراحل قانونی مطالبه و همچنین جمع آوری مدرک کمک و راهنمایی می نمایند.

در باب موضوع لایحه دفاعیه افت قیمت خودرو سعی کنید از همان ابتدای وقوع سانحه با متخصص مشورت کنید چرا که با گرفتن مشاوره حقوقی می توانید روند ارائه دادخواست و مطالبه افت قیمت اتومبیل خود را تسریع نمایید و پروسه سریع تر پیش خواهد رفت و در ابتدا مشاوره پیشنهاد حل مسئله به روش مسالمت آمیز و اقدام به دریافت مطالبه طبق خسارت از طرف مقابل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×