وکیل اثبات مالکیت

وکیل اثبات مالکیت (9)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

 وکیل اثبات مالکیت

 وکیل اثبات مالکیت را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که دچار مشکلات قانونی مختلفی شوید و نیاز به وکیل اثبات مالکیت داشته باشید تا بتوانید اموالی را که به شما تعلق دارند را باز پس گیرد؟ وکیل اثبات مالکیت در جریان قانونی پرونده های مختلف چگونه می تواند به افراد کمک کند تا شرایط نسبتا مساعدی را در جریان پرونده ای که با آن روبرو هستند تجربه کنند؟ وکیل اثبات مالکیت به چه کسانی خدمات مشاوره ای ارائه می دهد؟

 وکیل اثبات مالکیت یکی از وکلایی محسوب می شود که در سال های اخیر در جریان دادرسی پرونده های مختلف مربوط به مالکیت فعالیت بسیار زیادی داشته است و علاوه بر آنکه دانش حقوقی لازم را در این زمینه دارا است، این توانایی را هم دارد که با تکیه بر تجربیات و مسائلی که در جریان دادرسی پرونده های قبلی داشته است، عملکرد نسبتا خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

همه ما به خوبی می دانسم که مسائل قانونی و حقوقی مربوط به مالکیت از گذشته تاکنون وجود داشته است و هیچ گاه هم از بین نرفته اند اما متاسفانه شما باید این موضوع را بدانید که در سال های اخیر مشکلات و پرونده های قانونی مربوط به مالکیت بسیار بیشتر از پیش شده است و به همین علت هم افراد بسیار زیادی  به ناحق اموال و دارایی خود را از دست داده اند.

 وکیل اثبات مالکیت کسی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند از حقوق و منافع عادی خود دفاع کنند و اجازه ندهند تا سودجویان و کلاهبرداران با استفاده از روش های متقلبانه و نادرست باعث بوجود آمدن نوعی ناعدالتی در جامعه شوند. هنگامی که افراد متقلب به هزاران دروغ و ادعاهای جعلی متوسل می شوند، دیگر شرایط افراد بسیار فرق می کند و آنان نمی توانند به تنهایی در محضر دادگاه از حقانیت و حقوق عادی و منافع خود محافظت کنند. در چنین حالتی وکیل اثبات مالکیت وارد عمل می شود و با استفاده از مدارک و دلایل کافی این کار را به خوبی انجام می دهد و به نحو احسن با استفاده از استنادات قانونی، شرایط نسبتا خوبی را برای اثبات مالکیت موکل خود ایجاد می کند.

 وکیل اثبات مالکیت در جریان پرونده های مختلف

 وکیل اثبات مالکیت در جریان تمامی پرونده هایی که به نوعی به مالکیت خصوصی اشخاص مربوط می شود فعالیت می کند. هنگامی که در مورد وکیل اثبات مالکیت و مالکیت خصوصی صحبت می کنیم، ممکن است این سوال از ذهن بسیاری از افراد بگذرد که مگر جریان مالکیت عمومی هم وجود دارد؟ آیا وکیل اثبات مالکیت می تواند در جریان پرونده های مربوط به مالکیت عمومی هم فعالیت کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مالکیت خصوصی با مالکیت عمومی دارای تفاوت های بسیار زیادی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. به شما توصیه میکنیم که قبل از آنکه به وکیل اثبات مالکیت مراجعه کنید در ابتدا اطلاعات لازم در مورد انواع مالکیت را بدست آوردی تا بتوانید دیدگاه نسبتا روشنی نسبت به این مسائل داشت باشید.

وقتی که در مورد مالکیت خصوصی صحبت می کنیم منظورمان ان است که مالکیت یک مال غیر منقول یا منقول به یک شخص مربوط باشد. حال ممکن است این شخص حقیقی باشد یا حقوقی. فرقی نمی کند در هر صورت باید مالید که درمورد آن صحبت می کنیم متعلق به تمامی افراد یک جامعه یا یک منطقه نباشد و برای مالکیت آن هزینه پرداخت شده باشد. یکی ااز تفاوت ههای عمومی که رد میان اموال همگانی و عمومی با اموال خصوصی وجود دارد آن است که اموال عمومی را به هیچ عنوان نمی توان مورد خرید و فروش قرارداد. این اموال در هر صورت تحت مالکیت عموم قرار دارد و نمی توان برای آن قیمت مشخصی را تعیین کرد. این در حالی است که رد جریان مالکیت خصوصی معمولا مال مورد بحث دارای ارزش مادی است و میتوان آن را مورد خرید و فروش قرارداد و مالک یا مالکان آن کاملا مشخص هستند و در جریان پرونده هم ذکر می شوند.

اگر یک مال خصوصی چند مالک داشته باشد هم باز هم آن را به عنوان مال خخصوصی باید دید و نمی توان گفت که چنین مالی چون دارای چندین مالک است، مالکیت عمومی است. این طرز تفکر کاملا اشتباه است. وکیل اثبات مالکیت در رابطه با اموال خصوصی باید بتواند در ابتدای پرونده رابطه بین مال و مالکان را که یک رابطه مادی است را با استفاده از اسناد قانونی و قابل استناد ثابت کند.

جالب است بدانید که در بسیاری از موارد این موضوع دیده می شود که یک مال منقول یا غیر منقول مربوط به یک شخص حقوقی است و مالک آن یک سازمان، مجموعه و نهاد و… است، در چنین حالتی نیز جریان مربوط به مالکیت خصوصی است و وکیل اثبات مالکیت می تواند موفقیت های بسیار زیادی را برای مجموعه مذکور بدست آورد.

 وکیل اثبات مالکیت چه وظایفی را در مقابل موکل خود بر عهده دارد؟

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که می خواهید با وکیل اثبات مالکیت آشنا شوید و اطلاعات نسبتا جامع و کاملی را در مورد او بدست آورید، به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به تمامی مسائلی که باید بدانید اشاره کنیم و تمامی نکات قانونی را به صورت دقیق و کاملا واضح موشکافی نیم و مورد تحلیل قرار دهیم.

 وکیل اثبات مالکیت یکی از بهترین وکلایی است که رد جریان پرونده های ملکی می تواند در دادگاه حاضر شود و از تضییع حقوق موکلان خود جلوگیری کند اما حقیقتی که وجود دارد آن است که امروزه بسیاری از افراد نمی دانند که اصلا وکیل اثبات مالکیت باید چه کاری رد جریان پرونده انجام دهد. این افراد از وظایفی که وکیل اثبات مالکیت بر عهده دارد بی اطلاع هستند و نمی دانند که اصلا این وکیل حرفه ای و متخصص باید چه کاری انجام دهد تا جریان پرونده با موفقیت طی شود.

 وکیل اثبات مالکیت دارای وظایف مختلفی است اما اولین و مهم ترین وظیفه ای که در قبال موکل خود دارد آن است که از حقوق او دفاع کند و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی کاری را انجام ندهد که به ضرر موکلش باشد. وکیل اثبات مالکیت باید از تمامی اسناد و مدارک به نحوی استفاده کند که باعث پیشبرد روند پرونده به نفع موکلش شود و نباید کاری انجام دهد که موکل او احساس خطر کند و منافع او زیر سوال برود.

 وکیل اثبات مالکیت وظیفه دارد تا پاسخ تمامی سوالات ذهنی که برای موکلانش ایجاد می شود را بدون معطلی پاسخ دهد. برخی از وکلا به دلایل شرایط شغلی که دارند سعی می کنند تا پاسخ این سوالات را به صورت نادرست و کاملا عجولانه بیان کنند که این رفتار از لحاظ اخلاقی درست نیست و باعث می شود تا یک وکیل حرفه ای نتوانسته باشد به وظایف خود عمل کند. یک وکیل اثبات مالکیت باید پاسخ تمامی سوالات موکلان خود را با دقت ارائه دهد و در جریان دادرسی پرونده های گوناگون آنها را همراهی کند تا کمتر دچار آسیب و شکست شوند. وکیل اثبات مالکیت جز آن دسته از کسانی است که با تشکیل جلسات مشاوره حقوقی علاوه بر پاسخ تمامی پرسش های موکلان، سعی در برطرف کردن مشکلات ذهنی آنان دارد.

از دیگر وظایف وکیل اثبات مالکیت آن است که در برخی از جلسات دادگاه به جای موکل خود در جلسه حضور پیدا کند و با وکالتنامه ای که در دست دارد اظهارات، دفاعیه از، اتهامات و…. را از جانب او بیان کند. امروزه بسیاری از افراد جامعه دچار دیگری های شغلی و مشکلات مختلفی هستند و همین موضوع باعث می شود تا نتوانند فرصت کنند در جلسات دادگاه حضور یابند، در چنین مواردی وکیل اثبات مالکیت می تواند با استفاده از وکالتنامه ای که دارند در این جلسات شرکت کنند.

 وکیل اثبات مالکیت وظیفه دارد تا تمامی اسناد معتبر قانونی و مدارکی را که لازم است از جانب موکل خود آماده کند و به دادگاه ارائه دهد در کوتاهترین زمان ممکن تهیه کند و شرایطی مساعد را برای به نتیجه رساندن جریان پرونده بوجود آورد. وکیل اثبات مالکیت کسی است که با توجه به موضوع پرونده و مفاد قانونی که از آنها اطلاع ندارد می تواند بهترین دادخواست ها و دفاعیه ها را در جهت رفع اتهام و اثبات مالکیت در کوتاهترین زمان ممکن تهیه کند.

 وکیل اثبات مالکیت و خدمات حقوقی که ارائه می کند.

 وکیل اثبات مالکیت نیز همانند بسیاری از وکلای متخصص دیگر خدمت بسیار گسترده و ارزنده را به موکلان خود ارائه می دهد که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. کسانی که قصد دارد وکالت پرونده های خود را به وکیل اثبات مالکیت بسپارند وظیفه دارند تا در ابتدا با این خدمات ارزنده و گسترده آشنایی پیدا کنند و سپس اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات و چالش های قانونی پرونده خود را به کمک وکیل اثبات مالکیت به نتیجه برسند. بنابراین به صورت مختصر و مفید به معرفی خدمات حقوقی ارززنده و مختلف وکیل اثبات مالکیت می پردازیم تا شما قبل از انعقاد قرارداد وکالت با انها اشنا شوید و با دید روشن تری نسبت به این موضوع اقدام کنید.

تهیه و تنظیم اسناد حقوقی: مسئله بسیار مهم که شما باید آن را بدانید آن است که تهیه و تنظیم اسناد حقوقی دارای چهارچوب و قوانین خاصی است که هر کسی از آنها آگاهی ندارد و نمی تواند آنها را به خوبی انجام دهد. به همین دلیل هم بهتر است برای انکه جریان دادرسی پرونده شما به نتیجه برسد و نتیجه آن مطلوب باشد از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگر وکیل مورد نظر ما دارای توانایی های لازم نباشد احتمال ایجاد مشکل و شکست پرونده شما افزایش خواهد یافت.

 وکیل اثبات مالکیت به دلیل سال ها تجربه ای که دارد می تواند به بهترین نحو ممکن اسناد حقوقی مختلف را تنظیم کند و آنها را در بهترین زمان ممکن به دادگاه ارائه دهد. وکیل اثبات مالکیت باید در بهترین زمان ممکن انواع دادخواست ها و لایحه ها را بر اساس تحلیل پرونده آماده کند.

مشاوره حقوقی: یکی دیگر از بهترین خدماتی که وکیل اثبات مالکیت آن را ارائه می کند، مشاوره حقوقی است. مشاوره حقوقی توسط وکیل اثبات مالکیت ارائه می شود کاملا تخصصی است و هر وکیلی توانایی ارائه آن را ندارد. در جلسات مشاوره حقوقی که وکیل اثبات مالکیت آنها را ارائه میکند، تمامی جزئیات پرونده به بهترین نحو ممکن و به صورت موشکافانه ای مورد بررسی قرار می گیرد و تمامی اطلاعات لازم در مورد موضوع پرونده به موکل ارائه می گردد. مشاوره حقوقی با وکیل اثبات مالکیت دارای مزایای بسیار زیادی برای افراد است. یکی از مزایای اصلی مشاوره با وکیل اثبات مالکیت آن است که افراد مراجعه کننده می توانند احساس آرامش ذهنی خود را بازیابند. یکی از دلایل مهمی که باعث شده است تا طرفداران استفاده از مشاوره حقوقی در دنیا افزایش پیدا کند؛ تاثیرات مثبتی است که پس از مشاوره در روح و روان افراد ایجاد می شود.

همانطور که میدانید هنگامی که یک دعوای حقوقی مطرح می گردد، معمولا افراد دچار استرس و فشار روحی شدیدی می شوند. عمده دلیل این استرس آن است که افراد آگاهی کاملی از قوانین ندارند و اطلاعات حقوقی انها در مورد پرونده ای که با ان درگیر شده اند ندارند. پس با کمک وکیل اثبات مالکیت می توان پاسخ این ابهامات ذهنی را بدست آورد تا حد زیادی سلامت روحیه خود را بازیافت و با آگاهی کامل جریان پرونده را پیگیری کرد.

ارائه دفاعیه: دفاعیه هایی که توسط وکیل اثبات مالکیت ارائه می گردد هم به صورت کتبی است و هم باید به صورت شفاهی در محضر دادگاه ارائه شود. ارائه دفاعیه توسط وکیل اثبات مالکیت  کار ساده ای نیست و هر کسی نمی تواند از عهده آن بر آید. اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که می خواهید در جریان پرونده ای که با ان درگیر هستند به موفقیت دست پیدا کنید و مالکیت خود را اثبات کنید،ذ باید به دنبال وکیلی باشید که در این زمینه تخصص داشته باشد. وکیل اثبات مالکیت حرفه ای یکی از بهترین و متخصص ترین افرادی است که می تواند به شما کمک کند در حضور دادگاه از مالکیت خود و ملکی که دارای ارزش مامائی است و به شما تعلق دارد به بهترین نحو ممکن دفاع کنید.

 برخی از وکلا در جامعه حضور دارند که با وجود داشتن مهارت ههای حقوقی مختلف و دانش حقوقی بسیار زیاد، توانایی حمایت و ارائه دفاعیه ای مناسب در محضر دادگاه را دارند، در چنین مواردی معمولا پرونده دچار مشکل می شود و نمی توان انتظار داشت که جریان پرونده در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسد. پس به شما توصیه میکنیم که برای انتخاب وکیل اثبات مالکیت هوشیار باشید و سوابق کاری حرفه ای این وکیل را مورد بررسی قرار دهید تا سرمایه و هزینه شما از دست نرود.

 وکیل اثبات مالکیت و دستمزد او

بسیاری از کسانی که از مراجعه به وکیل اثبات مالکیت واهمه دارند معمولا می ترسند که نتوانند هزینه و دستمزد این موکل را پرداخت کنند. متاسفانه این تصور اشتباه و غلط در میان تمامی مردم جامعه رایج شده است که وکلا دستمزد بسیا زیادی می گیرند و بسیاری از مردم عادی توانایی پرداخت آن را ندارند. اما حقیقت آن است که این تصویر کاملا اشتباه است؛ چرا که تمامی وکلا بر اساس ملاک های مختلفی دستمزد خود را تعیین می کند و وکیل اثبات مالکیت نیز از این قاعده استثنا نیست.

 وکیل اثبات مالکیت کسی است که می تواند با فعالیت های مختلفی که دارد شرایط نسبتا مساعدی را برای اثبات مالکیت در جریان پرونده های مختلف ایجاد کند و به همین دلیل هم  نباید انتظار داشت که این وکیل دستمزد بسیار پایینی را دریافت کند. به بیانی بهتر باید بگوییم که هزینه وکیل اثبات مالکیت بر اساس ملاک هایی همچون: موضوع پرونده، شرایط موکل، جریان دادرسی، مال مورد دعوی، تجربه وکیل و….. تعیین می گردد. کسانی که می خواهند از وکیل اثبات مالکیت کک بگیرند باید در ابتدا به جریان پرونده خود دقت داشته باشند که بدانند اصلا پرونده ای که در دست دارید در حیطه کار یک وکیل اثبات مالکیت است یا خیر.

با اثبات مالکیت افراد می توانند مالی را که قرار بوده از دست دهند را مجددا بدست آورند و مالکیت آن را بر عهده گیرند، به همین دلیل هم کاملا طبیعی است که شکست در چنین پرونده هایی باعث از دست رفتن بسیاری از سرمایه افراد شود و ضرر و زیان های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. وکیل اثبات مالکیت می تواند با فعالیت های مختلف خود از بوجود آمدن چنین ضرر و زیان هایی جلوگیری کند و باعث شود تا سرمایه افراد در جایگاه خود باقی بماند و از دست نرود.

با وجود این تعریف به خوبی می توانیم به این نکته دست پیدا کنیم که وکیل اثبات مالکیت یکی از بهترین و متخصص ترین افرادی است که می تواند به تمامی مالکانی که رد جریان پرونده های خود دچار مشکل میشوند کمک کندتا شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کنند. بنابراین هزینه وکیل اثبات مالکیت کاملا مناسب و معقولانه خواهد بود و کاری که او رد جریان پرونده انجا می دهد ارزش بسیار زیادی دارد، چرا که علاوه بر دفاع از حقوق موکل خود مانع از دست رفتن سرمایه او می شود.

گروه وکلای عدالت نویسان این موقعیت را برای شما ایجاد کرده است تا بتوانید به راحتی با بهترین وکیل اثبات مالکیت در ایران ارتباط برقرار کنید و پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی با این وکیل متخصص بدست آورید، شما این اختیار قانونی را دارید که پس از مشاوره حقوقی با وکیل اثبات مالکیت و آگاهی از میزان توانایی ها و تخصص های وکیل اثبات مالکیت برای انعقاد قرارداد با او اقدام نمایید.

 وکیل اثبات مالکیت را از کجا پیدا کنیم؟

آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد که افراد زیادی در جوامع مختلف حضور دارند که خود را به عنوان وکیل اثبات مالکیت به شما معرفی می کنند. در بسیاری از موارد نیز حتی ممکن است به طور واقعی فرد مربوطه دارای تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت هم باشد اما به هیچ عنوان هیچ یک از این شواهد نشان دهنده آن نیست که هر وکیل پایه یک دادگستری بتواند به عنوان وکیل اثبات مالکیت در جامعه به فعالیت بپردازد. در چنین شرایطی بهترین راهکار ممکن آن است که از یک معرف مناسب در این زمینه کمک گرفت تا بتوان بهترین وکیل اثبات مالکیت را شناسایی کرد و وکالت پرونده خود را به او واگذار کرد.

به نظر شما اصلا وکیل اثبات مالکیت را باید از کجا پیدا کنیم و چگونه وکالت پرونده خود را به او واگذار کرد. اگر تاکنون با ما همراه بوده باشید حتما متوجه این نکته شده اید که انتخاب وکیل اثبات مالکیت و سپردن وکالت پرونده های مربوط به این حوزه کار نسبتا حساس است و نمی توان به صورت عجله ای و بدون دقت این کار را انجام داد. به دلیل حساسیت بسیار بالایی که پرونده های مالکیت دارند بهتر است در جریان این پرونده ها با حساسیت نسبتا بیشتری عمل کرد و به سراغ افرادی رفت که سال های زیادی در این زمینه فعالیت کرده باشند و بر اساس تجربه کاری که دارند از جریان قضایی این پرونده ها اطلاع داشته باشند. وکیل اثبات مالکیت حرفه ای تنها کسی است که می تواند در این زمینه به افراد کمک کند و انتظارات آنها را رد جریان پرونده برآورده کند.

شما باید به این موضوع دقت داشته باشید که هر گونه بی توجهی و نادیده گرفتن حساسیت انتخاب وکیل اثبات مالکیت می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات و مسائل بسیار پیچیده ای شود. اولین و مهمترین عواقب عدم توجه به انتخاب وکیل اثبات مالکیت آن است که امکان شکست پرونده بسیار افزایش پیدا می کند. چرا که در جریان دادرسی پرونده های مختلف قانونی ادعاهای افرادی که دارای مدارک و اسناد کافی حقوقی نباشند، پذیرفته نیست. از طرفی دیگر دنیز معمولا روند دادرسی این پرونده دارای روال فرسایشی می گردد و زمان افراد تلف می شود. برای اینکه بتوان در جریان دادرسی چنین پرونده هایی به نتایجی مناسب دست پیدا کرد باید به سراغ بهترین وکیل اثبات مالکیت رفت. چنین وکیلی از تمامی راه های میانبر دادرسی و قضایی مربوط به جریان پرونده اطلاع دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده را به نتبجه برساند. در چنین حالتی که می توان از وکیل اثبات مالکیت متخصص استفاده کرد در میزان هزینه افراد و زمان آنها بسیار صرفه جویی می گردد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که با توضیحات بالا به این نتیجه رسیده اید که می توانید از یک وکیل اثبات مالکیت نیاز دارید و می خواهید از چنین وکیلی کمک بگیرید به شما توصیه می کنیم که از گروه وکلای عدالت نویسان کمک بگیرید. گروه وکلای عدالت نویسان یکی از موسسات حقوقی معتبر در تهران است که می توان به آنها اعتماد کرد و برای پیدا کردن بهترین وکیل اثبات مالکیت در تهران اقدام کرد.

 وکیل اثبات مالکیت را جدی بگیرید.

هنگامی که جریان دادرسی پرونده های اثبات مالکیت پیش می آید، افراد معمولا دچار استرس می گردند و از جریان دادرسی این پرونده ها واهمه دارند. این موضوع کالا در ست است که جریان پرونده های مربوط به مالکیت دارای شرایط نسبتا پیچیده ای هستند و ممکن است زمان نسبتا زیادی طول بکشد تا این پرونده ها به نتیجه برسند اما فراموش نکنید که با کمک وکیل اثبات مالکیت می توان جریان دادرسی این پرونده ها را تسریع داد.

از آنجایی که احتمال شکست در جریان چنین پرونده هایی بسیار زیاد است و ممکن است شرایط نسبتا خاصی برای رسیدگی به این پرونده ها وجود داشته باشد اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که با کمک افراد متخصص می توان کارهای مختلف را با موفقیت روبرو کرد. در جریان دادرسی پرونده های اثبات مالکیت معمولا باید از یک فرد متخصص کمک گرفت تا بتوان شرایط نسبتا خوبی را تجربه کرد، وکیل اثبات مالکیت تنها کسی است که می تواند به افراد کمک کند احتمال شکست در پرونده های آنان کاهش پیدا کند.

 وکیل اثبات مالکیت در سال های اخیر فعالیت های بسیار زیاد و ارزشمندی را در زمینه مالکیت خصوصی و عمومی و پرونده های مالکیت انجام داده است و افرادی که قصد انعقاد قرارداد وکالت با وکیل اثبات مالکیت را دارند باید در ابتدا تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهند تا بتوانند از میزان توانایی ها و تخصص وکیل اثبات مالکیت مورد نظر خود اطمینان حاصل پیدا کنند.

شاید در ظاهر اینطور به نظر بیاید که وکیل اثبات مالکیت تفاوت چچندانی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری ندارد اما حقیقت چیز دیگری است. این موضوع کاملا درست است که وکیل اثبات مالکیت همانند دیگر وکلا دارای پروانه وکالت است اما مسئله دیگری که وجود دارد آن است که وکیل اثبات مالکیت دارای تخصص زیادی در زمینه پرونده های مربوط به وکالت است. بنابراین بهتر از هر شخص دیگری می تواند به موضوعات مربوط به این پرونده ها رسیدگی کند و با استفاده از مهارتی که در زمینه موضوع این پرونده ها دارد از حقوق و منافع موکلان خود دفاع کند.

وکیل اثبات مالکیت در جریان پرونده های مالکیت معنوی

 وکیل اثبات مالکیت علاوه بر آنکه میتواند در جریان پرونده های مادی  خدمات حقوقی خوبی ارائه دهد، این توانایی را دارد تا در جریان پرونده های مالکیت معنوی نیز به بهترین نحو ممکن عمل کند. اکنون ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش آید که مگر پرونده های مالکیت معنوی نیز نیاز به اثبات دارند؟ اصلا نقش وکیل اثبات مالکیت در جریان پرونده های مالکیت معنوی چیست و چگونه می تواند از منافع موکل خود دفاع کند؟

برای پاسخ به این پرسش ها باید بگوییم که جریان مالکیت معنوی تا حد زیادی در برخی از کشور ها نادیده گرفته می شود. اما قانونگذار کشور ما اهمیت بسیار زیادی به جریان مالکیت معنوی قائل است و همین موضوع باعث شده است تا ایین نامه و قوانین نسبتا زیاد و پیچیده ای را برای حفظ نظم جامعه ارائه دهد. وکیل اثبات مالکیت از تمامی این قوانین اگهی دارد و میتواند این مباحث حقوقی ر در جلسات مشاوره حقوقی به موکلان خود نیز انتقال دهد.

 مالکیت معنوی در حالت کلی به معنای آن است که افراد بتوانند مالکیت مسائلی که پایه فکری و ذهنی دارند و متعلق به خودشان است را بر عهده داشته باشند و بتوانند از مزایا و منافع مادی این اندیشه هایی که به آنها تعلق دارد استفاده کنند.

از تمامی این تعاریف می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که مسائلی مانند اختراعات، برند ها، لوگو ها، طرح های صنعتی و علائم تجاری جز مالکیت معنوی هستند، بنابراین هر زمان که احساس کردید مالکیت شما در جریان این موضوعات به خطر افتاده است، به راحتی می توانید به وکیل اثبات مالکیت مراجعه کنید و از خدمات حقوقی او استفاده کنید تا بتوانید از تضییع حقوق خود جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که مسئله مالکیت معنوی موضوع کم اهمیتی نیست و گاهی می تواند از مالکیت های مادی نیز پر سود تر و مهم تر باشد. فراموش نکنید که بسیاری از اختراعات، ایده ها ، طرح های صنعتی و….. می توانند دارای مزایای ممادی بسیار زیادی باشند و در مواردی که ممکن است مالکیت شما در این زمینه ها به خطر بیفتد باید به سراغ وکیل اثبات مالکیت رفت تا از بوجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کرد و مانع از آسیب ها و ضرر و زیان های اقتصادی شد. در ادامه مطلب به توضیح و تفصیل قوانین و ایین نامه های مربوط به مالکیت معنوی و نقش وکیل اثبات مالکیت در جریان آنها می پردازیم تا ابهامات ذهنی شما  برطرف شود.

 وکیل اثبات مالکیت و جریان پرونده های اختراعات

 گاهی این موضوع دیده می شود که مالکیت معنوی یک فرد در جریان اختراعاتی که انجام داده است به خطر افتاده، در چنین مواردی وکیل اثبات مالکیت با تکیه بر قوانین می تواند برای دفاع از حقوق موکل خود در دادگاه حاضر شود. به چند مورد از اساسی ترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات اشاره می کنیم:

 اختراع نتيجه فكر فرد يا افراد است كه براي اولين بار فرآيند يا فرآورده‌اي خاص را ارائه مي‌كند و مشكلي را در يك حرفه‌، فن‌، فناوري‌، صنعت و مانند آن‌ها حل مي‌نمايد.

اختراعی قابل ثبت است كه حاوي ابتكار جديد و داراي كاربرد صنعتي باشد. ابتكار جديد عبارت است از آنچه كه در فن يا صنعت قبلي وجود نداشته و براي دارنده مهارت عادي در فن مذكور معلوم و آشكار نباشد و از نظر صنعتي‌، اختراعي كاربردي محسوب مي‌شود كه در رشته‌اي از صنعت قابل ساخت با استفاده باشد. مراد از صنعت‌، معناي گسترده آن است و شامل مواردي نظير صنايع‌دستي‌، كشاورزي‌، ماهيگيري و خدمات نيز مي‌شود.

گواهينامه اختراع سندي است كه اداره مالكيت صنعتي براي حمايت از اختراع صادر مي‌كند و دارنده آن مي‌تواند از حقوق انحصاري بهره‌مند شود. موارد زير از حيطه حمايت از اختراع خارج است‌:

كشفيات‌، نظريه‌هاي علمي‌، روش‌هاي رياضي و آثار هنري‌. طرح‌ها و قواعد يا روش‌هاي انجام كار تجاري و ساير فعاليت‌هاي ذهني و اجتماعي‌. روشهاي تشخيص و معالجه بيماري‌هاي انسان يا حيوان‌. منابع ژنتيك و اجزاء ژنتيك تشكيل‌دهنده آن‌ها و همچنين فرآيندهاي بيولوژيك توليد آن‌ها. آنچه قبلاً در فنون و صنايع پيش‌بيني شده باشد.

 فن يا صنعت قبلي عبارت است از هر چيزي كه در نقطه‌اي از جهان از طريق انتشار كتبي يا شفاهي يا از طريق استفاده عملي و يا هر طريق ديگر، قبل از تقاضا و يا در موارد حق تقدم ناشي از اظهارنامه ثبت اختراع‌، افشاء شده باشد. اختراعاتي كه بهره‌برداري از آن‌ها خلاف موازين شرعي يا نظم عمومي و اخلاق‌ حسنه باشد.

 درصورتي كه افشاء اختراع ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا يا در موارد مقتضي قبل از تاريخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد، مانع ثبت نخواهد بود.

چگونگي ذكر نام مخترع در گواهينامه اختراع و نحوه تعلق حق اختراع ثبت شده به شرح زير است‌: حقوق اختراع ثبت شده منحصراً به مخترع تعلق دارد. اگر افرادي به صورت مشترك اختراعي كرده باشند، حقوق ناشي از اختراع مشتركاً به آنان تعلق مي‌گيرد. هرگاه دو يا چند نفر، مستقل از ديگري اختراع واحدي كرده باشند شخصي كه اظهارنامه اختراع خود را زودتر تسليم كرده و يا در صورت ادعای حق تقدم هر كدام بتوانند اثبات كنند كه در تاريخ مقدم اظهارنامه خود را به صورت معتبر تسليم كرده‌اند، مشروط بر اين‌كه اظهارنامه مذكور مسترد يا رد نگردیده يا مسکوت گذاشته شده باشد، حق ثبت اختراع را خواهند داشت‌. حقوق ناشي از اختراع ثبت شده قابل انتقال است و در صورت فوت صاحب حق به ورثه او منتقل مي‌شود. در صورتي كه اختراع ناشي از استخدام يا قرارداد باشد، حقوق مادي آن متعلق به كارفرما خواهد بود، مگر آنکه خلاف آن در قرارداد شرط شده باشد. نام مخترع در گواهينامه اختراع قيد مي‌شود مگر اين كه كتباً از اداره مالكيت صنعتي درخواست كند كه نامش ذكر نشود. هرگونه اظهار يا تعهد مخترع مبني بر اين كه نام شخص ديگري به عنوان مخترع قيد گردد، فاقد اثر قانوني است.

 وکیل اثبات مالکیت و پرونده های طرح های صنعتی

 وکیل اثبات مالکیت در جریان طرح های صنعتی می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند. در رابطه با این موضوع حقوق ناشي از ثبت طرح صنعتي‌، مدت اعتبار و تمديد آن به شرح زير است‌:

بهره‌برداري از هر طرح صنعتي كه در ايران ثبت شده باشد، توسط اشخاص‌، مشروط به موافقت مالك آن است‌. بهره‌برداري از يك طرح صنعتي ثبت شده عبارت است از: ساخت‌، فروش و وارد كردن اقلام حاوي آن طرح صنعتي‌ مالك طرح صنعتي ثبت شده‌، مي‌تواند عليه شخصي كه بدون موافقت او افعال مذكور قانونی را انجام دهد يا مرتكب عملي شود كه عادتاً موجبات تجاوز آينده را فراهم آورد، در دادگاه اقامه دعوي نمايد.

مدت اعتبار طرح صنعتي پنج سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن خواهد بود. اين مدت را مي‌توان براي دو دوره پنج ساله متوالي ديگر پس از پرداخت هزينه مربوط تمديد نمود. پس از انقضاء هر دوره كه از پايان دوره شروع مي‌شود، يك مهلت شش ماهه براي پرداخت هزينه تمديد گرديده و همچنين جريمه تأخير در نظر گرفته خواهد شد.

 حقوق ناشي از ثبت طرح صنعتي‌، مدت اعتبار و تمديد آن به شرح زير است‌:

بهره‌برداري از هر طرح صنعتي كه در ايران ثبت شده باشد، توسط اشخاص‌، مشروط به موافقت مالك آن است‌.

بهره‌برداري از يك طرح صنعتي ثبت شده عبارت است از: ساخت‌، فروش و وارد كردن اقلام حاوي آن طرح صنعتي‌.

مالك طرح صنعتي ثبت شده‌، مي‌تواند عليه شخصي كه بدون موافقت او افعال مذكور در قانون را انجام دهد يا مرتكب عملي شود كه عادتاً موجبات تجاوز آينده را فراهم آورد، در دادگاه اقامه دعوي نمايد.

مدت اعتبار طرح صنعتي پنج سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن خواهد بود. اين مدت را مي‌توان براي دو دوره پنج ساله متوالي ديگر پس از پرداخت هزينه مربوط تمديد نمود. پس از انقضاء هر دوره كه از پايان دوره شروع مي‌شود، يك مهلت شش ماهه براي پرداخت هزينه تمديد گرديده و همچنين جريمه تأخير در نظر گرفته خواهد شد.

 وکیل اثبات مالکیت و پرونده های مربوط به علائم‌، علائم جمعي و نام‌هاي تجاري

در بسیاری از موارد دیده می شود که حقوق مالکیتی افرادی در جریان پرونده های مربوط به مربوط به علائم‌، علائم جمعي و نام‌هاي تجاري نادیده گرفته می شود. در چنین مواردی وکیل اثبات مالکیت می تواند برای دفاع از حقوق موکل خود د رمراجع قانونی حضور یابد. بر اساس قانون کشور ما، علامت‌، علامت جمعي و نام تجاري عبارتند از:

علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد. علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه با عنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا يا خدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد.نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي يا حقوقي باشد.

حق استفاده انحصاری از يك علامت به كسي اختصاص دارد كه آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد.  قرارداد اجاره بهره‌برداري از ثبت تا اظهارنامه ثبت علامت بايد به طور موثر كنترل اجازه دهنده ‌بر كيفيت و مرغوبيت كالا و ارائه خدمات توسط استفاده‌كننده را در برداشته باشد. در غير اين صورت يا درصورتي كه كنترل به طور موثر انجام گيرد، قرارداد اجاره بهره‌برداري فاقد اعتبار خواهد بود. ثبت علامت جمعي يا اظهارنامه آن نمي‌تواند موضوع قرارداد اجازه بهره‌برداري باشد.

توجه:

اداره مالكيت صنعتي با استفاده از شيوه‌هاي نوين‌، دفاتر جداگانه‌اي براي ثبت اختراعات‌، طرح‌هاي صنعتي و علائم تجارتي پيش‌بيني مي‌كند و علائم جمعي در بخش ويژه‌اي در دفتر ثبت علائم‌، ثبت مي‌شود. پس از ثبت در صورت بروز هر مشکلی می توان به وکیل اثبات مالکیت مراجعه کرد.

 اطلاعات موجود در دفاتر ثبت قابل دسترسي همگان بوده و هر شخص مي‌تواند برابر مقررات مندرج در آئين‌نامه اجرائي‌، اطلاعات مورد نياز خود را دريافت نمايد. اداره مالكيت صنعتي‌، كليه آگهي‌هاي مذكور در اين قانون را در روزنامه رسمي كشور منتشر خواهد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×