آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟

آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟ (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟

آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟

انتقال سند بدون انحصار وراثت امکان پذیر است؟ شرایط انتقال سند بدون انحصار وراثت چیست؟ چرا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن نیست؟ مدارک مورد نیاز برای انتقال سند بدون انحصار وراثت چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت چیست؟ در چه شرایطی امکان انتقال سند بدون انحصار وراثت وجود دارد؟ نظر قانون در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت چیست؟ کدام دادگاه در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت تصمیم گیری می کند؟

انتقال سند بدون انحصار وراثت یکی از سوالات و چالش هایی است که امروز در جامعه وجود دارد. در واقع بسیاری از افراد می خواهند بدانند بدون این که وارد مسیر حقوقی و دادگاه شوند آیا می توانند نسبت به انتقال سند بدون انحصار وراثت اقدام کنند. مسئله ای که وجود دارد این است زمانی یک فرد قادر به انتقال سند به فرد دیگری است که مالک یا نماینده مالک باشد. بنابراین در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت نیز این مسئله وجود دارد. زمانی یک فرد می تواند نسبت به انتقال سهم الارث خود اقدام کند که سند مالکیت به نام خود فرد باشد.

بنابراین سوال اصلی که باید بپرسیم این است که آیا مالکیت یک فرد در خصوص ارث بدون حضور در دادگاه و استفاده از مسیر قانونی وجود دارد یا خیر؟ در ادامه می خواهیم از جنبه های مختلف به این سوال پاسخ دهیم. در واقع ما می خواهیم بدانیم بدون استفاده از مسیر انحصار وراثت آیا امکان تقسیم ماترک وجود دارد یا خیر. برای پاسخ به این سوال لازم است که ابتدا روند قانونی انحصار وراثت و شرایط مختلف آن را بدانیم. این دانش به ما کمک می کند که بتوانیم تصمیم گیری بهتری در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت داشته باشیم.

انتقال سند بدون انحصار وراثت و مفاهیم مربوط به آن

انتقال سند بدون انحصار وراثت را زمانی می توانیم به درستی درک کنیم که با مفاهیم مربوط به این مسئله آشنا شویم. مسلما مهمترین مفهومی که در این خصوص وجود دارد، ارث است. ارث مفهومی است که در قانون ایران تحت عنوان قوانین مدنی و شخصی شناخته می شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که ارث مفهومی در قانون ایران محسوب می شود که بر اساس اسلام و شرع تدوین شده است.

انسان تا زمانی که در دنیا زندگی می کند و نفس می کشد از حقوقی برخوردار است. این حقوق اجتماعی به واسطه تولد در جامعه ایجاد می شود و به واسطه مرگ از بین می رود. یکی از مهمترین این حقوق عبارتند از حقوق مالکیت. در کلام ساده تر فرد تا زمانی که زنده است از حق مالکیت برخوردار است اما با مرگ وی این حق به طور کامل از بین می رود و دیگر نمی تواند در خصوص اموال خود تصمیم گیری داشته باشد.

بنابراین قانون باید بتواند نسبت به اموال به جا مانده از متوفی تصمیم گیری کند. روند این تصمیم گیری را انحصار وراثت می گویند. در کلام ساده تر بر اساس انحصار وراثت مشخص می شود که چه کسانی به عنوان وارث شناخته می شوند و هر کدام از این وراث چند درصد از اموال به جا مانده را مالک خواهند شد. این روندی است که در مسیر حقوقی و توسط شورای حل اختلاف صادر می شود. این نکته ای است که وکیل حقوقی به خوبی به آن آگاه است.

حال بر اساس این مفاهیم می خواهیم بدانیم که انتقال سند بدون انحصار وراثت به چه شکلی خواهد بود؟ در واقع می خواهیم بدانیم آیا بدون ورود به این مسیر می توانیم نسبت به انتقال سند بدون انحصار وراثت اقدام کنیم یا خیر؟

انتقال سند بدون انحصار وراثت امکان پذیر نیست

مسئله ای که در خصوص انتقال سند بدون انحصار وراثت وجود دارد این است که قانون بدون صدور انحصار وراثت امکان انتقال سند را به هیچ فردی نمی دهد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از فوت یک فرد تمامی اموال او و حساب های بانکی وی توقیف می شود. در کلام ساده تر حساب های بانکی وی بسته می شود و هیچ کس حق انتقال اموال وی را نخواهد داشت.

پس اگر حتی میان وراث اتفاق نظری در خصوص تقسیم ارث وجود داشته باشد، این توافق باید از طریق انحصار وراثت مشخص شود. بنابراین بدون ورود به این مسیر و استفاده از مسئله انحصار وراثت امکان انتقال سند تحت هیچ عنوان وجود ندارد. یکی از مهمترین دلایل این مسئله خارج از تعارضاتی که ممکن است ایجاد شود این است که در انحصار وراثت لازم است که مالیات بر ارث پرداخت شود و رسید این پرداختی از مهمترین مدارک لازم برای صدور این گواهی است.

حال شما با در دست داشتن این گواهی و مشخص شدن وراث و میزان ارث هر کدام نسبت به انتقال سند سهم الارث خود اقدام کنید. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص مسئله ارث به آن توجه کرد. یکی از کارکردهای مهم وکیل حقوقی تهران یا شهرستان همین است که بتواند کاری کند که روند انحصار وراثت در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟ (1)
آیا انتقال سند بدون انحصار وراثت ممکن است؟ (1)

انتقال سند بدون انحصار وراثت و یک نکته مهم

مسئله مهمی که وجود دارد این است که در مسیر انحصار وراثت موارد سخت و پیچیده ای وجود دارد. به طور مثال ممکن است در جریان انحصار وراثت یک وارث حضور نداشته باشد و یا این که طبقات وراثت به چه شکلی مشخص می شود مسائلی است که در جریان انحصار وراثت وجود دارد.

نکته دیگر این است که در جریان انحصار وراثت لازم است که ارگان های مالی و دولتی مانند بانک و دارایی نیز حضور داشته باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که در این مسیر از یک وکیل با تجربه و مجرب استفاده کنید. در واقع یک وکیل می داند که از کجا شروع کند و به کجا برسد. یک وکیل بر اساس تجربه هایی که دارد می داند که در هر موقعیتی باید چه رفتاری داشته باشد و از چه موارد قانونی استفاده کند. این مسئله ای است که باید به آن توجه داشته باشید و بر اساس آن نسبت به انتخاب وکیل انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×