آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟ (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟

طلاق گرفتن زن بدون دلیل چگونه ممکن است؟ شرایط طلاق گرفتن زن بدون دلیل چیست؟ مهمترین نکات طلاق گرفتن زن بدون دلیل چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق گرفتن زن بدون دلیل چیست؟ اصلی ترین شرایط طلاق گرفتن زن بدون دلیل چیست؟ در چه حالت هایی امکان طلاق گرفتن زن بدون دلیل وجود دارد؟ نظر قانون در خصوص طلاق گرفتن زن بدون دلیل چیست؟ آیا قانون اجازه طلاق گرفتن زن بدون دلیل را داده است؟

طلاق گرفتن زن بدون دلیل یکی از سوالات و چالش هایی است که متاسفانه امروز بسیاری از زوجین را درگیر خود کرده است. در واقع مسئله و نکته مهمی که وجود دارد این است که طی زندگی مشترک زوج این حق را دارد که با پرداخت حقوق مالی زن بدون داشتن دلیل خاص و یا دلیل محکمه پسندی زوجه خود را طلاق دهد. اما این حق و امکان برای زوجه وجود ندارد. در واقع زوجه تنها زمانی می تواند اقدام به طلاق کند که زوج یک یا چند مورد از شروط  گانه ازدواج و یا شرط ضمن عقد را رعایت نکرده باشد. بنابراین از نظر قانون و به صورت عادی امکان طلاق گرفتن زن بدون دلیل وجود ندارد.

اما مسئله اینجاست که یک وکیل حقوقی به خوبی می داند که همواره در قانون مسیری برای رسیدن به هدف وجود دارد. بنابراین سوال اصلی که مطرح می شود این است که چگونه امکان طلاق گرفتن زن بدون دلیل وجود دارد؟ و یا اگر بخواهیم به صورت عملی تر این سوال را مطرح کنیم این است که چگونه می توانیم دلیلی کافی برای طلاق گرفتن زوجه از زوج او به دادگاه ارائه دهیم؟ این مهمترین سوالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طلاق گرفتن زن بدون دلیل و شرایط قانونی آن

طلاق گرفتن زن بدون دلیل بر اساس قانون امکان پذیر نیست. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم زمانی یک زوجه می تواند نسبت به طلاق از همسر خود اقدام کند که یکی از شرایط و حالت هایی که در ادامه گفته می شود را دارا باشد. به طور کلی اصلی ترین مسیر طلاق گرفتن زوجه از همسر خود اثبات این مسئله است که زوج به شرایط دوازده گانه ذکر شده در عقدنامه پایبند نبوده و یا شرط ضمن عقدی را نادیده گرفت باشد.

دومین مسیری که امکان طلاق گرفتن زن از همسرش را فراهم می کند وجود شرایط عسر و حرج است. عسر و حرج به شرایطی گفته می شود که ادامه زندگی برای زوجه ممکن نباشد. در واقع اثبات سختی در زندگی و غیر ممکن بودن ادامه زندگی با زوج باعث می شود که زوجه امکان طلاق پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مصادیق عسر و حرج می توانید با یک وکیل مجرب در این حوزه مشورت کنید.

راه سوم و شاید ساده ترین مسیر برای طلاق گرفتن زن بدون دلیل، استفاده از حق طلاق مرد است. در واقع همانطور که بیان کردیم زوج این قدرت و توانایی را دارد که بدون نیاز به دلیل خاصی و تنها با پرداخت حقوق مالی زن از وی جدا شود. به این حق، حق طلاق گفته می شود. اما زوجه می تواند با گرفتن وکالت از مرد این حق را در اختیار خود بگیرد. در کلام ساده تر مرد به زن وکالت می دهد که بتواند از سمت او برای طلاق اقدام کند. در این صورت از دید قانون طلاق گیرنده مرد محسوب می شود. بنابراین طلاق گرفتن زن بدون دلیل از این طریق ممکن می شود. این نکته بسیار مهمی است که هر وکیل حقوقی تهران و شهرستان به آن آگاه است.

طلاق گرفتن زن بدون دلیل با رضایت شوهر

طلاق گرفتن زن بدون دلیل عنوانی است که عملا در قانون وجود ندارد. اما با توجه به شرایط مختلف طلاق می توان حالت هایی را عنوان کرد که عملا چنین امکانی را ایجاد می کند. یکی از این حالت ها همان داشتن وکالت نامه حق طلاق بود. در واقع زوجه با گرفتن وکالت حق طلاق عملا این قدرت و امکان را پیدا می کند که بتواند بدون نیاز به رضایت شوهر و یا داشتن دلیلی خاص از سمت او نسبت به طلاق اقدام کند.

حالت دیگری که امکان طلاق گرفتن زن بدون دلیل را به نوعی ایجاد می کند، نوع طلاق است. در صورتی که طلاق توافقی صورت بگیرد، یعنی شوهر نسبت  به طلاق رضایت داشته باشد، نیازی به داشتن دلیل خاصی وجود ندارد. در کلام ساده تر در حالت طلاق توافقی نیز این حق طلاق مرد است که باعث می شود زوج و زوجه بدون نیاز به دلیل خاص از یکدیگر جدا شوند. اما اگر شوهر رضایت نداشته باشد، عملا می توان گفت که زوجه به جز داشتن دلیل محکمه پسند مانند عسر و حرج و یا داشتن وکالت حق طلاق نمی تواند نسبت به طلاق از همسر خود اقدام کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟ (2)
آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟ (2)

طلاق گرفتن زن بدون دلیل در صورت کراهت شدید وی

طلاق گرفتن زن بدون دلیل به واسطه ابراز کراهت وی از زندگی و زوج شاید بتواند یک مسیر عملی محسوب شود. در واقع کراهت زوجه از زوج و زندگی مشترک بدین معنی است که زوجه تحت هیچ شرایطی نمی تواند به این زندگی ادامه دهد. او هیچ علاقه ای به زندگی مشترک با زوج ندارد و از این فرد به نوعی متنفر است. بنابراین اگر بخواهد در این زندگی باقی بماند عذاب روحی و روانی خاصی را متحمل می شود. حال سوال اینجاست که زوجه به واسطه ابراز کراهت می تواند بدون هیچ دلیل دیگری نسبت به طلاق از زوج اقدام کند؟

پاسخ این سوال چندان مشخص نیست. در واقع اگر کراهت زن ثابت شود، به طور مثال زن به اندازه از زوج خود کراهت دارد که حاضر است تمام یا بخشی از مهریه خود را به او ببخشد. این عمل نشان دهنده کراهت و اثبات کننده آن است. اما مسئله اینجاست که تشخیص کراهت و شدت آن بر عهده دادگاه است و از طرف دیگر دادگاه زمانی اجازه طلاق به زوجه می دهد که ثابت شود این کراهت سبب و مصداقی از عسر و حرج برای زن محسوب می شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×