اعسار در تعزیرات حکومتی

اعسار در تعزیرات حکومتی (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

اعسار در تعزیرات حکومتی

اعسار در تعزیرات حکومتی

اعسار در تعزیرات حکومتی چیست؟ اعسار در تعزیرات حکومتی چگونه صورت می گیرد؟ چه کسانی می توانند برای اعسار در تعزیرات حکومتی اقدام کنند؟ آیا عموم مردم می توانند از خدمات اعسار در تعزیرات حکومتی بهره مند شوند؟ شما تاکنون برای اعسار در تعزیرات حکومتی اقدام کرده اید؟ چه کسانی می توانند برای اعسار در تعزیرات حکومتی به سراغ وکیل پایه یک دادگستری بروند؟ اعسار در تعزیرات حکومتی در چه شرایطی می تواند به نفع متهم باشد؟

اعسار در تعزیرات حکومتی مسئله ای است که عموم کسانی که میخوان تغییرات را بپردازند باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند از فواید آن بهره مند شوند. امروزه بسیاری  از مردم اطلاعات نسبتا جامع و دقیقی در مورد اعسار در تعزیرات حکومتی ندارند و نمی دانند که چگونه باید در راستای بهبود شرایط پرونده ها و دعاوی که در مورد تعزیرات حکومتی پیش می آید اقدام کنند و همین موضوع باعث میشود تا ناخواسته آسیب و ضرر و زیان های بسیار زیادی به آنها وارد شود و حقوق آنها تا حد زیادی در جامعه پایمال شود و این در حالی است که آنان به راحتی می توانند با مراجعه به یک وکیل حقوقی تمامی سوالات خود را بپرسند با کوتاه ترین راه های به نتیجه رساندن پرونده های مربوط به این حوزه آشنا شوند.

تعزیرات حکومتی معمولا مختص متخلفانی است که در حرفه و شغل خود اقدامات غیر قانونی مانند کم فروشی، احتکار، کم فروشی، عدم درج قیمت و… می کنند. اعسار در تعزیرات حکومتی امروزه آرای شرایط مختلفی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت  کسانی که میخواهند از مزایای اعسار در تعزیرات حکومتی استفاده کننند بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشند تا این موضوع را به طور کامل توضیح دهیم و در مورد ان صحبت کنیم.

اعسار در تعزیرات حکومتی و انواع تدابیر حمایتی قانون

اعسار در تعزیرات حکومتی جز مسائلی است که به عنوان تدابیر حمایتی قانونگذار به حساب می اید و باعث می شود تا افراد بتوانند اسیب های کمتری را متحمل شوند. اعسار در تعزیرات حکومتی را می توان از طریق راه های متنوعی مورد بررسی قرار داد ودر مورد آن اطلاعات کافی بدست آورد. شرکت در یک جلسه مشاوره حقوقی با وکیل کیفری تهران بهترین و هوشمندانه ترین گزینه برای کسانی است که میخواهند از خدمات مختلف در راستای بهبود شرایط پرونده و دعاوی خود استفاده کنند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که در سال های اخیر به دنبال شرایط نسبتا خوبی برای جریان پرونده های خود بوده اید و می خواستید در مورد اعسار در تعزیرات حکومتی اطلاع کسب کنید، به شما توصیه می کنیم که از جلسات مشاوره حقوقی استفاده کنید.

به طور خلاصه باید بگوییم که اعسار در تعزیرات حکومتی تنها یکی از ان دسته حمایت های قانون گذار برای مجرمان تعزیرات حکومتی است و در حالت کلی این موارد به سه دسته تقسیم می شوند. اولین و مهم ترین تدبیر قانونگذار کشور ما بخشودگی کلی یا جزیی از جزای نقدی است. البته این مورد  تنها در شرایط استثنا اعمال می شود و نباید انتظار داشت که همه مرتکبان تعزیرات حکومتی به راحتی بتواننند برای بخشودگی یا اعسار در تعزیرات حکومتی اقدام کنند.

اعسار در تعزیرات حکومتی و مشمولان قانونی آن

یکی از دلایل مهمی که قانونگذار برای اعسار در تعزیرات حکومتی اقدام کرده است آن است که افراد ناتوان در پرداخت محکومیت های مالی تعزیراتی دچار مشکلاتی همچون زندانی شدن نشوند، چرا که حبس افراد بدون سابقه باعث ایجاد پیامدهای نسبتا نامساعدی برای آنها می گردد. از جمله ملاک هایی که قانونگذار برای اعسار در تعزیرات حکومتی در نظر گرفته است را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

فاقد دارایی جهت پرداخت جزای نقدی، عدم پرداخت کامل جزای نقدی، مبلغ تعزیراتی محکوم علیه موجب ورشکستگی و یا تعطیل شدن حرفه شغلی او باشد، پرداخت تعزیر موجب عدم ایفای سایر تعهدات قانونی و قراردادی که در برابر دولت و سازمان های عمومی و کارکنان موسسه گردد، وضع اخلاقی، خانوادگی ،رفتاری و سابقه کیفری محکوم، محکوم دارای وثیقه و ضامن معتبر باشد با تقاضای تقسیط باشد.

اعسار در تعزیرات حکومتی (2)
اعسار در تعزیرات حکومتی (2)

 اعسار در تعزیرات حکومتی و قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

اعسار در تعزیرات حکومتی دارای قوانین متعددی است که یکی از مهمترین آنها به قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مربوط است. بر اساس این قانون در مورد اعسار در تعزیرات حکومتی  می توان گفت:

مرجع اجرا کننده ‌رای، اعم از قسمت اجرای دادگاه صادرکننده اجراییه یا مجری نیابت، مکلف است به تقاضای محکوم‌له از طرق پیش‌بینی شده در این قانون و نیز به هر نحو دیگر که قانوناً ممکن باشد، نسبت به شناسایی اموال محکوم‌علیه و توقیف آن به میزان محکوم‌به اقدام کند.

اگر استیفای محکوم‌به از طریق مذکور در این قانون ممکن نگردد محکوم‌علیه به تقاضای محکوم‌له تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته‌ شدن ادعای اعسار او یا جلب رضایت محکوم‌له حبس می‌شود. چنانچه محکوم‌علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده ‌باشد حبس نمی‌شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود.

چنانچه محکوم‌علیه خارج از مهلت مقرر در این ماده، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خود را اقامه کند، هرگاه محکوم‌له آزادی وی را بدون اخذ تامین بپذیرد یا محکوم‌علیه به تشخیص دادگاه کفیل یا وثیقه معتبر و معادل محکوم‌به ارائه نماید، دادگاه با صدور قرار قبولی وثیقه یا کفیل تا روشن شدن وضعیت اعسار از حبس محکوم‌علیه خودداری و در صورت حبس، او را آزاد می‌کند. در صورت رد دعوای اعسار به موجب حکم قطعی، به کفیل یا وثیقه‌ گذار ابلاغ می‌شود که ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ واقعی نسبت به تسلیم محکوم‌علیه اقدام کند. در صورت عدم تسلیم ظرف مهلت مذکور حسب مورد به دستور دادستان یا رئیس دادگاهی که حکم تحت نظر آن اجراء می‌شود نسبت به استیفای محکوم‌به و هزینه‌های اجرائی از محل وثیقه یا وجه‌ الکفاله اقدام می‌شود. در این مورد دستور دادگاه ظرف مهلت ده روز پس از ابلاغ واقعی قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است. نحوه صدور قرارهای تامینی مزبور، مقررات اعتراض نسبت به دستور دادستان و سایر مقررات مربوط به این دستورها تابع قانون آیین دادرسی کیفری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×