انحلال شرکت تضامنی

انحلال شرکت تضامنی (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

انحلال شرکت تضامنی

انحلال شرکت تضامنی

انحلال شرکت تضامنی در چه شرایطی اتفاق می افتد؟ در مورد انحلال شرکت تضامنی چه می دانید؟ آیا تاکنون برای شما پیش امده است که نیاز داشته باشید در مورد انحلال شرکت تضامنی اطلاعات لازم را کسب کنید اما ندانید که از چه منبع حقوقی باید استفاده کرد؟ چه کسانی می توانند برای انحلال شرکت تضامنی اقدام کنند؟ آیا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند اطلاعات لازم در مورد انحلال شرکت تضامنی را به ما ارائه دهد؟ انحلال شرکت تضامنی در قانون تجارت کشور ما دارای چه مفهوم قانون است؟

انحلال شرکت تضامنی یکی از گسترده ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که در قانون تجارت به آن اشاره شده است و اطلاعات قانونی دقیقی در مورد آن ذکر شده است. اولین و مهم ترین مسئله ای که باید در مورد انحلال شرکت تضامنی آن است که در حالت کلی همه شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند و به همین علت هم تمامی مسائل قانونی مربوط به ان ها توسط قانونگذار تعیین شده است و همانند یک شخص عادی در جامعه دارای حقوق معین شده ای هستند که نمیتوان آنها را از شرکت تضامنی به راحتی معین کرد. بنابرای کاملا طبیعی است که مسائل مربوط به انحلال شرکت تضامنی دارای تشریفات قانونی خاصی باشد. یک وکیل حقوقی به خوبی می تواند تمامی اطلاعات لازم در مورد این رویه قضایی را رد جلسات مشاوره ای به موکلان خود ارائه دهد و آنها را در جریان مسائل مربوط به پرونده قرار دهد.

انحلال شرکت تضامنی و مراحل آن

انحلال شرکت تضامنی دارای مراحل مختلفی است. افراد باید قبل از هرگونه اقدامی به کمک وکیل حقوقی تهران با این موارد آشنایی پیدا کنند تا بتوانند به راحتی در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند. به مراحل مربوط به انحلال شرکت تضامنی دقت کنید:

اعلام انحلال شرکت در روزنامه رسمی و ارائه درخواست ان. تعیین مدیر تصفیه برای رسیدگی به امور.  تصفیه امور شرکت پس از تایید انحلال شرکت تضامنی. تعیین وظایف و مسئولیت های مربوط به مدیر یا مدیران تصفیه.

نکنه مهمی که در مورد انحلال شرکت تضامنی باید بدانید آن است که زمانی می توان برای انحلال این نوع شرکت اقدام کرد از ثبت آن اطمینان حاصل کرد. بنابراین به وضوح می توانی به این نکته اشاره کرد که شرکت های ثبت شده مورد تایید قانون نیستند و مسلمان می توان برای انحلال آنها از راه های قانونی اقدام کرد. در چنین مواردی ممکن است و آسیب ها و صدمه های نسبتا زیادی بوجود آید و باعث تضییع حقوق مردم شود.

انحلال شرکت تضامنی (2)
انحلال شرکت تضامنی (2)

انحلال شرکت تضامنی و مدارک مربوط به آن

انحلال شرکت تضامنی باید بر اساس قانون انجام شود و همه مراحل آن به طور دقیق طی شوند. مراحل انحلال شرکت تضامنی به طور خلاصه توضیح دادیم و در مورد آنها صحبت کردیم. اکنون نوبت آن است که مدارکی را که برای ثبت انحلال شرکت تضامنی لازم است را معرفی کنیم. در یک دسته بندی کلی به مدارک مربوط به انحلال شرکت تضامنی دقت کنید:

آگهی آخرین تغییرات شرکت، تمامی مدارک ثبتی شرکت، اصل صورتجلسه انحلال (به همراه تایید همه شرکا و مدیر تصفیه)، رونوشت برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه شرکاء و مدیر تصفیه، روزنامه رسمی که مربوط به مرحله ثبت شرکت.

انحلال شرکت تضامنی (3)
انحلال شرکت تضامنی (3)

انحلال شرکت تضامنی و قانون تجارت در مورد آن

انحلال شرکت تضامنی در قانون تجارت مشخص شده است. با استناد به قانون تجارت به چند نکته اساسی در مورد شرکت های تضامنی و نحوه انحلال انها اشاره می کنیم تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و کمتر دچار آسیب و خسارت شوید.

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود :‌ اگر دارایی شرکت برای تأدیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر زمان كه تصمیم های راجع به تمدید مدت شركت بیشتر از بر مدتی که تایید شده یا انحلال شركت قبل از مدت تعیین شده یا تغییر کیفیت تفریغ حساب یا تغییر نام شرکت یا تغییر دیگر در اساسنامه یا تبدیل و یا خروج بعضی از شركا ضامن از شركت لحاظ گردد. همچنین در هر موقعی كه مدیر یا مدیران شركت تغییر کنند و یا تصمیمی نسبت به مورد معین در قانون تجارت اتخاذ کنند این نظامنامه راجع به ثبت و انتشار باید در مورد تغییرات انجام گرفته نیز رعایت گردد. در شرکتهای تضامنی اگر سهم‌الشرکه یک یا چند نفر غیر نقدی باشد باید سهم‌الشرکه مزبور قبلاً به تراضی تمام شرکا تقویم شود. در شرکت تضامنی هیچیک از شرکاء نمیتواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر با رضایت تمام شرکا.

مادام که شرکت تضامنی منحل نشده مطالبه قروض آن باید از خود شرکت بعمل آید و پس از انحلال طلبکاران شرکت میتوانند برای‌ وصول مطالبات خود بهر یک از شرکاء که بخواهند و یا به تمام آنها رجوع کنند و در هر حال هیچیک از شرکاء می تواند به استناد اینکه میزان قروض‌ شرکت از میزان سهم او در شرکت تجاوز می نماید از تادیه قروض شرکت امتناع ورزد فقط در روابط بین شرکاء مسئولیت هر یک از آنها در تأدیه قروض‌ شرکت نسبت سرمایۀ خواهد بود که در شرکت گذاشته است آنهم در صورتی که در شرکتنامه ترتیب دیگری اتخاذ نشده باشد.

هر کس به عنوان شریک ضامن در شرکت تضامنی موجودی داخل شود متضامناً با سایر شرکاء مسئول قروضی هم خواهد بود که‌شرکت قبل از ورود او داشته اعم از اینکه در اسم شرکت تغییری داده شده یا نشده باشد. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان ‌لم ‌یکن خواهد بود.

هر گاه شرکت تضامنی منحل شود مادام که قروض شرکت از دارائی آن تأدیه نشده هیچ یک از طلبکاران شخصی شرکا حقی در آن‌دارائی نخواهد داشت اگر دارایی شرکت برای پرداخت قروض آن کفایت نکند طلبکاران شرکت حق دارند بقیه طلب خود را از تمام یا فرد فرد شرکاءِ ‌ضامن مطالبه کنند ولی در این مورد طلبکاران شرکت بر طلبکاران شخصی شرکاء حق تقدم نخواهند داشت.

ورشکستگی شرکت تضامنی بعد از انحلال نیز می‌توان حکم داد مشروط باینکه دارائی شرکت تقسیم نشده باشد. ورشکستگی شرکت ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکاء و ورشکستگی بعضی از شرکاء ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×