تهاتر عوارض شهرداری

تهاتر عوارض شهرداری (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

تهاتر عوارض شهرداری

تهاتر عوارض شهرداری

تهاتر عوارض شهرداری چیست؟ تهاتر عوارض شهرداری در چه مواردی کارآمد  است؟ آیا یک وکیل حقوقی می تواند اطلاعات لازم در مورد تهاتر عوارض شهرداری به ما ارائه دهد؟ تهاتر عوارض شهرداری باعث ایجاد چه مسائلی در پرونده های مختلف می شود؟ تهاتر عوارض شهرداری چگونه تعیین می شود؟ در صورت عدم پرداخت تهاتر عوارض شهرداری چه می شود؟ دعاوی مربوط به تهاتر عوارض شهرداری دارای چه مراحل قضایی مختلفی هستند؟

تهاتر عوارض شهرداری یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای تامین نقدینگی شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین به خوبی می توان این موضوع را درک کرد که یکی از اساسی ترین و اصلی ترین مسائلی که در مدیریت شهرداری ها دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید برای آن برنامه مشخصی تنظیم شود، تهاتر عوارض شهرداری است. دقت داشته باشید که تهاتر عوارض شهرداری باید در تمامی استان ها و نقاط کشور که دارای شهرداری هستند اجرا شوند تا منابع مالی سازمان شهرداری برای مدیریت برنامه های مختلف تامیین گردد.

همه ما به خوبی می دانیم که عوارض شهرداری باید توسط مالکان پرداخت شوند. البته آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد که بسیاری از مالکان تمایلی به پرداخت عوارض ندارند و این موضوع باعث می شود تا مسئله ای به  نام تهاتر عوارض شهرداری پیش آید و دعاوی و پرونده های مختلفی در این حوزه مطرح می گردند که باید توسط وکیل حقوقی تهران مورد بررسی قرار گیرند و به نتایج مناسبی برسند.

تهاتر عوارض شهرداری و رای کمیسیون ماده 77 شهرداری

تهاتر عوارض شهرداری یکی از مهم ترین مسائلی است که معمولا در جریان پرونده های مربوط به کمیسیون ماده 77 شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد. به بیانی بهتر باید بگوییم که در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان های وابسته به آن و مسئله مهم تهاتر عوارض شهرداری  باید به سراغ کمیسیون ماده 77 شهرداری برویم و از این کمیته نمایندگان در جهت رفع مشکل کمک بخواهیم.

مسلما تهاتر عوارض شهرداری جز آن دسته از موضوعاتی است که افراد مختلف دوست دارند در مورد آن اطلاعات کافی بدست آورند و از یک منبع حقوقی معتبر و مناسب در این راستا استفاده کنند. یک وکیل پایه یک دادگستری بحرین و متخصص ترین کسی است که در مورد تهاتر عوارض شهرداری اطلاع دارد و می تواند تمامی مسائل قانونی لازم را در رابطه با این مسئله ارائه دهد و به افراد کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن در جهت احقاق حقوق خود حرکت کنند. تهاتر عوارض شهرداری در سال های اخیر باعث بوجود آمدن پرونده های مختلفی شده است و دعاوی متنوعی در این راستا بوجود آمده اند که گاهی آسیب ها و خسارات بسیار زیاد و سنگینی را به همراه دارند و شرایط نسبتا نامناسبی را برای مالکان بوجود می آورند و به همین خاطر هم بهترین راهکار ممکن است که از یک فرد متخصص برای از دست رفتن زمان و هزینه کمک گرفت.

با استناد به قاننون کشور می توان گفت که رفع هرگونه اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان های وابسته به آن،  به کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور و دادگستری و انجمن شهر ‌ارجاع می‌شود  و تصمیم کمیسیون مزبور قطعی است.  بدهی‌هایی که طبق تصمیم این کمیسیون تشخیص شود طبق مقررات اسناد لازم ‌الاجرا بوسیله ‌اداره ثبت قابل وصول می‌باشد. اجرای ثبت مکلف است بر طبق تصمیم کمیسیون مزبور به صدور اجرائیه و وصول طلب شهرداری مبادرت نماید. در‌ نقاطی که سازمان قضائی نباشد رئیس دادگستری شهرستان یک نفر را به نمایندگی دادگستری تعیین می نماید  و در غیاب انجمن شهر انتخاب نماینده ‌انجمن از طرف شورای شهرستان به عمل خواهد.

تهاتر عوارض شهرداری (3)
تهاتر عوارض شهرداری (3)

تهاتر عوارض شهرداری و عوامل تعیین کننده هزینه آن

هر سال مبلغ مختلفی برای تهاتر عوارض شهرداری توسط وزارت کشور تعیین می  گردد و در جریان پرونده های مختلف این مبالغ با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان گفت در جریان همه ساخت و سازها این هزینه یکسان است، تهاتر عوارض شهرداری مسئله بسیار مهمی است که باید در مورد مبلغ آن در پرونده های مختلف و مسائل گوناگون به قانون و مراجع حقوقی معتبر استناد کرد.

عوامل مختلفی باعث تعیین هزینه تهاتر عوارض شهرداری می گردند که افراد معمولا باید در مورد آنها اطلاع داشته باشند. برای مثال مواردی همچون ارزش اعیان (ساختمان در ملک) ، ارزش نهایی زمین، نوع ساخت، محل ساخت ملک و…. برای تعیین هزینه کلی عوارض شهردای موثر هستند.

مسئله مهمی که باید در مورد آن دقت داشته باشید آن است که نوع کاربری ساختمان نیز در هنگام تعیین هزینه تهاتر بسیار موثر است و در صورتی که دارای کاربری تجاری باشد ارزش آن افزوده می شود.

تهاتر عوارض شهرداری (2)
تهاتر عوارض شهرداری (2)

تهاتر عوارض شهرداری و قوانین مهمی که باید در مورد آن بدانید:

تهاتر عوارض شهرداری در قانون نوسازی و عمران شهرداری دارای مفاد قانونی مختلفی است که باید آنها را بشناسید ورد در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل به چند مورد از مهمترین و اساسی ترین مسائل در این حوزه اشاره می کنیم:

 عوارض هر سال در اول فروردين ماه امسال تحقق مي ‌يابد و بايد حداكثر تا پايان همانسال به شهرداري پرداخت گردد. از عوارض مودياني كه ظرف مدت مذكور عوارض متعلق بهر ملك را بپردازند ده درصد عوارض آن سال به عنوان جايزه منظور و كسر‌ خواهد شد.

ساختمانهاي اساسي كه بجاي ساختمانهاي كهنه و قديمي نوسازي و تجديد بنا شود بمدت سه سال از تاريخ اتمام بنا مشخص شده‌ در پروانه ساختمان از پرداخت عوارض موضوع اين قانون معاف خواهند بود. بهاي اعياني پاركينگ هاي اختصاصي در هر ساختمان در احتساب عوارض منظور نخواهد شد.

 شهرداري مكلف است قبوض اقساطي مذكور در اين ماده را بطور كلي بابت بهاي اراضي و املاكي كه به فروش میرساند و قبوض ‌اقساطي هر سال را بابت عوارض همان سال قبول كند. در مورد املاكي كه طبق اين قانون بشهرداري‌ ها منتقل ميشود آن قسمت از هزينه‌ هاي ثبتي و مالياتي و تنظيم سند كه به عهده مالك است‌ وسيله شهرداري پرداخت و از مانده طلب انتقال دهنده كسر خواهد شد لكن مطالبات قطعي شده شهرداري بابت عوارض ملك مورد معامله از وجوه‌ نقدي كه بمالك پرداخت ميشود كسر ميگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×