توقیف سهام شرکت ها

توقیف سهام شرکت ها (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

توقیف سهام شرکت ها

توقیف سهام شرکت ها چگونه است؟

توقیف سهام شرکت ها چگونه اتفاق می افتد؟ توقیف سهام شرکت ها دارای چه ابعاد حقوقی است؟ آیا وکیل کیفری می تواند در راستای توقیف سهام شرکت ها به افراد کمک کند؟ توقیف سهام شرکت ها در چه مسائلی کاربرد دارد؟ توقیف سهام شرکت ها جز کدام قوانین کشور است؟ توقیف سهام شرکت ها با چه هدفی انجام می گیرد؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که با موضوع توقیف سهام شرکت ها روبرو شوید؟ توقیف سهام شرکت ها برای چه کسانی امکان پذیر است؟

توقیف سهام شرکت ها دارای مراحل مختلفی است و با توجه به نوع شرکت، نحوه توقیف آن نیز متفاوت است. توقیف سهام شرکت ها یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که در سال های اخیر باعث ایجاد دعاوی تجاری و بازرگانی متفاوتی در دنیا شده است و برای آن که افراد بتوانند در مورد توقیف سهام شرکت ها بهتر است از وکیل حقوقی کمک بگیرند.

معمولا مباحث مربوط به توقیف زمانی اتفاق می افتد که مبحث طلب وجود داشته باشد. بنابراین طلبکاران معمولا برای انکه بتوانند طلب خود را از از صاحبن سهام بگیرند به سراغ راهکارهای مربوط به توقیف سهام شرکت ها می روند اما نکات قانونی بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که افراد باید در مورد آنها اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشند تا بتوانند به راحتی این مراحل قانونی را پشت سر بگذارند. به همین خاطر نیز بهتر است از همان ابتدای پرونده های مربوط به توقیف سهام شرکت ها به سراغ وکی پایه یک دادگستری بروید و از او کمک بگیرید تا بهترین نتایج را در مدت زمانی کوتاه بدست آورید.

توقیف سهام شرکت ها و شرایط حقوقی آن

توقیف سهام شرکت ها از طریق راه های مختلفی ممکن است انجام شود اما مسئله مهمی که وجود دارد آن است که باید شرایط حقوقی آن رعایت شود تا مراحل توقیف نیز به خوبی پیش رود و هیچگونه مشکلی برای افراد بوجود نیاید.

اولین و مهمترین شعر برای توقیف سهام شرکت ها ان ات که تمام منافع سهامداران و سهم الشرکه آنها باید قابلیت تقسیم داشته باشند تا بتوان از راه قانون برای توقیف سهام شرکت ها اقدام کرد. وکیل حقوقی تهران با تمامی این مراحل آشنایی دارد و می تواند آنها را در اختیار موکلان خود قرار دهد.

توقیف سهام شرکت ها تنها زمانی میسر است که در مقابل دیون شریک یا صاحب سهم باشد و طلبکاران به هیچ عنوان از لحاظ قانونی این اختیار را ندارند که برای توقیف سهام شرکت ها اقدام کنند، چرا که یک شرکت سهامی خود به تنهایی دارای شخصیت مستقل از سهامداران است و دارای حقوق جداگانه ای است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر باید به ان احترام بگذارند و آن را نادیده نگیرند.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد توقیف سهام شرکت ها بدانید آن است که برای توقیف  اموال لازم است تا حکم لازم الاجرا از جانب مراجع ذیصلاح وجود داشته باشد و ابلاغیه نیز به محکوم علیه  صادر شود  در صورتی که محکوم علیه طی مدت زمانی که مرجع قانونی در اختیار او قرار می دهد برای پرداخت دیون خود اقدام نکند، موضوع توقیف اجرا می گردد و قانون گذار حکم قطعی آن را صادر می کند.

بر اساس ماده ‌ماده ۵۱ قانون اجرای احکام مدنی از اموال محکوم‌علیه به میزانی توقیف می‌شود که معادل محکوم به و هزینه‌های اجرایی باشد ولی هر‌گاه مال معرفی شده ارزش بیشتری‌داشته و قابل تجزیه باشد تمام آن توقیف خواهد شد در این صورت اگر مال غیر منقول باشد مقدار مشاعی از آنکه معادل محکوم به و هزینه‌های‌اجرایی باشد توقیف می‌گردد.

توقیف سهام شرکت ها (3)
توقیف سهام شرکت ها (3)

توقیف سهام شرکت ها و تعریف قانونی سهم

توقیف سهام شرکت ها مهم ترین مسئله ای است که باید قبل از اشنایی با ان در ابتدا با مفاهیم قانونی و مفاد حقوقی آن آشنا شیم بر اساس قانون تجارت به تعارف مهم مربوط به سهام اشاره می کنیم تا آنها را بشناسید و بتوانید به راحتی برای توقیف سهام شرکت ها اقدام کنید:

سهم قسمتی است از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد ورقه ‌سهم سند قابل معامله‌ایست که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.

سهم ممکن است با نام و یا بی‌نام باشد. در صورتیکه برای بعضی از سهام شرکت با رعایت مقررات این قانون مزایایی قائل شوند اینگونه سهام سهام ممتاز نامیده میشود. اوراق سهام باید متحدالشکل و چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و بامضای لااقل دو نفر که به موجب مقررات اساسنامه تعیین میشوند ‌برسد.

در ورقه سهم نکات زیر باید قید شود: نام شرکت و شماره ثبت آن در دفتر ثبت شرکتها.  مبلغ سرمایه ثبت شده و مقدار پرداخت شده آن.  تعیین نوع سهم.  مبلغ اسمی سهم و مقدار پرداخت شده آن به حروف و بااعداد. تعداد سهامی که هر ورقه نماینده آنست.

توقیف سهام شرکت ها (1)
توقیف سهام شرکت ها (1)

توقیف سهام شرکت ها و چند نکته قانونی مهم:

تا زمانی که اوراق سهام صادر نشده است شرکت باید به صاحبان سهام گواهینامه موقت سهم بدهد که معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ ‌پرداخت شده آن باشد. این گواهینامه در حکم سهم است ولی در هر حال ظرف مدت یکسال پس از پرداخت تمامی مبلغ اسمی سهم باید ورقه سهم ‌صادر و بصاحب سهم تسلیم و گواهی موقت سهم مسترد و ابطال گردد.

سهامی که جهت تعویض با اوراق قرضه صادر می شود بانام بوده و تا انقضای موعد یا مواعد اوراق قرضه وثیقه تعهد پذیره‌نویسان در برابر‌دارندگان اوراق قرضه دائر تعویض سهام با اوراق مذکور می باشد و نزد شرکت نگهداری خواهد شد اینگونه سهام تا انقضاء موعد یا مواعد اوراق‌قرضه فقط قابل انتقال به دارندگان اوراق مزبور بوده و نقل و انتقال اینگونه سهام در دفاتر شرکت ثبت نخواهد شد مگر وقتی که تعویض ورقه قرضه با ‌سهم احراز گردد.

سهامی که جهت تعویض با اوراق قرضه صادر می شود مادام که این تعویض بعمل نیامده است تا انقضاء موعد یا مواعد اوراق قرضه‌ قابل تامین و توقیف نخواهد بود. اوراق قرضه ممکن است قابل تبدیل به سهام شرکت باشد در این صورت مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که اجازه انتشار اوراق قرضه را‌میدهد شرایط و مهلتی را که طی آن دارندگان این گونه اوراق خواهند توانست اوراق خود را بسهام شرکت تبدیل کنند تعیین و اجازه افزایش سرمایه ‌را به هیئت مدیره خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×