ثمن در فروش مال غیر

ثمن در فروش مال غیر (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

ثمن در فروش مال غیر

تکلیف ثمن در فروش مال غیر

ثمن در فروش مال غیر را چه کسی تعیین می کند؟ ثمن در فروش مال غیر باید چگونه پرداخت شود؟ آیا در مورد ثمن در فروش مال غیر چیزی می دانید؟ ثمن در فروش مال غیر دارای چه نکات قانونی است؟ ثمن در فروش مال غیر را چه کسی پرداخت میکند؟ در صورت بروز مشکل در مورد ثمن در فروش مال غیر باید چه کنیم؟ ثمن در فروش مال غیر در چه صورتی می تواند باعث ایجاد مشکل شود؟ برای مشخص کردن ثمن در فروش مال غیر باید از چه کسی کمک بگیریم؟

ثمن در فروش مال غیر دارای نکات حقوقی بسیار زیادی است که افراد باید در مورد آنها اطلاع پیدا کنند تا بتوانند اقدامات حرفه ای و موثری را در جهت احقاق حقوق خود انجام دهند. همانطور که میدانید مال غیر به مالی گفته می شود که که صاحب آن شخص دیگری است اما فردی دیگر برای معامله و بیع ان تصمیم گیری می کند و در اصطلاح حقوقی به چنین معاملاتی فضولی گفته میشود.

 البته شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که در صورتی می توان یک معامله را فضولی نامید یا آن را از طریق فروش مال غیر انجام داد که از جانب مالک اصلی اجازه آن به فرد دیگری داده شده باشد یا انکه جریان وکالت، وصایت یا ولایت در کار باشد. در غیر اینصورت فروش مال دیگری جرم به حساب می آید و دارای مجازات هایی است که در قانون مشخص شده اند. ثمن در فروش مال غیر دارای انواع مختلفی است و نکات قانونی متعددی دارد که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم و به صورت دقیق آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

ثمن در فروش مال غیر و مشاوره حقوقی در مورد ان

ثمن در فروش مال غیر جز آن دسته از مسائل قانونی است که دارای نکات بسیار زیادی است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل هم به افراد توصیه می شود که برای آنکه دچار اشتباه نشوندو در این راستا حقوق آنها مورد تضییع واقع نگردد بهتر است در این جریان از فردی کمک بگیرند که در این حوزه دارای تجربه است و میتواند بهتر از هرکس دیگری مشاوره حقوقی در مورد ثمن در فروش مال غیر را ارائه دهد.

مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص و با تجربه می تواند در جریان پرونده های مربوط به ثمن در فروش مال غیر بسیار کارآمد باشد. امروزه مشاوره حقوقی در مورد ثمن در فروش مال غیر دارای انواع مختلفی است که اصلی ترین ان مشاوره حقوقی حضوری است و نوع دیگر آن هم مربوط به مشاوره غیر حضوری در مورد ثمن در فروش مال غیر می شود. مشاوره غیر حضوری در مورد ثمن در فروش مال غیر از طریق تلفن همراه و اینترنت است و به نحو است که عموم مردم میتوانند از آن استفاده کنند و هیچ محدودیتی در مورد آن وجود ندارد. همه افراد میتوانند سوالات خود در مورد ثمن در فروش مال غیر را از طریق مشاوره حقوقی از یک وکیل متخصص بپرسند و راه حل های قانونی لازم را کسب کنند.

ثمن در فروش مال غیر (2)
ثمن در فروش مال غیر (2)

ثمن در فروش مال غیر و قانون مدنی

ثمن در فروش مال غیر در قانون مدنی مشخص شده است. برای آنکه بتوانید اطلاعات لازم در مورد ثمن در فروش مال غیر  و معاملات فضولی را بدست آورید به موارد زیر دقت کنید:

معامله مال غیر جز به عنوان ولایت یا وصایت یا وکالت نافذ نیست ولو اینکه صاحب مال باطناً راضی باشد ولی اگر مالک یا قائم‌مقام او پس از وقوع معامله آن را اجاره نمود در این صورت معامله صحیح و نافذ می‌شود. در معامله فضولی اگر مالک قبل از اجازه یا رد فوت نماید اجازه یا رد با وارث است.

هرگاه کسی نسبت به مال غیر معامله نماید و بعد از آن به نحوی از انحاء بمعامله‌کننده فضولی منتقل شود صرف تملک موجب نفوذ ‌معامله سابقه نخواهد بود. هرگاه کسی نسبت به مالی معامله به عنوان فضولی نماید و بعد معلوم شود که آن مال ملک معامله‌کننده بوده است یا ملک کسی بوده‌است که معامله‌کننده میتوآن استه است از قبل او ولایهً یا وکالهً معامله نماید در این صورت نفوذ و صحت معامله موکول به اجازه معامله است و الا ‌معامله باطل خواهد بود. هرگاه معامله فضولی مالی را که موضوع معامله بوده است بتصرف متعامل داده باشد و مالک آن معامله را اجازه نکند متصرف ضامن‌عین و منافع است.

در صورتیکه معامل فضولی عوض مالی را که موضوع معامله بوده است گرفته و در نزد خود داشته باشد و مالک با اجازه معامله قبض‌عوض را نیز اجازه کند دیگر حق رجوع به طرف دیگر نخواهد داشت. در صورتی که مبیع فضولی به تصرف مشتری داده شود هرگاه مالک معامله را اجازه نکرد مشتری نسبت به اصل مال و منافع مدتیکه‌در تصرف او بوده ضامن است اگرچه منافع را استیفاء نکرده باشد و هم‌چنین است نسبت به هر عیبی که در مدت تصرف مشتری حادث شده باشد.

ثمن در فروش مال غیر (1)
ثمن در فروش مال غیر (1)

 در مورد ثمن در فروش مال غیر به موارد قانونی زیر هم دقت کنید:

اگر مشتری جاهل به غصب بوده و مالک به او رجوع نموده باشد او نیز می‌تواند نسبت به ثمن و خسارات به بایع رجوع کند اگرچه مبیع ‌نزد خود مشتری تلف شده باشد و اگر مالک نسبت به مثل یا قیمت رجوع به بایع کند بایع حق رجوع به مشتری را نخواهد داشت. اگر عوضی که مشتری عالم بر غصب در صورت تلف مبیع به مالک داده است زیاد بر مقدار ثمن باشد به مقدارزیاده نمی‌تواند رجوع به‌ بایع کند ولی نسبت به مقدار ثمن حق رجوع دارد.  بیع ممکن است مطلق باشد یا مشروط و نیز ممکن است که برای تسلیم تمام یا قسمتی از مبیع یا برای تأدیه تمام یا قسمتی از ثمن ‌اجلی قرار داده شود.

اگر در عقد بیع شرطی ذکر نشده یا برای تسلیم مبیع با تأدیه قیمت موعدی معین نگشته باشد بیع قطعی و ثمن حال محسوب است مگر‌ این که بر حسب عرف و عادت محل یا عرف و عادت تجارت در معاملات تجارتی وجود شرطی یا موعدی معهود باشد اگرچه در قرارداد بیع ذکری‌ نشده باشد. هر یک از بایع و مشتری باید علاوه بر اهلیت قانونی برای معامله اهلیت برای تصرف در مبیع یا ثمن را نیز داشته باشد.

در عقد بیع وجود خیار فسخ برای متبایعین با وجود اجلی برای تسلیم مبیع با تأدیه ثمن مانع انتقال نمی‌شود بنابراین اگر ثمن یا مبیع‌ عین معین بوده و قبل از تسلیم آن احد متعاملین مفلس شود طرف دیگر حق مطالبه آن عین را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×