دفاع از متهم تصرف عدوانی

دفاع از متهم تصرف عدوانی (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

دفاع از متهم تصرف عدوانی

دفاع از متهم تصرف عدوانی

دفاع از متهم تصرف عدوانی چگونه است؟ دفاع از متهم تصرف عدوانی چه شرایطی دارد؟ مهمترین نکات در خصوص دفاع از متهم تصرف عدوانی چیست؟ در دفاع از متهم تصرف عدوانی باید به چه نکاتی توجه داشت؟ مهمترین شرایط دفاع از متهم تصرف عدوانی چیست؟ چه فاکتورهایی در دفاع از متهم تصرف عدوانی تاثیرگذار است؟ مهمترین خصوصیات دفاع از متهم تصرف عدوانی چیست؟ در دفاع از متهم تصرف عدوانی باید به چه موارد قانونی توجه داشت؟ دفاع از متهم تصرف عدوانی بر اساس کدام فاکتورهای قانونی امکان پذیر است؟ وکیل دفاع از متهم تصرف عدوانی چه کارکردهایی می تواند داشته باشد؟ بهترین وکیل دفاع از متهم تصرف عدوانی کیست؟

دفاع از متهم تصرف عدوانی یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که در سیستم قضایی و کیفری ایران رخ می دهد. در واقع تصرف عدوانی از معدود دعاوی ملکی و ارضی محسوب می شود که امکان طرح آن به صورت کیفری وجود دارد. در واقع تصرف عدوانی در قانون بر خلاف سایر موارد ملکی و ارضی به عنوان جرم شناخته شده است. از این رو فردی که به منظور خوانده در خصوص این پرونده به دادگاه احضار می شود اگر نتواند به خوبی از خود دفاع کند با مجازات هایی رو به رو می شود. از این رو در ادامه می خواهیم بدانیم که دفاع از متهم تصرف عدوانی چه شرایط قانونی دارد و یک فرد چگونه می تواند در این خصوص از خودش دفاع کند. همچنین اگر این فرد بخواهد از یک وکیل در این مورد استفاده کند باید بداند که سراغ چه کسی برود و از کدام وکیل استفاده کند. این ها همه مواردی است که بر اساس فهم مفاهیمی مانند تصرف عدوانی، جرم انگاری آن و همچنین ابزارهایی که برای دفاع از متهم تصرف عدوانی موجود است بستگی دارد. بنابراین در ادامه ما به گوشه ای از این موارد خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

دفاع از متهم تصرف عدوانی از دید قانون

دفاع از متهم تصرف عدوانی زمانی امکان پذیر است که اساسا بدانیم تصرف عدوانی چه جرمی است و چرا به عنوان یک جرم در سیستم قضایی مطرح شده است. همچنین باید بدانیم که تصرف عدوانی چه زمانی اثبات می شود و برای اثبات آن چه شرایطی لازم است. همه این موارد به ما کمک می کند که بدانیم دفاع از متهم تصرف عدوانی به چه شکلی صورت می گیرد. در واقع ما می خواهیم همان راهی را برویم که یک وکیل حرفه ای برای دفاع از متهم تصرف عدوانی انجام می دهد.

شاید برای شما عجیب باشد بدانید که تصرف عدوانی یکی از پرکاربردترین دعوی هایی است که در سیستم قضایی ایران رخ می دهد. اگر بخواهیم ساده تر مسئله تصرف عدوانی را توضیح دهیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که تصرف عدوانی به حالتی گفته می شود که فردی به زور یا بدون رضایت صاحب اصلی ملک یا زمین آن را تصرف کرده باشد. تصرف بدین معنی است که از این مال به طور کامل بهره برداری می کند و به مالک اجازه حضور در آن زمین یا ملک را نمی دهد.

مالک نیز بنا بر چند شرط اصلی می تواند به دادگاه در خصوص این تصرف شکایت کند. در صورتی که مالک بتواند سابقه تصرف خود و مالکیت خود را اثبات کند و همچنین نشان دهد که خوانده در حال تصرف عدوانی است عملا می تواند وی را محکوم کند. بدین ترتیب علاوه بر این که زمین یا ملک به وی بازگردانده می شود، برای خوانده مجازاتی در نظر گرفته خواهد شد.

نکته مهمی که در خصوص این مسئله باید به آن اشاره کنیم این است که اساسا تصرف عدوانی و دعاوی مربوط به آن تنها در خصوص اموال غیر منقول کارایی دارد. به نوعی شما نمی توانید در خصوص اموال منقول مانند خودرو یا …. دعوی تصرف عدوانی مطرح کنید. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص این دعوی به آن توجه داشته باشید. حال سوال اینجاست که یک خوانده به عنوان متهم در این پرونده چگونه می تواند از خود دفاع کند؟ یکی از راه های دفاع از متهم تصرف عدوانی استفاده از شرایطی است که برای اثبات تصرف عدوانی در نظر گرفته شده است. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

دفاع از متهم تصرف عدوانی (1)
دفاع از متهم تصرف عدوانی (1)

دفاع از متهم تصرف عدوانی و شرایط اثبات این دعوی

دفاع از متهم تصرف عدوانی زمانی موثر خواهد بود که فرد بداند خواهان در چه شرایطی می تواند تصرف عدوانی را اثبات کند. زمانی که تصرف عدوانی به عنوان یک جرم اثبات شود عملا متهم به عنوان مجرم شناخته می شود. بدین ترتیب تنها راهی که برای دفاع از متهم تصرف عدوانی وجود دارد این است که یکی از عوامل اثبات جرم را از بین ببریم.

جرم به صورت کلی در قانون کیفری بر اساس اثبات سه رکن مادی، معنوی و قانونی اثبات می شود. زمانی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شوند می توان گفت که جرم نیز اثبات شده است. رکن مادی به مسئله آثار جرم و اثبات آن می پردازد. در رکن معنوی به قصد و نیت متهم اشاره می شود و در رکن قانونی به این موضوع توجه می شود که آیا قانون در خصوص این فعل یا جرم سخنی گفته است یا خیر.

یک وکیل عموما در هر پرونده کیفری از این سه رکن به عنوان سه ابزار بسیار مهم و کاربردی می تواند استفاده کند. اما در کنار این هر پرونده کیفری شرایط خاص خودش را دارد. در خصوص دفاع از متهم تصرف عدوانی باید گفت زمانی یک تصرف عدوانی اثبات می شود که سه شرط اساسی وجود داشته باشد.

شرط اول این است که خواهان بتواند تصرف خود را بر ملک اثبات کند. یعنی نشان دهد که در این ملک دارای سابقه تصرف بوده است. توجه داشته باشید که در دعوی تصرف عدوانی لزومی به اثبات مالکیت و ارائه سند مالکیت نیست. بنابراین فرد تنها با اثبات سابقه تصرفی که داشته می تواند برای شکایت اقدام کند. شرط دوم این است که خوانده در حال تصرف ملک یا زمین باشد. در واقع در زمان ارائه شکایت توسط خواهان، زمین یا مال تحت تصرف خوانده باشد. شرط سوم این است که این تصرف به حالت عدوانی یا به زور باشد. در کلام ساده تر هیچ قراردادی نباید میان خوانده و خواهان در خصوص ملک وجود داشته باشد. در این صورت تصرف عدوانی بی اثر خواهد بود. این ها شرایطی است که یک وکیل برای دفاع از متهم تصرف عدوانی باید بتواند حداقل یکی از آن ها را نقض کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×