جرم افشای اطلاعات خصوصی

جرم افشای اطلاعات خصوصی (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

جرم افشای اطلاعات خصوصی

 جرم افشای اطلاعات خصوصی افراد

جرم افشای اطلاعات خصوصی را تا چه اندازه می شناسید؟ در مورد مجازات های مربوط به جرم افشای اطلاعات خصوصی چه می دانید؟ آیا تاکنون برای شما پیش امده است که درگیر پرونده های مربوط به جرم افشای اطلاعات خصوصی شوید؟ جرم افشای اطلاعات خصوصی تا چه اندازه میتواند باعث ایجاد آسیب و خسارت به افراد شود؟ آیا میدانید ه جرم افشای اطلاعات خصوصی در چه شرایطی محقق می شود؟ در مورد پرونده های جرم افشای اطلاعات خصوصی باید از چه کسی کمک بگیریم؟

جرم افشای اطلاعات خصوصی افراد یکی از رایج ترین جرائمی است که امروزه در جوامع مختلف اتفاق می افتد و افراد بسیار زیادی را به خود درگیر کرده است. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در پرونده های مربوط به جرم افشای اطلاعات خصوصی پیش می آید آن است که افراد نمی دانند چگونه باید از حقوق خود دفاع کنند برای جلوگیری از تضییع حقوق در دادگاه حاضر شوند. جرم افشای اطلاعات خصوصی یکی از آسیب زاترین جرایمی است که در طول سال های اخیر در جامعه ما نیز باعث ایجاد مشکلات متعدد شده است و افراد بسیار زیادی را به خود درگیر کرده است. برای جلوگیری از رواج بیشتر جرم جرم افشای اطلاعات خصوصی به افراد توصیه می کنیم که اطلاعات قانونی خود را در مورد این جرم افزایش دهند و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

جرم افشای اطلاعات خصوصی دارای شرایط خاصی است و برای احقاق آن باید شرایط قانونی معینی وجود داشته باشد. از آنجایی که جرم جرم افشای اطلاعات خصوصی باعث ایجاد آسیب و خسارات بسیار زیادی به مردم جامعه می گردد و نظم اجتماعی را به طور کامل مختل می کند، قانونگذار کشور ما قوانین متعددی را برای جلوگیری از رواج  این جرم در نظر گرفته است و مجازات های نسبتا سنگینی را نیز برای آن تعیین کرده است که افراد باید در مورد آن اطلاع کسب کنند تا بتوانند در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

جرم افشای اطلاعات خصوصی و مشاوره حقوقی در مورد آن

جرم افشای اطلاعات خصوصی مانند دیگر جرائمی که در قانون مجازات به انها اشاره شده است دارای شرایط و قواعدی معین است که در حالت معمول بسیاری از افراد در مورد آنها اطلاع ندارند و نمی دانند دقیقا این موارد را باید چگونه بشناسند و در مورد جزییات جرم  جرم افشای اطلاعات خصوصی اطلاعات لازم را بدست آورند. در چنین شرایطی افراد متخصص و وکلای با سابقه آماده خدمت رسانی به تمامی کسانی هستند که می خواهند در مورد این موضوع اطلاعات دقیقی بدست آوردن جریان دادرسی پرونده خود را به کسی بسپارند که در این حوزه تخصص دارد.

جالب است بدانید که آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی اثبات می کند که با افزایش ارتباطات و عصر فناوری متاسفانه میزان ارتکاب به جرم افشای اطلاعات خصوصی بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی در این حوزه درگیر شده اند. به همین دلیل نیز علاوه بر قانون مجازات در قانون جرائم رایانه ای نیز به این موضوع اشاره شده است و مفاد متعددی برای جلوگیری از ارتکاب مجرمان به این جرم در نظر گرفته شده است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در مورد جرم افشای اطلاعات خصوصی هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی با وکلای متخصص ارتباط بگیرید و تمامی سوالات خود را بپرسید. اگر درگیر پرونده های مربوط به جرم افشای اطلاعات خصوصی شده اید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دعاوی معمولا به آسیب های معنوی و مالی بسیار شدیدی همراه هستند و در صورت بی توجهی و نادیده گرفتن این موضوع ممکن است آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری به شما وارد شود. بهتر است برای جلوگیری از بوجود آمدن جنین اسیب هایی از همان ابتدا جریان دادرسی را به یک وکیل جرایم رایانه ای بسپارید تا موضوع را در مدت زمان کوتاه تری مورد بررسی قرار دهد و از حقوق شما در محضر قانون دفاع کند.

جرم افشای اطلاعات خصوصی و قانون مجازات و جرایم رایانه ای

همانطور که اشاره کردیم که جرم افشای اطلاعات خصوصی دارای اهمیت بسیار زیادی برای قانونگذار است و همین موضوع باعث شده است تا شرایط نسبتا ویژه ای را برای افراد مختلفی که درگیر چنین پرونده هایی می شوند در نظر گیرد. به مجازات های مختلفی که رد قانون مجازات و جرائم رایانه ای برای مرتکبان جرم جرم افشای اطلاعات خصوصی صادر شده اند اشاره می کنیم تا در مورد آن ها اطلاع کسب کنید:

اطبا و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شوند هر گاه در غیر از موارد‌قانونی، اسرار مردم را افشا کنند به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم‌می‌شوند.

هرکس به وسیله سامانه‎ های رایانه‎ ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

هرگاه حفظ داده‎ های رایانه‎ ای ذخیره شده برای تحقیق یا دادرسی لازم باشد، مقام قضایی می ‎تواند دستور حفاظت از آنها را برای اشخاصی که به نحوی تحت تصرف یا کنترل دارند صادر کند. در شرایط فوری، نظیر خطر آسیب دیدن یا تغییر یا از بین رفتن داده‎ها، ضابطان قضائی می ‎توانند رأساً دستور حفاظت را صادر کنند و مراتب را حداکثر تا ۲۴ ساعت به اطلاع مقام قضائی برسانند. چنانچه هر یک از کارکنان دولت یا ضابطان قضائی یا سایر اشخاص از اجرای این دستور خودداری یا داده ‎های حفاظت شده را افشاء کنند یا اشخاصی که داده‎ های مزبور به آنها مربوط می‎شود را از مفاد دستور صادره آگاه کنند، ضابطان قضائی و کارکنان دولت به مجازات امتناع از دستور مقام قضائی و سایر اشخاص به حبس از نود و یک روز تا شش ماه یا جزای یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×