دریافت خسارت بابت قطع برق

دریافت خسارت بابت قطع برق (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

دریافت خسارت بابت قطع برق

مقدمه درباره موضوع، دریافت خسارت بابت قطع برق

در این مقاله قصد داریم نکات ضروری درباره دریافت خسارت بابت قطع برق را به شما توضیح دهیم. هنگامی که برق به شکل غیر منتظره ای قطع می شود، لوازم برقی خسارات زیادی را متحمل می گردند. آیا اداره برق خسارت وارد شده به لوازم برقی را تقبل می کند. می خواهیم در ادامه مطلب به پاسخ سوال عنوان شده بپردازیم. خوشبختانه اداره برق این شرایط را پیش بینی کرده است. در واقع اداره مذکور با در نظر گرفتن احتمال بروز خسارت، لوازم برقی را بیمه نموده. برای آگاهی بیشتر میتوانید به هزینه های مندرج بر روی قبض برق خود، مراجعه کرده تا هزینه بیمه لوازم برقی را مشاهده نمایید. تمام مشترکین اداره برق به اجبار، به طور ماهانه هزینه بیمه را می پردازند. پس اطلاع داشتن از بیمه برق، میتواند در هنگام بروز خسارت، کمکتان کند.

 لازم به ذکر است که دریافت خسارت بابت قطع برق از جانب افرادی که انشعابات برقی غیر قانونی دارند، غیر ممکن می باشد. چنین افرادی اگر به اداره برق مراجعه کنند، بابت مصرف غیر قانونی برق مجازات می گردند. همانطور که اشاره کردیم، قطع برق در فصل تابستان به صورت مکرر توسط اداره برق صورت می گیرد. در این فصل به دلیل استفاده مردم از وسایل سرمایشی و مصرف بی رویه برق، با قطعی برق مواجه می گردیم. تجهیزات مختلفی ممکن است در هنگام بروز قطعی برق دچار آسیب شوند. برای مثال میتوان به تلفن همراه، شارژر تلفن، لامپ، کامپیوتر و غیره اشاره نمود. زمانی که قطعی برق از جانب مشترکین رخ داده باشد، امکان دریافت خسارات وارده، وجود نخواهد داشت. برای مثال اگر سیم کشی ساختمان شما ایراد داشته یا کنتور تان دستکاری شده باشد، شما را مقصر درجه اول حادثه محسوب می کنند. اگر حادثه در زمان اعلام شده قطع برق به وقوع بپیوندد، اداره برق باید به مشترکین، هزینه خسارت وارد شده را بپردازد.

نحوه دریافت خسارت بابت قطع برق

یکی از روش هایی که میتوان برای دریافت خسارت بابت قطع برق به کار برد، حق بیمه است. مطابق قانون، حق بیمه یکی از بخش های درج شده بر روی قبوض برق می باشد که برای جبران خسارات احتمالی به لوازم برقی مشترکین، پیش بینی شده است. مشترکین با کمک این آیتم میتوانند به راحتی خسارت وارد شده به اموال خود را پیگیری و دریافت نمایند. مشترکین باید بعد از گذشت پانزده روز از وقوع حادثه، مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت خود را تهیه کرده و تحویل مسئول مربوطه دهند. این مدارک به ترتیب عبارت اند از گزارش ثبت شده کارشناس اداره برق، فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه معتبر و گزارش نیروی انتظامی یا فرد مورد تایید در محله. تمامی موارد فوق باید به صورت مکتوب امضا و مهر شوند. مرحله بعدی مرتبط با سامانه رسیدگی شکایات قطعی برق است. شما باید مدارک فوق را به همراه تصویر آخرین قبض پرداخت شده، تصویر کارت ملی و سند اجاره نامه یا مالکیت ملک را در این سامانه بارگذاری کنید.

در مرحله بعدی دریافت خسارت بابت قطع برق به تعیین خسارت وارد شده و اقدامات مربوط به آن می پردازیم. اولین نوع حادثه، آتش سوزی در اثر نوسانات برق می باشد. در صورت بروز چنین حادثه ای باید در وهله اول از لوازم برقی آسیب دیده دو عدد عکس ثبت کرده. سپس گزارش آتش نشانی را به همراه گزارش کلانتری ضبط نمایید. در آخر مدارک فوق را جهت دریافت خسارات وارد شده به دادگاه تحویل دهید. در برخی مواقع ممکن است، دستگاه برقی شما منفجر گردد. در هنگام مواجه با این حادثه گزارشات آتش نشانی و کلانتری را به همراه تصاویر حادثه ضبط کنید. سپس از فاکتور تعمیرات و لیست لوازم منفجر شده عکس بگیرید. در نهایت تمام مدارک ضبط شده را به همراه مدارک شناسی خود به مراجع ذیربط تحویل دهید. معمولا بعد از ثبت شکایت در سامانه مربوط به اداره برق، کد رهگیری برای متقاضی ارسال می شود. شما با این کد میتوانید از سرانجام شکایت خود آگاه شوید.

دریافت خسارت پزشکی و نقص عضو

در لیست موارد مربوط به دریافت خسارت بابت قطع برق علاوه بر خسارت های مالی با خسارت های جانی نیز مواجه می شویم. نقص عضو یکی از خسارت هایی است که احتمال وقوع آن وجود دارد. اما در صورت وقوع چنین حادثه ای باید چه مقدماتی را انجام داد تا خسارت عضو نقص شده را دریافت نمود. در وهله اول تمام مدارک عنوان شده درباره خسارت های مالی، که در بالا به آن ها اشاره کردیم را تهیه نمایید. سپس تصویر نخستین مرکز درمانی و پزشکتان را به همراه صورتحساب های بیمارستان و پرونده کامل پزشکی ضبط نمایید. در مرحله آخر مدارک فوق را به مراجع قانونی تحویل دهید. اگر میخواهید به درستی و بدون هیچ شک و شبهه ای خسارات وارد شده خود را دریافت کنید، حتما از فاکتور تمام هزینه های خود به همراه امضای مقام مسئول، تصویر تهیه نمایید. برای مثال در صورت شکستگی دستتان، حتما پرونده پزشکی خود و تصویر فاکتور هزینه هایتان را در اختیار داشته باشید.

نکته لازم به ذکر جهت دریافت خسارت لوازم برقی بر اثر قطع برق، جامع بودن مدارک است. در واقع شما باید از تمامی جوانب حادثه مدرک جمع آوری کنید. این کار موجب می شود که به راحتی بتوانید تمام خسارت های وارد شده را با مدرک مستند از اداره برق طلب نمایید. در هنگام فوت ناشی از قطع و وصل برق باید مدارک کاملی را جهت دریافت دیه از اداره برق جمع آوری کنید. این مدارک به ترتیب عبارت اند از تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، گزارش انجام شده در پزشک قانونی، گواهی فوت، برگه انحصار وراثت و رای دادگاه.

کلام آخر

همانطور که میدانید مسیر شکایت و دریافت خسارت از اداره برق بسیار طولانی و طاقت فرسا می باشد. همچنین مشاهده شده که بسیاری از شکایت ها به سرانجام نرسیدند. پس بهترین راه برای اینکه وارد این پروسه سخت نشویم، پیشگیری نام دارد. سعی کنید همیشه در مراقبت و نگهداری از اموال برقی خود کوشا باشید. از بیمه های شرکت های خصوصی نیز میتوانید بهره ببرید. همچنین میتوانید از ترانس ها و محافظ های برق در ورودی برق ساختمان خود، استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×