دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

دفاعیه تصرف عدوانی کیفری (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه تصرف عدوانی کیفری

دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

یکی از راهکارهای بسیار فوری که یک ضمانت اجرایی نیز برای رفع تصرف می باشد راهکار تصرف عدوانی کیفری است که در لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری با تمامی جزئیات به آن اشاره شده است. قانون مجازات اسلامی در کتاب تعزیرات خود طبق ماده 690 این چنین مقرر داشته است:

هرکس با استفاده از صحنه سازی مانند دیوار کشی، پی کنی، امحای مرز، نهرکشی و…به تهیه آثار تصرف در جنگل ها و منابع طبیعی، باغ ها و…بر اساس منافع شخصی خود مبادرت کند و با این کار خود موجب تخریب منابع طبیعی و محیط زیست گردد و اقدام به تصرف عدوانی کند به مجازات یک ماه تا یک سال زندان محکوم می شود.

ویژگی های لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

برای نوشتن یک لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری باید نکات مهمی را رعایت کنید که عبارتند از:

۱-یکی از ویژگی های مهم این لایحه متناسب بودن متن آن با مدارک ارائه شده در پرونده است. در هنگام نوشتن لایحه باید مدارکی را که دارید در متن ذکر کنید، اگر به این مدارک اشاره نکنید در واقع به حق خود خیانت کرده اید، چون قاضی پرونده با توجه به لایحه و مدارک ذکر شده در آن رای نهایی را می دهد.

البته این نکته هم قابل ذکر است که اگر فرد مدارک خاصی را نداشته باشد (مثلا مالک واقعی ملک نباشد و فقط آن را اجاره کرده باشد) اما در متن لایحه ذکر کرده باشد که ملک متعلق به او می باشد و مالک اصلی آن است در این صورت قاضی پرونده رای را به ضرر شما صادر خواهد کرد، چون مدارک مورد نیاز برای اثبات ادعای خود ندارید.

۲- لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری باید براساس ماده های قانونی و استناد به این ماده ها نوشته شود، در قانون مجازات اسلامی برای این جرم مجازات هایی در نظر گرفته شده و این جرم با توجه به ماده های خاصی کاملا توضیح داده شده است. در موقع نوشتن این لایحه باید این موارد ذکر شود.

همچنین متن نوشته شده ی لایحه باید کاملا روشن و روان باشد، یعنی از کلمات و عبارات نامفهوم در متن استفاده نشده باشد. قاضی هم مانند هر فرد دیگری حوصله خواندن مطالب نامفهوم و پیچیده را ندارد پس سعی کنید متن را واضح و روان بنویسید تا قاضی بهترین رای را صادر کند.

لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

جامعیت داشتن و کامل بودن متن یکی دیگر از ویژگی های یک لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری خوب است. برخی اشخاص هنگام نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری موضوعاتی را که مهم است به آن اشاره نمی کنند و این موضوع باعث می شود که فرد نیاز داشته باشد که یک لایحه دیگر را نیز بنویسد در حالی که در این لایحه باید تمام مطالب مورد نیاز ذکر شده باشد تا قاضی بهترین رای را صادر کند.

۳-متن این لایحه نباید طولانی و خسته کننده باشد

متن این لایحه نباید طولانی و بسیار خسته کننده باشد، هرچند باید در متن لایحه تمام مطالب نوشته شود ولی با خلاصه سازی می توان مطالبی را که مهم هستند در باره آنها بیشتر توضیح دهید و مطالبی را که ارزش زیادی ندارند فقط به آن ها اشاره کنید تا قاضی اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشد.

این لایحه باید هزینه معقولی را برای شخص در بر داشته باشد و در زمان مناسب نوشته و به دادگاه ارائه شود، چون برای این کار فرصت زیادی ندارید و اگر مدت زمان آن تمام شود دیگر نمی توانید آن را تحویل دادگاه دهید.

نکات مهم در لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

در هنگام نوشتن لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری باید افراد نکاتی را رعایت کنند و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنند این است که براساس قانون نوشته شود و دومین نکته مهم ساده بودن متن است. همچنین افراد نباید به هیچ عنوان ادعایی کنند که نمی توانند آن را اثبات کنند.

مثلا شما صاحب یک خانه مسکونی هستید و آن را در اختیار دوست خود قرار می دهید که مدتی در آنجا زندگی کند و اگر دوست شما بعد از مدتی خانه را تخلیه نکرد می توانید شکایتی را با عنوان تصرف عدوانی کیفری به دادگاه ارائه دهید، ولی اگر خود شما نیز یک مستاجر باشید در این حالت موضوع شکایت فرق می کند و شما دیگر نمی توانید در متن لایحه ادعای مالک بودن را داشته باشید چون برای اثبات این ادعا به سند مالکیت ملک نیاز دارید.

در هنگام نوشتن لایحه موارد و جزئیات بی اهمیت را ذکر نکنید؛ مثلا لازم نیست به این موضوع اشاره کنید که زمان ملاقات با فرد متصرف چه لباسی را پوشیده بودید. این جزئیات تاثیری در روند پرونده ندارد و قاضی به آن ها توجه نمی کند.

چه کسی توانایی نوشتن لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری را دارد؟

تمام اشخاص خود توانایی نوشتن لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری را دارند؛ اما نوشتن این لایحه توسط خود شخص و بدون هیچ گونه اطلاعات حقوقی درباره آن، نسبت به لایحه ای که توسط افراد متخصص و باتجربه نوشته می شود دارای کیفیت خیلی پایینی می باشد و تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.

پس کسی که این لایحه را می نویسد باید دارای خصوصیات خاصی باشد که عبارتند از:

۱-اطلاع داشتن از قوانین و مقررات

  • مهمترین ویژگی کسی که این لایحه را می نویسد اطلاع داشتن او از قوانین و مقررات است. چون در هنگام نوشتن این لایحه باید از ماده های قانونی بخصوصی استفاده شود که فرد بر اساس آن ها استدلال کند که چیزی را که ادعا کرده صحیح است و از قاضی درخواست کند که به نفع اثبات ادعایی که داشته است رای را صادر کند.
  • ویژگی بعدی، چگونگی نوشتن متن است، برای نوشتن متن این لایحه نیازی نیست که فرد با فنون نویسندگی آشنایی داشته باشد و یا از آرایه های ادبی استفاده کند، فقط آن را به شیوه ای ساده و روان بنویسد که قاضی از خواندن آن کلافه نشود.

۲-اطلاع داشتن از اتفاق های رخ داده

  • یکی دیگر از ویژگی هایی که برای نوشتن این لایحه از ارزش بالایی برخوردار می باشد مطلع بودن از تمام اتفاق های رخ داده است.
  • اگر از یک وکیل و یا شخص دیگری برای نوشتن این لایحه کمک می گیرید باید تمام اتفاق هایی را که روی داده است با تمام جزئیات برای او توضیح دهید تا او بتواند یک لایحه خوب را بنویسد.
  • همچنین باید بدانید که در نوشتن یک لایحه تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش بسیار مهمی در نوشتن این لایحه دارد.
  • یک فرد باتجربه خیلی خوب می داند که چه مطلبی را چگونه و با چه ادبیاتی در متن لایحه بنویسد که تاثیر زیادتری داشته باشد.

هزینه نگارش لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری

هزینه نوشتن لایحه دفاعیه تصرف عدوانی کیفری به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما در کل این لایحه هزینه زیادی را لازم ندارد که افراد نگران آن باشند و اگر رای دادگاه به نفع شما صادر شود، تمام آن هزینه ها جبران خواهد شد؛ یعنی می توان گفت که نوشتن این لایحه ارزش هزینه کردن را دارد. اگر پرونده دارای روال عادی باشد و در آن اتفاقی باعث پیچیده شدن پرونده نشود پرداخت کردن مبلغ زیادی برای نوشتن این لایحه لازم نیست ولی هر چقدر پرونده پیچیده تر باشد هزینه ی بیشتری برای نوشتن لایحه آن نیاز است. اگر برای پرونده ای که موضوع آن تصرف عدوانی کیفری است از طریق یک وکیل شکایت کرده اید، این وکیل خود وظیفه دارد که این لایحه را بنویسد و آن را در اختیار دادگاه قرار دهد.

مدارک لازم جهت اثبات شکایت تصرف عدوانی کیفری

۱-ارائه دادن مدارک محکمه پسند (تا قاضی بتواند بر اساس آن ها رای را به نفع شما صادر کند).

۲-استفاده از شهادت شهود (برای این کار به راحتی می توان از شهادت شهود استفاده کرد. برای ثابت کردن این ادعا می توان از دو مرد که شاهد گفتگوی شما بوده اند در دادگاه به نفع خود استفاده کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×