لایحه خیانت در امانت

نوشتن لایحه برای خیانت در امانت (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه خیانت در امانت

نوشتن لایحه برای خیانت در امانت

خیانت در امانت

لایحه خیانت در امانت جزء لایحه های مربوط به جرم علیه اموال است که در قانون تعریف آشکاری از آن نشده است. قانون تعزیرات طبق ماده ۷۶۴ آن را جرم انگاری نامگذاری کرده است. از جرایم خیانت در امانت تصاحب، استعمال، مفقود و اتلاف کردن جزء ارکان آن می باشد. مهمترین نکته در واقعیت جرایم خیانت در امانت همان اصل سپردن است. بدین معنی اموال مورد نظر پیش از استعمال، مفقودی، تصاحب و اتلاف به فرد سپرده شود. شرط دیگر آن است که وسیله تحصیل اموال یا خود اموال در زمان اتفاق جرم به غیر تعلق داشته باشد‌ از این رو اگر امین صاحب اموال سپرده شده به شخص خود باشد تحقق جرم خیانت در امانت امکان ندارد…

برای لایحه خیانت در امانت، اثبات سوء نیت لازم است

بنا به مفاد مندرج در لایحه خیانت در امانت برای اثبات جرم حتما اثبات ارکان اساسی جرم لازم است. شخص امین هدف آن سوء نیت باشد و از روی عمد اموالی که به او سپرده شده را گم یا تلف کند. از این رو خیانت در امانت روی می دهد در نتیجه لایحه دفاعیه تنظیم می شود. اگر معلوم شود شخص امین، اموال را حفظ کرده و در تلف شدن اموال تقصیری نداشته همچنین جرایم خیانت در امانت تحقق نیافته است. برای اثبات جرم احراز سوء نیت شخص لازم است. در صورتی که سوء نیت شخص امین احراز نشود فرد مرتکب جرم نشده است. اگر شخص امین با اموال امانت طوری رفتار کند که مردم احساس کنند فرد مالک اموال است و آن را به صاحب اصلی پس ندهد جریمه خیانت در امانت رخ می دهد.

لایحه خیانت در امانت

قبل از شروع نظم دهی لایحه دفاعیه دقیق و کامل مطالعه کنید و نکات ضروری را یادداشت کنید. از ابراز جملات نامشخص و تکراری پرهیز کنید. در لایحه باید دعوی و دفاع از اموال مشخص و صریح باشد. همچنین ارتباط کاملی با موضوع داشته باشد. لایحه با تکیه بر مفاد قانونی تنظیم شود و برای اثبات موضوع دلیل ارائه شود.

*در صورت نیاز با دلایل قانونی و منطقی، ادعای طرف مقابل را تکذیب کند و مخالف باطل شدن آنها باشد.

نکات مهم در خصوص نحوه نوشتن لایحه دفاعیه خیانت در امانت

در صورتی یک لایحه خیانت در امانت نوشته می شود که هدف، شکایت از فردی باشد و او کار خلافی انجام داده باشد که از نظر قانونی آن کار جرم حساب شود. یا فرد برای دفاع از خود و اثبات بی گناهیش لایحه ایی تنظیم کند. اگر بی گناهیش اثبات شود قاضی مطابق آن لایحه حکم یا مجازاتی تصویب می کند. نوشته ای که از سوی دو طرف دعوا تحویل مقام قضایی داده می شود را لایحه گویند (البته متن لایحه باید از طرف وکیل نوشته شود). لایحه دفاعیه مثل یک دادخواست است. اگر به وسیله وکیل متخصص در جرم مورد نظر نوشته شود نزد مقامات قضایی مزیت و اعتباری بیشتری دارد. همچنین در روال دفاعیه مفید و موثر خواهد بود.

لایحه کیفری شامل: دعاوی قتل، افترا و تهمت، کلاهبرداری، جرم خیانت در امانت، شهادت کذب و جعل سند اشاره کرد. تنظیم لایحه دفاعیه و لایحه کیفری به وسیله وکیل های متخصص و باتجربه راه را برای رسیدن به نتایج مطلوب میسر می سازد.

مفاد مندرج در لایحه خیانت در امانت

در لایحه خیانت در امانت اگر فردی اموالی را به عنوان امانت تحویل گرفته باشد و منکر آن امانت شود. خیانت در امانت زمانی رخ می دهد که فرد مرتکب موارد پایین شود:

*اموال امانت شده را تحویل کسی دهد که طبق قرارداد امانت، شخص نسبت به اموال هیچ حقی ندارد.

*اموال یا دارایی را در جایی سرمایه گذاری کند که طبق قانون مجاز به انجام این کار نباشد.

 * اموال امانتی در متن قرارداد ذکر شود تا شخص امین از اموال امانت سود نبرد.

روش تشخیص خیانت در امانت

بر اساس مفاد مندرج در لایحه خیانت در امانت در قانون کشور ایران برای کار خلاف یا فردی که توسط فرد یا افراد دیگر مرتکب جرم می شود مجازات مناسب جرم در نظر می گیرند. برای ارتکاب به جرم این چند نکته ضروری است:

*کسی که مرتکب جرم می شود شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد. اگر شخص حقیقی مرتکب جرم شود او یا مدیر موسسه تحت تعقیب قانونی قرار می گیرد‌. بسته به قواعد تسبیب (انجام دادن کاری بی واسطه) اگر شخص باعث ارتکاب جرم کس دیگری شود می توان او را به عنوان مسبب که به صورت غیر مستقیم در جرم مداخله داشته پیگیری قانونی کرد. همچنین افرادی که در جرایم خیانت در امانت به عنوان معاون یا مشاور شرکت داشته اند قانون با آنها برخورد می کند و مجازاتی شامل آنها می شود.

لایحه خیانت در امانت در قانون تجارت

اگر اسناد تجاری مانند سفته و سفته به عنوان امانت پیش کسی گذاشته شود و فرد امین مخالف امانت آن را به طریقی استفاده کند. به عنوان لایحه خیانت در امانت مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر فردی خانه ایی اجاره کند و چک را نزد صاحب ملک به امانت بگذارد. با رفتن مستاجر از خانه باید صاحب ملک یک چک به مبلغ مذکور به مستاجر پس بدهد در صورت تخلیه خانه ولی چک پس نداده شود با صاحب ملک برخورد قانونی می شود و به جرم خیانت در امانت تحت تعقیب قرار می گیرد.

چگونگی خیانت در امانت باربری

وقتی متصدی از عمد اموالی که به دلیل حمل و نقل به او واگذار شده را گم کند، از بین ببرد و یا خود را مالک آن کند عمل خیانت در امانت رخ می دهد و مجازاتی مانند حبس و جریمه نقدی در نظر می گیرند.

لایحه خیانت در امانت سیم کارت

آیین نامه مندرج در لایحه خیانت در امانت سیم کارت بیانگر این موضوع است: بعضی اوقات امکان دارد فرد سیم کارت خود را پیش شخص امین به امانت بگذارد و فرد امین بدون هماهنگی با صاحب ملک آن را مورد استفاده قرار دهد. دو حالت وجود دارد یکی اینکه شخص امین از خود سیم کارت یا اینترنت آن استفاده نموده و هیچ جرمی رخ نداده است. حالت دوم فردامین با استفاده از سیم کارت مرتکب جرم هایی مانند فحاشی، توهین و مزاحمت می شود. در صورتی که جرم ارتکاب شده توسط شخص امین ثابت نشود صاحب ملک به عنوان مجرم شناخته می شود.

خیانت در امانت وجه نقد (پول):

اگر شخص پولی را جهت امانت به فرد امین بسپارد، قرار نیست فرد امین همان پول را به مالک اصلی پس بدهد. به عنوان مثال اگر دو میلیون تومان اسکناس پنج هزاری به امانت می گذارید شخص امین همان دو میلیون با چک مسافرتی پس بدهد مرتکب جرم نشده است. چون همان مبلغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×