طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد امکان پذیر است؟

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد چگونه است؟ آیا طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد در قانون پیش بینی شده است؟ مهمترین شرایط طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد چیست؟ در چه مواردی امکان طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد ایجاد می شود؟ مهمترین کارکرد وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد چیست؟ چگونه می توان شرایط طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد را فراهم کرد؟

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد از جمله مهمترین دلایل طلاق در ایران محسوب می شود. علت این موضوع را می توان از دو جنبه پزشکی و عاطفی مورد بررسی قرار داد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آیا قانون امکان طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد را برای زن فراهم آورده است؟ در کلام ساده تر آیا زن می تواند به دلیل داشتن زگیل تناسلی مرد اقدام به جدایی کند؟ این مهمترین سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد و علت آن

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد همانطور که گفتیم یکی از شایع ترین دلایل درخواست طلاق از طرف زن در ایران محسوب میشود. اما چرا؟ همانطور که در بالاتر بیان کردیم، طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد می تواند دو عامل پزشکی و عاطفی داشته باشد. زگیل تناسلی نوعی بیماری پوستی در اطراف آلت جنسی یا مقعد است که به شکل تنها یا خوشه ای رشد می کند. مهمترین مسئله ای که زگیل تناسلی دارد این است که درست مانند هر نوع زگیل دیگر سرایت بسیار بالایی دارد و با لمس بدنی دیگر به آن بدن منتقل می شود.

بنابراین با برقراری رابطه جنسی میان زن و مرد، اگر یکی از طرفین دارای زگیل تناسلی باشد این بیماری به سرعت به فرد دیگر منتقل می شود. نکته ای که وجود دارد این است که اساسا زگیل تناسلی برای زنان بسیار خطرناک تر است و به جز موارد پوستی می تواند مشکلات درونی مانند سرطان رحم ایجاد کند. از این رو زنان نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری می توانند داشته باشند.

اما از نظر عاطفی نیز زگیل تناسلی عمدتا به دلیل داشتن رابطه جنسی خطرناک منتقل می شود. گرچه می توان دلایل دیگری را برای این بیماری عنوان کرد اما شایع ترین دلیل این مسئله همان داشتن رابطه جنسی خطرناک است. بدین ترتیب زن با دیدن این بیماری در مرد ممکن است این شک و تردید را نسبت به او پیدا کند که احتمالا او با فردی دیگر و خارج از چارچوب خانوادگی وارد رابطه جنسی شده است. مهمترین عامل طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد دقیقا این جنبه از بیماری است. حال بر اساس این نکات گفته شده به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که آیا قانون امکان طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد را برای زن فراهم کرده است؟ آیا طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد توسط قانون پیش بینی شده است؟ این مهمترین سوالی است که عمدتا از یک وکیل حقوقی در این حوزه پرسیده می شود.

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد (2)
طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد (2)

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد در قانون

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد اساسا پیش بینی نشده است. در کلام ساده تر در قانون زن نمی تواند به صرف زگیل تناسلی مرد درخواست طلاق بدهد. اما زگیل تناسلی می تواند دلیلی برای عسر و حرج باشد. به نوعی همانطور که گفته شد با درگیر شدن رابطه یکی از طرفین به زگیل تناسلی عملا رابطه جنسی میان آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است برای مدتی نیز محدود شود و یا از بین برود. حال ممکن است طرف مقابل نتواند این شرایط را تحمل کند. یعنی به سبب نیاز جنسی خود تحت فشار قرار بگیرد. این موضوع خود به خود می تواند از مصادیق عسر و حرج در قانون باشد.

از طرف دیگر در قانون برای برخی از بیماری ها امکان طلاق برای زن فراهم شده است. در کلام ساده تر اگر مرد به بیماری هایی مانند ناباروری و … مبتلا باشد زن می تواند به سرعت اقدام به طلاق کند. اما زگیل تناسلی به دلیل قابل درمان بودن نمی تواند باعث طلاق و جدایی شود. اما اگر به واسطه این بیماری زن به دردسر بیفتد و مشکلاتی برای او ایجاد می شود طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد امکان پذیر خواهد بود.

به طور مثال اگر مرد دچار این بیماری شده باشد و همچنان نسبت به درمان آن سستی داشته باشد و یا زن را مجبور به برقراری رابطه جنسی محافظت نشده کند، عملا زن دچار مشکلات جسمی بسیاری خواهد شد. در این شرایط قانون امکان استفاده زن از شرایط طلاق را به دلیل عسر و حرج فراهم می کند. این تنها راهی است که طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد امکان پذیر خواهد بود.

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد و انتخاب یک وکیل

طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد همانطور که گفته شد هم از نظر پزشکی و هم از نظر عاطفی می تواند زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر گفته شد که قانون به سادگی امکان طلاق به دلیل زگیل تناسلی مرد را فراهم نکرده است. در واقع این بیماری باید عامل و مصداقی برای عسر و حرج زن باشد. از این رو انتخاب یک وکیل طلاق در این خصوص می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

از این رو در این خصوص اگر زن بخواهد موفق باشد باید از یک وکیل با تجربه و مجرب استفاده کند. توجه داشته باشید که مسئله نکاح و طلاق بر اساس و مبنای اسلام و شرع تدوین شده است. از این رو بهترین وکیل در این حوزه کسی است که دانش و اشرافیت خوبی در حوزه شرعی داشته باشد. این مفاهیم شرعی در دادگاه می تواند نظر قاضی را به خود جلب کند. یادتان باشد در این نوع دادگاه ها جلب نظر قاضی می تواند بسیار مهم باشد. اگر شما بتوانید نظر قاضی را به خود جلب کنید، خود قاضی ادامه کار را انجام می دهد. یعنی دلیل و منطق قانونی لازم را برای صدور رای مناسب پیدا می کند. این یکی از مهمترین کارکردهایی است که می توانید از یک وکیل انتظار داشته باشیم برای ما داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×