طلاق زن بد اخلاق

طلاق زن بد اخلاق (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

طلاق زن بد اخلاق

طلاق زن بد اخلاق و شرایط آن در قانون

طلاق زن بد اخلاق چگونه است؟ مهمترین نکات طلاق زن بد اخلاق چیست؟ طلاق زن بد اخلاق چه شرایطی دارد؟ طلاق زن بد اخلاق در چه صورتی امکان پذیر است؟ آیا شرایط طلاق زن بد اخلاق با طلاق در شرایط عادی متفاوت است؟ طلاق زن بد اخلاق چه تاثیری در خصوص مهریه و نفقه و … دارد؟ آیا طلاق زن بد اخلاق می تواند در خصوص حضانت فرزندان نیز تاثیرگذار باشد؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق زن بد اخلاق چیست؟ آیا طلاق زن بد اخلاق نیاز به اثبات در دادگاه دارد؟

طلاق زن بد اخلاق از جمله حالت هایی است که در دادگاه های حقوقی و خانواده بسیار دیده می شود. در کلام ساده تر اینگونه به نظر می رسد که بد اخلاقی زن می تواند یکی از عمده ترین دلایل جدایی زن و شوهر محسوب شود. حال سوالی که وجود دارد این است که آیا دادگاه و قانون شرایط خاصی برای طلاق زن بد اخلاق در نظر گرفته است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال لازم است که به چند نکته توجه داشته باشیم. در کلام ساده تر برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم باید کمی با شرایط نکاح و تعریف طلاق در قانون آشنا شویم. این آشنایی می تواند خود به خود ما را به پاسخ این سوال برساند. اما پیشنهاد ما این است که اگر درگیر این مسئله هستید و یا می خواهید اطلاعات دقیق تری از این مسئله به دست بیاورید بهتر است با یک وکیل حقوقی و مجرب در حوزه خانواده مشورت کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

طلاق زن بد اخلاق و مفهوم نکاح در قانون

طلاق زن بد اخلاق یا به طور کلی طلاق را زمانی می توان به درستی درک کرد که مفهوم نکاح در قانون را بشناسیم. در واقع باید بدانیم که دیدگاه قانون نسبت به نکاح چیست و چه شرایطی را برای آن در نظر گرفته است. شناخت این دست از شرایط می تواند ما را در فهم مراحل نکاح و همچنین طلاق راهنمایی کند.

از دید بسیاری از افراد جامعه نکاح یک مسئله کاملا احساسی و قلبی محسوب می شود. اما متاسفانه در بسیاری از موارد قانون گزینه احساس را نمی تواند درک کند. از این رو همه مسائل در قانون به صورت منطقی باید تعریف شود. از این رو نکاح از دید قانون چیزی در قالب یک قرارداد تعریف می شود. در کلام ساده تر نکاح یک قرارداد میان طرفین ( زوجین ) است که بر اساس آن هر کدام از طرفین تعهداتی را نسبت به فرد مقابل و نسبت به زندگی مشترک بر عهده می گیرند.

قانون یک سری شرایط عمومی برای نکاح در نظر گرفته است که این تعهدات برای مرد دوازده شرط می باشد. اما در کنار آن طرفین می توانند بر سر شرایط و تعهدات دیگری نیز توافق کنند. به طور مثال در خصوص تنصیف اموال و یا در خصوص وکالت حق طلاق به توافق برسند و آن را جزئی از شرایط این قرارداد در نظر بگیرند. در هر صورت آن چیزی که شما باید در اینجا به آن توجه داشته باشید این است که نکاح یک قرارداد است که طرفین در آن تعهداتی نسبت به یک دیگر تقبل کرده اند. نکته دیگر این است که از دید قانون نکاح یک قرارداد لازم شناخته می شود. یعنی طرفین نمی توانند بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی و یا بدون کسب رضایت از طرف مقابل اقدام به ترک این قرارداد کنند. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص طلاق زن بد اخلاق می تواند تاثیرگذار باشد.

طلاق زن بد اخلاق و مفهوم طلاق در قانون

طلاق زن بد اخلاق را می توان زیرمجموعه ای از مفهوم طلاق دانست. در قانون طلاق همان ترک قرارداد نکاح محسوب می شود. همانطور که گفته شد نکاح یک قرارداد لازم است و خروج از آن ( طلاق ) تنها در شرایط خاصی وجود دارد. به طور کلی یک قرارداد لازم زمانی منحل می شود که یکی از حالت های ابطال قرارداد، انفساخ قرارداد، فسخ قرارداد یا اقاله اتفاق بیفتد.

در خصوص نکاح قانون اجازه استفاده از اقاله را نداده است. ابطال قرارداد نیز به معنی اثبات این مسئله است که نکاح یا قرارداد از همان ابتدا شرایط صحت شرعی یا قانونی نداشته است. بنابراین تمامی تعهدات و شرایط ذکر شده آن باطل خواهد بود. انفساخ نیز به حالتی گفته می شود که در اختیار طرفین نبوده و ان ها مجبور به ترک این قرارداد می شوند. به طور مثال با مرگ یکی از طرفین این قرارداد منحل می شود. فسخ قرارداد نیز به شرایطی گفته می شود که یکی از طرفین اجازه انحلال قرارداد را پیدا می کند. با توجه به موارد گفته شده عمده ترین مسئله ای که در خصوص طلاق وجود دارد از مسیر فسخ نکاح صورت می گیرد. فسخ  یعنی انحلال قرارداد بر اساس اجازه ای که قانون و یا قرارداد به طرفین می دهد.

طلاق زن بد اخلاق (1)
طلاق زن بد اخلاق (1)

طلاق زن بد اخلاق توسط مرد

طلاق زن بد اخلاق را می توان از دسته فسخ قرارداد نکاح دانست. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که قانون حق فسخ را به مرد داده است. بنابراین مرد با اثبات وجود اختلاف با همسر خود می تواند از وی جدا شود. این حق فسخ در اختیار زوج قرار دارد.

بنابراین آن چیزی که تا به اینجا دانستیم این است که حق طلاق و حق فسخ این قرارداد با مرد است.  حال این طلاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بد اخلاقی زن نیز جزئی از آن است. در کلام ساده تر به گفته یک وکیل حقوقی تهران بداخلاقی زن و اثبات آن در دادگاه چیزی نیست که قانون بخواهد بر اساس ان تصمیم گیری کند. با توجه به این که حق فسخ نکاح با مرد است وی می تواند در موقعیت های مختلف نسبت به این موضوع اقدام کند. از این رو طلاق زن بد اخلاق هیچ تفاوتی چه در مسیر طلاق و چه در مسائلی مانند نفقه، مهریه و … ندارد. بنابراین نیازی به اثبات این موضوع در دادگاه و یا حتی مطرح کردن آن نیز وجود ندارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×