گواهی تجرد چیست؟

گواهی تجرد چیست؟ (3)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

گواهی تجرد چیست؟

گواهی تجرد چیست؟

گواهی تجرد را تا چه اندازه می شناسید؟ گواهی تجرد به چه چیزی گفته می شود؟ آیا می توان با استفاده از گواهی تجرد موضوع عدم داشتن همسر را تایید کرد؟ گواهی تجرد دارای چه مراحلی است؟ امروزه چه کسانی می توانند برای اخذ  اقدام کنند؟ آیا گواهی تجرد دارای اعتبار قانونی است؟ آیا می دانید مزایای گواهی تجرد به چه مواردی تقسیم می شوند؟

گواهی تجرد یکی از انواع گواهی های قانونی به حساب می آید که توسط ثبت احوال صادر می گردد و دارای شرایط و مراحل مختلفی است که بسیاری از افراد با انها اشنایی ندارند و نمی دانند که چگونه باید برای اخذ آن اقدام کنند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند. گواهی تجرد برای کسانی که دارای همسر نیستند صادر می گردد و همانطور که از نام این گواهی پیداست شما باید این موضوع را بدانید که افراد متاهل یا حتی کسانی که دارای شرایط قانونی مربوط نیست نمی توانند به راحتی از اعتبار این گواهی قانونی بهره مند شوند.

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که می خواهید در مورد گواهی تجرد اطلاعات قانونی کاملی بدست آورید با تمامی مباحث حقوقی و قانونی مربوط به آن آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید. یک وکیل حقوقی بهترین کسی است که از تمامی مراحل قانونی اشنایی دارد و میتواند تمامی موضوعات حقوقی را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند و به افراد کمک کند تا اطلاعات دقیقی داشته باشند و مراحل دارسی را در سریعترین زمان ممکن طی کنند.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از طریق منابع معتبر در مورد گواهی تجرد اطلاع کسب کنید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه این متن با ما همراه باشید و تا انتهای مطالب حقوقی دسته بندی شده را مطالعه کنید تا پاسخ تمامی سوالات قانونی خود را پیدا کنید.

گواهی تجرد و تعریف حقوقی آن

 گواهی تجرد دارای معنای مشخص شده ای در قانون کشور ما است و تا جایی برای قانونگذار کشور ما اهمیت دارد که تمامی مراحل و شرایط آن را مشخص کرده است. یکی از نکات مهمی که بسیاری از افراد در هنگام اخذ گواهی تجرد معمولا فراموش می کنند و درمورد آن کوتاهی می کنند آن است که با خود فکر می کنند گواهی تجرد را می توان برای زمان گذشته یا آینده خود دریافت کنند اما مسئله اصلی و واقعیت ماجرا ان است که گواهی تجرد تنها برای کسانی که است که در حال حاضر حالت تجرد دارند و به عنوان یک فرد مجرد در جامعه فعالیت می کنند و کسانی که در گذشته مجرد بوده اند یا انکه قرار است در آینده مجرد شوند نمی توانند قبل از وقوع چنین شرایطی به سراغ گواهی تجرد بروند.

بر اساس تعاریف قانونی و معین شده که سازمان ثبت احوال آنها را ارائه داده است تا تمامی متقاضیان با دید اگاهانه به سراغ گواهی تجرد بروندان است که گواهی تجرد تنها برای کسانی است که اصلا سابقه ازدواج در پرونده و مدارک ثبتی آنها وجود ندارد و از طرفی دیگر هم کسانی که بر اساس مسائل قانونی همچون: فوت همسر،بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع  ،طلاق، فسخ نکاح و….. درای شرایط تجرد هستند هم می توانند بهراحی برای استفاده از مزایای گواهی تجرد اقدام کنند. از آنجایی گواهی تجرد به معنای آن است که فرد متقاضی در حال حاضر هیچگونه همسری ندارد به همین دلیل دارای اعتبار قانونی بسیاری است و به راحتی می توان از آن به عنوان یک سند قابل رجوع استفاده کرد.

گواهی تجرد چیست؟ (2)
گواهی تجرد چیست؟ (2)

گواهی تجرد و مدارک لازم

گواهی تجرد جز آن دسته از مدارک قانونی است که باید از طریق دولت صادر شود  یک دستگاه قانون  قضایی بسیار مهم به نام سازمان ثبت احوال وظیفه صدور آن را دارد. اما مسئله ای که بسیاری از افراد با ان اشنایی ندارند آن است که برای آنکه بتوانند این گواهی را بدست آورند باید در ابتدا درخواست خود را ثبت کنند و آن را به مرجع قانونی مربوطه صادر کنند تا نتیجه لازم را بدست آورند. از طرفی دیگر برای انکه بتوانند ای درخواست قانونی را صادر کنند لازم است تا تمامی مدارکی را که در طی صدور گواهی تجرد لازم است را تهیه و آماده کنند. اگر می خواهید با مدارک لازم برای گواهی تجرد آشنا شوید به موارد زیر دقت کنید به آن توجه کامل داشته باشید، چرا که نقص در هر یک از این موارد می تواند مانع از صدور گواهی تجرد شود. برای صدور گواهی تجرد به موارد زیر نیاز است:

اصل شناسنامه فرد متقاضی، کپی و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و مدارک هویتی، اصل و کپی تصویر کارت شناسایی ملی، پرداخت هزینه های جانبی مربوطه برای صدور گواهی تجرد طبق تعرفه جاری، پرداخت هزینه مذکور در هنگام دریافت گواهی تجرد در محل با کارت معتبر بانکی.

گواهی تجرد چیست؟ (1)
گواهی تجرد چیست؟ (1)

گواهی تجرد و مشاوره حقوقی در مورد آن

گواهی تجرد را می توان از طریق سامانه ثبت احوال نیست ثبت کرد و آن را دریافت کرد. برای اینکه بتوان با تمامی این مراحل آشنا شد و اطلاعات دقیقی در مورد آنها بدست آورد باید فردی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه دارد و سال های زیادی در روند قضایی پرونده های مربوط به این حوزه فعالیت کرده است.

یک وکیل می تواند تمامی اگاهی های لازم را در مورد موضوع مربوطه ارائه دهد و در جلسات مشاوره حقوقی در مورد تمامی سوالات ذهنی و ابهاماتی که برای مراجعانش پیش می اید را پاسخ دهد. اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که  می خواهید در این حوزه اطلاعات کسب کنید بهتر است در جلسات مشاوره با وکیل حقوقی تهران شرکت کنید. جلسات مشاوره در مورد گواهی تجرد هم می تواند به صورت غیر حضوری باشد و هم می تواند به صورت کاملا حضوری برگزار شود اما مسئله ای که وجود دارد آن است که افراد باید بتوانند یک وکیل حرفه ای و کارکشته را پیدا کنند تا کوتاه ترین راه های قضایی در مدت زمان بسیار کوتاه تر به آنها معرفی شود و دیگر هزینه آنها در جریان اطاله دادرسی به هدر نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×