طول درمان چیست؟

طول درمان چیست؟ (1)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

طول درمان چیست؟

طول درمان چیست؟

به جهت اینکه شما عزیزان کاملا بدانید که معنا و مفهوم درست طول درمان چیست، این نکات اساسی را خدمتتان می گوییم. برای اینکه در برخی از حوادث و اتفاقات، پزشکی قانونی بتواند مبلغ دقیق دیه را به طور صحیح تعیین کند، شخص آسیب دیده باید مدت زمانی را برای استراحت در اثر آسیبی که دیده با تشخیص پزشک و در راستای طول درمان سپری کند. حال فردی که ضارب بوده است، براساس مدت زمانی که برای دوره درمان تعیین می شود باید به مجازات حبس، دیه و یا جریمه نقدی محکوم شود.

روند قضایی طول درمان چیست:

روند کنونی قضایی به این شکل است که طول درمان کامل یا ناقص و آسیب های وارده به شخص مد نظر قرار می گیرد. این آسیب ها و صدمات به طور طبیعی شامل دیه می شود. بنابراین وقتی که جراحات کاملا بهبود پیدا کرد، پزشکی قانونی وارد عمل شده و دیه را دقیقا تعیین می کند. همچنین مابه التفاوت سالم با زمان خراب هم در نظر گرفته و محاسبه می گردد. زیرا ممکن است پیامدهای ناشی از آسیب ها و جراحاتی که به شخص وارد شده است، بعد از تمام شدن دوره درمان نمایان شود. پس باید تا اتمام زمان دوره درمان منتظر ماند و سپس میزان دیه را کاملا مشخص کرد.

در بعضی از موارد شخصی که مورد آسیب قرار گرفته، مایل به صبر کردن نبوده و ادعا می کند که جراحاتش خوب شده است. در این گونه موارد پزشکی قانونی از فرد آسیب دیده تعهد می گیرد که آسیب هایش بهبود پیدا کرده است. به این ترتیب به پایان طول درمان بر طبق خواسته فرد آسیب دیده دستور داده می شود. بنابراین تحقیقات پرونده پایان می یابد و مبلغ دیه تعیین می شود.

محاسبه دیه به نرخ روز:

میزان دقیق مبلغ دیه طبق قانون بعد از بهبود آسیب های وارد شده به فرد تعیین می شود. به همین علت دیه در مدت زمان طول درمان به صورت کامل بر طبق نرخ روز محاسبه شده و برای فرد آسیب دیده واریز می شود. گاهی اوقات برخی از افراد فکر می کنند که طول درمان هم دیه دارد، اما باید بگوییم که خود مقوله طول درمان، دیه ندارد. بنابراین برای هزینه های درمانی انجام شده و بیکار شدن افراد باید شکایت جداگانه ای را مطرح کرد. پس از لحاظ ماهیتی طول درمان در کاهش یافتن یا افزایش یافتن دیه تاثیری ندارد. فقط از این جهت که مطالبه دیه به نرخ روز محاسبه می شود، طول درمان می تواند در افزایش دیه تاثیر بگذارد. مثلا زمانی که دیه قبل از سال 1401 باشد ولی از لحاظ طول درمان مدتی گذشته و در سال 1401 محاسبه شود.

تمام آسیب هایی که مشمول دوره درمان می شوند:

این آسیب ها مواردی هستند که پزشکی قانونی برای تعیین دیه باید مدت زمانی را برای رفع آنها در نظر بگیرد، سپس اقدام به صدور دستور برای تعیین مبلغ دیه نماید. بنابراین برای اینکه بدانید آسیب های شامل طول درمان چیست، به توضیح در مورد آنها پرداخته ایم.

طول درمان در مواردی که آسیب ها ی وارد شده باعث ضرب دیدن و شکستن عضوی شود، یا حتی سبب پارگی رباط گردد.

در این گونه موارد باید طرفین تا پایان یافتن جراحات منتظر بمانند. به این دلیل که مطمئن شوند این آسیب ها به دیگر اعضای فرد لطمه ای نزده باشند.

در زمانی که مقدار آسیب ها به حدی بوده که شخص آسیب دیده به کما رفته باشد. لذا حتما بایستی منتظر ماند و اطمینان یافت که شخص آسیب دیده فوت می کند یا هوشیاری اش را به دست می آورد. بنابراین در چنین موردی پزشکی قانونی به صدور دستور طول درمان اقدام می کند.

اگر در زمان وقوع حادثه، آسیبی به فرد وارد شده باشد که در نتیجه آن پوست فرد تغییر رنگ داشته باشد، طول درمان از سوی پزشکی قانونی در نظر گرفته می شود. زیرا ممکن است بر اثر این حادثه و تغییر یافتن رنگ و سیاه شدن عضو، در پایان دوره درمان، موجب قطع کردن آن عضو گردد. گاهی اوقات هم آسیب به وجود آمده برای فرد، باعث قطع نخاع شدن شخص می شود، که در این مواقع نیز باز پزشکی قانونی دستور به طول درمان خواهد داد.

زمانی که مقدار دیه عضو سالم با مقدار دیه عضو ناسالم تفاوت داشته باشد، حتما بایستی تا تمام شدن و بهبود کامل منتظر ماند. پس از این مدت دستور طول درمان از سوی پزشکی قانونی صادر می گردد.

وقتی آسیبی به پاره شدن رگ ها و خونریزی منجر شود، همچنین باعث پاره شدن اعضا و جوارح داخلی بدن و آسیب به مفاصل گردد، شخص آسیب دیده مستحق دریافت مابه التفاوت سالم با زمان خراب می شود. (به ما به التفاوت سالم با زمان خراب، ارش گفته می شود). به این ترتیب باید حکم طول درمان از طرف پزشکی قانونی تا زمان التیام یافتن تمامی آسیب ها صادر شود.

در نهایت هنگامی که در عضو آسیب دیده تغییرات ناگهانی ظاهر شود، به خاطر همین شرایط هم فرد فوت شود، باز هم شامل این مورد خواهد شد.

طول درمان چیست؟ (2)
طول درمان چیست؟ (2)

نحوه شکایت کیفری برای طول درمان چیست:

اگر شما عزیزان به هر علتی دچار ضرب و شتم یا جراحتی شده، آسیب دیده باشید یا نقصی در عضو یا اعضای بدنتان ایجاد شده باشد و بخواهید نسبت به شکایت کیفری طول درمان و پیگیری دعوی به جهت احقاق حقوق خود اقدام نمایید، باید این نکات مهم را حتما رعایت نمایید. ابتدا باید بدانید که نحوه شکایت کیفری برای طول درمان چیست. سپس بایستی به طرح شکایت قوی بپردازید و آن را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیم نمایید.

برای تنظیم شکوائیه کیفری طول درمان نیاز به وکیل متخصص و ماهر خواهید داشت. استفاده از وکلای خبره باعث تسریع در روند دادرسی پرونده شما شده و باعث موفقیتتان در پرونده می شود. عدم رعایت این نکته مهم ممکن است موجب رد شکوائیه مطرح شده گردد. هزینه ی انجام این شکایت نیز کاملا به مرجعی که شکایتتان را در آن ثبت می کنید بستگی دارد. به این ترتیب مبلغ ثابتی را نمی توانیم برای این نوع شکایت ها اعلام کنیم. بنابراین لازم است در خصوص طرح شکایت کیفری طول درمان و دریافت مشاوره در این خصوص حتما به وکلای متخصص و متبحر مراجعه کرد، تا هنگام وقوع انواع و اقسام مشکلات حقوقی یا جرایم مختلف، انجام و پیگیری پرونده شما به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×