فرق اراضی ملی و موات

فرق اراضی ملی و موات (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

فرق اراضی ملی و موات

فرق اراضی ملی و موات در چیست؟  

فرق اراضی ملی و موات در چه مسائلی است؟ چه ملاک هایی باعث می شود تا بتوانیم فرق اراضی ملی و موات را تشخیص دهیم؟ اصلا چرا باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد فرق اراضی ملی و موات داشته باشیم؟ کسانی که در مورد فرق اراضی ملی و موات اطلاعات قانونی ندارند باید از طریق چه کسی این اطلاعات را به صورت معتبر بدست آورند؟ آیا شما نیز کسانی را دیده اید که در جریان دعاوی مختلف درگیر شده باند و نیاز به یک کارشناس برای تشخیص فرق اراضی ملی و موات داشته باشند؟ یک وکیل دادگستری برای تشخیص فرق اراضی ملی و موات چه می کند؟

فرق اراضی ملی و موات یکی از مهمترین مسائلی است که در سال های اخیر بعث شده است تا افراد زیادی دچار آسیب و ضرر و زیان شوند و سرمایه های مالی خود را از دست دهند. از آنجایی که همه افراد برای پیشبرد اهداف خویش در جریان دادرسی و دعاوی پرونده های مختلف نیاز به یک متخصص دارند که آنها را به صورت کاملا جزیی راهنمایی کند و بهترین راهکارها را به آنها ارائه دهد ، پس کاملا طبیعی است که برای فهم فرق اراضی ملی و موات نیاز است تا به یک وکیل حقوقی مراجعه کنیم.

البته شما باید این موضوع را توجه کنید که در هر پرونده ای که درگیر آن می شوید لازم است تا در ابتدا حوزه و نوع پرونده را تشخیص دهید تا بتوانید بر اساس موضوع دعوا به سراغ کس بروید که توانایی بر عهده گرفتن وکالت یا ارائه خدمات مشاوره ای را داشته باشد. برای مثال در مورد پرونده هایی که موضوع آنها در حوزه کیفری و جزایی قرار میگیرد بهتر است به سراغ وکیل کیفری بروید تا رد مدت زمانی کوتاه به نتایج دلخواه برسید.

فرق اراضی ملی و موات و جوانب قانونی آن

فرق اراضی ملی و موات در مباحث مختلفی است که قانون زمی شهری به طور کامل آنها را مشخص کرده است و ما در این قسمت سعی کرده ایم که توضیحات کلی در مورد فرق اراضی ملی و موات ارائه دهیم و سپس به سراغ اسناد قانونی و مفاد حقوقی مربوط به این حوزه برویم.

بهترین کسی که میتواند در مورد فرق اراضی ملی و موات اطلاعات را با زبانی ساده و قابل فه ارائه دهد، یک وکیل با تجربه است. بر خلاف چیزی که بیشتر افراد با خود فکر می کنند شما باید این موضوع را بدانید که یک وکیل حقوقی تهران تنها خدمات وکالتی ارائه نمی دهد و به راحتی می تواند خدمات مشاوره را هم به بهترین نحو ممکن به تمامی افرادی که به این نوع خدمات احتیاج دارند ارائه دهد و اسناد حقوقی لازم در این زمینه مانند انواع اسناد حقوقی، لایحه، دادخواست و.. را تهیه کند.

در حالت کلی باید بگوییم که فرق اراضی ملی و موات در آن است که اراضی ملی تحت حاکمیت دولت هستند و منافعی که از این اراضی بدست می آید به طور  کل به مردم تعلق می یابد اما زمین موات به اراضی می گویند که در  سال های گذشته حاصلخیز و مناسب بوده اند اما اکنون دیگر صاحبان آنها مشخص نیست و هیچ گونه فعالیتی د ران ها صورت نمی گیرد و منافع آنها به دیگران تعلق نمی یابد.

فرق اراضی ملی و موات و ویژگی های زمین موات در قانون

فرق اراضی ملی و موات به موارد متعددی تقسیم می شود. موارد زیر غیر موات تلقی می‌شود، مگر آنکه خلاف آن بنا به تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی ثابت شود: پلاکهایی که طبق مقررات برای آنها به عنوان نصاب مالکانه پروانه ساختمانی صادر شده یا بشود. پلاکهایی که مساحت زمین آنها تا ۳۰۰۰ متر مربع بوده و مربوط به واحدهای مسکونی ساخته شده یا هرگونه مستحدثات باشدـ مشروط بر دارا بودن هر یک از اسناد مشروح زیر که تاریخ صدور آنها قبل از تاریخ ۵ /۴ /۱۳۵۸ باشد:

 اسناد مالکیتی که به عنوان هرگونه مستحدثات ، صادر شده یا تحت این عنوان مورد نقل و انتقال قرار گرفته و در ستون انتقالات قید مستحدثات شده باشد. گواهی پایان کار یا مفاصا حساب نوسازی شهرداری یا سطح شهر یا گواهی های مالیاتی از قبیل مفاصا حساب یا گواهی ارث ، مشروط بر آنکه در اسناد و گواهیهای یاد شده تصریح شده باشد که پلاک مورد نظر واحد ساختمانی یا مسکونی یا مستحدثات است.

 تشخیص نیاز برای تملک زمین بایر یا دایر و میزان آن برای احداث واحدهای مسکونی یا واگذاری زمین جهت احداث مسکن و سایر نیازهای مربوط به آنها و همچنین تطبیق میزان زمینهای معوض مورد نیاز طرحهای سایر دستگاهها با طرح مربوط در شهرهای مشمول با وزارت مسکن و شهرسازی است که با در نظر گرفتن اراضی موات و دولتی ظرف یک ماه از تاریخ دریافت استعلام ، اعلام نظر خواهد کرد.

فرق اراضی ملی و موات (3)
فرق اراضی ملی و موات (3)

در مورد فرق اراضی ملی و موات و قوانین آن توجه داشته باشید :

 تشخیص زمینهای مورد نیاز طرحهای سایر دستگاهها و فرق اراضی ملی و موات  در شهرهای یاد شده در قانون با دستگاه مربوط است . در مواردی که شماره پلاک و مشخصات ثبتی زمین مورد تملک ، مشخص نباشد ،دستگاه تملک کننده محل زمین محدوده مورد نیاز خود را در محل مشخص نموده و قبل از انتشار آگهی تملک ، نقشه محدوده را بر روی نقشه های هوایی – در شهرهایی که نقشه هوایی وجود دارد – به اداره ثبت محل ارسال می نماید. اداره ثبت مکلف است با در نظر گرفتن امکانات و حداکثر ظرف یک ماه ، مشخصات پلاکهای ثبتی یا تفکیکی و نقشه پلاک بندی و جریان ثبتی و نام آخرین مالک را براساس سوابق موجود در خصوص محدوده مورد نظر، طبق صورت مجلس تنظیمی بین نماینده اداره ثبت و نماینده دستگاه تملک کننده ، به مرجع تملک کننده ارسال نماید. در این صورت پس از انتشار آگهی و اعلان محدوده مورد نظر، چنانچه مالکین در مهلت تعیین شده جهت انتقال ملک خود مراجعه نماید یا زمین مشاعی بوده و برخی از مالکین مشاع مراجعه نکنند. منظور از زمینهای متعلق به دولت ، یاد شده در قانون ، کلیه زمینهایی است که به نام دولت دارای سند بوده یا در جریان ثبت به نام دولت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×