لایحه برای ارتباط نامشروع

لایحه برای ارتباط نامشروع (5)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه برای ارتباط نامشروع

در واقع لایحه برای ارتباط نامشروع، یکی از انواع لایحه های کیفری می باشد. باید یادآور شد که این گونه جرم از جرایم منافی عفت است و برای این که به این مسئله رسیدگی شود نیازی به شکایت شاکی خصوصی نیست، بلکه دادستان باید به عنوان مدعی العموم در مورد این نوع جرایم بررسی و رسیدگی نماید.

لایحه برای ارتباط نامشروع چیست؟

زمانی نیاز به تنظیم لایحه برای ارتباط نامشروع می باشد، که مرد و زنی در این زمینه مورد اتهامی قرار گرفته باشند، در این صورت برای اثبات بی گناهی خودشان لازم است که لایحه ای را برای دفاعیه تنظیم کرده و با ارائه مدارک و دلایل کافی، بی گناهی خود را اثبات نمایند تا بتوانند از خود رفع اتهام کنند. البته در مواردی مشاهده شده که برخی افراد به دلیل دشمنی دچار این نوع اتهامات شده اند که در این صورت قاضی پرونده با توجه به شواهد و مدارکی که موجود می باشد باید حکم مناسب و درستی را صادر کند.

لایحه چیست؟

زمانی که افراد دچار یک دعوای حقوقی یا کیفری می شوند، یکی از شیوه ها و راه های ارتباطی آن ها با پرونده تشکیل شده، به کمک لایحه صورت می گیرد. به بیان ساده تر هر شخص، چه در مقام شاکی یا برعکس، یعنی مقامی که از او شکایت شده است باشد، لازم است که از حق و حقوق خودش دفاع کند و برخی نکات و موارد مهمی را که نیاز است به مراجع قضایی ارائه نماید، به همین دلیل بهتر است که آن مطالب لازم را در قالب یک نوشته ای مکتوب شده به دادگاه ارائه دهد، به همین نوشته لایحه گفته می شود.

رابطه نامشروع چیست؟

در قانون کشور ما هر وقت مرد و زنی که بین آن ها نکاح و زوجیتی نباشد اما غیر از زنا مرتکب رابطه نامشروع و رفتارهای منافی با عرف، از جمله بوسیدن، در آغوش کشیدن یا هم بستری بدون هیچ گونه رابطه نزدیکی و … شده باشند، در حقیقت به این اعمال رابطه نامشروع گفته می شود و دارای مجازاتی می باشد. لازم به ذکر است که مسائل غیر اخلاقی از جمله خیانت و روابط نامشروع در اکثر جوامع بشری در مرکز توجه قرار داشته و حتی باعث درگیری هایی که همراه با ریخته شدن خون می باشد شده است، به همین دلیل برای کنترل این مسائل و جلوگیری از هرنوع درگیری های تعصب محور و ایجاد زندگی مسالمت آمیز مجازاتی را در قانون در نظر گرفته اند. در کشور ما نیز مجازات بخشی از جرایم جنسی با استفاده از منابع فقهی تعیین شده است و برخی نیز تحت عنوان رابطه نامشروع مربوط به تعزیرات قانون مجازات اسلامی است، که در این صورت موضوع نوشته شدن لایحه برای ارتباط نامشروع مورد توجه قرار می گیرد.

مدارک و دلایل مربوط به لایحه

طرفین باید مدارک و دلایل مورد نیاز جهت تنظیم لایحه برای ارتباط نامشروع را برای اثبات بی گناهی به دادگاه ارائه دهند و اگر شاهدی برای اثبات بی گناهی خودشان داشته باشند باید به دادگاه معرفی کنند. البته فرد متهم شده باید علاوه بر لایحه دفاعیه، مدارک دیگری مانند مفاد مکالمات تلفنی و اقرار، همچنین محتوای پیامک و حتی مدت زمان تماس و محتوای حساب شخصی خودش را نیز ارائه کند. توجه داشته باشید که در احراز رابطه نامشروع، مسلما علم قاضی که در واقع نتیجه تحقیقات دادیار و بازپرس و همچنین صحبت مطلعین می باشد، کمک کننده خواهد بود.

مجازات یا حکم روابط نامشروع

با نگاهی به قانون و بر اساس ماده 637 بخش تعزیرات قوانین مجازات اسلامی، زمانی که مرد و زنی مرتکب ارتباط نامشروع و رفتارهای منافی عفت شدند، به شلاق محکوم می شوند که حدود 99 ضربه است. چنانچه عمل یا عنف، که منظور خشونت یا زور و اکراه یعنی اجبار وجود داشته باشد در این صورت فقط اکراه کننده باید تعزیر گردد.

چگونگی اثبات جرم رابطه نامشروع

 در مورد لایحه برای ارتباط نامشروع و دلایل نیاز به این نوشتار تا حدی آشنا شدیم و اطلاعاتی را کسب کردیم. اما بهتر است در مورد ثابت کردن جرم گفته شود که اقرار متهم یکی از مهم ترین راه هایی است که می تواند جرم روابط نامشروع را ثابت کند. البته با استفاده از مواردی دیگر مانند فیلم، عکس، شواهد یا تماس ها، همچنین پیامک ها و … می توان این جرم را اثبات کرد. لازم به ذکر است که با وجود تمام این مواردی که اشاره شد، در نهایت نظر و علم قاضی بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

وکیل و لایحه برای ارتباط نامشروع

لازم به اشاره است که مزایای استفاده از وکیل بسیار مهم و پر اهمیت است. زیرا با متهم شدن طرفین در رابطه نامشروع، باید دفاعیات موجه مورد نیاز را داشته باشند و با تنظیم لایحه برای ارتباط نامشروع می توانند، به عنوان مثال مدعی باشند که فاقد عنصر معنوی و یا این که فاقد قصد انجام جرم بوده اند، در این صورت مطمئنا محکوم نمی شوند. پس توجه داشته باشید که قطعا وکیل در این زمینه می تواند کمک بسیار مهمی را داشته باشد تا قاضی دادگاه یا دادسرا آن فرد را تبرئه کند و چنانچه به شهود تعرفه شده یا به گزارشی که از طرف مراجع انتظامی به دست آمده اعتراضی داشته باشد، در این حالت اظهارات و دفاعیات وکیل بسیار کار ساز خواهد بود.

روابط نامشروع جرمی غیر قابل گذشت

بهتر است بدانیم که روابط نامشروع یک نوع جرم غیر قابل گذشت است، به بیان ساده تر یعنی شکایت شاکی و گذشت کردن او نیز با توجه به تبصره یک ماده 100 قوانین مجازات اسلامی در شروع به تعقیب و بررسی یا رسیدگی ادامه آن ها و همچنین در اجرای مجازات تاثیری نخواهد داشت. پس اگر شخصی مرتکب این نوع رابطه که منافی با عفت است شود، برای رسیدگی و اجرا شدن مجازات مطمئنا نیاز به طرح شکایات از جانب شاکی نیست و از لحاظ جنبه عمومی قابل پی گیری می باشد.

مواردی از مصادیق جرم ارتباط نامشروع

انجام رفتارهای منافی با عفت عمومی، البته به غیر از زنا و ایجاد رابطه ای نامشروع

قرار گرفتن دو نفر زن یا دو نفر مرد به حالت برهنه در زیر یک پوششی که مشترک است

اعمال شهوت در رفتاری مانند بوسیدن

حضور یافتن بانوان بدون داشتن حجاب شرعی در اماکن عمومی و دید انظار عمومی

ایجاد و تاسیس مراکز فساد

تظاهر به انجام دادن فعل و عملی حرام در دید عمومی

منتشر و پخش کردن تصاویر مبتذل و به دست آوردن درآمد از این طریق

استفاده از لباس ها و پوششی که مسبب فساد بوده و خلاف شرع باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×