مدیر تصفیه کیست؟

مدیر تصفیه کیست؟ (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

مدیر تصفیه کیست؟

مدیر تصفیه کیست؟

مدیر تصفیه به چه کسی گفته می شود؟ مدیر تصفیه دارای چه وظایفی است؟ ر چه صورتی می توان از مدیر تصفیه شکایت کرد؟ آیا عموم مردم می توانند برای ارجاع کارهای شرکتی خود به مدیر تصفیه مراجعه کنند؟ مدیر تصفیه را چگونه باید انتخاب کرد؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به مدیر تصفیه احتیاج داشته باشید؟ در صورت تخطی و سرپیچی مدیر تصفیه از وظایفش باید از چه کسی کمک بگیریم؟ مدیر تصفیه در هر شرکتی باید چه اقدامات قانونی و حقوقی را انجام دهد؟

مدیر تصفیه یکی از ارکان اساسی و بسیار مهمی است که در شرکت ها باید حضور داشته باشد و به عنوان یکی از اصلی ترین مانت دارهای شرکت شناخته می شود که افراد باید به ما اعتماد کنند. به خصوص در جریان انحلال شرکت های مختلف، مدیر تصفیه بسیار پر رنگی دارد و در صورت هرگونه خطا و اشتباه باید پاسخگو تمامی افرادی باشد که به صورت مستقیم یا حتی غیر مستقیم سرمایه های خود را در شرکت قرار داده اند.

قبل از آنکه بخواهیم در این متن در مورد مدیر تصفیه به طور کلی صحبت کنیم به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا با مفهوم اشخاص حقیقی و حقوقی آشنا شوید تا بتوانید آگاهی نسبتا کاملی در مورد مدیر تصفیه و دیگر ارکان شرکت داشته باشید. بر اساس قانون کشور ما شخص حقیقی به افراد عادی گفته می شوند که دارای حقوق شخصی هستند و به صورت منفرد در جامعه فعالیت می کنند اما شخص حقوقی به مجموعه ای از افراد گفته میشود که تحت عنوان سازمان، شرکت، موسسه و…. فعالیت می کنند که خود دارای انواع مختلفی است که در جریان دادرسی پرونده های مختلف انواع مختلف آن مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

مدیر تصفیه را بشناسید.

هر شرکت به عنوان یک شخص حقوقی دارای حقوق مختلفی است که باید به طور کلی همه آنها رعایت شدن و نادیده انگاشته نشوند تا افراد بتوانند به راحتی در جامعه فعالی کنند و نگران از دست رفتن حقوق  ایجاد آسیب ها و خسارات مختلف نباشند. در مورد شرکت های مختلفی که تاسیس می شوند و در نهایت نیز به دلایل مختلف باید مورد انحلال قرار گیرند باید فردی به عنوان امین حضور داشته باشد تا تمامی امور مالی را بر عهده گیرد و اقداماتی همچون وصول مطالبات شرکت را بر عهده گیرد و دارایی هایی که در شرکت وجود دارد را به طور دقیق و کاملا قانونی میان شرکا تقسیم کند، به چنین فردی که به عنوان امین شرکت او را معرفی کردیم و از ویژگی های اساسی او به قابل اطمینان بودنش اشاره کردیم در اصطلاح قانونی مدیر تصفیه گفته می شود.

اگر شما می خواهید از طریق قانون با مدیر تصفیه آشنا شوید و از وظایف و عملکرد های او اطلاع پیدا کنید تا بتوانید در آینده از بوجود آمدن آسیب ها و خسارات جلوگیری کنید به شما توصیه می کنیم که از همان ابتدای تاسیس شرکت ها تا زمان انحلال آنها از یک وکیل حقوقی کمک بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و چالشی به شما کمک کند جریان را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسانید. ما در ادامه این متن قصد داریم تا تمامی نکات حقوقی مهمی را که شما باید در مورد مدیر تصفیه بدانید را توضیح دهیم پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مدیر تصفیه کیست؟ (3)
مدیر تصفیه کیست؟ (3)

مدیر تصفیه و معاملات او

مدیر تصفیه در برخی از مواقع باید قدرت انجام معاملات سودمند داشته باشد.جالب است گاهی مدیر تصفیه مجبور است تا برخی از معاملات مالی را که به نفع شرکت است منعقد کند یا حتی مورد فسخ قرار دهد به همین دلیل هم بهتر است اطلاعات قانونی لازم را در این حوزه داشته باشد یا از یک وکیل حقوقی تهران در کنار خود برای اداره امور شرکت کمک بگیرد. بسیاری از افرادی که به عنوان مدیر تصفیه وارد شرکت ها می شوند به دلیل عدم اطلاعات کافی و عدم توانایی مدیریتی باعث ایجاد بسیاری از دعاوی قانونی می شوند و در صورتی که به چنین دعاوی رسیدگی نشود ممکن است به دلیل عدم آگاهی هایی که مدیر تصفیه دارد تمای شرکا و افراد شرکت دچار ضرر و زیان شوند و تمامی سرمایه خود را از دست بدهند.

بهترین راه حل ممکن برای اداره امور شرکت ها آن است که علاوه بر دقت نظر در انتخاب مدیر تصفیه از یک وکیل پایه یک دادگستری در شرکت بهره برد. آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی ثابت می کند که همه شرکت ها به حضور یک وکیل متخصص در جریان اداری و مالی خود نیاز دارند چرا که هیچ کس به اندازه یک وکیل حرفه ای با مسائل قانونی و دعاوی مربوط به این حوزه اشنایی ندارد و نمی تواند راهنمایی های دقیق ارائه دهد.

مدیر تصفیه کیست؟ (2)
مدیر تصفیه کیست؟ (2)

مدیر تصفیه و وظایف او

مدیر تصفیه دارای وظایف مختلفی است که بسیاری از آنها را معرفی کردیم و در مورد آنها صحبت کردیم. به طور خلاصه و کاملا دسته بندی شده به چند مورد دیگر از مهم ترین وظایف مدیر تصفیه اشاره میکنیم تا اطلاعات قانونی شما در این زمینه افزایش پیدا کند:

مدیر تصفیه باید تقاضای مهر و موم اموال ورشکسته را به عضو ناظر ورشکستگی ارائه دهد تمامی دلایل و اسناد و مدارک مربوطه را نیز در آن ضمیمه کند. در چنین مواقعی پس از ارائه درخواست اگر عضو ناظر این اجازه را به مدیر تصفیه بدهد که سرمایه تاجر ورشکسته را به کار اندازد او می تواند در مدت زمان مقرر قانونی این اقدام را انجام دهد.

مدیر تصفیه باید این توانایی و هوشمندی را داشته باشد تا اموالی از شرکت را که احتمال کسر از قیمت یا تضییع آنها وجود دارد یا حتی برای شرکت هیچ فایده و سودمندی ندارند را در زمان مناسب به فروش برساند و آنها را مورد معامله قرار دهد.

مدیر تصفیه  وظیفه دارد تا صورت دارایی به وسیله دفاتر و اسناد تاجر را به طور کامل تهیه کند و آنها را مورد برری و تحلیل قرار دهد تا از بوجود امدن اسیب های احتمالی و خسارت های مضاعف جلوگیری کند.

بعد از تقاضای رفع توقیف، مدیر تصفیه باید بتواند با داشتن اطلاعات کافی و تکیه بر مهارت های خود،  صورت دارایی تاجر را تهیه و تنظیم کند و آنها را در زمان مناسب مورد استفاده قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×