مفهوم رجوع در طلاق

مفهوم رجوع در طلاق (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

مفهوم رجوع در طلاق

مفهوم رجوع در طلاق

رجوع در طلاق به چه معناست؟ چگونه باید اطلاعات دقیقی د رمورد رجوع در طلاق بدست اوریم رجوع در طلاق چگونه رایج می گردد؟ رجوع در طلاق بر اساس چه قوانین و قواعد حقوقی است؟ ایا رجوع در طلاق در انواع طلاق تفاوت دارد؟ رجوع در طلاق را چگونه باید مورد شناسایی قرار دهیم و دعاوی حقوقی مربوط به ان را مورد حل و فصل قرار دهیم؟ رجوع در طلاقامروزه دارای چه مفهوم حقوقی است و چه کاربرد هایی دارد؟ رجوع در طلاق با معنای حقوقی عده چه قرابتی دارد؟

رجوع در طلاق ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد و حتی ممکن است در برخی از مواقع نیز در برخی از انواع طلاق مصداق نداشته باشد. قبل از انکه بخواهیم در مرد رجوع در طلاق صحبت کنیم در ابتدا توضیح مختصر و مفیدی در مورد طلاق های قاانونی می دهیم تا د رمورد ان اگاهی پیدا کنید و بتوانید با موضوع حقوقی رجوع بهتر اشنا شوید و معنای ان را به صورت دقیق تری درک کنید.

طلاق در هر جامعه ای تا حد زیادی به عنوان یک عمل ناخوشایند به حساب می اید و تنها در مواردی که زندگی زناشویی در خطر باشد و سلامت روح و روان طرفین مورد اسیب قرار گیرد قانون گذار توصیه بر جدایی می کند. از انجایی که طلاق دارای اثار بسیار مخرب و اجتناب ناپذیری در جامعه است و افراد بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل نیز جریان قضایی پرونده های طلاق در مواردی که استنادات و مدارک کافی وجود نداشته باشد معمولا دچار اطناب می گرد و افراد برای انکه بتوانند این شرایط را در مدت زمان کوتاه تری سپری کنند و هزینه های کمتری را بپردازند می توانند به سراغ یک وکیل حقوقی متخصص بروند و از او کمک بگیرند.

رجوع در طلاق و فلسفه شرعی و قانونی

رجوع در طلاق بدان معنا است که به مرد این فرصت داده شود تا بعد از جاری شدن صیغه طلاق فرصتی مجدد به او داده شود تا برای اغاز زندگی دوباره به سراغ همسر خود برود اما حقیقتا رجوع در طلاق نیز دارای شرایط خاصی است و بر اساس مهلت زمانی معین شده ای صورت می گیرد و نباید انتظار داشت که فرد پس از طلاق بتواند در هر زمانی که می خواهد مجددا به سراغ همسر سابق خود برود.

یکی از بهترین راه هایی که می توان با استفاده از ان اطلاعات دقیق و کاملا جامع و کاملی را در مورد رجوع در طلاق بدست اورد ان است که از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک گرفت و از مشاوره حقوقی با او استفاده کرد. مشاوره حقوقی با یک متخصص در مورد رجوع در طلاق دارای مزایای بسیار زیادی است و تا حد زیادی کارمد است. به همین دلیل نیز به افراد توصیه می شود برای انکه در مورد مسائل حقوقی اطلاعات دقیقی بدست اورد به سراغ جلسات مشاوره ای بروند تا تمامی سوالات خود را بپرسند و راه حل های مناسبی برای جریان پرونده های مختلفی که با ان درگیر هستند بدست اورند.

مسئله مهمی که باید بدانید ان است که طلاق دارای انواع مختلفی است و موضوع رجوع در طلاق در همه انها صدق نمی کند به همین دلیل هم بهتر است در ابتدا نوع طلاقی که رایج شده است را شناسایی کنید. در صورتی که طلاق از نوع رجعی باشد دیگر لازم نیست تا برای بازگشت زن و مرد به زندگی مجددا صیغه عقد جاری شود.

مفهوم رجوع در طلاق (3)
مفهوم رجوع در طلاق (3)

رجوع در طلاق و شرایط قانونی ان

رجوع در طلاق علاوه بر انکه دارای قوانین خاصی است شامل شرایط مشخص شده ای نیز می باشد که در صورت عدم وجود هر یک از این شرایط ها دیگر ممکن است امکان رجوع در طلاق وجود نداشته باشد. به طور خلاصه باید بگوییم که طلاق به دو نوع رجعی و بائن در قانون کشور ما و بر اساس فقه تقسیم می شود که همانطور از نام انها پیداست در طلاق رجعی امکانن رجوع در طلاق وجود دارد اما در طلاق بائن چنین امکانی وجود ندارد. اکنون نوبت ان است که به معرفی این دو نوع طلاق بپردازیم و انها را به طور کامل معرفی کنیم.

طلاق بائن به طلاق زن یائسه یا باکره می گویند چراکه برای چنین افرادی عده وجود نداردو به همین دلیل هم امکان رجوع برای انها امکان پذیر نیست. در چنین حالتی شما باید این موضوع را بدانید که مهریه و دیگر شرایط طلاق به طور کلی رعایت می گردد و دیگر نیازی به گذراندن دوره سه ماه و ده روزه نیست. در چنین حالتی نفقه ای به زن تعلق نمیگیرد چراکه دوره عده وجود ندارد و این در حالی است که در طلاق رجعی نفقه در دوره عده بر عهده مرد است.

در جریان رجوع در طلاق تنها ارائه مرد برای بازگشت افراد به عقد وجود دارد و چنین اراده و اختیاری از جانب قانونگذار به زن واگذار نشده است پس کاملا طبیعی است ک امکان رجوع در طلاق تنها حقی است که برای مرد در نظر گرفته شده است. دقت داشته باشد امکان رجوع مرد تنها در مدت زمان سه ماهه عده است و این رجوع نیز باید بر اساس قانون ثبت شود در غیر اینصورت رابطه زن و مرد حرام محسوب می گردد و بر اساس قانون دارای مجازات است.

مفهوم رجوع در طلاق (2)
مفهوم رجوع در طلاق (2)

رجوع در طلاق را چگونه باید ثبت کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که معمولا ممکن است برای افرادی که به وکیل حقوقی تهران مراجعه می کنند پیش اید ان است که اصلا چگونه باید رجوع در طلاق را ثبت کرد و به ان اعتبار قانونی داد؟

در پاس به این سوال باید بگوییم که برای رجوع در طلاق طرفین باید به همان دفترخانه ای مراجعه کنند که صیغه طلاق در ان جاری شده است و حکم طلاق اجرا شده است. دقت داشته باشید که تنها در دوره عدع مرد می تواند به این دفتر خانه مراجعه کند و برای رجوع در طلاق اقدام کند تا سردفتر با رضایت مرد صورت جلسه طلاق را به طور کامل باطل کند. در صورتی که مرد بعد از مدت زمان عده تصمیم به رجوع بگیرد دیگر نمی تواند از طریق دفترخانه و ابطال صیغه طلاق اقدام کند و باید مجددا برای عقد نکاح با همسر سابق خود اقدامات لازم را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×