نحوه تملک املاک بلاصاحب

نحوه تملک املاک بلاصاحب (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

نحوه تملک املاک بلاصاحب

نحوه تملک املاک بلاصاحب و اشخاصی که به خارج از کشور رفته اند.

نحوه تملک املاک بلاصاحب چگونه است؟ آیا در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب چیزی می دانید؟ چه کسانی در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب اطلاع دارند؟ آیا از روند قانونی نحوه تملک املاک بلاصاحب اطلاع دارید؟ در مورد روند قضایی نحوه تملک املاک بلاصاحب از چه کسی باید کمک بگیریم؟ چگونه هزینه های مربوط به نحوه تملک املاک بلاصاحب را کاهش دهیم؟ نحوه تملک املاک بلاصاحب دارای چه مزایایی است؟ هزینه نحوه تملک املاک بلاصاحب چقدر است؟

نحوه تملک املاک بلاصاحب داریا قوانین و شرایط خاصی است که باید افراد در مورد آنها اطلاع پیدا کنند تا بتوانند اقدامات اساسی و مهمی را در جهت حفظ شرایط حقوقی خود انجام دهند و کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. بسیاری از افرادی که در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب اطلاعی ندارند ممکن است حقوقشان مورد تضیعع واقع شود و نتوانند به راحتی در مسیر اهداف خود قدم بردارد. بنابراین به تمامی افراد توصیه می کنیم برای اینکه بتوانند از به هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری کنند از همان ابتدا مباحث قانونی در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب را بررسی کنند و از یک فرد متخصص و باتجربه در این حوزه کمک بگیرند. اگر می خواهید در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب اطلاع کسب کنید و از آگاهی های خود استفاده کنید به شما توصیه ی کنیم که در ادامه متن با ما همراه باشید.

نحوه تملک املاک بلاصاحب و مشاوره حقوقی در مورد آن

نحوه تملک املاک بلاصاحب تا حدی برای قانون کار کشور ما اهمیت دارد که حتی در قانون اساسی کشور هم به ان اشاره کرده است و قوانین و قواعد مخصوص و نسبتا ویژه ای را برای ان تنظیم کرده است. جالب است بدانید با وجود آنکه چنین قانونی تصویب شد است هنوز هم امروزه تعداد کسانی که در مورد این قانون اطلاعات دقیق و مناسبی در دست ندارند کم نیست.

یکی از راه های ساده ای که می توان در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب اطلاع کسب کرد آن است که یک وکیل متخصص و با تجربه در این حوزه را پیدا کرد و قبل از انکه اقدام به انعقاد قرارداد وکالت با او کرد در جلسات مشاوره ای با او شرکت کرد و سوالات اساسی خود را از او پرسید. در جلسات حضوری وکیل می تواند با دقت تمام مسائل مربوط به پرونده را واکاوی کند تا یک راه منطقی و کوتاه برای آن پیدا کند. از آنجایی که چنین وکیلی دارای سال ها تجربه است بهتر از دیگر افراد می تواند راه های کوتاه به نتیجه رساندن پرونده های نحوه تملک املاک بلاصاحب را به افراد معرفی کند.

از دیگر راه های پرسیدن سوال از وکیل آن است که به صورت تلفنی و چت انلاین تمامی پرسش هایی که در ذهن ثبت شده است را بیان کرد تا افراد متقاضی بتوانند به صورت کاملا فوری جواب سوالات خود را بدست آورند و دیگر کمتر دچار درگیری شوند.

نحوه تملک املاک بلاصاحب (2)
نحوه تملک املاک بلاصاحب (2)

نحوه تملک املاک بلاصاحب و آیین نامه قانونی آن

نحوه تملک املاک بلاصاحب در اصل 49 قانون اساسی است اما در آیین نامه ای که صادر شده است، نحوه اجرای اصل نیز توضیح داده شده است. بر اساس آیین نامه نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی ذکر شده است که مهمترین نحوه تملک اموال افرادی که به خارج از کشور رفته اند توسط ستاد اجرایی فرمان امام و حق سرپرستی بررسی سال خروج شخص از کشور می باشد.

افرادی که قبل از پایان جنگ تحمیلی از کشور خارج و اموالشان تحت سرپرستی قرار گرفته و دلیل و مدرکی علیه آنان بدست نیامده و دارای وکیل یا ولی قهری یا ورثه در ایران نمیباشند اموالشان به نام ستاد اجرایی تملک و پس از کسر مطالبات دولت، حق سرپرستی و خمس (در صورت تعلق خمس به آن) مابقی در حساب امانی نگهداری تا در صورت مراجعه مالک یا قائم مقام قانونی یا وکیل وی به آنان مسترد گردد. 

اموالی که سرپرستی عملی نشده باشد مشمول مقررات این ماده  بوده و دادگاه در مورد شمول و اخذ حق سرپرستی وفق ضوابط این آئین نامه اتخاذ تصمیم مینماید. چنانچه قبل از تملکی اموال به نام ستاد اجرایی، مالک، ورثه و یا وکیل آنان به دادگاه مراجعه و آمادگی خود را برای پرداخت محکوم به (بدهیهای موضوع دادنامه) اعلام نماید دادگاه ضمن متوقف نمودن تملیک اموال به نام ستاد اجرایی دستور لازم را جهت اخذ بدهی های موضوع دادنامه ( حداکثر ظرف ۶ ماه از تاریخ توقف) و تحویل اموال به آنان صادر مینماید. در مورد افرادی که از استیمان جمهوری اسلامی خارج شده آن وکیل و یا ولی قهری اعتبار ندارد. در مواردی که حکم به تملیک اموال به نام ستاد اجرایی و یا استرداد اموال به مالک صادر میشود، کلیه هزینه هزینه هائی که نهاد سرپرستی کننده به منظور حفظ و نگهداری و یا جهت توسعه و عمران و آبادی مال مورد سرپرستی، سرمایه گذاری نموده است بنا به درخواست مرجع سرپرستی کننده دادگاه به موضوع رسیدگی و تصمیم لازم اتخاذ مینماید.

نحوه تملک املاک بلاصاحب (1)
نحوه تملک املاک بلاصاحب (1)

نکته قانونی دیگری که باید در مورد نحوه تملک املاک بلاصاحب بدانید:

 کسر هزینه های بعمل آمده مقدم بر اخذ حق سرپرستی و خمس میباشد. در مواردی که دادگاه حکم به تخمیس و اخذ حق سرپرستی اموال صادر نموده است، محاسبه خمس پس از کسر هزینه های بعمل آمده و حق سرپرستی انجام میشود.   افرادی که قبل از پایان جنگ تحمیلی از کشور خارج و اموالشان تحت سرپرستی قرار گرفته و دلیل و مدرکی علیه آنان بدست نیامده در صورتیکه مالک، وکیل ، ولی قهری یا ورثه آنان تا قبل از صدور حکم قطعی مراجعه نمایند، حق سرپرستی و خمس( در صورت تعلق خمس به آنها) محاسبه، اخذ و اموال به آنها مسترد میگردد.   در مواردی که مالک مسلمان بوده و دارای وکیل و یا قائم مقام قانونی باشد و ملک همچنان در اختیار مستاجر آنان و یا در تصرف افرادی باشد که از طرف آنان اجازه داشته اند از شمول سرپرستی خارج میباشد. اموال بجا مانده افرادی که بعد از پایان جنگ تحمیلی از کشور خارج و دلیل و مدرکی علیه آنان بدست نیامده از  شمول سرپرستی خارج و چنانچه این اموال تحت سرپرستی باشد دادگاه بدون اخذ حق سرپرستی حکم به تحویل اموال به مالک یا قائم مقام قانونی او صادر مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×