چک بابت حسن انجام کار چیست

چک بابت حسن انجام کار چیست (4)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

چک بابت حسن انجام کار چیست

چک بابت حسن انجام کار چیست؟

چک بابت حسن انجام کار چه کارایی دارد؟ آیا همه افراد میتوانند از چک بابت حسن انجام کار استفاده کنند؟ چه کسانی نباید از چک بابت حسن انجام کار استفاده کنند؟ آیا ممکن است که کارفرما از چک بابت حسن انجام کار سوء استفاده کند؟ در صورت سو استفاده کارفرما از چک بابت حسن انجام کار باید چه کنیم؟ چه افرادی می توانند اطلاعات دقیق و کاملی در مورد چک بابت حسن انجام کار ارائه دهند؟ چه نکات حقوقی را باید در مورد چک بابت حسن انجام کار رعایت کنیم؟

چک بابت حسن انجام کار یکی از مهم ترین مسائلی است که این روزها شاید کمتر کسی به آن توجه کند و در مورد آن اطلاعات کافی نداشته باشد و این در حالی است که امروزه یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند با توجه به تجربه و مهارت هایی که دارد تمامی اطلاعات لازم در مورد چک بابت حسن انجام کار را به صورت دقیق و کاملا حقوقی به افرادی که به او مراجعه می کنند ارائه دهند. چک بابت حسن انجام کار جز آن دسته از مسائل و موضوعاتی است که افراد باید قبل از هرگونه اقدامی در مورد آن اطلاعات حقوقی داشته باشند؛ چرا که امروزه همه کارفرمایان دارای حسن نیت متقابل نیستند و ممکن است از خلاهای قانونی استفاده کنند تا شرایط نا مساعدی را برای کارکنان خود بوجود آورند.

اگر به آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر دقت کنیم به خوبی می توانیم متوجه این نکته شویم که امروزه آمار تعداد  کسانی که با پرونده ها و دعاوی چک بابت حسن انجام کار روبرو هستند کم نیست و بیشتر این افراد به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاعات دقیق درگیر این چالش های قانونی میشوند و گاهی آسیب ها و خسارات بسیار زیادی به آنها وارد می گردد که اصلا انتظار آن را ندارند. همین موضوع باعث شده است تا امروزه یک وکیل حقوقی متخصص این توانایی را داشته باشد تا در جلسات مشاوره حقوقی به تمامی کسانی که در مورد چک بابت حسن انجام کار سوال دارند پاسخ های دقیقی ارائه دهند و به آنها کمک کند تا از بوجود آمدن بسیاری از آسیب ها و مشکلات جلوگیری کنند.

چک بابت حسن انجام کار و جلوگیری از سوء استفاده از آن

چک بابت حسن انجام کار را می توان به راحتی صادر کرد اما مسئله مهمی که وجود دارد آن است که افراد باید نکات قانونی و حقوقی را در مورد آن بدانند تا بتوانند از هرگونه سو استفاده جلوگیری کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای احقاق حقوق خود حرکت کنند. همانطور که میدانید چک یک سند قانونی است که دارای ضمانت اجرایی است پس هرگونه خطا و مشکل در راستای صدور چک بدون داشتن آگاهی های حقوقی می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

شما باید این موضوع را بدانید که چک بابت حسن انجام کار صادر می شود دارای تفاوت های بسیار زیادی با انواع دیگر چک است، پس کاملا طبیعی است که در این سند قانونی قید شود که حسن انجام کار تنها هدف صدور این است. از طرفی دیگر نام کارفرمایی که چک را دریافت می کند و همین طور مجموعه ای که چک را دریافت می کند باید در این سند ذکر شود و جزییات چک همانند شماره آن و مبلغ آن نیز به عنوان سند حسن انجام کار در قرارداد میان کارگر و کارفرما باید آورده شود.

 فراموش  نکنید که یک نسخه از قرارداد که مورد امضا کارگر و کارفرما قرار می گیرد باید به طرفین قرارداد تحویل داده شود تا در صورت هرگونه مشکل و اختلاف در دادگاه های حقوقی و کیفری بتوان از آن به عنوان یک سند و مدرک معتبر استفاده کرد. وکیل کیفری بهترین کسی است که می تواند در مورد چنین مسائلی اظهار نظر کند و به تمامی کسانی که میخواهند از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند کمک کند تا کمتر دچار آسیب و خسارت شوند.

چک بابت حسن انجام کار چیست (3)
چک بابت حسن انجام کار چیست (3)

چک بابت حسن انجام کار حقوقی است یا کیفری؟

چک بابت حسن انجام کار برای تمامی کارفرمایان و کارگرانی که می خواهند وارد عرصه اشتغال شوند دارای اهمیت بسیار زیادی است و مسلما کارفرما و کارگر هر دو طرف نیاز دارند تا توسط یک سند قانونی به یکدیگر اطمینان کنند و از بابت تعهد کاری خیالشان راحت شود.

جالب است بدانید که با ذکر نکته حسن انجام کار در چک دیگر کارفرما نمی تواند حتی در مواقع ضروری و مواقعی که حساب بانکی کارگر خالی است برای ارجاع جریان دادرسی به مراجع کیفری اقام کند و تنها می تواند موضوع را از طریق مراجع حقوقی مورد بررسی قرار دهد. در چنین مواقعی اگر کارفرما بدون دلیل و بدون انکه کارگر او از تعهدات خود سرپیچی کرده باشد بخواهد از چک بابت حسن انجام کار سوء استفاده کند، کارگر می تواند با اثبات بی گناهی خود علاوه بر دفاع از حقوق خود به عنوان شاکی و جرم خیانت در امانت کارفرما از او شکایت کند و این موضوع به صورت صریح در قانون کشور ما آمده است.

چک بابت حسن انجام کار چیست (2)
چک بابت حسن انجام کار چیست (2)

چک بابت حسن انجام کار و یک نتیجه گیری کلی

در حالت کلی چک به عنوان یک سند قانونی به دو نوع کیفری و حقوقی تقسیم می شود و افرادی که می خواهند از دسته چک استفاده کنند باید به این جریان اشراف داشته باشند که بدون آشنایی با انواع چک نباید اقدام به صدور چک کنند چراکه دردسرهای پس از صدور این سند قانونی بسیار زیاد است و گاهی خسارت ها و آسیب های جبران ناپذیری را بهمراه دارد. چک بابت حسن انجام کار از نوع حقوقی است و شامل موارد کیفری نمیشود.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان چک بابت حسن انجام کار را به صورت خالی و به اصطلاح سفید امضا به هیچ مجموعه ای تحویل ندهید حتی اگر کارفرما را بشناسید، چراکه در این صورت بار اثبات بی گناهی افراد حتی اگر هیچ خطایی مرتکب نشده باشند با خودشان است و کارفرما این موقعیت قانونی را خواهد داشت تا در هر شرایطی برای شکایت از کارگر اقدام کند و موقعیت اجتماعی و حقوقی او را تا حد زیادی به خطر بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×