لایحه در خصوص تجاوز به عنف

لایحه در خصوص تجاوز به عنف (2)

با گروه عدالت نویسان در وقت و هزینه صرفه جویی کنید

لایحه در خصوص تجاوز به عنف

لایحه در خصوص تجاوز به عنف، یکی از انواع مهم لایحه های دادگاه است. در ادامه در مورد این لایحه و چگونگی اثبات و مجازات آن مطالبی بیان خواهد شد تا بیشتر و بهتر با این موضوع آشنا شوید.

تجاوز به عنف چیست؟

تجاوز به عنف یا می توان زنای به عنف هم نامید، به این معنا می باشد که مردی به زور و خشونت و بدون رضایت زن با او رابطه جنسی برقرار کند. پس اهمیت لایحه در خصوص تجاوز به عنف در این مواقع پر رنگ تر می شود. البته در کشور عزیزمان ایران تجاوز به عنف جزء جرایم کیفری محسوب می شود. همچنین لازم به ذکر است که در تمامی نقاط مختلف جهان دارای مجازات شدیدی می باشد.

مصداق های تجاوز به عنف

بهتر است از مصادیق تجاوز به عنف، به زنای در حال بیهوشی، ترساندن یا تهدید کردن، خواب یا مستی، حتی اغفال و فریب دادن دختر نابالغ که در حکم تجاوز به عنف است اشاره کرد، که اگر این رفتارهای ناشایست باعث تسلیم زن شوند، در این صورت افراد باید به کمک وکیل با تجربه ای، لایحه در خصوص تجاوز به عنف را به عنوان دفاعیه تنظیم کنند تا به دادگاه ارائه دهند.

مجازات تجاوز به عنف

با توجه به ماده 224 قانون مجازات اسلامی، در حقیقت مجازات این نوع جرم، اعدام زانی، منظور همان شخصی که به عنف تجاوز کرده است، می باشد و سن فرد زانی که جوان یا غیر جوان باشد فرقی در مجازات ندارد. توجه داشته باشید که در تجاوز به عنف چنانچه سبب از بین رفتن پاکی و باکره بودن زن شود در این صورت مجازات و جرایم این موضوع جدا از زنای به عنف است، اما زن باکره نباشد، علاوه بر مجازات اصلی شخص زانی باید مهر المثل را بپردازد. البته در صورتی که زنی باکره باشد، یعنی هیچ روابط جنسی برقرار نشده باشد، در این صورت مجرم علاوه بر مجازات نیز باید ارش البکاره و مهر المثل را پرداخت نماید. بهتر است در مورد ارش البکاره گفت که در واقع به مبلغی که برای جبران شدن خسارتی که بر زن یا قربانی وارد شده توسط غیر همسر از جانب مجرم پرداخت شود گفته می شود. حتی قربانی می تواند برای دریافت مهرالمثل یا ارش البکاره در تنظیم لایحه در خصوص تجاوز به عنف به عنوان لایحه دفاعیه به این موارد استناد کند.

اثبات تجاوز به عنف

اقرار و شهادت: متهم باید چهار بار نزد قاضی اقرار نماید، یا چهار نفر نزد قاضی شهادت دهند در این صورت جرم اثبات می شود. زیرا تنها اقرارهای مرتکب در حضور پلیس یا در نزد سایر ضابطین  دادگستری ملاک رای نیست.

علم قاضی: بر اساس ماده 120 قانون مجازات اسلامی، یکی دیگر از راه های اثبات تجاوز به عنف مربوط به علم قاضی می باشد، به بیان ساده تر قاضی می تواند بر اساس اقرار قربانی و با توجه به قرائن و شواهد موجود، مجرم بودن متهم را حتی اگر انکار کند نیز تشخیص دهد و بعد حکم مجازات را بر مبنای علم خویش صادر نماید.

نکته ای درباره زنای به عنف

در واقع زنای به عنف فقط در خارج از موارد ازدواج مشروع، چه به صورت دائم یا موقت واقع شده باشد جرم محسوب می شود. توجه داشته باشید که تجاوز به عنف همراه با عدم خواست و رضایت قربانی صورت می گیرد، اما در مورد روابط زن و شوهر فرق می کند، زیرا رابطه زناشویی و یا روابط جنسی حتی اگر با آزار و خشونت همراه باشد، تجاوز به عنف محسوب نمی شود.

لایحه در خصوص تجاوز به عنف چیست؟

 این جرم از حساسیت زیادی برخوردار است، به دلایل مختلفی که حفظ آبرو یا ترس از واکنش دیگران، یکی از آن دلایل می باشد که باعث می شود بسیاری از قربانیان سکوت کنند. قربانی این نوع جرایم باید شکایت خودشان را به دادگاه و قانون ارائه داده و همچنین نحوه ارتکاب آن را برای دادگاه شرح بدهند. البته می توانند شواهد و مدارکی را که در شکایات نامه به دادگاه ارائه نکرده اند، به صورت لایحه در خصوص تجاوز به عنف به عنوان دفاعیه ای با تمامی جزئیاتش تقدیم دادگاه کنند تا بعد از بررسی و رسیدگی های لازم درباره پرونده و نوع جرم حکم قانونی صادر شود.

نکته ای مهم درباره مجازات و قانون

تجاوز به عنف یکی از جرایم حدی است، جرایم حدی به جرایمی گفته می شوند که میزان و نوع مجازات آن ها در قرآن و شرع ذکر شده باشد. در واقع هدف اصلی از مجازات های حدی این است که افراد دیگر مرتکب این جرم نشوند.

زنا با مرد یا زن غیر مسلمان که سبب اعدام زانی می شود.

تجاوز به محارم نسبی، یعنی افرادی که جزء خانواده هستند و به دلیل محرم بودنشان نمی توانند با هم ازدواج کنند.

زنا با زن پدر یکی دیگر از این موارد است که موجب اعدام زانی می شود.

زنای به عنف یا همان تجاوز که باعث اکراه از سوی زانی است و موجب اعدام زانی می شود که این بند قابل استناد برای تنظیم دفاعیه زنا به عنف یا همان لایحه در خصوص تجاوز به عنف می باشد.

 لایحه در خصوص تجاوز به عنف و وکیل

برای تنظیم دفاعیه ای در رابطه با لایحه در خصوص تجاوز به عنف و ارائه آن به دادگاه، بهتر است در این زمینه از راهنمایی های وکیلی مجرب که آگاهی کافی از قوانین را داشته باشد استفاده کنید که مطمئنا کمک شایانی در روند پرونده خواهد داشت.

اقدامات لازم پس از وقوع جرم

شخص قربانی باید به نزدیک ترین دادسرا یا کلانتری مراجعه نماید. زیرا قربانی را جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی خواهند کرد.

فردی که مورد تجاوز قرار گرفته نباید لباس ها و بدن خودش را قبل از مراجعه و معاینه پزشکی قانونی تمیز کند، زیرا حتما اثری از خراشیدگی یا آسیب دیدگی پوست و مو بر روی بدن قربانی باقی مانده است.

شخص قربانی نباید به هیچ عنوان به غریبه ها اعتماد کند.

بهتر است شخص قربانی هر نوع مدرک، مانند پیامک یا تماس، حتی پیامک های اینترنتی را جمع آوری کند و به دادگاه ارائه دهد.

متعرضان جنسی

برخی از آزارگران جنسی، که از درد کشیدن و ناله کردن قربانی تحریک شده و لذت می برند.

مردانی که بی کفایت هستند و این اعتقاد را دارند که هیچ زنی داوطلبانه با آن ها همبستر نخواهد شد و اکثرا در تخیلات جنسی سیر می کنند.

مهاجم های بهره کش که برای ارضای خود به چنین اعمال شرم آوری دست می زنند.

لایحه برای ارتباط نامشروع

وکیل برای تخلفات اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با وکیل

09124857572

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید
×